Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

#60
За окачване двг и трансмисия не мога да кажа нищо категорично, за 30-40мин толкова, то си е тотално различна кола и докато се наместя и посвикна и трябваше да я връщам, пък се опитвах да огледам и доста неща. Вибрации някакви не усетих, абе ако се кара спокойно и до 100-110 км/час си направо тихо и приятно. Вероятно ще отида още на един тест драйв. След около месец очакват да дойдат 10-на нови коли. Оранжевия цвят са го спряли, не знам защо, според мен е от най-продавания. Пуснали са пясъчен и по-тъмно сив. Да, немците се възмущаваха, че VW Поло вече надминава 20 000 Евра, а французите, че правят премиум френски коли за румънски мафиоти и корумпета, пък румънците евтини коли за бедни франсета!

PS. Широко е колкото във Фокуса, горе-долу.

Ако нещо ще ме накара да се навия /мисля да взема най-високата модификация Extreme ECO-G 100 / и да прежаля комфорта на по-скъпите марки /втора ръка, които също станаха безумно скъпи/  това ще е:
1. Фабричната газ Ланди Ренцо . Пак икономията на първо място, пък и по-лесно ще се продаде.
2. Добрия външен вид - тук почти нямам забележки, макар че от тези винилови лепенки по купето не виждам много смисъл и не знам колко ще устискат.
3. Екстрите, които са ми предостатъчни.
4. Нова кола все пак. У нас май гаранцията е 5 г. за това не попитах. На сайта е посочено 3+2. На запад е 3 г.


perun

Абе новото си е ново,няма спор.Ама мен много ме дразни това масово поевтиняване и то в дребните детайли.Наскоро присъствам на смяна ангренажна група на VAG 2019г. и се загледах в капака на ангренажа-само пластмаса. На по-старите модели този капак отвътре е тапициран с някакъв синтетичен материал с единствената цел обезшумяване. И ред подобни неща. После се чудим абе нали ново а вътре по-шумно.
Ама иначе вътре широко,таблото като на космически кораб,голяма мултимедия и т.н.И точно това продава колите в днешни времена...

To4kata

#62
Май, май ще си остана с Фокусчето. Оказва се, че гаранционната подръжка на Дачиите не е много на ниво. Няма резервни части и се чака със седмици, че даже и с месеци за отстраняване на някои гаранционни дефекти. В дачия форума има няколко такива оплаквания. На един пич му сменили дефектен заден амортесьор с друг свален от тестови автомобил ... щото нямали резервни на склад! Новите амортесьори, дошли няколко седмици по-късно също се оказали дефектни. Заместващ автомобил по правило няма.

В англ. форум друг с опалакване отпреди няколко дни /пресен, пресен/ за изгорял алтернатор ... ще чака най-рано до 26 юни /2 месеца/.

А това е върхът на сладоледа https://www.youtube.com/watch?v=-VDSJ5k0lKM. Човекът си плаща вноските като пич, колата седи в гаража и чака ... 8 месеца фар!!!

Попаднах и на други подобни. Сега, не знам как е при другите марки, но едва ли е чак така. Поне тук не знам някой да е имал подобни оплаквания. В Дачия форума естествено не са съгласни с мен и при други марки било така. Пък аз съм търсил под вола теле!

Оказва се и че на са чак толкова надеждни, и ако се случи нещо подобно ... зарежи! А вече не са и тобкова евтини. Ако имате някакави преки впечатления или покрай ваши близки и познати споделете.

Все пак оставам малка вратичка. Отчитам факта, че в интернет пишат главно недоволните, което често изкривява картината!

При тест драйва не попитах, но чета че в Италия например не можеш да платиш колата кеш. Само разсрочено плащане или някакви гимнастики с кредит, който след това можеш да погасиш веднага. Не разбрах точно, но ще се поинтересувам тук как е.

ivchotr

Днес се прибирах от Свищов към София, а в обратна посока се беше понесла половин Румъния. Толкова румънски коли по един и същ път, по едно и също време, съм виждал само в Румъния :D Обаче почти нямаше Дачии :D Караха какви ли не сравнително нови модели, но родните им почти липсваха.

Pyrhel

Няма никакви ограничения да я вземеш с еднократно плащане, даже ти излиза доста по-изгодно (спестяваш нотариус след края на лизинга, няма оскъпяване, ти избираш застраховател, няма такси, можеш да си я регистрираш сам без такса и пр.)

Не бих казал, че са проблемни или ненадежни, доста корави автомобили са. Не съм чул да има и проблем с доставката на части, но има големи забавяния за сервиза ако я потрошиш - чака се поне 2 месеца (понякога и 3), за да влезе, а през това време - плащаш и не ползваш. Не че ги оправдавам, но има адски много продадени Рена и Дачии.

Заместващ автомобил от дилър не се дава, той е от застрахователя ти и има възможност за включен безплатен или такъв на преференциална цена.

Оффтопик за румънците: точно се прибирам от път и беше пълно с връщащи се от Турция, но почти всички бяха с коли над 10г, видях само 3 нови - същото като при нас и това не трябва да е никакъв критерий за избора.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

И аз мисля, че търсиш под вола теле.
Доста рядко се случват гаранционни дефекти.
За чакането на части - еми кума ми с Мазда 6 си плащаше 3 месеца вноските, а колата му беше в сервиза.
За Фокуса като съм чакал части са в рамките на 2 седмици.
В БМВ примерно се чака макс 3 дена за части.
Имай предвид, че голямото забавяне понякога идва и от скапаните застрахователи, които всячески се опитват да изкарат, че нещо не е застрахователно събитие.

Оффтопик:
Специално за румънците - лятото, когато минавам по морето виждам най-често фордове и дачии и все нови. Явно любителите на различни марки почиват по различно време.

To4kata

Цитат на: Жоро Петков в 07 Май 2024 10:46:58И аз мисля, че търсиш под вола теле.
Доста рядко се случват гаранционни дефекти.
За чакането на части - еми кума ми с Мазда 6 си плащаше 3 месеца вноските, а колата му беше в сервиза.
За Фокуса като съм чакал части са в рамките на 2 седмици.
В БМВ примерно се чака макс 3 дена за части.
Имай предвид, че голямото забавяне понякога идва и от скапаните застрахователи, които всячески се опитват да изкарат, че нещо не е застрахователно събитие.

Оффтопик:
Специално за румънците - лятото, когато минавам по морето виждам най-често фордове и дачии и все нови. Явно любителите на различни марки почиват по различно време.

Вероятно си прав, нямам опит с нови коли. Представях си, че като ти се разтропа амортесьор или изгори алтернатор, ако не за ден-два, то поне в рамките на седмица, две да се отрстрани повредата. Така разбирам гаранционен автомобил. Тоест да има някакви разумни срокове /както казват конституционалистите/. Да не ползваш колата с месеци, да плащаш и едновременно да ти тече гаранцията, не го разбирам. Ама явно е така ...

Жоро Петков

Има закони естествено. Това са някакви частни случаи, които са доста рядко.
А това да дойде отново дефектен амортисьор са приказки от шипковия храст - ако дадена партида се докаже, че е дефектна ще бракуват цялата.
Ако ти харесва вътре и отвън колата и ще ти върши работа - взимай. Стига си мислил само най-лошото.
Знам, че не са хич малко парите, които ще дадеш, но ако мислиш само за лошите неща - дърпаш дявола за опашката (както се казва), а и няма да се насладиш на покупката.
Относно съвета на Пърхел за придобиването - подкрепям. Дори да не "кешираш" колата НЕ СЕ подавай да я вземеш на лизинг с остатъчна стойност. Колата реално не е твоя. По-добре изтегли потребителски кредит - лихвите са по-ниски от тези на лизинга (гледайте ГПР, а не само лихвения процент) и колата си е вече лично твоя.
 

ivchotr

Ами те като знаят, че им горят алтернаторите, могат да си заредят складовете с такива. Ако са и по-качествени от проблемните, още по-добре. Това е въпрос на организация. Същото е и с амортисьорите.

To4kata

Ок, съгласявам се. Вие имате повече опит от мен. Както казах идеята ми дойде някак изненадващо и реших да проверя по-отблизо как стои въпроса. Не съм решил твърдо да се разделя с фокуса, макар и без екстрите той си ми харесва и комфорта е на доста по-високо ниво. Имам го от 3 г. та може да го оставя поне още една. Горе-долу на 4-5 г. сменям автомобилите. Освен ако не ме издуе дявола, че съм малко непредсказуем като влезе мухата. Знаете как е!


ivchotr

В крайна сметка най-важното е да ти е кеф и да не се ядосваш, ако сбъркаш. Има няколко трудно поправими неща и едно непоправимо, но колите не са сред тях :D

zz_stefanov

#71
Сроковете по закон за гаранционно обслужване са 1 месец, но това е за физически лица.
За юридически лица според договора.
Дали и кой как го спазва не знам.

Alexi

Дачия са ни признавали изпуснал амортисьор от удар в голяма дупка ,смениха го по гаранция .. също преди години първите 1.5 ДЦИ имаха проблем с клапана на маслената помпа ,при голям студ на студен старт маслото е много гъсто вдигаше голямо налягане и изпаткваше масления филтър после маслото е навън за секунди и ако не я хванеш мотора блокира - имахме такъв случай но мотора не можа да блокира колегата я е угасил навреме ,смениха всичко за тяхна сметка + нова маслена помпа без разправии като провериха лагерите да не са завлачени все пак .

perun

Егати и кефа да вземеш нова кола,да хвърляш боб какво ще изгърми и врачка да ти каже кога ще дойдат частите... ;D

To4kata

Цитат на: perun в 07 Май 2024 23:10:41Егати и кефа да вземеш нова кола,да хвърляш боб какво ще изгърми и врачка да ти каже кога ще дойдат частите... ;D

Абе, не е чак така, но очевидно има и такива случаи. Вероятно не е масово.

saggy

#75
И аз смятам, че не е масово. Това не би ме спряло да си взема нова кола, все пак говорим за някакъв сравнително стандартен ремонт, ако се наложи - амортисьор, алтернатор - пристига, махаш старият и слагаш новият. Дачия продават много коли на годишна база и ако бяха толкова проблеми, щеше да им се отрази на продажбите, а не е така.
Точка, според мен не ги гледай тези случаи, ако ти харесва взимай, карай и си живей животът. Трябва да спрем да робуваме на максимата, че старото е по-добро от новото, защото просто не е така. Цял свят карат нови коли, само ние пушим и дишаме след 20+ годишни таралясници. Да попитам колко от вас още ползват Нокия 3310, защото беше "желязна"?

To4kata

#76
Не, гаранационното обслужване няма да ме спре. Това което ме спира е, че макар и да хваща окото вече, усещането при шофиране си е някак на по-нисък клас кола - скорстите запъват, по-шумно е определено като го напънеш, както и при скорост над 100 км/ч - особено на по-лош асфалт имам чувството, че влача парче найлон отзад /явно багажника и задните подкалници не са добре изолирани/. Та се опасявам след първоначалната еуфория, да не стане "що хврълих 40 хилки на вятъра?!". Не че Фокус III е висок клас кола де, ама все пак. Макар и близо 8 г. си ме кефи, а това ще му се нарадвам за 3-4 месеца и после ... Ще направя още един тест драйв, че то в тая лудница в СФ и 30-40 мин. много не можеш да разбереш. 

ivchotr

Покарай я някъде на дълго, качи се до някой планински връх в Балкана. Ако позволяват такъв тест, де. Ако не позволяват, значи ги притеснява нещо :D

perun

Тест планинско е добър показател за определени неща.Преди време от Форд казаха,че няма проблем и тръгнахме трима човека към Петрохан.Малко след Костинброд има сравнително дълго изкачване и още там колата издъхна.Върнахме се и заложихме на доказаните дизели на Пежо.

Жоро Петков

Ето за феновете на "доброто старо и изпитано"

https://fakti.bg/avto/879367-za-15-000-leva-da-si-kupish-chisto-nova-kola-no-22-godini-sled-kato-e-proizvedena

Според мен Точка записвай се за някакъв такъв търг и дерзай - махай ги тия новите пластмасарници ;).

Относно тест драйв единствено Опел съм чувал да дават коли за по-дълъг тест драйв. Почти никоя друга марка не позволява. Това е поне моят опит.


To4kata

#80
Цитат на: Жоро Петков в 09 Май 2024 21:08:14Ето за феновете на "доброто старо и изпитано"

https://fakti.bg/avto/879367-za-15-000-leva-da-si-kupish-chisto-nova-kola-no-22-godini-sled-kato-e-proizvedena

Според мен Точка записвай се за някакъв такъв търг и дерзай - махай ги тия новите пластмасарници ;).

Относно тест драйв единствено Опел съм чувал да дават коли за по-дълъг тест драйв. Почти никоя друга марка не позволява. Това е поне моят опит.

Става, ама трябва да си пусна дългите бакембарди и да изкарам на бащата чарлстона, за да си отиваме  ;D

Е това съм харесал, баш същото, само че без люка https://www.youtube.com/watch?v=Mh3yxLcALbs&t=2s

perun

#81
Бакенбарди,чарлстон и Фокус1 ми изглежда много по-мъжки отколкото мъж  зад волана на Сандеро... (rofl)

To4kata

Цитат на: perun в 09 Май 2024 22:26:02Бакенбарди,чарлстон и Фокус1 ми изглежда много по-мъжки отколкото мъж  зад волана на Сандеро... (rofl)

Ако пък вземеш копие, сложиш препаска и яхнеш коня - съвсем!

Pyrhel

Цитат на: To4kata в 09 Май 2024 22:02:22Е това съм харесал, баш същото, само че без люка https://www.youtube.com/watch?v=Mh3yxLcALbs
Интересно, шибито го нямаше преди, явно е от скоро или не се предлага у нас.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

Цитат на: Pyrhel в 09 Май 2024 23:25:13Интересно, шибито го нямаше преди, явно е от скоро или не се предлага у нас.

Не се предлага засега.Симпатяга е иначе количката.

Alexi

тоя пич от клипа да внимава с тия стартове 0-100 да не хвърли турбото още в тест драйва .. обикновено чак към 20-30к е първия ремонт на турбото на тоя 1.0  :D

To4kata

#86
Абе като гледам нова Kia ceed e 42 хилки, демек 4-5 000 отгоре (спрямо най-високото ниво на обурудване на Дачията). А е по-кола от тази, не знам само този 1.0 GDI що за мотор е?! Ама сигур са един дол дренки ...

Жоро Петков

Kia ceed вече е от класа на фокуса. Но вътре са същите евтини, ако не и по-евтини пластмаси от тези на Дачията. На Кия може би exceed модела е по-добре, защото е леко вдигнат и по-скоро той е добре да се сравнява със Stepway.
Добре си си се насочил към Дачията не се отказвай. Без люк е дори по-добре - няма да го мислиш дали ще протече след 5-6г.
Алекси това за турбините откъде си го чул? Аз моя фокус 1.0, който е и по-тежък го карах доста юнашката 50 000км и не е имало наченки да се обади турбото. Това може ад се е случило на 5-6 човека. И само не казвай на служебките, че е станало, защото най-вероятно някой недоволен служител е карал на 1ва 1час и после е изгасил колата....

F Focus

Цитат на: Жоро Петков в 10 Май 2024 10:41:50Kia ceed вече е от класа на фокуса. Но вътре са същите евтини, ако не и по-евтини пластмаси от тези на Дачията. На Кия може би exceed модела е по-добре, защото е леко вдигнат и по-скоро той е добре да се сравнява със Stepway.
Добре си си се насочил към Дачията не се отказвай. Без люк е дори по-добре - няма да го мислиш дали ще протече след 5-6г.
Алекси това за турбините откъде си го чул? Аз моя фокус 1.0, който е и по-тежък го карах доста юнашката 50 000км и не е имало наченки да се обади турбото. Това може ад се е случило на 5-6 човека. И само не казвай на служебките, че е станало, защото най-вероятно някой недоволен служител е карал на 1ва 1час и после е изгасил колата....

На турбинирано добиче, еле с  даунсайзинг двигател, ако двиг. масло се сменява на 20Х. км. пробег според предписанието на производителя(?!) е ясно, че турбото първо ще се предаде!

Alexi

Цитат на: Жоро Петков в 10 Май 2024 10:41:50Алекси това за турбините откъде си го чул? Аз моя фокус 1.0, който е и по-тежък го карах доста юнашката 50 000км и не е имало наченки да се обади турбото. Това може ад се е случило на 5-6 човека. И само не казвай на служебките, че е станало, защото най-вероятно някой недоволен служител е карал на 1ва 1час и после е изгасил колата....
На фокус ,но говорим за Дачия мотора е съвсем друг .. вече няколко човека около мене има каращи служебна такава кола и с известни проблеми с турбото ,но имаме и наши служебни такива така че скоро ще стане ясно още са нови ... единия дето опече турбото доста газ раздава но то това не би трябвало да е проблем особено на нова кола ,то 90% от служебните така си се карат .. оня ден пътувах с Пежото до Варна по магистралата 150 на темпомат ,познай какви коли ме изпревариха - 3-4 така големи мощни коли и 4-5 Дачии  :D