Покупка на фокус 2020 1.0 автоматик

Започната от toto, 20 Януари 2020 11:56:54

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

toto

Интересно по-големия двигател колко ще харчи? Твоята кола е хечбек предполагам?


KoCMoHaBTa

Хечбек е. Искам да направя по няколко резервоара пълно-пълно съответно градско и извънградско за да мога да я засека както трябва. За сега карам смесено и съм пълнил само 2 пъти, като първия ми даде 7.8 а втория 9.5. Не съм имал още възможността да изпразня цял резервоар само на дълго или само на градско.

toto

Да ви кажа имам вече първия проблем с колата. Светна ми лампата за двигателя вчера, закарах я на Мото Пфое и излезе, че има проблем с ланда сонда на преден катализатор или нещо такова на 20000км.? Много бензин хвърляла и ще се сменя, естественно я няма тук и ще се поръчва от Германия. Вероятно и разхода не случайно ми е такъв, но да видим ще има ли промяна.

toto

Всъщност сензор на ландасонда и т.н. Най.забавното е, че го няма никъде в момента на склад и не могат да ми намерят, което ме изумява и в Германия да няма?

bronc

Може би е "детска" болест и има прекалено голямо търсене? Другият вариант е да е имат проблеми с доставките заради covid-19. Виж в чуждестранните форуми какво пише за този проблем.

toto

Е то ако мото пфое не могат да си набавят не знам кой, пък и е в гаранзия не мога нищо да правя

S2N1

 На мен също ми казаха,че за воден радиатор трябва да чакам поръчка от Германия,което ми се стори доста странно. Колко време ти обявиха, че ще чакаш?

Alexi

а заместващ автомобил дават ли ? ( въпроса е риторичен :)) )

toto

Ми няма как да ми кажат време след като дори не могат да намерят за сега.  (rofl) Дано да не седи 1 месец там

ivchotr

Някои чайни не са се уплашили от коронавируса, а при тях има всякакви лаМБда сонди.


toto

Хора при цялата ситуация се бях отчаял, че тази кола няма оправяне, защото няма от къде части да дойдат, но ми звъннаха днес, че е пристигнал камион със зареждане на части и ще ми направят колицата утре  8)

toto

Иначе да кажа само за заместващия автомобил, за който се питаше по-горе иронична, щяха да ми дават ако до петък не бяха направили колата! Или поне така обещаха!

saggy

Ей, само Мото-Пфое работи в тази криза :)
Дано смяната на ламбда оправи високия разход. Че май няма много да падне горивото, въпреки цената на нефта.

zloster

Разходът му е почти по книжка. Официалният по WLTP цикъла за ниска скорост е 9 литра/100 км. Ако не е от най-високите нива на оборудване (т.е. с най-голямо тегло), го дават 7,8 литра/100 км. Прикачам снимка с данните. Като добавим по-студено време (+10% разход), няколко по-резки ускорения и спирания (не съм го смятал) и някаква разработка на детайлите -  от 9 до 12 литра/100 км (+30% общо) не е хич далече.

Бърза справка в същия сайт показва, че 1,5 бензин 182 к.с. с ръчна скоростна ще харчи по-малко от 1.0 с автоматична скоростна.: 8,4 срещу 9 литра/100 км. Вариантът с автоматична дава 9,4 л/100 км. Т.е. с обясненията по-долу за WLTP (къде колко и как се кара) може да дава и практически същия разход.


Ето и калкулатор за как влияе теглото за необходимата енергия (изразходвано гориво): https://www.engineeringtoolbox.com/car-acceleration-d_1309.html

Ето и примерни сметки:
Change in Velocity : 56.5 (km/h)
Time Used : 9.8 (sec)
Acceleration : 1.6 (m/s**2)
Acceleration related to gravity : 0.163 (g)
Distance traveled : 76.9 (m)

1200 кг.
Force : 1.92 (kN)
Work : 148 (kNm, kJ)
Power : 15.1 (kW), 20.2 (hp)

1470 кг.
Force : 2.35 (kN)
Work : 181 (kNm, kJ)
Power : 18.5 (kW), 24.8 (hp)

Предупреждение: това са груби и приблизителни сметки.

81-148 = 33
(33/148) *100 = 22,3%

Трябва ни 22,3% повече енергия, за да свършим същото (ускоряване на 1200 срещу 1470 кг). Тук идва КПД на двигателя. В първият случай (бензинов атмосферен) максималното КПД-то е грубо 25%. Във вторият случай (бензинов с турбокомпресор) е около 40% (пак максимално).
25% КПД (148 kJ) дава общо изразходвана енергия 592 kJ енергия. Топлинната енергия е грубо разликата от двете - 444 kJ.
40% КПД (181 kJ) дава - 452 kJ енергия. Топлинна енергия - 271 kJ.
От тези енергии може да се изчисли колко гориво отива, защото енергийната плътност на горивото е известна (kJ/литър). Вижда се загряването защо е по-бавно - отдаваната топлинна мощност е с 63% повече при атмосферния мотор спрямо този с турбо. Образно казано - атмосферния се топли на големия котлон, а турбомоторът на малкия.
Примерно КПД-то в използвания обхват от обороти навярно ще е по-лошо и при двата. Отделно турбомоторът ще има влошена отдавана мощност точно в диапазона 0-2000 оборота. Докато се развърти(ускори) перката на турбото, тя яде някаква част от мощността.

Факторът придвижване при WLTP: ускорението е мудно - почти 10 секунди ускоряваме до 56 км/ч (някъде около 60 км/ч по скоростомер). Ако ускоряваме по-бързо, ще отива повече гориво. Ако имаме повече ускорение (до по-висока скорост), пак хабим повече гориво. В WLTP Low има САМО 1 ускорение от 0 до 56,6 км/ч! Колкото повече разлики в ускоренията/спиранията има, толкова повече ще се увеличава разходът на гориво.

Допълнително: Във Формула 1 преди около 2-3 години постигнаха 50% и малко отгоре с допълнителната камера за смесообразуване. Има кухина над цилиндъра, в която става впръскването на горивото. Малко след Нова Година Mahle обявиха, че са разработили подобна (Jet Ignition).
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Хора обадиха ми се в рано сутринта, че колата ми е готова още от вчера вечерта! Направо съм изненадан приятно от Форд!

Alexi

чисто новата ти кола е от 2 седмици в сервиза и ти си приятно изненадан ? добре че нямаш големи очаквания .. най малкото е задължително да ти дадат друга еквивалентна оборотна кола

toto

С оглед на ситуацията и придвижването в момента по света смятам, че стана що годе бързо и ми предложиха кола ако и сега не беше успял да им дойде камиона с части. Добре че в крайна сметка им дойдоха зарежданията.

KoCMoHaBTa

На мен затова старата ми кола прахолясва пред блока, понеже не знам какво да очаквам ако нещо се развали. Даже си купих jump starter батерия, че ако ми потрябва и няма ток, да не търся кабели :)
Иначе като за първа нова-нова кола съм оптимистично настроен и засега 1400км без проблеми.
Даже се усеща подобрение в работата на скоростната кутия - вече сменя доста по-плавно и мазно. Не знам дали е в резултат на адаптация, разработване или просто съм свикнал, но определено е доста по-добре.
Относно разхода - последния резервоар с около 80% градско - 8,9 пълно-пълно и 8.7 по борд.

saggy

В моята фирма едно от новите пежа се повреди и влезе за 1 ден в оторизиран сервиз. Веднага дадоха заместващ автомобил, като на следващия ден колата беше оправена. Та в МП май по-бавно са се усетили за тази опция.

ivchotr

Що да се набутват? После трябва да я дезинфекцират изцяло.


Alexi

абе те и преди карантината не предлагаха такава опция ,няма да предлагат и след нея :) да не говорим ,че такива дребни части трябва да ги имат на склад отделно куриер от Германия е 3 дена не е 2 седмици ( няма никаква разлика в придвижването на бусове и малки камиони на границата а и карантината е от 2 дена ) .. важното е колегата да е доволен ..

toto

Да ви кажа не знам дали е заради смяната на този сензор или заради по-топлото време предните дни, но ми падна 2 литра разхода от както  я взех?

zloster

Източник: https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml
Fuel Economy in Cold Weather

Cold weather and winter driving conditions can reduce your fuel economy significantly.

Fuel economy tests show that, in city driving, a conventional gasoline car's gas mileage is roughly 15% lower at 20°F than it would be at 77°F. It can drop as much as 24% for short (3- to 4-mile) trips.
"Останалото е тук": ПокажиСкрий

The effect on hybrids is typically greater. Their fuel economy can drop about 30% to 34% under these conditions.

For electric vehicles (EVs), fuel economy can drop roughly 39% in mixed city and highway driving, and range can drop by 41%. About two-thirds of the extra energy consumed is used to heat the cabin.

more...
Why is winter fuel economy lower?

Cold weather affects your vehicle in more ways than you might expect:

    Engine and transmission friction increases in cold temperatures due to cold engine oil and other drive-line fluids.
    It takes longer for your engine to reach its most fuel-efficient temperature. This affects shorter trips more, since your car spends more of your trip at less-than-optimal temperatures.
    Heated seats, window defrosters, and heater fans use additional power.
    Warming up your vehicle before you start your trip lowers your fuel economy—idling gets 0 miles per gallon.
    Colder air is denser, increasing aerodynamic drag on your vehicle, especially at highway speeds.
    Tire pressure decreases in colder temperatures, increasing rolling resistance.
    Winter grades of gasoline can have slightly less energy per gallon than summer blends.
    Battery performance decreases in cold weather, making it harder for your alternator to keep your battery charged. This also affects the performance of the regenerative braking system on hybrids, plug-in hybrids, and electric vehicles.

In severe winter weather, your mpg can drop even further.

    Icy or snow-covered roads decrease your tires' grip on the road, wasting energy.
    Safe driving speeds on slick roads can be much lower than normal, further reducing fuel economy, especially at speeds below 30 to 40 mph.
    Using four-wheel drive uses more fuel.

What can I do to improve my fuel economy in cold weather?

You may not be able to completely mitigate cold weather's effect on your fuel economy, but you can do some simple things to help your gas mileage:
Cars parked in garage during cold weather

    Park your car in a warmer place, such as your garage, to increase the initial temperature of your engine and cabin.
    Combine trips when possible so that you drive less often with a cold engine.
    Minimize idling your car to warm it up. Most manufacturers recommend driving off gently after about 30 seconds. The engine will warm up faster being driven, which will allow the heat to turn on sooner, decrease your fuel costs, and reduce emissions.
    Don't use seat warmers or defrosters more than necessary.
    Check your tire pressure regularly.
    Use the type of oil recommended by your manufacturer for cold weather driving.
    Remove accessories that increase wind resistance, like roof racks, when not in use.
    If you drive a plug-in hybrid or electric vehicle, preheating the cabin while plugged into the charger can extend your vehicle's range.
    If you drive a plug-in hybrid or electric vehicle, using the seat warmers instead of the cabin heater can save energy and extend range.


Затова почти от 10 години в САЩ си имат още два допълнителни стандартизирани цикъла за проверка на разхода на гориво (някъде през 2008 г. влизат в сила):
1) на горещо с включен климатик при +35оC
2) с незагрят двигател и на студено с включено парно при -6,67оC
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

Мда, техните измервания са многократно по-реалистични от европейските. Ето например при моята каква разлика има:
Градско/Извънградско: 3.9/3.7 за Европа
Градско/Извънградско: 4.6/4.9 за САЩ
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

Щото там завеждат колективни дела и осъждат за милиони .. Форд ги осъдиха точно за тоя мотор екобуста за няколко милиона за измамно нисък разход по каталог .

zloster

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

Типичен проблем на даунсайзинга. Това което е постигнато на стенд (защото това най- вероятно посочват в книжката), на практика е непостижимо в реални условия.
Наблюдава се не само при Форд, но и при други производители.

Добре, че не са ги погнали и по отношение на декларираното тегло на даден модел. Наскоро гледах по АМС две предавания за Мерцедес и Ауди (по четири модела от всяка марка), където за целите на теста мереха теглото. Е нямаше една кола, която да е под посоченото от производителя. В някои от случаите разликата беше над 180 кг.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

@Ozzie
"Данни за теглата": ПокажиСкрий

https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11435.msg137164#msg137164
Тук съм дал препратка към един френски сайт. Те събират всякакви технически данни от много автомобилни списания с реални изпитания на дадения модел и модификация. Там има и официалните данни теглото и истинското тегло на наличния екземпляр. Изглежда "архаично", но по-истински данни не съм виждал другаде из дебрите на Мрежата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Да ви кажа, значи разхода в града при мойто каране си остана 10л. Тази седмица за първи път излязох извън града и ми даде при нормално каране 5,5л. по магистралата. На един познат новата Тойтота Корола комби 1,2л. харчи 9,5л в града, но той обикаля по цял ден, тоест колата си е загряла. Така, че явно за тези двигатели това е разхода.

KoCMoHaBTa

При мен към момента разхода градско е ~9-9.5, като пробега ми е мин 2 х 7-10км на ден.
Извънградско все още не съм карал достатъчно, зарад тез кпп-а дето бяха, но миналата седмица направих едно по-дълго планинско, отиване и връщане по един и същ път ~6.5.
За сега не мога да се оплача - тоя разход като за бензинов двигател ми се вижда идеален.