Покупка на фокус 2020 1.0 автоматик

Започната от toto, 20 Януари 2020 11:56:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

Цитат на: KoCMoHaBTa в 21 Май 2020 04:58:15...тоя разход като за бензинов двигател ми се вижда идеален.
За твоя двигател - да. Ама на toto е 1.0, 3 цилиндъра...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


toto

Е то и неговият е  3 цилиндъра нали така? Пък и моето градско е 2 км. на студено 90% от карането.

Alexi

мда ... но от 100 до 180 коня е цяла една вселена разлика в динамиката и удоволствието ,даже по силния мотор гори по малко което винаги е така при еднакви модели тъй като по лесно носи купето

toto

Да, така е за това за разхода, за това мисля ,че явно това са реалните стойности. Аз я карах по магистралата само, но на моменти на 150 ми даваше моментен разход 10, но при каране с 120-130 пада на 3-4 ако е равно де хаха. Баири не обича, но върви пъргаво, което ме изненада, даже на баира  след Нови Хан пърпореше със 150 без да се замисли, но си личи, че не му е любимо.

saggy

С по-големия мотор наистина върви по лесно колата, ама като я купуваш нова плащаш повече пари за по-големия мотор. Цената е фактор. А и с разлика от 0.5-1л/100 между двата мотора не мисля, че е толкова от значние. Като цяло 3-цилиндровите мотори са неудачни, но такава е индустрията в момента.

toto

Май не са много еднакви всъщност, защото моят е комби и е автоматик все пак.

KoCMoHaBTa

#96
Е то и мойта е автомат, ама е хечбек. По каталог, твойта тежи 1431kg, а мойта 1404kg. Малка е раликата теглото заради разликата в двигателите. Иначе хечбек с твоя двигател тежи 1371kg.
Двигателя също е 3 цилиндров.

toto

А, да вярно ,че е е автоматик. Е значи са на едно ниво като килограми горе долу.

iwo_19

Май  много  от вас не са имали  200 кс бензин. Пробвайте  се веднъж , ако  ви  харчи  по-малко  от 100 кс , същото  купе, кажете  ми  и аз  да си купя ......

Alexi

ако се кара със същата динамика ще харчи пак толкова или по малко .. карали сме и 6 цилиндрови бензини доста по остаряла технология и разхода не е много по висок от на колегата с 1.0


toto

Ако извън града ми харчи по-малко от 6л., не знам колко автомобила на бензин ще го стигнат този разход, камо ли шестаци. Аз имах едно БМВ 5-ца навремето 525 tds шестак и да ви кажа под 6 май не съм падал и с икономично каране. Дизел при това и беше чипосан май на 184 коня. Ама пък какво удоволствие доставяше само! Ха ха хубави времена на ергенски живот.  (rofl)

iwo_19

Дизела  и бензина нямат нищо  общо  при  разхода. Аз пък съм карал  едно  406 190 кс  бензин и мога смело да  кажа , че  гореше  6 , ама на  място  без 2  свещи. Иначе  градско 18-20,  извънградско , ако  пускам фордовете с 1.0  мотор пред мен - 7-8,  ама  започна  ли да изпреварвам .......Ако  пък някой  е  бивш собсвеник на Алфа шестак  нека сподели  още  по-страшни  неща. По принцип темата  "колко ми гори колата" трябва да е в раздела   на лов и риболов.

toto

Най-накрая я покарах колата повечко извън града, че ми се наложи да пътувам. Значи минах 400км. от които около 100 по второстепенни пътища и 300 по магистралата. Колата е забавно и учудващо пъргава. Само дето естествено не обича по-големи баири, но ако я понатиснеш всъщност си върви, просто почва да харчи яко. Както и да е аз лично съм доволен от това как върви и разхода ми е 6л. като съм си карал с 120-130 по магистралата, над тази скорост започва да харчи стабилно вече ми направи впечатление. Като има изкачване се опитва да ги качва на 8-ма скорост и много бързо губи инерцията, та там трябва да се намесва човек със скоростите, че хич не бърза да ги сваля   :D

Alexi

автомата си иска свикване .. ако не смъква предавка леко сритваш педала на газта ,доста тънкости има също така ако е направен както трябва се самообучава спрямо стила ти на каране - по честичко я сръчквай ,и ще мине време почва да сменя много по чевръсто .. за перфектна смяна се взима БМВ 530д ,само там съм нямал забележки но има 10тина режима

KoCMoHaBTa

Така е този автомат - постоянно се опитва да държи ниски обороти.
Спод мен, щеше да е по-добре, ако се целеше към 1600-1800 оборота, където е пика на въртящия момент - тогава това леко измъчване по баирите нямаше да го има и щеше да реагира по-бързо.
Аз до сега 3 пъти съм карал планинско и установих, че при изкачване спортния режим е по-подходящ.
Ако имаше междинен режим между стандартния и спортния - бих ползвал него.

toto

Аз автоматици само карам така, че съм наясно за какво става въпрос. Просто с тия 8 скорости ми беше интересно как се държи. Иначе нали е с перки на волана и си е забавление, но другото е, че за да я вкараш в обороти за да дърпа на бира, напрактика трябва да върнеш поне две предавки надолу за да поеме. Тя 7-ма и е като 8-ма кажи речи. Стези много скорости трябва да се заиграваш, ама иначе съм изненадан как дърпа да ви кажа. Автомобила е забавен и доставя удоволствие определено и върви стегнато и спира много здраво.

toto

Здравейте, значи вече имам повече впечатления от колата, защото ходих до морето малко та я покарах повечко. Колата си ми дава разход точно 6л. с климатик и натъпкана с багаж като карам със 120 през повечето време и да ви кажа съм изненадан колко е пъргава. Върви много приятно и леко, опредебено доставя удоволствие.

toto

Да ви кажа и тази старт стоп с-ма наистина спестява доста. Тъй като мен ме дразни и я изключвам не бях засичал разликата и сега направих експеримент та се напънах да покарам с нея и ми дава 1-2л. разлика в разхода на градско!

ivchotr

Тъкмо ще спестиш някой лев за когато дойде време за новия акумулатор.

KoCMoHaBTa

#109
@toto колко ампера е акумулатора на 1.0 мотора? Моя мисля че беше 70A (пак ще погледна да не излъжа). Да ти кажа честно това си е бая голям акумулатор за бензинов мотор и според мен е такъв заради Start/Stop системата.
Иначе от към разход на гориво в града и аз си правих експеримент:
- без S/S 9.5-10/100
- със S/S - 9-9.5/100

Като цяло бая си лапа тоя мотор, пък и на мен крака ми е тежък :)
Извънградско тия дни ще споделя, като се прибера от морето :)


ivchotr

Проблемът на това често стартиране е, че при развъртането си стартерът харчи към 160 Аh. Понякога в София като се заредят едни червени светофари или колони... За едно ходене от Младост до центъра може да припалва 10 пъти колата. Обаче разстоянието с тези чести паления е недостатъчно да се дозарежда акумулаторът. И така му пада капацитетът. Когато колата си бръмчи на място, алтернаторът зарежда и няма драми. А пък като ви гледам разхода с и без старт/стоп, за под лев икономия на 100 км не си заслужава да се тормози батерията.

Ozzie

Обикновено, колите със стоп / старт система са екипирани с AGM акумулатор, който уж е по-устойчив на такива издевателства, ама пък и цената му е....  >:(
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

exclusiveremix

Аз съм заводско с 60 Ah. Ако имам повече от 20 секунди на червен светофар,оставам системата да сработи.Иначе я гася,при кръстовища дето чакам колите да са изтеглят също,в кръгови (много станаха в Шумен) също и така.Има файда от системата според мен.Преди я ненавиждах,но след свикване,почнах да я търся  и в дизеловата фиеста.Аку-то не е единствения проблем,въпреки уж усиления стартер,мисля че първо той ще се предаде на коли с повече навъртяни км.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

toto

Мен много ме дразни тази с-ма, но реших да видя има ли смисъл от нея и на първо засичане ми падна с 1л. разхода и то при положение, че градското ми е кратко 3-4км. Така, че при повече каране може и до 2л. да стигне, което никак не е малко в крайна сметка. Според мен зимата е проблемна за акумулатора.

ivchotr

Е, да. Зимата плюс старт/стопа са още по-голям стрес. От друга страна пък, ако човек е щастлив, какво са някой и друг лев отгоре.

toto

#115
Щастлив определено не ме прави, да не кажа, че всеки път се стряскам като изгасне колата  :))
Просто споделям, че има ефект наистина голям при пестене и екологичност явно. Аз честно казано не вярвах.

ivchotr

Eкологичност ще постигнем, когато спрат от движение дизелите с орязаните системи за екология и спрат кюмбетата на мангалите, дето горят всякакви боклуци. Прави ли ти впечатление, че в момента никой не повдига въпроса за мръсен въздух, при все, че колите са нонстоп на пътя. Днес ми трябваше половин час за да стигна от Семинарията до Младост с колата. Това разстояние съм го вземал пеш за толкова, без да тичам. Е, може би за някоя и друга минута отгоре. Обаче на въздуха нищо му няма. Зимъска ще започнат пак да ни облъчват с данни за мръсния въздух и как синята зона трябва да стигне до Панчарево, щото колите цапат.
Май трябва да се иска оставката и на Фандъкова.

П.П. Отклоних се малко, ама карай. Такова е времето :D

KoCMoHaBTa

#117
Първото ми изцяло извънградско засичане - ~470км магистрала със средна скорост 140-150км/ч + ~150км със средна скорост 90км/ч.
Резултата пълно/пълно е 7.3, по борд 7.1
За сега разликата между пълно/пълно и борд е консистентно 0.2-0.3
Ето и акумулатора.
[attach=1]

exclusiveremix

Същото е и при мен. 300 грама борда ме лъже и винаги показва по-малко.Сравнявал съм го и при среден и при извънградски разход.В началото като ти видях разхода мислех,че е висок за 1.0. Впоследствие видях 182 коня и всичко си идва на мястото.Днеска ще проверя (ако не забравя)но мисля че аз съм с по-слаб АКУ.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Pyrhel

Май трябва да разделя постовете за 1.5 от тази. Космонавт, искаш ли да ги сложа в Дневника като твоя тема за колата?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.