Покупка на фокус 2020 1.0 автоматик

Започната от toto, 20 Януари 2020 11:56:54

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

toto

Значи да ви кажа вярно, че моето градско е много кофти, обаче тази кола мнага бавно загрява и разхода ми върви сега към 12-13л. Не знам нормално ли  е това? Толкова ми харчи smax нафта при същото каране. Ще го пробвам на еко режим да видя ще има ли разлика ми е интересно? Трябва да отбележа, че изключвам старт стоп системата, защото мен лично мнооооо ме дразни :D


bronc

Колега със 1-литровия двигател и автоматик при Фокус MK3.5 има подобен разход при градско каране, което е от рода на 1км или разстояние, което пеш би взел за 20мин. Замислете се защо въобще ходите с колата на работа..

Иначе при моето градско, което е към 3км и загрява поне по стрелката (която показва 90*, когато температурата е реално към 45*) съм успявал да го докарам до 9-10л/100км, но това е с икономично каране, смяна на предавките преди да успее турбината да развърти и т.н. При турбобензините е много важно как я караш. Ако настъпваш малко повече, разходът се качва доста. Преди това съм имал 3-литров дизел и там почти нямаше разлика в разхода спрямо стила на каране.

Разходът може да падне малко като се разработи колата, но не очаквай нещо уау.

exclusiveremix

Ако тоя варел ще ми гори 7,5 л ,е**м ти и малолитражната количка и Екото и Мекото.Сори ама е подигравка подобен разход.Сигурно 1,5 200 коня при фиеста СТ гори толкова с ръчна кутия.
Моето градско е 4 км, и когато температурите са над 10градуса навън,си загрява напълно нормално.Имам точно 1 светофар,другия винаги го хващам със зелена стрелка,така че почти нямам спри тръгни.Разхода откакто е купена е 5.5л . Разход чисто чисто градско ще е около 6 -  6.5л което пак е много според мен.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

saggy

Трябва да я пробваш при различно градско каране - по-дълги разстояния, с трафик и без трафик, и да видиш как се държи. При моя фокус 2.5 без трафик през лятото е 8.7, както по кнжика. Но зимните месеци с много повече софийски трафик, задръствания и зимните гуми (рейтинг С на резервоар) е 9.7-11л/100 градското. Вярно,  двигателят е друг. А и истинското засичане е пълно - празно на резервоара.

Alexi

Цитат на: exclusiveremix в 20 Февруари 2020 11:55:58
Ако тоя варел ще ми гори 7,5 л ,е**м ти и малолитражната количка и Екото и Мекото.Сори ама е подигравка подобен разход.Сигурно 1,5 200 коня при фиеста СТ гори толкова с ръчна кутия.
Моето градско е 4 км, и когато температурите са над 10градуса навън,си загрява напълно нормално.Имам точно 1 светофар,другия винаги го хващам със зелена стрелка,така че почти нямам спри тръгни.Разхода откакто е купена е 5.5л . Разход чисто чисто градско ще е около 6 -  6.5л което пак е много според мен.
то ние реално градско нямаме .. в София и други по големи градове е много по различно :) все пак 12 е унижение .. това ако е 1.5 дизела няма да надхвърли 7-8

toto

Е то мойто градско е в центъра на София час пик. Общо взето задрътсване тръгни спри и тръгва рано сутрин като е 5 градуса и по-малко тези дни.Но излязох по Цариградско днес, че имах работа към Метро и разхода ела да видиш как пада хаха. Пуснах го на моментен разход и даваше между 1-3л. и естествено ми падна общия разход за 10км. с един литър някъде.

ivchotr

Е тя ако работи и на място, го смята в литри на час и после явно го калкулира към общия разход.

Alexi

абе така си гори тоя мотор .. в щатите ги осъдиха за фалшиви данни след колективен иск и мотора не се предлага вече на техния пазар + милиони обезщетение на собствениците

toto

То мотора ако си загрява до работна температура по-бързичко няма да е така, разликата е голяма и аз като закъснявам сутрин за училището на детето газ, газ на студен двигател и ето резултат ;D
Добре де някой може ли да обясни, защо наистина толкова бавно загряват тия коли, защото и smax дизел и той много бавно загрява, а имам една фиеста на 20г. тя веднага си вдига градусите?

ivopolr

Цитат на: toto в 21 Февруари 2020 08:32:52
Добре де някой може ли да обясни, защо наистина толкова бавно загряват тия коли, защото и smax дизел и той много бавно загрява, а имам една фиеста на 20г. тя веднага си вдига градусите?
По принцип дизела и малолитражките загряват бавно. Освен това кръговете на охладителната течност са два: голям и малък. Малкия е с по-късото трасе и е предвиден за бързо достигане до работна температура. След това термостата отваря големиа кръг и течността запоцва да циркулира из него. Моята кола също е с два кръга, какво обаче ми направи впечатление при кола със същия като моя мотор но 2010г. т.е. фейслифта: ами при фейслифтовата заводски е затапен малкия кръг и мисля, че се разчита на допълнителен подгрев на охл. течност. Моята няма такъв подгрев и държи градуси около 70-75 а фейслифтовата почти 90гр. Та мисълта ми е че твоята кола може да е без малък кръг на термостата и без допълнителен подгрев на големия кръг, като добавим и малката горивна камера на мотора ето ти го крайния ефект!


Ozzie

@toto
Една от причините за по- бавното загряване е по- високия КПД. Повече топлина отива за вършене на работа, отколкото да се разсейва.
Освен това, стрелката почва да отчита след някакви градуси, а не се движи заедно с покачването на температурата.
Преди няколко седмици, нарочно пуснах температурата на живи данни, за да гледам какво се случва в реално време.
Околната температура беше 5°С, промяната беше както следва:
+1 мин. - 5°С
+2 мин. - 20°С
+3 мин. - 29°С
+4 мин. - 39°С
+5 мин. - 44°С (някъде след тази температура стрелката почна да се "вдига")
+6 мин. - 56°С
+7 мин. - 69°С
+8 мин. - 80°С
След това, в рамките на 31-32 сек. достига 83°С, след което вероятно термостата е отворил, понеже се понижава до 80°С.
Данните са сваляни в движение, при извънградско каране. На място да е работила не повече от минута- две, колкото да въведа настройките в програмата.
Ползвах адаптер ELS 27 и FORSCan.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

при условие че гори 12 ,мисля че има достатъчно калории да стопли купето .. Форд от край време имат проблеми със загряването и парното като наблюденията ми са върху няколко модела служебни ,моето мондео ,и няколко фокуса различни модели

toto

Добре де , а старата малолитражна фиестичка, защо загрява бързо и парното тръгва на топло доста бързо да ви кажа?

lubomirov89

С риск да оакам темата, но не се сдържах. Колегата Алекси не пропуска да се изкаже, в повечето случаи негативно, особенно стане ли дума за бензин. Карай си дизела, можем и без твоите мнения.

Alexi

Колега ако имаш да кажеш нещо позитивно за 1.0 бензинов миксер чисто нов ,горящ 12/100 - моля  ще те изслушаме ..

ADiDimitrov

Като ви чета мненията направо изпадам в ужас кк ще си купя нова кола 🤣🤣🤣 само като чуя 1.0 и ми става лошо. Сега карам двулитров бензин и ми се вижда малък а не мога да си представя тия малки мотори с турбини Електроника и всякакви дивотии дето след 100 000 км. приключват! Явно ще си остана ретро цял живот 😂 !

saggy

Ами ако искаш бензинов икономичен мотор си купуваш Тойота Корола хибрид. Само че е 10 000лв над фокуса. Аз не мисля, че е такава драма с 12/100. Все пак Тото каза, че кара в центъра на София, където стандартно е супер задръстено в час-пик - караш на 1-ва - 2-ра и спираш. Интересно ми е колко харчи извънградско, дано да сподели. Доста ревюта гледах на новия фокус и добрите автомобилни журналисти подчертават, че малкият турбиниран двигател в реални условия не харчи мн по-малко от атмосферния.

jo_jo

и аз съм имал стряскащи цифри, 11л/100 зимно (от тия по-зимните зими), градско по 1 час в 18часа. Това беше преди три години. От тогава си го ходя това разстояние за 30-40 мин. Нормалното градско е около 8-8.5 при по-нормални условия.

iwo_19

Аз карам 90 % градско и имам средна скорост 14-17 км Колко мислите ми е разхода ?! Под 8 градско не слизам. Какво  очаквате от бензин+автомат+ турбо ?

Alexi

очаквам да гори според каталожните данни ,или поне да се доближава .. 12 е горе долу двойно над тях .. имаме такива служебни коли ,шефа мисля нещо се съдиха с МР за разхода но вече с тоя мотор не повтори .. 1.5 дци харчи реални 6 среден и върви повече от 1.0 бензина


ivchotr

Фокусът ми (1.6 бензин) е най-бързо загряващата кола,която съм имал, с чудесно парно. Служебните Фиести, също бензинки, загряват още по-бързо. Фокусът ми последно даде 10.6 разход по бордкомп градско, като съм се врял из центъра, по страничните квартали, околовръстно и каквото се сетите. Обикновено се ориентирам колко да подавам по моментния разход, ама не винаги :D

В същото време дизеловият Фокус загрява далеч по-бавно, но като загрее също му идва добро парно. Не знам какви проблеми са имали Форд с парното, ама аз такива наблюдения нямам.


ADiDimitrov

Ако ще говорим за парно и аз не харесвам решенията в Форд! Обдухването на краката на шофьора и предния пасажер е ужасно за сметка на пътниците отзад. Също така необдухва целия преден прозорец и при ниски градуси се получава замъгляване в края на прозореца! Иначе загрява бързо духа топло но нещо не е дообмислено! Има и едно неприятно усещане на студена струя някъде от към средната гонзола под СД плеъра, супер много дразни! Дано след МК 2.5 тия проблеми д са отстранени!

zloster

Цитат на: Alexi в 21 Февруари 2020 22:04:25
Колега ако имаш да кажеш нещо позитивно за 1.0 бензинов миксер чисто нов ,горящ 12/100 - моля  ще те изслушаме ..
Колата е 1470 кг. (с 90% гориво и 75 кг. шофьор и багаж). Данните са в препратка на първа страница в темата. Още малко килограми и ще го докара на Фокус Мк2 с ремарке и 200 кг товар в него.
Явно е, че в целевата група купувачи на автомобила, не попадат тези, които помнят нещо от физиката за 9-ти клас (особено първите десетина урока) :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

За извънградското ще пиша по-нататък, тъй като другия месец имам пътуване.

toto

По въпроса с икономията и сравенението Тойота мога да кажа, че първо гледах точно това комби хибридното и цената за нов с 6г. гаранция  ми го предложиха 46000лв. St Line  като чисто нов излиза над 50к

KoCMoHaBTa

Здравейте колеги,
От около месец и аз съм в клуба на фокусниците :)

За 1.0 EcoBoost мотора, пряко впечатление нямам, тъй като съм с 1.5.
Единственото което мога да споделя е, че според хората от този форум - на тоя мотор доста често му се запушвал филтъра за твърди частици и им вади съобщение че трябва да си поразходят колата за регенерация.
Да - вече всички бензинови двигатели след 2019 с директно впръскване имат филтър за твърди частици.
Спокойно - не е толкоз зле като на дизелите (поне на първо четене).
Интересното е, че се е случвало само зимата, а още по-интересното е, че проблема уж е фикснат със софтуерен ъпдейт на ECU-то.
Спорно е дали проблема е конструктивен или е бил просто бъг с софтуера.
Казват също, че Fiesta-та със същия мотор - го няма този проблем.

По-важното е, че 1.5 EcoBoost, го няма този проблем, тъй като горивоподаването е комбинирано - Direct Injection (директно впръскване) + Port Injection (индиректно впръскване). Та се спекулира, че заради индиректното впръскване се намаляват нивата на твърди частици значително и съответно филтъра не се препълва при нормално градско каране.
Към момента, не съм открил каквато и да е информация за проблеми свързани с този двигател (1.5)

Относно автоматика - това ми е първия автоматик, като опита ми преди това е бил по тестдайв колите и покрай познати за по 1 кръгче.
Важното при този автомат, е че няма нищо общо с предишните PowerShift. Те са били на принципа на DSG/DCT и са били едни от най-проблемните автомати на световно ниво.
Новата кутия е класически автомат с хидротрансформатор (torque converter), уж разработка на Ford.
Към момента мога субективно да кажа, че работи добре. На първо четене, докато е студена колата, преключва малко по-грубо, но после се поотпуска и става по-мазно. Нямам идея дали е нормално или не, но по-конкретни изводи ще си правя като мина няколко хиляди и поразработя двигателя. За сега е ок.
Единственото, като информация от немския форум, е че бавно преключва от D към R и обратно, само при бензиновите двигатели. По този въпрос, пак има някакъв софтуерен ъпдейт, но хората са със смесени усещания спрямо това дали има ефект от него или не.
Според мен, си превключва нормално.

KoCMoHaBTa

#56
Опс, не съм видял, че има още 2 страници писано.

Относно лопатките на волана - след ноември 2019 - лопатки се слагат само на ST Line или модели с подготовка за теглич.
Относно окачването - мисля, че след април 2019 само Vignale и Active са с multilink, а останалите нива на оборудване са с торсион. Не съм сигурен дали има значение купето и двигателя. Преди това Titanuim и ST Line също са били с multilink окачване.

@toto - честито за покупката и много безаварийни.

Pyrhel

(off) Свежа кръв! :D Добре дошъл, ако искаш, похвали се в Дневника (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

toto

Трябва да пробвам да карам на еко режим да видя ще има ли разлика в разхода. То всъщност някой знае ли каква е разликата, да не би да работи само на два цилиндъра?

KoCMoHaBTa

За цилиндрите не знам, но осезаемата разлика е в това, че се опитва максимално да държи по-висока предавка и съответно по-ниски обороти. Примерно, при нормалния режим - кутията е доста чувствителна и сваля предавка при почти всяко по-рязко натискане на педала на газта, докато на еко режим си държи на текущата предавка и се опитва да ползва въртящия момент и ниските обороти. Ускорението също е осезаемо скопено.
Ако ти се кара айляшката и не бързаш за никъде екото е супер.
За разхода на гориво ми е още рано да коментирам - като навъртя 3-4к ще имам по-ясна представа и какво да споделя.