Подгряване на охл. течност

Започната от hotblooded, 15 Февруари 2012 16:43:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dmitarcho

само да намеря канал...най-рано вторник мога да го търся,тогава почивам. Иначе няма проблем, ще снимам ;)
Ръца Пръца


hotblooded

 Чакай първо да намеря канал и свободно време.... Иначе най лесно ще е при включване на перка - така или иначе ще имаме сигнал за това.....

moni74

Външен канал ще се намери, само да е топло времето. Но перката кога се включва? Четох в ситроенския форум, че идеята е свещите да не работят прекалено много - да не прецакат алтернатора, и самите те да имат по-дълъг живот. Там експериментираха с една до четири свещи на модул. Но чак толкова не им разбирам. Според мен ако намерим такива фабрични на Мк3 преди фейса от морга, ще е най-добре.


----------------------------

moni74

Цитат2.0 HDi си го имат фабрично! (RHY, RHZ мотори)
Мощността е около 130-150W на свещ (10-12 А според модела)

А това е самоделка на бензинова Ксантия:
Цитат- с една подгревна свещ (не знам от каква кола е). Свещта струва 6 лв. От един ВиК магазин си взех един тройник(ако мога така да го нарека). На него завих свещта с повече тефлон, защото клапаше малко. На другите два края завих по един накрайник за маркуч, срязах маркуча на малкия кръг и закачих печката. За датчик ползвам термостатче за 60 градуса, от типа показан в по-горните мнения. Консумацията на свещта е 20 ампера, което ще рече 280 вата. Всичко ми излезе ми 20 лв. и вече работи един месец без проблеми.
Свещта се захранва през 40 амперово реле, което се управлява от жицата за бензиновата помпа.


----------------------------

hotblooded

 От морга ще е, иначе не е проблем да се направи модулче от неърждавейка със резби за свещи от каквото и да е. От моргата не знаеш колко от свещите ще са "умрели", а опитите за смяна завършват винаги по един начин - късане на свещта. Идеята за запазване на свещите и алтернатора е разбираема, не е неосъществимо, просто "наготово" имаме следните сигнали
Външна Т < 4*С
Темп на охл. течност над 80 *С (84)...
Иначе ще трябва да мисля къде да монтирам (и какъв) датчик за Т>50*С, по лесно ще е с реле за време примерно да работят до 10 мин. Относно по бързото стопляне в купето, бях попаднал на едно старо (но напълно работещо) БМВ 318 което в далечната 1978ма не е имало реотани на задния джам, а портативна ел. духалка за 12 волта която обдухва стъклото.  И върши доста добра работа. Но да се намери това чудо ще е доста сериозен проблем.

moni74

Ако джаджата е с повече свещи, то и 5мин ще са достатъчни. По-нагоре по снимката на Анатолий - дали всички дизелови Мк3 имат такава букса до маркуча, който направо си е готов да се разкачи от двете скоби и да се захване модула между тях?


----------------------------

hotblooded

 Ами докато не погледнем отдоле - няма да сме сигурни никога.

Pyrhel

Мернах, че питаше как изглежда: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2591.0 При мондео е същото. Лошото на тоя модул е, че свещите така се спичат, че нямат развиване и се къса корпуса на модула.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Ориентирах се, благодаря. Ако се наложи, може би по-лесно ще ни е да намерим корпус със свещи от ситроен/пежо. Дори вероятността е по-голяма мисля.


----------------------------

Dmitarcho

Довечера като се прибера,ще кача снимки на модула за подгряване наанфифриза от Мондео Мк3. Само да кажа,че  е Чешки модула, има и парт номер, марката е Autopal :)
Ръца Пръца


jfs

Само един уточняващ въпрос да ви задам, че не ми е ясно:
Каква е целта на този подгрев? Двигателя да загрява по-лесно и бързо, за да работи в оптимален температурен режим, или е единствено за по-добро парно през зимата?

Alexi


Dmitarcho

Май е само за парното ... стрелката за температурата не забелязвам да се вдига по-бързо от Фокуса, който няма такава джаджа. Но парното си започва да духа на 5-тата минута доволно топличко ;)







Някак могат ли да се проверяват тези свещи дали таботят като хората, без да се свалят ;)
Ръца Пръца

Pyrhel

Мда, ама трябва да откачиш кабелите и със зумера/ом-метъра. Буксата, където се включват каква е?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

абе като се прибрах във Фирмата, се сетих, че беше писал за буксата :( Виновен - признавам си :D Ще погледна пак тея дни ;)
Ръца Пръца

Alexi

мда ве буксата .. щото при мене там има някаква букса ама тия свещи ги няма .. може би ако ги сложа и буксата съвпада просто ще заработят

Pyrhel

Мне, със сигурност няма да заработят сами, липсва ни бушона, както и крачето в бушониерата :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Декември 2012 21:50:36
мда ве буксата .. щото при мене там има някаква букса ама тия свещи ги няма .. може би ако ги сложа и буксата съвпада просто ще заработят
Тази букса е по скоро за релето което ги включва. 20-30А ток ще опекът такава бускичка.

Alexi

аз подозирам че е управлението на другия подгрев - нафтовия ,след фейса се е предлагал и такъв ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Декември 2012 22:00:30
аз подозирам че е управлението на другия подгрев - нафтовия ,след фейса се е предлагал и такъв ..
Може, но за България май не се е предлагал (както и навигацията)....


moni74



Има такива в ибей, направо с буксите.


----------------------------

hotblooded


moni74

Затворих го, но беше 29 евро и без доставка до България. Ще потърся отново.


----------------------------

Pyrhel

50 лева са по софийските морги.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

според мен точно такава букса имам отдолу да си виси свободно ..

tropper

Сравнете двете снимки - едната дето е от ибей и другата на dmitarcho - разликата в дебелината на кабелите е страшна! Подкрепям hotblooded, че такава буксичка не е за голям ток.

Колкото до измерването дали бачкат - може и без да се разкачат, ако имаш ампер-клещи ;).
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

hotblooded

Цитат на: tropper в 04 Декември 2012 08:45:59
Сравнете двете снимки - едната дето е от ибей и другата на dmitarcho - разликата в дебелината на кабелите е страшна! Подкрепям hotblooded, че такава буксичка не е за голям ток.

Колкото до измерването дали бачкат - може и без да се разкачат, ако имаш ампер-клещи ;).
Ампер-клещи за прав ток, обаче.... Не всички мерят = , поне моите са само за ~

tropper

Е да, тези за прав са малко по-скъпи и при използване трябва всеки път да се калибрира нулата, за да изолираш "шумовите" ел.магнитни полета но съществуват  (thup)
Добавка: Тези, които мерят само променлив ток имат намотка, докато тези, които мерят и прав, освен намотката имат и датчик на хол, който да хване постоянната съставка.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

moni74

От ибей трудно ще е на сметка, защото от Германия искат 29+17=46 евро. И ако има изгорели свещи, става...


----------------------------

hotblooded

 Парче тръбичка със размера на маркучите, 2-3 втулки с резбата на свещите и заварка.....  може да излезе и под 20 лв. резбата ще е за свещи които лесно се намират и са евтини...