Подгряване на охл. течност

Започната от hotblooded, 15 Февруари 2012 16:43:37

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

hotblooded

 Колеги, има ли при нашите коли  такава екстра - ел. подгряване на охл. течност? Смисъл има ли Мондео Мк3 които го имат фабрично.....


petermitkov

#1
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
sapienti sat

hotblooded

Цитат на: petermitkov в 15 Февруари 2012 16:46:02
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
няма да работи повече от 4-5 мин - да загрява по бързо колата в кучите студове и да идва парното по-бързо :)

Vasilev

Няколко човека с Фокуси го имаме, пък на Мондеото да няма  ???

Alexi

Цитат на: petermitkov в 15 Февруари 2012 16:46:02
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
всъщност има мондеота със фабричен подгрев на антифриза състоящ се от 3 свещи ..така изглежда

Vasilev


Pyrhel

Пепи не е прав. Има го и на мондео, по 250 вата е едната свещ (общо 750 вата целия блок). При Мондео има 2 варианта - електрически подгрев и дизелова печка. Електрическия се слага до преди фейслифта. Според мен щом са го махнали няма особен ефект. Дизеловата печка се предлага само за студените страни. Ето и къде се монтира, номер 14:


Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

petermitkov

sapienti sat

petermitkov

Направих малко ресърч защото за тези студове е супер полезна екстра - проблема е че работи с нестандартни свещи на Беру и не се намират никак лесно според полския форум http://forum.fordclubpolska.org
sapienti sat

Pyrhel

Проблемът не са свещите, проблемът е развиването им... От антифриза се спичат и като се напънат се къса частта с резбата от големия корпус. От дизелови подгревни свещи на едни голфчета ставаха :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Иван Вълков

ЕЕ щом веднъж са били завити, ще излязат по един или друг начин  >:D

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

Анатоли това на снимките е печка на ток .. а ефект има и то в тия студове до -20 е голям ,Али ( Кангото ) е с печка на ток .. при -20 нали се сещаш ,че както си караш на 5та с 2000 оборота и мотора изстива вместо да се стопля .. ако нямаше печка както минах 4к км за 3 седмици в най големия студ ,щеше да ме хване Бялата смърт .. При Мондеото не знам какъв е ефекта мойто няма ,по принцип си загрява и парното е ок но със сигурност ще е по добре с печка от колкото без печка ..

road runner

До колкото съм запознат " Косер " имат подгревни свещи за антифриз ;)

hotblooded

Цитат на: road runner в 16 Февруари 2012 11:10:18
До колкото съм запознат " Косер " имат подгревни свещи за антифриз ;)
предполагам че трябва да има и къде да ги сложиш? 
А този "уред" за подгрев на охл.течност - къде се монтира (ясно че на малкия кръг) но къде - преди парното? Или се прави бай-пас и където има място? Някакви идеи за автоматика - по време, по температура? Защити: да не се включва при неработещ двигател, при над 5 градуса външна темература, да се изключва при включване на перка на радитора? Кое според вас е най "резонно" и лесно осъществимо?

road runner

Еми на Фокуса е май преди парното,или поне така ми изглежда :) Включва се като запалиш мотора и се изключва май на определена температура . Колегата G_o_c_e_v май по спомен си го беше направил с копче за по продължително подгряване . Реално работи малко . Дали работи обаче над 5градуса ,нека каже някой по запознат , реално над 5 градуса си е кажи речи топло -хахаха. А иначе този уред аз лично бих си го намерил от некоя морга от некой фокус,мондео за нормална цифра . Другия варянт влез в сайта на Косер и ги питай имат ли и колко струва и дет се вика мога да съдействам за отстъпка :)

Pyrhel

Според мен ако ще е допълнително монтиран - с копче, ръчно управление :) Иначе ще стане голямо забатачване със сигнали от сензори, пускай, спирай, релета... Може само да се направи да не се пуска ако не работи мотора. Според мен е без значение къде ще се монтира... Където има място и може да се закрепи добре.

PS: Аз като се бях запалил по това и го търсих по моргите - 50 лева беше обявената цена (nut)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 50 лв със свещите или без? Ако е със свещите и работят - ОК. Ако го направя със автоматика - ще бъде във съвсем отделна клемна кутия, само ще му пусна отделно захранване от АБ. Ще се включва:
  а) работещ двигател
  б) температура на охл. течност под 10*С
  включ. при изпълнено а+б
Защити:
  1) изключване при температура над 80*С
  2) изключване при включена перка
  3) изключване при напрежение на акумултора под 10,5 V
Изключване изпълнено което и да е от условията.
Като имам време ще направя и ел.схема, със списък на "чарковете". Така написано изглежда доста по сложно от колкото е всъщност. Дилемата е дали "проточния бойлер" да е самоделка - с неръдаема тръбичка и щуцерчета с резба за свещите или да търся от морга?

Pyrhel

Предлагаха ми го с работещи свещи за толкова. Бих заложил на самоделка. Така и така ще се преправя като се наложи да се смени свещ.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Всъщност идеята на самоделката е че ще се направи за евтини и масови свещи и ще се сложи на място с лесен достъп :)

Иван Вълков

#19
по въпроса за управлението, при Мондео ТД има фабрично подгряване на нафтата, та идеята ми е примерно ако имате подобно устройство може да вземете сигнал от същият сензор. Така като спре подгрева на дизела ще спре и подгрева на антифриза.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


hotblooded

 Това го имаше и при някой HDI на Пежо. Но като си гледам моя филтър - без подгрев е...  Иване.....сега ми вкара тема за размисъл :)

Иван Вълков

#21
като се замислих при вашият модел около 0 градуса нали има сигнализация(снежинка) + едно реле за време и ето ти управлението

п.п. Дори и да нямаш, има сглобени схеми - хоби кит - сигнализация за заледяване







Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

Цитат на: Иван Вълков в 16 Февруари 2012 14:52:35
като се замислих при вашият модел около 0 градуса нали има сигнализация(снежинка) + едно реле за време и ето ти управлението

п.п. Дори и да нямаш, има сглобени схеми - хоби кит - сигнализация за заледяване
Имаме си всички със Фокус2 и Мондео3 и 4 - под 4*C светва жълта снежинка, под 0 - червена..... Но не искам да бъркам другите неща - за това захранване от АБ и всичко за подгрева в отделна кутия!

Backstage

Цитат на: hotblooded в 16 Февруари 2012 15:14:19
Имаме си всички със Фокус2 и Мондео3 и 4 - под 4*C светва жълта снежинка, под 0 - червена.....
??? ??? ??? Аз също ги имам тия снежинки бре...на МК2

Pyrhel

Днеска докато сменях torq resistor-а мернах, че до мястото, където се монтира ел. подгрева имам една буска. Предполагам, че е за въпросния подгрев, някой може ли да потвърди? Къде отиват кабелите от тая буска?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Знам за идеята от ситроенския форум. Идеята е, че някои дизели 2.0HDI на Ксантия имат такова фабрично.
Вместо да търся скъпа нафтова печка, не може ли да се направи такова допълнително затопляне на антифриза за зимата? Примерно вариантите са два - или готов модул от такава ксантия /намирали са ги и за 30лв по моргите/ или да се купуват части и свещи отделно и да се напасват.
Аз съм мераклия да опитам, но сам не мога да се оправя :)


----------------------------

momo76

Преди фейса имат фабрично. Даже някъде има тема по въпроса.
Ето я Темата

Dmitarcho

Ръца Пръца

moni74

Може ли една-две снимки на самото модулче? Ще се разтърся за такова готово, но искам да знам какво точно представлява. Изглежда ми лесно да срежа маркуча и да го сложа там. А пък за управлението ще го мислим :)


----------------------------

moni74

Цитат на: hotblooded в 16 Февруари 2012 12:21:39
50 лв със свещите или без? Ако е със свещите и работят - ОК. Ако го направя със автоматика - ще бъде във съвсем отделна клемна кутия, само ще му пусна отделно захранване от АБ. Ще се включва:
  а) работещ двигател
  б) температура на охл. течност под 10*С
  включ. при изпълнено а+б
Защити:
  1) изключване при температура над 80*С
  2) изключване при включена перка
  3) изключване при напрежение на акумултора под 10,5 V
Изключване изпълнено което и да е от условията.
Като имам време ще направя и ел.схема, със списък на "чарковете". Така написано изглежда доста по сложно от колкото е всъщност. Дилемата е дали "проточния бойлер" да е самоделка - с неръдаема тръбичка и щуцерчета с резба за свещите или да търся от морга?

За да запазиш свещите и алтернатора, нека изключват на 50, максимум 60 градуса.


----------------------------