Ала-бала и надлъгвания за 1.0 EcoBoost с ангренажен ремък в маслото

Започната от ivchotr, 19 Юни 2023 21:53:58

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

ivchotr

Какво е това "студено разработване" на двигателя?!? Нима си мислите, че някой ще губи време да развърта на стенд двигателите на новите автомобили няколко часа и дни дори, без да ги пали, за да имитира пробег от 1500 км (след първоначалните които е силно препоръчително да се смени маслото, защото е опитно установено, че през този пробег е минало първоначалното напасване на металните части и съответно са се отделили най-много "стружки") до тези 4000, които препоръчват в Пежо (след които по принцип двигателят се счита за вече почти разработен и е добре пак да му се смени маслото). При новите коли не е изгодно за производителя да дава такива препоръки, защото тези коли трябва да се амортизират бързо, за да се купуват нови. Защото производителите и производствата им са се увеличили в пъти от времето на соц. Ладите насам и ако няма оборот, няма да има печалби и ще има гладуващи работници. А гладуващите работници са лесно манипулируеми за създаване на революционна обстановка. Това още Маркс и Енгелс са го прозрели, но Ленин не е искал да чака бедна земеделска Русия да се превърне в развита индустриална страна и ема бамата на иначе доброто учение :D
Та с две думи Точка, на твое място, ако ще държиш колата повече време, аз бих сменил първото масло след 1500 - 2000 км пробег макс, а следващото след още макс 4000 км. А през това време ще спазвам основните препоръки за разработване на двигател с вътрешно горене - без резки ускорения, с различен терен на шофиране (по 30 % равно, изкачване и спускане и с по-малко градско) и честа смяна на предавките. Последното е приложимо и за автоматиците, впрочем.
Ако ще я сменяш скоро тази кола, можеш да спазваш и "заводските" препоръки. А може и да не ги спазваш. Да му мислят другите след теб. А за да ползват масло 0W20, явно двигателят е с малки хлабини. По-гъсто масло вероятно няма да му понася добре.


saggy

От доста места се препоръчва първата смяна на маслото да е на много малко километри - върти ми се в главата 2-3к км. Така че аз бих спазил препоръката на Пежо, дори по-рано бих сменил. Последно гледах, че най-известният ютюбер и техник за Тойота каза, че същото ще направи на своята нова Тойота - https://youtube.com/@thecarcarenut?si=bsx1S9XiPS522vPi.

April

Оня ден един приятел дето му сменят шкодите служебно почти всяка втора година или на 100 к км вика, че до 3000 км пробег са софтуеърно ограничени като мощност.

ivchotr

Теоретичната механика и съпротивлението на материалите на тази планета са едни и същи за всички тела. Няма как да има различни физични закони за ДВГ преди 40 г. и за днешните.

Alexi

двигателя не е с по малки хлабини ,доста народ не спазват препоръките и си карат 0в30 или 5в30 .. масления клин е далеч по устойчив от на 0в20 ,което в процеса на експлоатация + навременна смяна до 250 моточаса макс води до по бавно износване

To4kata

Принципно има нещо вярно в това, което казва Ивчо за материалите, ама не съсвсем, променят се в много направления - и металите не са това коета са били, и автомобилните гуми и смеските от които се произвеждат, същото се отнася и за гарнитури,  смазочни продукти и т.н. Много нови технологии навлизат бързо, и от самолетостроенето, от военната индустрия ако щете. Не разбирам обаче, ако хлабините не са по-малки и изработката по-прецизна, защо непрекъснато са отива към по-тънки масла?

Alexi

защото дават икономия на гориво .. простичко е .. даже има разработки да се минава на 0в8 .. маслото ще е тотална вода ,мотора ще изкарва макс 100к но това е предостатъчно за гаранцията .. икономията е нещо от сорта на 0.5% ,но всичко се гледа вече

ivchotr

А бе не съм чувал да има съществени промени в състава на металите, от които се изработват цилиндрите и сегментите. Някои ги обличат с никасил или алусил, ама това не е масова практика и се ползва предимно в двигателите на спортни автомобили и мотоциклети. И макар да осигуряват добра износоустойчивост, тези покрития пак не са панцея, защото някои горива ги скапват доста бързо.
Та масовият клиент ползва двигатели, които за да изкарат по-голям пробег, се нуждаят от добра разработка, навременно обслужване с качествени консумативи и щадене по време на експлоатацията. Ако жулиш постоянно с оборотомер на милиметър от лютеницата, двигателят няма да изкара много :D И, ако се доверяваш на заводската разработка - същата работа.