Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 10 гости преглеждат тази тема.

ivchotr

Ми докато има хора, които дават за тези каруци пари като за двустаен апартамент на морето, така ще е.


To4kata

Абе гледам тука много ласкави думи и все казват, че си струва парите https://www.youtube.com/watch?v=7orLOhmnW-I

ivchotr

Реклама е, няма как да е иначе. Хвърли едно око и на китайците. Ей така, информативно. Нищо не губиш.

Alexi

общи приказки и ала бала в това ревю ..

To4kata

Е, така е, то е модел на има-няма 6 месеца. Но като чета и коментарите, вкл. и на хора карали предния модел - все позитивни. Както и да е. Ще видим. Все пак са се постарали доста, прогреса е виден.

PS. Алекси, ти нали щеше да взимаш на жената Сандеро?

Alexi

отказах се ,шефа на сервиза на Рено в Шумен ми е познат - пълно е с дачии за ремонт предимно 1.0 мотора .. колегата обмисляше Джогер и той се отказа

saggy

Аз на тези хибриди с еднолитровите двигателчета не им вярвам хич. Нито Рено имат добра слава с новите си бензинови двигатели, а Форд с Екобуста е достатъчно обсъждан тук. Не бих дал такива пари за точно тези коли. Даже Дъстър 2 фейслифт ми харесва повече, има читав дизел и атмосферен бензин, който по-нататък махнаха. Вътре е по-дървен, но пък има по-добър вид отвън.

ivchotr

Купувачите на нови коли са като тестващите нови лекарства. И двете групи имат възможността да пробват нещо ново, но разликата е, че първите си плащат за това удоволствие и риск, а на вторите им плащат :D

To4kata

#368
Хибрида е с 1,6 четирицилиндров атмосферен мотор 94 коня и отделно има силов електромотор близо 50 коня (общата мощност е 140 коня) или поне този който аз харесах, автоматик (същите агрегати влагат и в Рено в момента). Днес го карах и мога да кажа, че за разлика от Сандерото миналата година, Дъстър 3 си е кола вече. Значително по-добре обезшумен, почти не се различава от Фокуса ми. Опънах го нарочно към Елин Пелин със 130, чува се въздушната струя отстрани, но напълно в границите на приемливото. Шум от настилката почти не се чува /беше със зимни гуми/. В града почти не се чува, но той повечето време днижи на ток, едва се разбира кога се включва бензиновия мотор. Достатъчно пъргав е, без да те лепи за седалката. Кутията работи сравнително плавно, особено като и свикнеш. Не знам как и къде е каран преди мен, но даваше среден разход 5,2/100 по борд. Абе не е зле хич. Е, далеч не е рафиниран като доказаните марки, но си е напълно прилична кола. Вратите, багажника се затварят супер тихо и приятно. Воланът е лек. Таблото е приятно, таблета не стърчи като телевизор на средата, сложен е по-ниско и леко обърнат към водача. Физически бутони за управление на климатика има и не тракат като в Шкода Камик. Абе не е зле. За другите мотори обаче нищо не мога да кажа.

ivkata

Здравейте, да да и моите 2 стотинки мнение по темата.
Преди 2 години взех Аркана фул хибрид със въпросния двигател 145 к.с. На втория месец ел. двигател сдаде багажа, 2 месеца докато открият проблема и да доставят нов. След това изчезна парното, няколко месеца "сладки приказки" със сервиза и дъъъълго чакане за смяна.
И за капак скоростната кутия замина. И там 2 месеца чакане доставка и смяна. Накрая като реших да я сменя и попитах какво ще ми препоръча да да взема и да нямам проблем, ми отговориха, че само чистия бензин 1.3 става. По чуждите форуми ги плюят здраво, Съмнявам се в Дачиа нещата да са по добре.
Иначе колата е добра като возия и комфорт, разхода за 2 г.  и 68к. км. беше 6.


To4kata

#370
Случва се, доста неприятно. За Дачия знам, че се чака доста при проблем, но не очкавах, че така е и с Рено /имам предвид резервните части/. А сервиза си е БГ, то е ясно.
Ето това карах днес https://www.youtube.com/watch?v=mXhg1HeKwCQ. Видеото е доста дълго и подробно /относно управление, разход, функции/, аз нямах време да разуча всички благини за 30-40 минути.

saggy

Да си купиш нова кола и да се счупи нещо толкова сериозно като скоростна кутия, ел. двигател или ДВГ, и да е за генерална смяна, е доста голям показател за качеството. Не виждам как такава кола ще изкара 10+ години без сериозни сервизни акции. А пък продажбата като употребяван автомобил на хибрид в БГ ми се струва доста трудна. Най-малко дори всичко да е здраво, батерията има живот и си заминава за 10 години. Следващият собственик да му мисли какво ще прави.
То4ка, според мен купи обикновен двигател от по-доказана марка и да ти е по-спокойно. Не че там няма повреди и ремонти, но имаш една доста сложна система (хибридната) по-малко. Лично мнение, не ангажирам никой с него.

To4kata

А, аз далеч не съм се засилил да я купувам, просто проявих малко повече любопитство. А по отношение на новите коли, то вече почти всичко е с батерии, ако не е пълен, то е мек хибрид, а след 5 г. не ми се мисли. Иначе гледам народа масово скача на 1,0 + газ, ама това няма да върви хич, а и аз лично приключих с газта преди повече от 8 години. Нов внос-абсурд. Предложението но Жоро не е лошо, но пак 1.0 Екобуст - даже и аз се изморих вече с тоя мотор, плюс пак е с батерия. Сузукито /Витара, S-крос/ сигурно технически е по-добре в пъти, ама е грозно и мяза на катафалка. Нисан Джук не харесвам откак излезе. Форд Пума е с багажник за 2 куфара. И остава пак Шкода от по-достъпните, май ... те такива работи. Пари си трябват, ако искаш ново и читаво!

ivchotr

Джуковете на Нисан не са лоши. Даже муцунката на последната генерация не е толкова странна като на първите. Те като моторизация са май едно към едно с Кашкай. Имам поглед над първата им генерация. С по-слабия бензинов мотор са малко тромави в ускорението при по-висока скорост и там трябва да се търси по-мощният двигател. Ама скоро излезе информация, че фирмата го е закъсала яко и като нищо може да я закрият.

Сузуки правят добри мотоциклети, но за автомобилите им от по-новите модели чувам по-скоро само негативни отзиви от познати и приятели.

Фиат възродиха "Типо" и последните модели не изглеждат зле. Пробвал ли си някои от тях, да споделиш впечатления?!?

Жоро Петков

Азиатските марки не са за всеки вкус. Лично не ги харесвам грам. Кума ми имаше 2 шестица чисто нови. Първата на 70 000км изкриви дисковете а вътре беше като кола на 15+ след третата година.
Шефа ми в момента си взе 1.0 155 коня. Доволен е от ускорение а разхода му е повече от приличен за бензин. Хибрида там е за да подпомага турбо дупката а не да помага за разхода. Така че там батерията не е толкова важна.


Правилно инак си се усетил към ваг групата . То тука си стана Шкода форум  :)) .

To4kata

#375
Тц, не съм пробвал Фиат. Иначе Джук, добре, ама като гледам хибрида им, май, май е със същите агрегати, които слагат в Рено и Дъстър. Другите са с 1,0 бензин. Ще кажете защо гледам хибридите, ами защото се почувствах приятно да мърдам тихо като тролей в града на ток и разхода да е около 5. Може би другата най-добра алтернатива си остава Октавия или Карок чист бензин и разход 8/100 градско. Гледам Карок чист бензин 1,5 150 коня и ръчка в момента има на цена близка до хибридната версия на Дъстър. Странно, дизелите не поглеждам, никога не съм карал дизел.

Опа, Жорката ме е преварил!

Като каза Шкода, форума им е супержив и активен, пълно с народ!

Всъщност, ако преживеем чувството за липса на премиум усещане и тези агрегати в Дъстъра са на прилично ниво /досега във Фейсбук групите видях един оплакал се, но не знам колко хибрида са продадени/ - колата си е ОК. Разбира се и сервиза им е по-читав и експедитивен. То ще се чуе скоро ...

PS. Днес попаднах на една фейсбук група на хибрида: 3500 членове от цяла европа - нито едно сериозно оплакване!!!

ivchotr

В другата част на Света Дъстърите и другите модели на Дачия ги продават с емблемата на Рено. Корабът-майка не бяга от отговорност, така да се каже.

To4kata

Имаш предвид другите континенти, защото в Европа и UK си е Дачия.

ivchotr


Ozzie

В Русия, Дачиите са с логото на Рено от маркетингови съображения. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr


Alexi

колкото Шкодата е Ауди ,толкова и Дачия е Рено .. нали имаме и Рено Канго ,и Дачия Докер .. Реното е поне 2 класи отгоре като вложени материали ,обезшумяване ,повече екстри има ,двигателя макар и същия е повече конски сили ,много по модерно изглежда ..

ivchotr

Жигули (Лада) са Фиат. Предполагам, че знаете, че според договора за предоставяне на ноухау-то руснаците не са имали възможност да бутат сериозно нищо по колата, без да питат италианците и затова съветските "фиати" приличат на първообраза си с леки козметични корекции почти 20 години.
Какво са се договаряли Рено и Дачия не знам, ама от самото създаване на румънската марка колата е наследила един модел на Рено от '60-те години на миналия век, като пак от тогава е под крилото на Рено. Масова практика е фирмата-майка да налага ограничения на дъщерните си клонове, особено пък по онова време, когато Франция е капиталистическа страна, а Румъния е в соц. лагера. Същото е и с марките на Италия и СССР. Както и с други. По онова време Рено ни бяха дали и на нас право да произвеждаме техен модел, който у нас се казваше "Булгар Рено". Помня ги тези коли, бях малък тогава. После руснаците ни издърпаха ушите и се приключи с нашето "западно" автомобилостроене.
Така, че не се учудвайте, че Дачия ще догонват Рено и вероятно никога няма да ги стигнат, в смисъл да правят дори по-мощни двигатели от чисто френските. Е, може би, ако падне евентуалната забрана да надскочат донора, тогава ще видим и нещо по-различно.
По-горе писах, че Дачия я предлагат по света като Рено, защото през тази марка се пускат по-евтинджос моделите, които хората харесват заради цената, а емблемата на Рено идва да покаже, че качеството на изработката си заслужава парите. Иначе французите не биха си набили четвъртития отзад и да загубят пазари заради нескопосаните румънски боклуци. А пък с марката "Дачия" хората да си имат едно наум.
По същия начин стоят нещата и с Рената, които се произвеждаха (не знам дали още го правят) в Турция. Беше задължително човек да се увери, че избраното Рено не е правено там, защото имаше повече проблеми с турското производство.
Хубавото е, че производителите станаха много и избор има голям. Лошото е, че капиталистите станаха зверове (hammer)

Едното видео по-долу е доста дълго, но времето за гледането му минава неусетно. И са много поучителни:

https://www.facebook.com/reel/945579974379584


To4kata

#383
Алекси е прав, Рено си е топ бранд и е много по-рафинирана от Дачия. Във всеки детайл, спор няма. Аз до миналата година не ги поглеждах защото само след 1-2 г експлоатация изглеждат като 15 г талиги. Но въпреки това Дачия много подобри качеството на сглобката, и по отношение на пластмасовия интериор са се постарали доста, че чак е приятен, честно, а и този Дъстър вече е доста по-добре шумоизолиран. Факт е обаче, че Сандеро обра точките в Европа. И колкото и да плюят Дачия, че са махнали дизела при Дъстър, и той ще стане бестселър. Има за всекиго по нещо - кеф ти газ, мек хибрид или пък пълен хибрид, плюс автомат. Малко повече за разхода, ако на някой му е интересно. Готино е https://www.youtube.com/watch?v=f0ldOmPOacg&t=1s.

ivchotr

Aма този ограниченията под 90 км/ч за нищо ги нямаше :D

Като разход добре се справят. Обаче тези еднолитрови двигатели какъв ли пробег ще издържат?!?

Жоро Петков

В мобилето е пълно с екобууст на 200+ км, влез и в мобиле де да видиш.
Изтъркахте се с тая мантра че не държат двигателите. Никой нормален човек не му дреме, че колата му ще е милионник освен ако не е тираджия и не си изкарва прехраната с нея.
Колегата с Турнео Конект и пак оплютия 1.5 тдци писа, че е на 200 000км вече.

Това с многото километри - на баща ми Шкодата е на 350 000км реални. Мотора мърка, но всеки месец даваше по 500-600лв за ремонти и му писна и си взе нова. Колата не е само 1 двигател. Периферията и тя старее. А в момента, в който колата е повече в сервиз, отколкото на пътя и в удобство - за какво ти е.

Който иска здрав двигател да си вкара атмосферен от САЩ - спокойно ще може да си кара по 500 000+ км без ремонти по двигателя.


Alexi

ако купуваш нова кола много ясно че не ти дреме дори мотора да е най големия боклук - все ще изкара 100к ,а и е гаранционна .. втора употреба обаче не стоят така нещата - помниш ли колегата с 1.6 есо дето спука блока .. вероятно вече няма да си вземе Форд

To4kata

Ами, писах, писах па се уморих за тоя екобуст. И снимки качвах и чужди форуми цитирах. Моя мотор е на 110к в момента и гаранция, че ще изкара още толкова минимум. Масло не проверявам, то не мърда от смяна до смяна. Ако ще я сменям, то е защото ми омръзна, очукаха я по паркингите, и е гола на пушка. Иначе е перфектна. Колега си купи Дъстър 1,0 на газ от предното поколение /на старо, но в гаранция/, кара и си свирка. Е дава по 500 лв в Дачия за обслужване.Аз вече не познавам приятел или близък да не смени колата на 5-та година макс. При нормално шофиране това са преко сили 100 к км. Що трябва да е милионник не разбирам, наистина!

Жоро, какво толкова им се троши на тези Шкоди?

Жоро Петков

Ми на новите - TSI е всеизвестен маслояд. Това дори в книжките го пишело (не се заклевам чел съм по форуми). Уж се лекувало като се сипвало по-гъсто масло...
Един приятел е с Рапид - казали му да сменя масло на 15 000км и на 50 000км двигателя за основен ремонт. От тогава сменя на 8000. Приятелка е със скала - носи си бутилка с масло и долива редовно. Задните и дискове ръждясват прекомерно.
Дизелите - дизелгейт освен това страдат от дюзи, но това е понякога. Ако ще е шкода определено по-добре е да е дизел. А и те останаха последните, които предлагат 2.0.

Форд и те имат дефекти - на шефа ми фокуса му онзи ден му е казал, че не му работи hill assist-a. Електрически гремлин както се казва. След рестарт всичко е ок. Друг колега "излъгахме" да си вземе Куга FHEV - каза, че от едната колконка се чувало бял шум.

Друг колега имаше Дачия Дъстър отпреди 4г - В толкова тясна кола не се бях возил... дори във фиеста стара ми е било по-добре.. Беше ужасно дървена. Сега е с КИА не му харесва.

Новия Дъстър не съм гледал как е вътре, но външно е доста добре направен. Има агресивен вид. Харесва ми, но аз не бих си го взел... (ама все пак аз карам Мондео).

Ако ще гледаш рационално на нещата- Шкода-взимаш я за 50-60, караш 5-6г и продаваш за 30ка. Реално ще си платил 30к лв за чисто нова кола.
Ако гледаш емоционално - Форд/Дачия и си се кефиш. И двете се обезценяват много повече. Фокуса ако нов е 60к после ако му вземеш 20к след 5г ще си уцелил кьоравото.
Но аз държа на факта, че като си вземеш МПС ако е за лична употреба трябва като го спреш някъде след това да се обърнеш и да го гледаш 1-2сек и да кеф...

p.s. Ако имаше 1 най-добра марка всички щяхме да караме само нея.

To4kata

Абе, тъпо е, но да ви питам: кой цвят ви харесва най-много? Тези тук са най-купуваните: зелен кедър, сив и бежов - sandstone https://www.youtube.com/watch?v=Pofwt3ugcos&t=120s