Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

mondeoto

Само на мен ли ми се струва, че тия тестове не са много истински. Е казвате за Кумхото: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Kumho/Winter-Craft-WP52.htm как един и същи модел веднъж е първи, веднъж е зле:
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Winter-Tyre-Test-54-Set-Braking-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Winter-55-Tyre-Braking-Test.htm

Дебицата (https://www.tyrereviews.com/Tyre/Debica/Frigo-HP2.htm) пък едва ли не ще изпадне от класациите, а е с индекс Б по етикет за мокро сцепление. На какво да вярва човек?


Alexi

обяснението за Кумхото е много просто - това са гуми с различни размери ,най вероятно и шарката се различава леко ,а може би и смесите при високоскоростна 18" не е като на 16" ,от там и представянето - и не е само при Кумхо ,при всички марки гледаш тест за конкретния размер който ти трябва или близък до него

ivchotr

От същия сайт за Викингите:

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Viking/Wintech.htm

Кумхото остава по-назад, нещо.

saggy

Алекси е направил автопарк за всеки сезон - лятна кола, зимна кола, и кола за градско. Но предложението за летни гуми през зимния сезон на този фон не е оправдано. Зимни гуми си трябват, защото времето се променя за няколко часа и ако не седиш само в града си е рисковано да излизаш с летни гуми на скоростен път.

Жоро Петков


ivchotr

 (rofl)  (rofl)  (rofl)

Преди време, ходих да празнувам Нова година във В. Търново. Времето беше сухо и сравнително топло. На връщане към София вече валеше сняг. И на виадукта между двата по-ниски тунела на АМ "Хемус" беше настанал ад. Целият виадукт беше зает от буксуващи в снега коли, камиони и автобуси. Измъкнахме се 4 коли - аз с Типо-то, една Лада Самара, някакво не особено голямо джипче и още някаква кола, не помня вече каква беше. Малко по-нататък един се беше метнал в канавката с фарове насочени в обратна на София посока. Затова зимно време се кара със зимни гуми, а лятно - с летни. Не е много здравословно и да се кара лятно време със зимни гуми. Което много народ прави.

Жоро Петков

Аз така щях да се блъсна на Предела февруари месец.. от смях де...
Някакви пишлегари бяха тръгнали с дърто БМВ 3йка (естествено). Беше забуксувало в 3см киша... че и келешите и те бяха с "летни гуми" - щях да Омра от смях как се опитваха да го избута по кецове, които се пързаляха повече от очевидно летните гуми на премиум немеца.

ivchotr

А пък Предела е сравнително лек и топъл проход :D

To4kata

Аз пък вече три сезона карам с всесезонни Вредещайн /темата е тук някъде/. Нямам оплаквания. Миналата зима като падна големия сняг през Ноември на паркинга се представиха по-добре от доста колега със зимни /някои от които бутах да излязат от паркинга/. Ще изкарам и тази година и мисля пак такива да сложа другата есен.

Alexi

Ивчо писа че няма такова животно като "Всесезонна гума" ти сега си писал че чак е по добра от зимните ,разбетете се двамата  (tooth)


To4kata

Е, далеч съм от мисълта да обобщавам. Камо ли да препоръчвам. Просто ми направи впечатление, че няколко човека със зимни гуми имаха по-големи ядове отколкото аз. Бутах една Дачия, а тя беше с почти нови зимни гуми. А Ивчо ако го слушаш, той слага всички в джоба си. Чак се чудя как не го е наел някой голям производител, да ги открехне... Бъзикам се, Ивчо, нали знаеш  :D !

ivchotr

Знам :D
Ама твоята кола има ли система против пробуксуване или за някаква динамична или друга устойчивост? Щото, ако има, няма как да сравняваме гумите.

mondeoto

Цитат на: Alexi в 26 Септември 2024 12:17:44най вероятно и шарката се различава леко ,а може би и смесите при високоскоростна 18" не е като на 16" ,от там и представянето
Интересно! Като чета и избирам текста и тогава се появи цитирането. Това не съм го виждал другаде и няма как да се сети човек - сложете бележка някъде...

Тази логика не би ли следвало да се спазва от всички прозиводители и съответно повишаването или намаляването на качеството да е еднакво и съоптветно да е съпоставимо за всички? Т.е. скъпите гуми да са си отпред и на по-малкоте и на по-големите размери.

Говорите за Lassa, къде продават такива, по по-известните сайтове няма никъде? Само в някакви непознати намирам.

F Focus

При избора на гуми е добре да се знае, че по-високоскоростният индекс задължително "говори" за по-високо качество!
Но пък тези гуми също задължително са по-тежки и по-твърди (летните).
Всеки сам да си направи избора, но да не разчита, че, ако хептен упущи козите и най-качествената гума ще го спаси-лично мнение.

saggy

#674
Незначителна е промяната в тежестта между две съседни категории за тежест. Карал съм с 91Т и 91Н и не съм усещал разлика във возията. Разликата в цената е 2лв някъде. Затова залагам на по-високо скоростния индекс 91Н. За летни не знам честно казано, там каучукът е по-малко, но винаги карам с 91Н при летните.
Гледах прогнози за зимата. Дават я да е по-студена от миналата, която беше доста топла. Като валежи от сняг ще бъдат повече от миналата топла зима, но по-малко от климатичната норма. Очакват се най-вече по нашите земи да вали през Януари. И въпреки липсата на сняг и сравнително топлите зими, слагам зимни гуми, за да няма проблем и изненади, и да се пътува спокойно.

Жоро Петков

Цитат на: mondeoto в 01 Октомври 2024 23:45:53Говорите за Lassa, къде продават такива, по по-известните сайтове няма никъде? Само в някакви непознати намирам.

Прав си - доста странно. И аз не ги намирам вече. Ами явно ще трябва да заложиш на друга марка.
Преди време бях гледал видео, в което сравняваха сцеплението на гумите (без значение зимни и летни) по време на живота им. Оказа се, че премиум марките имат по-добро сцепление в началото на живота си, но след 3тата година експоненциално намалява. Евтините гуми са с по-ниско начално, но го запазват за по-дълъг период от време.
Този експеримент естествено няма как да обхване абсолютно всички размери и производители на гуми,

Тази година европейски съюз сложи на дневен ред обсъждането за гумите - производителите трябва да гарантират, че параметрите на гумите се запазват през целия живот на гумата.

Още една бележка - дори премиум гумите имат изключително лоши модели - Continental Eco Contact, гума с която доста нови коли излизат от завода има дълъг живот, но за сметка на това всички казват, че сцеплението и е като на пластмаса (което е нормалн). Така, че избягвай гуми с ECO в името си.

Цитат на: saggy в 08 Октомври 2024 11:01:57слагам зимни гуми, за да няма проблем и изненади, и да се пътува спокойно
Палец!

Икономията е майка на мизерията...

Alexi

лоши модели може и да има ,но предимно има модели с различно предназначение - Еко контакт примерно е гума с много ниско съпротивление при търкаляне и голям пробег ,идеална за баничарки примерно.. с нея колата е по близо до заводския разход естествено ,което е и целта .. гумата е много зле на мокро и като цяло има лошо сцепление но трябва да се знае ,че сцепление и добро търкаляне са противоположни неща - винаги едното е за сметка на другото

saggy

И аз четох, че ЕС иска от производителите на гуми да произвеждат гуми, които издържат по-дълъг пробег като запазват качествата си през целия живот. Целта е да се намалят отпадъците от гуми, които са десетки милиони и на много места не се рециклират. Това ще доведе до вдигане на цената, но пък гумата ще издържа повече и ще е по-качествена. За тази еко мярка съм за, за всички други съм против и бягам от стока, която има в името си еко.

BlackEagle37

За зимна гума,признавам Nokian! Карал съм с такива на три различни коли, три различни размера, смело мога да твърдя,че това наистина си заслужава парите!
Времето и парите, никога не стигат😁

ivchotr

Важно е и да се спазва препоръчаното налягане. Една идея по-ниско от препоръчаното налягане пък решава донякъде въпроса със сцеплението. Пак за сметка на износването, ама е по-евтино да смениш гумите, отколкото нещо по-скъпо :D

П.П. За зимни гуми е нормално да се търсят произведени в северните страни.


F Focus

Баш по темата по повод някои коментари на съфорумци:
-Чисто новите коли в наше село се продават с основно бракувани гуми, които в белият свят никога не биха се появили! Който иска да ми вярва, но го казвам от много богат опит от фирмата, в която работих-купуваха се 5-6 нови автомобила на всеки 3-4 години от различни марки и модели, и първата работа след покупката беше да се сменят гумите. Твърдението ми е от поведението на гумите, с които е купена колата и след замяната им, и от признанието на дилъра (подкупвах ги, за да си признаят! ^-^ ) Веднъж се уредих без пари с чисто нови такива гуми от новозакупен автомобил ("Гудиър" 195/65/15), които след 2-3 години и има-няма 20Х. км. пробег не, че се износиха, ама се покривиха, непрекъснато се дебалансираха и дърпаха ту в една, ту в друга посока. Карах ги с особенно внимание!
-Пълна подкрепа за "Нокиан".

Жоро Петков

Това мислех, че е отдавна известен факт - гумите за новите коли винаги са с по-малко грайфер и по-ниско качество. Абсолютно същото важи и за мото-гумите (там не разбирам как им излиза сметката да правят 2 вида гуми при положение, че пазара е доста по-малък ама ей... на).

Нокиан е гума за сняг - на сухо и на дъжд е пълен ташак...

F Focus

Сметката е елементарна-гуми, които са за брак се монтират на новите автомобили, предназначени за бившите соц.-лагер! Грайферът им не съм забелязал да е по-плитък, но качеството е... >:(
Също така колите произведени за наше село често са с доста спестени дейности по анти-корозинното покритие!
Липсата на някои екстри за нашият пазар не коментирам-поне за тях е ясно.
Та всичко е въпрос на сметки, които излизат-за производителите на гуми и автомобилите.

Alexi

според мен никой няма да си пренастройва поточните линии ,да произведе 20-30 автомобила за БГ с по ниско качество  :D .. по скоро идват с по малко екстри ,даже преди време някой беше вадил оборудванията за Фокус за БГ и ДЕ ,тука колата е малко по евтина но липсваха доста неща при еднакви нива на оборудване

ivchotr

Преди 20+ години правиха голяма поръчка за служебни коли. От фирмата доставчик обявиха цени с екстри и без екстри. Нашите шефове по онова време направиха сметка, че с парите, отделени за автомобили, могат да вземат известен брой повече, за сметка на някои екстри в по-малко. Същото се случва и с отделни лица - купуват си скопени коли за по-малко пари. Въпрос на приоритети и възможности.

F Focus

#685
Аз ли не се изказах ясно, Вие ли не ме разбрахте...?! :o
При производството на гуми се получава не-малко брак, който се използва за наше село.
При производстовото на автомобили (или гуми) изобщо не иде реч за 20-30 броя извън конвейера, а за хиляди, според клиента в съответната държава(и) и никак не е трудно да се пусне отделен конвейер за голямо количество, или част от колите на конвейера да го напуснат за дадена операция.
Бил съм свидетел как топ модела на Опел-Омега закупена чисто нова 1995г. 2.5 В6 бензин на петата година се надупчи от ръжда-основно под долният край на прозорците на вратите?! Тогава гаранцията беше 2 години, а срещу корозия не се споменаваше нищо! Същите Омеги, произведени за Германия и вкарани у нас ИЗОБЩО нямаха такъв проблем, та нека всеки си мисли, каквото си иска-аз категорично оставам на мнението си, и затова предпочитам коли произведени за Швейцария, за която производителите изобщо не си и помислят да минат "тънко", в който и да е процес!
Занапред в спорове няма да влизам!
За екстрите е съвсем друга тема и е ясно, че няма какво изобщо да се коментира-в темата иде реч за зимни гуми, която прерастна в качеството на автомобилите произведени за различни пазари.

whaaazp

Същите наблюдения имам при няколко броя Форд Турнeo и при няколко броя Фокуса .Всичките в една и съща фирма, използвани при едни и същи условия. Взетите от Германия бройки купетата им са мн мн по-добре от купените от БГ. /всички купувани чисто нови/

Жоро Петков

Те за храните го доказаха, че сме 2ра категория хора, а какво остана за автомобилите.
Всички сме равни, но някои по-равни.

gras

Подкрепям F Focus. Има огромна разлика в зависимост от страната ,за която се прави автомобила. И не само в антикорозионната защита. А отностно дали колите се комплектоват с бракувани гуми .части и т.н., доста се съмнявам, но не е невъзможно. Преди години от Италия бяха върнали мноого голяма партида акумулатори на Монбат ,като некачествени. Познайте къде се реализираха въпросните акумулатори....естествено на вътрешния пазар(тук ахмаците купуват всичко....)
По темата от шест години карам зимни гуми Michelin Alpin 6 , тази зима смятам да им е последна . Досега съм супер доволен ,като миналата година ги пробвах на много сериозен сняг и виелица - държаха се безупречно въпреки ,че са далеч от първа младост.   

Alexi

еми вие вкарахте пример ,Опел който е изгнил  :D