Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

F Focus

#690
Ами вкарах го, като пример как се спестяват анти-корозионни и други операции (например обезшумяване) при производството на нови коли за наше село, а и оборудването им с "нови" гуми, които инак директно биха се бракували! Споделям личен опит ( поздрави на г-н Ламбрефф) от следните марки и модели, закупени чисто нови за период около 20 години, а именно-Хюндай Галопер от нулевата серия с гуми Ханкук-пълен ташак, буквално се разпадаха  след има-няма 1000км. пробег. Хюндай-Елантра от първите-същото. Опел-и Вектра, Омега и Фронтера, Тойота-Авенсис бяха най-много-7 бр., Шкода-Октавия (5 бр.) и проблема при всичките с гумите беше налице, независимо със зимни, или летни гуми се продаваха-чист брак! Пример-гумите нямаха цветните надлъжни ивици по протектора, както и цветните точки по борда, които "говорят" много, ама за който разбира. Някои нямаха дори и DOT, колкото и да зяпаш навсякьде по борда?!
М/у другото Тойотите чисто механически, като двигатели (1.8 бензин) и окачване бяха ТОП-до 400Х. км. не "мръднаха".
Алекси-наистина те уважавам и ценя (а, рядко ценя и уважавам някого-поздрави, и да си жив и здрав!), но ако не си съгласен с писанията затрий поста ми-няма да ти се обидя-много, само малко...! ^-^


Alexi

не съм съгласен като цяло ( което не е повод да ти изтрия мнението ,всеки има право на такова )  и ще се обоснова - ние сме прекалено малък пазар за да пренастройват каквото и да е с цел да спестят някакви стотинки ( за тях ) от няколкото коли които ще продадат у нас .. (имам известен поглед върху поточни линии ,жена ми работи в производство и знам каква "мъка" е като сменят асортименти ,кашони етикети бутилки - да се пренастрои всичко ,нерядко идва човек от чужбина да го свърши - изнасят в около 70 държави ,не се пипа поточната линия за различните пазари ).. от екстри да ,там може да се спестява и има разлики за различните пазари ,но примерно да не потопят купето в цинковата баня щото е за БГ - това не мисля че се прави ,отделно тия коли дето ги даваш за пример - баничарки и т.н. това не е поръчкова кола да си я чака собственика и да се знае че ще е за БГ ,а е ширпотреба масовка отива на тоя пазар на който в момента е изчерпен модела и има търсене ..

F Focus

#692
В случая наше село влиза в доста по-голям пазар за нови автомобили за по-бедните държави от бившият соц. блок-и Русия преди санкциите (!), та количествата са си големи и никак не са за пренебрегване! Както каза един дилър, от който закупихме няколко автомобила-производителят гледа всякак да намали цената, според пазара, за да могат да се продават колите и даде пример, че флагмана на Опел-Омега с V6 в Германия струва 60Х. марки (тогава нямаше евро, май), а в Бг. струваше 65Х. лв. Пропуснах да спомена, че се пести и от акумулаторите, които не са годни за първо вграждане за читава държава, от интериора и др.!
Кеф ми е да ти кажа наздраве, Алекси! ^-^
Абе само аз ли съм пияндурникът във Форума...? :-[

ivchotr

Ако ръждяса Хлопелът от 1995-а година, надали на някого ще му стане нещо. Ама, ако се утрепе някой заради бракувана гума, сложена на новата кола, която на всичкото отгоре излиза от магазина с гаранция, пък било то и две години... Нали се сещате какви дела, какво чудо ще им се стоварят на главите на "тарикатите" от Опел. Как изобщо ви идват такива мисли, не мога да разбера?!? Ако се е случвало подобно нещо, то най-вероятно е схема, завъртяна от наши момчета на ниско ниво в съответното представителство, без знанието на шефовете. Щото иначе шефчетата едва ли ще си ритнат яките заплати, заради спестени някой и друг лев от разликата в цените на гумите първо качество и бракуваните.
Да не говорим и, че дори в нашия завод във Видин бракът от гуми директно отиваше за претопяване. Някой селски тарикат може и да е забърсал няколко за лична употреба, ама толкова. А вие говорите за скъпи марки гуми.
С тенекиите е същото. Носеше се мълва едно време, че фабриките в Турция, които произвеждаха коли от някои западногермански марки, са пускали продукция с кофти качество баш на ламарините, ама аз лични наблюдения по въпроса нямам. Освен това пак ще кажа - която и ламарина да потъркаляте в някоя и друга по-снежна зима у нас, тя, ламарината, след няколко зими ще стане на нищо. Защото гняста, която сипват тук по пътищата, яде ламаринте яко. Не както в Швейцария. Макар, че и от Швейцария идват гнилочи и поне сред моите познати и приятели, а те не са малко, никой не желае да си вземе кола от Швейцария.

П.П.
По-нагоре се спомена (дали беше в тази тема  ::) ) за "еко" моделите и качеството им. Специално за Континентал ставаше въпрос. Та погледнах моите летни, с които движа в момента. Двете задни са "Еко Контакт 6", а предните са "Ултра Контакт", без еко. Така си тръгнаха откак взех колата - сменям по две през два - три сезона, като новите отиват отпред, а читавите стари, които са били отпред, стават задни. Та "Ултра контактите" са от миналото лято и в жегите тази година се случваше да пробуксуват когато потеглях от място на някой излъскан баир в София. Предницата му е много лека на моя дръгел и е без системи срещу пробуксуване. В мокро време не съм имал пързаляния. И с тези и с "Еко Контакт 6" като предни, (а това лято съответно ултрасите са предни, а екото са задни), ми се е случвало да се натреса в някоя голяма локва, основно на АМ "Тракия" и не съм имал проблеми с аквапланинг и т.н.

Жоро Петков

Цитат на: gras в 10 Октомври 2024 15:30:39По темата от шест години карам зимни гуми Michelin Alpin 6 , тази зима смятам да им е последна .

И аз съм така. До тук единственото оплакване е, че със 140км/ч направих аквапланинг на Струма преди 2г. Но все пак са 235-ци. В "истински" сняг не съм ги тествал. Като цяло държат и на доста спортно каране, но в един момент се усеща, че са с по-мек каучук. Мисля пак да заложа на тях догодина,че поне им познавам поведението.

F Focus

#695
Ивчо-ти ще се окажеш голям оптимист-да осъдиш производителя на гуми в наше село, щото едвам не си се претрепал, а си оживял и ги съдиш...вярваш ли си...?!?! Вероятно имаш спечелено подобно дело...?
Айде да сме си наясно в каква "държава" се намираме, ок?

В Германия такива дела ще са в полза на клиента, но там пък новите коли не се оборудват с бракувани такива!

Примери за българско "правосъдие" искаш ли....?

saggy

Мишелинът е топ гума, дали лятна, дали зимна, не случайно най-скъпата на пазара. Винаги в топ 4 на всички класации. Интересно как успявате да изкарате толкова сезони с едни гуми. Моята кола седи навън и явно това скапва гумите по-бързо - атмосферните условия - слънце, сняг, влага, температурите. Предполагам, че, ако колата седи гараж, гумите ще изкарат някоя година повече. Аз заложих отново на Kleber Krisalp HP3, като имам 2 запазени гуми от предната партида от същия модел, които ще ги запазя за резерва, ако изкочи някаква нужда. Честно казано най-добрата зимна гума, с която съм карал в различни зимни условия, беше Goodyear Ulta Grip Performance. Страхотна гума на дъжд, страхотна на сняг, доста тиха и като возия много добре, особено при високи скорости. Доста километри изкараха на служебните коли, без да има оплаквания.

Жоро Петков

Точно Мишлен не са никога най-добри. Има зимни по-добри има ли летни по-добри. Да кажем, че са подгласници. Аз карам с такива, защото с такива я купих и им свикнах. Летните съм ги избирал по критерий колко да спират на дъжд, не по цена и не са Мишлен. 5-6г е абсолютно нормален живот на една гума. В чужбина щяха да се изтъркат, защото асфалта им е много по-добър, но в територията дори на 100 000км гумите имат грайфер.

F Focus

Подкрепям, че, "Мишлен" много отдавна не са върхът, за разлика от цената си, която е!
Всеки знае за себе си как кара-демек прави ли се на "състезател" по непредсказуемите ни "магистрали" и основни "пътища". Аз не съм от тези и след шофиране си съставям някакво непрофесионално мнение за новите гуми, независимо зимни, или летни, и си опичам акъла, но не съм от шофьорите, които се помотват и "влачат" по пътищата-дори напротив, но досега не съм оставал кой-знае колко разочарован от нови гуми, освен от тези вградени в чисто новите автомобили, продадени в наше село.
По темата-за мен зимната гума трябва да може да "копае" успешно в сняг, за да не закъсам и да се държи прилично на лед(!), пък относно другите и параметри се ориентирам при шофиране.

П.С.  Ако някой не знае-съвет при закупуване на нова гума, освен ДОТ-а дръпнете "мустачките" от борда оставащи от матрицата при производството и-ако се разтяга, като ластик, а не се къса значи гумата е добра.

Жоро Петков

Това с мустачките много отдавна го няма. Последните 10г на нова гума не съм го виждал.
Стига с тоя ДОТ - това да не е самун хляб, че да мухляса. Гумата фабрично има восък, който я предпазва от атмосферните влияния. Стига да не е стояла 3-4г на пек и студ, а в склад е абсолютно същото качество като току що излезнала от завода.


F Focus

#700
Аз пък никога не съм виждал гума без "мустачки" по бордовете-много бих се изненадал, ако някой друг също не е виждал нека сподели, моля. Не споря-само питам!
За да не стане грешка за какво иде реч въпросните израстъчета са дълги 3-5 мм.
Или на "Топ"-марките фабрично им изрязват мустачетата, за да няма начин да се провери състоянието на еластичността на матрЯла...? :)

ivchotr

Цитат на: F Focus в 12 Октомври 2024 19:37:48Ивчо-ти ще се окажеш голям оптимист-да осъдиш производителя на гуми в наше село...

Хората се научиха да съдят производителите от доста време. При тежко ПТП задължително се изисква съдебно-техническа експертиза. Установяването на лошото качество на чисто новите гуми, които са сложени на чисто новия автомобил, ще е детска игра за специалистите. Особено като се има предвид, че явно е детска игра и за обикновените лаици от нашия форум :D И не, не ми се е налагало да водя и печеля такива дела, защото не ми се е случвало да карам чисто нов автомобил с бракувани гуми. Карал съм чисто нови автомобили, но не са били с бракувани гуми. Макар, че са били правени за нашия пазар. Затова смея да си вярвам по отношение на това, което приказвам :D
 

Alexi

в БГ това е несъобразена скорост  (tooth)