Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Аз това имам предвид - карате коли със 150, които не са направени за тези скорости. Кога колегата ще кара 4ч със 150 Дачия Сандеро. Да не говорим че съм на 110% сигурен, че колата служебка се гаси още преди да е спряла, за да може нарочно да я унищожим. Манталитета на 99,9% от шофьорите на служебки е такъв.
Друго - служебките се карат по 40-50 000км на година. To4kaта не мисля, че ще превърта километража.


F Focus

Точката-за да решиш със сигурност коя марка и модел те кефи трябва да си карал, или притежавал повечко автомобили, за да си категорично наясно. Аз съм карал много години и километри няколко модели и марки служебни автомобила. Фокусът ми е седма лична кола, имал съм два модела на "Мерцедес", два модела на "Рено", "Тойоти" разни..."Лада"-та да не споменавам! ^-^
ОБАЧЕ лично мен "Фокус" мк 2 много ме кефи в много отношения-класическо табло, пътно поведение (благодарение на задното многораменно окачване), удобство от седалката при дълги пътувания (за разлика от "Тойота" и "Опел").

П.С. М/у другото най-много ме кефеше във всяко отношение чисто ново служебно "Пежо"-406 с 2.0 бензинов двигател, 150 к.с.!

To4kata

Вярно е, карал съм Клио 1, Ситроен Ксара комби, Фокус 2 комби и сегашния Фокус 3 хеч. Като изключим клиото от всички съм бил доволен от гледна точка, че не са ми създавали сериозни проблеми. Фокус 3, разбира се най ми харесва, просто защото е най-стегнат, тих, приятен за окото и с достатъчна динамика. Между другото във Фокус 2 ме побърка едно тракане близо 2-3 г., докато установя, че трака горната панта на шофьорската врата, беше и доста по-шумен. Така че това и търся - стегната, тиха и достатъчно динамична кола. Е и да хваща окото. Екстрите в Сандерото са ми напълно достатъчни, само може би ел. прибирането на страничните огледала ми липсва. Проблемът ми е, че отстъпва доста на Фокуса като стабилност и тишина в купето. При неравен път и по-висока скорост доста се люлее ... Говорих с познат с Логан, оплака се че на последното обслужване са му взели 700 лв - масло, филтри, свещи ... Тия са заминали МП.

Жоро Петков

Кои точно екстри ти грабват окото на Сандерото?
В али-то има страхотни мултимедии за фокуса ти за по 400-500лв и колата става съвременен компютър.
100% съм убеден, че можеш да си намериш и за фокуса огледала с автоматично прибиране. Със сигурност някой жичкаджия ще може да го направи.
Другия вариант е просто си взимаш върнат от лизинг пак фокус ето пример:

https://usedcars.motopfohe.bg/offers/ford-focus-titanium-veh145604

Няма сумати екстри но пък е на малко километри.

To4kata

#94
Жоро, не си ме разбрал. Ако сменя Фокуса, то е не защото ми липсват екстри, а защото натрупа години и се задават доста ремонти и все скъпи. Ремъци, катализатор, съединител ще се обади по-нататък, амортесьори, капака на клапаните също често дава фира и т.н. Не че по нова кола няма отидат  подобни разходи /за застраховки/, но поне ще е ново, а и газта при Сандерото може частично да избие част от харчовете. Но не съм решил, не ми е спешно, има доста хляб в сегашната ми кола, просто ми хрумна ... Може и догодина. Иначе дилърите яко ме изкушават, с изявленията за нови Дачии, които се чакат юни и юли. Това им е работата!

Жоро Петков

А еми добре.
Еми изчакваш да дойдат новите бройки отиваш и както жена ми обича да казва - ще видиш дали някоя бройка ще ти проговори  :))

To4kata

#96
Край, сагата свърши. Отказвам се от идеята. Ходих на още един тест драйв - ами шумно си е като цяло не е особено комфортно. Ако се кара по европейски хубави пътища се ядва. Ама по нашите нагърчени шосета не е оферта. Последния път го разкарах до Елин Пелин и близките села. По лош асфалт с 80-90 км/час можеш да хванеш морска болест - шумно и се люлее доста. Валеше, чистачките скърцаха все едно са на 100 години, жабката тракаше, седалката скърцаше от време на време, отпред откъм таблото нещо също вибрираше почти непрекъснато. И си дразни доста, особено тракането откъм жабката. Скоростите запъват. При скорост под 100/км ч. шуми от колелата, мотора бучи. На магистрала над 100 км/ч. се чува доста и вуздушната струя. Проблемът с гаранционното обслужване се поставя от доста собственици. Не е чудно, паркингът на един от официалният сервиз беше препълнен - има много служебни дачии и рена освен частните и така ... Постарали са се доста като визия, но зад добрата визия има още много да се желае - 38-40 хилки не са малко пари все пак. Ще се разходя до Киа или Хюндай да разгледам там какво предлагат - i30, Bayon нещо подобно. По-добре 5-6 000 повече, ама да ти е по-спокойно на душата!

ivchotr

Някой няма ли да каже: "А, бе, новото си е ново!"  :D

Pyrhel

Друго ще кажа - така се прави - отива се, гледа се и се преценява за себе си без вслушване в хорските небивалици.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

zz_stefanov



ivchotr

Така, де.
Идеята беше, че не всичко, що е ново, си заслужава парите. Както и не всичко, що е старо, е за изхвърляне.

perun

По същия път минахме края на миналата година като търсехме нова кола за близък роднина.Спряхме се на Кia Хceed с 1.5 бензиновия мотор.Вече 15хил.км. собственика е много доволен.Аз съм карал около 500км. и освен прекалено чувствителното управление други забележки нямам.Но това е характерно за всички нови коли от този клас...

To4kata

Странното е, че говорих с познати и близки, които карат, я Дъстър, я Сандеро и всички много доволни. И в ревютата достя я хвалят. Викам си, абе сигурно аз съм много претенциозен. Ами, карах я няколко пъти, постарах се дето се вика ... и нито веднъж не ме впечатли, напротив!

perun

За много хора с по-практична насоченост или да кажем с други приоритети колата е просто средство за предвижване от т.А до т.Б.Ама ти викаш това го правеше и Жигулата.Значи трябва да вдигаш бюджета.Лошата новина е,че нямаш много време за мислене....

Жоро Петков

Лошо няма - пробвал си това не е твоята кола. Има и други марки.
Аз лично в оризарки като се кача и ми се... абе като при теб с Дачия.
Киа пробвах, кума ми има Мазда 6 и 3... крайно невпечатлен съм.
Та идеята ми е, че си си абсолютно в правото си да не ти хареса. Всеки човек си има претенции. АКо не беше така щеше да има 1 марка и 1 модел кола.
Успех с търсенето!

To4kata

#105
Лошото е, че подозирам, че ще се разочаровам от всички коли до 60 хил. Черно, скучно, пластамса и шум! Поне да е сглобено като хората, макар, че ако не е шумоизолирано прилично - чувството за "раздрънкана" кола винаги ще го има по нашите пътища. Фокус 3 без да е върха на сладоледа си е кола все пак! Странното е, че преди последната ми кола карах кво да е само да ми харесва горе-долу въшно - Клио 1, Ситроен Ксара, Фокус 2, ама след 3-ката явно съм се разглезил и ми се ще поне да е на същото ниво, ако не по-добро.

Днес ходих до Хюндай. Гледах i30 и Bayon https://www.youtube.com/watch?v=yXV7HpKWing. На Bayon излиза сега фейслифт и ще е около 50 К. Не е лош като екстериор, и макар да е сглобен добре си е пластмаса всичко като интериор. I30 e далеч по-добре, чакат да излезе изцяло обновен и май ще надмине 60 000.

Жоро Петков

По-ниските нива на оборудване са си пластмаса, за да могат да пробутат по-високите нива на оборудване с разни шевове и кожи.
Мазда 3 гледал ли си - макар, че е доста малка и не знам дали ще ти върши работа. Отвън е доста красива, вътре си зависи от човека, но е тесничка. Ако не друго наистина са им икономични бензиновите двигатели.
Усещам те, че просто заделените пари ще ги дадеш за ремонт на Фокуса си и си го карай с кеф!

ivchotr

Фокусът му е за обслужване, струва ми се. Едва ли ще глътне пари като за нова трошка.

To4kata

#108
Фокусът вероятно може още година да го търкалям без проблем. За 3 години съм сменил само накладки и акумулатор. Няма належащи ремонти, като изключим ремъците /вероятно догодина, а може и две/. Те обаче не ме притесняват толкова и няма нищо друго. Сега! Но като сменя ремъците ще трябва да го покарам още поне 2 г. през това време ще вземат да се обаждат я съединител, я амортесьори, я термостат, дискове, течове или други простотии и се влиза в познатия цикъл. Догодина гумите трябва да се сменят. Катализатора нещо присветваше, макар че от февруари насам не ми е палил чека /писах в друга тема/. Абе колата си трупа години и с това идват и проблеми. И като добавим, че ми теглиха една черта на боята през двете врати, с която си го карам - картината ви е ясна. Абе всичко накуп да се събере едва ли ще е повече от 5-6 хилки. Ама като ме зачовърка идеята ... и темата стана 4 страници!

saggy

Точка, има и Фокус 4, само да те подсетя.  :D  Що не гледаш върнати от лизинг коли на по 4 години? Вижда се, че Фокус 3 е вдигнал много високо летвата. :)


To4kata

#110
Цитат на: saggy в 20 Май 2024 18:23:52Точка, има и Фокус 4, само да те подсетя.  :D  Що не гледаш върнати от лизинг коли на по 4 години? Вижда се, че Фокус 3 е вдигнал много високо летвата. :)

И аз това се замислих, ама ако смяната на ремъци/вериги ще е 2700-3000 и при него - не съм много сигурен. Ще ми се по-прост мотор вече. И някои тук имат принос за това ...  (rofl)

F Focus

#111
Точката-много правилно си направил с тест-драйва и много правилно си забелязал недостъците, които не те кефят!
Слушай какво ще ти каже дядо ти-на твое място бих купил максимално запазен "Фокус"-2, или 2.5 с двулитров бензинов двигател "Дуратек"-ще дадеш макс. 5-8Х. лв. за по-основен ремонт и едно-друго, като гуми, оше едни лети джанти, някое гърне, мека връзка, дискове, накладки и т.н. и ще караш десетина години безпроблемен автомобил! Аз от моят "Фокус" 1.8 бензин съм много доволен-само дето лапа масло-инак няма нещо да тропне, или лопне!
Напоследък клоня към тази идея, та не се помотвай, че току-виж съм те изправарил, щото следя обявите за такъв модел комби... ^-^

П.С. За съвета приемам да ме почерпиш с наистина качествена домашна ракия! :)
        Сега отивам пак да прегледам обявите ! :)

To4kata

#112
Цитат на: F Focus в 20 Май 2024 19:24:00Точката-много правилно си направил с тест-драйва и много правилно си забелязал недостъците, които не те кефят!
Слушай какво ще ти каже дядо ти-на твое място бих купил максимално запазен "Фокус"-2, или 2.5 с двулитров бензинов двигател "Дуратек"-ще дадеш макс. 5-8Х. лв. за по-основен ремонт и едно-друго, като гуми, оше едни лети джанти, някое гърне, мека връзка, дискове, накладки и т.н. и ще караш десетина години безпроблемен автомобил! Аз от моят "Фокус" 1.8 бензин съм много доволен-само дето лапа масло-инак няма нещо да тропне, или лопне!
Напоследък клоня към тази идея, та не се помотвай, че току-виж съм те изправарил, щото следя обявите за такъв модел комби... ^-^

П.С. За съвета приемам да ме почерпиш с наистина качествена домашна ракия! :)
        Сега отивам пак да прегледам обявите ! :)

Черпенето си е черпене, ама верно ли мислиш че от Фокус 3 ще се върна Фокус 2, който на всичко отгоре вече карах 5 г. Стига ми толкова. А да се влача и по сервизи - мерси! Това хоро съм го играл вече и именно от него бягам.

Alexi

аз тези неща за Дачията ги писах .. това не е кола за ежедневни пътувания и дълги извънградски ,всичко е доста дървено и лошо сглобено с евтини материали + слабия мотор .. ако ще отделяш повече пари за 49к има Октавия бизнес 115 коня бензин ,там материалите и сглобката ще са две класи отгоре .. вероятно може да се барне някоя промоция и още надолу да е цената

F Focus

#114
Цитат на: To4kata в 20 Май 2024 19:44:29Черпенето си е черпене, ама верно ли мислиш че от Фокус 3 ще се върна Фокус 2, който на всичко отгоре вече карах 5 г. Стига ми толкова. А да се влача и по сервизи - мерси! Това хоро съм го играл вече и именно от него бягам.
Цитат на: To4kata в 20 Май 2024 19:44:29Черпенето си е черпене, ама верно ли мислиш че от Фокус 3 ще се върна Фокус 2, който на всичко отгоре вече карах 5 г. Стига ми толкова. А да се влача и по сервизи - мерси! Това хоро съм го играл вече и именно от него бягам.

Не мога да кажа, че много съм се влачил по сервизи-съвсем нормално за употребявана, но поддържана кола, така мисля. Отделно е въпрос и на калкулация на разходите, но ти си знаеш най-добре, разбира се. Давам пример-купих колата преди почти 4 години за 4300лв. и набих още почти толкова за едно-друго, вкл. Каско-то. От "Фокус" -3 , 4, или 5 мисля, че ще се набуташ много повече, ако го задържиш-може и да греша! Единствено ме дразнят късите скорости на 1.8 Дуратек-а, нищо друго в колата! Също така, като гледам двулитровите бензинови предложения на "Фокус" 2, или 2.5-ами те масово много постни откъм екстри в сравнение със сегашната, бе! >:(

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 20 Май 2024 19:49:56аз тези неща за Дачията ги писах .. това не е кола за ежедневни пътувания и дълги извънградски ,всичко е доста дървено и лошо сглобено с евтини материали + слабия мотор .. ако ще отделяш повече пари за 49к има Октавия бизнес 115 коня бензин ,там материалите и сглобката ще са две класи отгоре .. вероятно може да се барне някоя промоция и още надолу да е цената

Точно пък Шкода - класа са оксиморон... Дори съпърба не е мръднал от 2001 с изключение на 1 телевизор вътре. Говоря от опит - баща ми кара 2001 аз тествах най-новия. Разликата е в 1 цветен ГСМ за инфотеймънт. А за двигателите на ВАГ групата да не говорим.... в книжката ти пише, че доливането на масло е съвсем нормално... Случка от Еуратек. На една приятелка скалата и ръждясват задните дискове повече от нормално. Съвет на механиците - да се засили на тангентата и да опъне ръчната, да изчисти ръждата.
Единствения плюс на Шкода и на ваг групата е, че колата ще я продадеш на малко загуба, защото тук всички обичат ВАГ маслоядци.

Новия фокус е със същите познати проблеми като твоя - дори последния вече е с верига, а не с ремък в масло. Проблема там е, че цените на нови са космос и това води до оскъпяване и на 2ричния пазар.  А и после не можеш да се отървеш от него. От любопитство отвори мобиле и цъкни Форд Мондео и Пасат едни и същи години и километри и се забавлявай в 50% отгоре на цената на Пасат (А е около 99% по-малко кола от Мондео).
Пазарен принцип-търсене и предлагане.

p.s. На колата ще смениш съединител, водна помпа, смени ангренажа и ремъци и следващите 10г няма да го мислиш щом ти харесва. За боята - 300лв е на детайл щом те дразни. А защо нямаш каско? Ако те е страх, че ще протече смени и всички маркучета, от които може да протече - със сигурност няма да струва повече от 1-2000лв (не са малко, но сравнено с 35-45 или 50 000лв... ) и колата ще ти служи вярно още доста година.
ЛИЧНО МОЕ мнение е, че кола е добре да се смени след 15тата година или малко преди 20-тата не за друго, а заради безопасността. Колкото и да е изправна една стара кола може да има тръгнала ръжда, където не трябва, отделно старите коли в този клас са доста по-леки и самата им конструкция е различна и при катастрофа са по-несигурни.

To4kata

Цитат на: Жоро Петков в 20 Май 2024 20:18:26p.s. На колата ще смениш съединител, водна помпа, смени ангренажа и ремъци и следващите 10г няма да го мислиш щом ти харесва. За боята - 300лв е на детайл щом те дразни. А защо нямаш каско? Ако те е страх, че ще протече смени и всички маркучета, от които може да протече - със сигурност няма да струва повече от 1-2000лв (не са малко, но сравнено с 35-45 или 50 000лв... ) и колата ще ти служи вярно още доста година.
ЛИЧНО МОЕ мнение е, че кола е добре да се смени след 15тата година или малко преди 20-тата не за друго, а заради безопасността. Колкото и да е изправна една стара кола може да има тръгнала ръжда, където не трябва, отделно старите коли в този клас са доста по-леки и самата им конструкция е различна и при катастрофа са по-несигурни.

Така е и това ще е най-вероятния завършек на историята. Чак още 10 г. едва ли ще я карам, но поне още 4-5. Лошото е че автомобилостроенето вече се развива с месеци, нови технологии, визия, материали и т.н. и на човек му се иска да е по-хубаво. Само дето и цените растат със скоростта на технологиите ...

perun

Нова кола лесно се намира стига да се постави като цел.Но понякога е много по-трудно да се отървеш от старата особено ако и се носи лоша слава и пропуснеш момента...

ivchotr

Цитат на: To4kata в 20 Май 2024 17:26:22... Няма належащи ремонти, като изключим ремъците ... Но като сменя ремъците ще трябва да го покарам още поне 2 г. през това време ще вземат да се обаждат я съединител, я амортесьори, я термостат, дискове, течове или други простотии и се влиза в познатия цикъл. Догодина гумите трябва да се сменят...

Точка, всичко изброено по-горе са само консумативи и просто се сменят. Ремонтът е нещо съвсем друго.

Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 20 Май 2024 21:07:00Така е и това ще е най-вероятния завършек на историята. Чак още 10 г. едва ли ще я карам, но поне още 4-5. Лошото е че автомобилостроенето вече се развива с месеци, нови технологии, визия, материали и т.н. и на човек му се иска да е по-хубаво. Само дето и цените растат със скоростта на технологиите ...

Човече... материали... вече дори в Мерцедес се хвалят, че слагали рециклирани материали. Е след тази новина имаше отдръпване на клиентелата де. Специално технологиите от слагане на ABS и ESP в колите почти не сме мръднали... а добре и круиз контрола (говоря за ръчния адаптивния е доста зле от към безопасност). Всички други "технологии" водят единствено и само до фалшиво чувство за безопасност, което води до повече катастрофи. Законите на физиката не се променят от електрониката. А за развитието в месеци - след БУРНА инвестиция от г/д 1г в ЕВЪ–та доста компании излезнаха с оцапани дупета и си признаха, че революцията няма да се състои и се връщаме към ДВГ...