Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

To4kata

Цитат на: Жоро Петков в 30 Април 2024 15:05:32А налични автомобили имат ли от Дачия, че на сайта им нищо не излиза?

Казаха, че до месец ще има, както и че се чака 3-4 месеца ако не си избереш от наличните.


Alexi

Не очаквайте прекалено много от Дачия .. това все пак е най евтината марка . Спестено е от доста неща по интериора ,ако си претенциозен просто не е това марката . Лаковото покритие също е много тънко и нежно ,бързо губи блясък и много лесно се драска . Антикорозионното покритие отдолу на щанги гредички гърнета спирачни апарати не е на ниво ,ръждица макар и повърхностна тръгва от първата зима . Екстрите които се предлагат са горе долу на минимума задължителен по европейските наредби като асистенти ,както и общия списък с екстри е доста кратък . Аз лично не бих си купил нова Дачия за себе си ,но ми се струва добра алтернатива за градски автомобил за жена ми да речем ,където няма да се кара на дълъг път . Марката има и плюсове - здрава непретензиозна механика от Рено ,обслужванията са относително евтини в официалния сервиз - 350-400 лв ,даваха 5г ограничена гаранция по едно време ( сега не знам важи ли ) .

zz_stefanov

Цитат на: ivchotr в 30 Април 2024 10:48:47Чисто новата кола е неоправдан разход. Малко по-стара ще е двойно по-евтина и пак толкова здрава. А има и много по-стари, които вероятно са и по-здрави. На нова кола да ти се сцепи цилиндровият блок и да ти предлагат за подмяна същото недоразумение, като на един колега от форума :-[ Хайде, няма нужда да показваме колко пари имаме и как не ни бърка да ги хвърляме на вятъра. Все пак колата е средство за вършене на работа и спестяване на неудобството да се движиш в графика на градския и междуградския транспорт. За сметка на това пък колкото е по-нова, толкова по-голям разход е. За обслужване, за застраховки...
И друг път съм го казвал и с риск да стана досаден ще го кажа пак - парите за нов автомобил стигат да си купи човек жилище в някой курорт. Че и ще останат. И после този имот като се пусне под наем, ще изкарва пари. А човекът освен това ще ходи на почивка без да плаща за спането :D
Нещата се по промениха. Девет годишните коли станаха по 15000, а изборът стана много ограничен. Няма бензинки......
Бях се загледал по най евтиния газиран Джогер за около 36000 на лизинг, въпреки че това са само 100 коня в голямо купе. Другото което ме грабна беше Шкода Камик. Искам широка кола комби или подобна. Очудих се че дъстъра е толкова тесен, след като се возих на едно такси.
За сега това с новата го оставих за момента, когато ме изостави фокуса, което ще стане най късно до 65'тата ми годишнина.

F Focus

#33
Цитат на: saggy в 29 Април 2024 19:51:31С вашите приказки срещу Екобуста го отказахте То4ката от Форда. И ФФокус ще купува Октавия, въобще кой ще остане тук.  :))

Моля, моля, Саги - не е сигурно, че ще сменя "Фокус"-а, и както съм писал ме кефи в много отношения, а съм имал 7 лични  автомобила преди него и съм карал дълго време служебни 5 други марки, и модели-вярно, че бяха чисто нови.
Доколкото се познавам предпочитам да платя около 3000лв. за по-основен ремонт на двигателя и да знам, че в скоро време (трийсетина-петдесетина години няма да имам ядове :)) ) Писал съм честно, че добичето похапва масло, но проблемът ми е кой да направи ремонта, щото, като чета отзиви след такъв ремонт за тоя, или оня "майстор" треска ме тресе!

П.С. По някаква причина всички на мен ми се оплакваха от подобни интервенции в "официалният" форум от т.н. Форумен "майстор'. Знам защо-защото само аз спорих с него и го опровергавах, за разлика от потърпевшите, които бяха "мълчанието на агнетата", ама какво да направя-спорих, питах, исках обяснение и до там...никакъв адекватен отговор...или някакъв смешен след доста зор от моя старана! Писна ми и напуснах този форум, в който бях член и дойдох в този,в  който поне (все още и засега) не работи в полза на някой "майстор"!
Простете ми откровенността, ако можете фенове на въпросният мустакат "майстор"!

perun

Като гледам всички масово се ориентират към Шкода, Дачия, Киа, Рено, Хюндай и т.н.И това е напълно логично.Аз съм си запазил Фокус 1 от 1999г., поддържам го добре, разхождам си го с удоволствие и не на последно място все пак трябва да имам "очи" да пиша във Форд форум... ;D

saggy

Като слушам на Алекси мнението, то доста компромиси трябва да направи човек, че да се изкефи на Дачия. По-скоро да му трябва работен кон, за да си изкарва парите или да е супер непретенциозен. И все пак си има достойнства за парите си.  Със сигурност следващите поколения ще са по-добри, но с все по-скапана моторизация - батерии, хибриди и всякакви глупости, които работят само на хартия. Не отричам обаче истинските хибриди на Тойота. Честно казано с всяка следваща  кола бих искам да се качвам на по-високо изпълнение или поне на същото, но обновено от към екстри. Сигурно То4ката не е толкова претенциозен и ще му върши работа Дачия. Все пак това е кола за прагматични хора.

zz_stefanov

Цитат на: perun в 30 Април 2024 20:48:43Като гледам всички масово се ориентират към Шкода, Дачия, Киа, Рено, Хюндай и т.н.И това е напълно логично.Аз съм си запазил Фокус 1 от 1999г., поддържам го добре, разхождам си го с удоволствие и не на последно място все пак трябва да имам "очи" да пиша във Форд форум... ;D

Не искам да обидя Форд. Карам си наличния с удоволствие.
Вече колите втора ръка са с турбинираните бензинови двигатели. От тях точно фордовия е най проблемен. Очаквам и на другите ресурса да не е много голям.
Та започнах да се оглеждам на стари години за евтина нова кола, която може би ще ми е и последната.

To4kata

#37
Всъщност съм претенциозен, но и реалист. Нямам пари за скъпи коли, това е ясно. От сегашния Фокус съм доволен като комфорт, макар че е гол на пушка. Ако трябва да съм честен, като ходих на оглед за предишния ми Фокус 2, 2005 г. останах със същите противоречиви чувства първоначално, особено по отношение на шума в купето - 1,6 TiVCT  работи като дизел, ама свикнах и си го карах с кеф 5 г. Сандерото е далеч по-добре откъм екстри с досегашните ми коли - парктроник, круиз контрол, странични огледала с подгрев, ел. ръчна спирачка, греди на тавана, съвременна медиа с връзка с телефона, приложения, сензори за дъжд и др. но си има и кусури, които ако се затвърдят при тест драйв развалят сделката. Ще си карам Фокуса, макар и без екстри иначе много приятна кола - до година две макс ще му сменя ремъците и те ти още 100 K близо. От както го имам съм сменил само накладки и акумулатора, да чукна на дърво! Доволен като слон, както викат братушките!

PS. едно добро ревю
https://www.youtube.com/watch?v=jFOIiWGdY3I

perun

#38
Цитат на: zz_stefanov в 30 Април 2024 21:22:09Не искам да обидя Форд. Карам си наличния с удоволствие.
Вече колите втора ръка са с турбинираните бензинови двигатели. От тях точно фордовия е най проблемен. Очаквам и на другите ресурса да не е много голям.
Та започнах да се оглеждам на стари години за евтина нова кола, която може би ще ми е и последната.
Много бързо идва момента когато разбираш,че колата трябва да върши работа, да те отведе на място където да се забавляваш  и да ти останат хубави спомени...И всичко това на поносима цена и разумни разходи.
А това дали вътре е само пластмаса или наполовина, какво е качеството на лаковото покритие и т.н. да го мислят други.

To4kata

Цитат на: perun в 30 Април 2024 21:58:47Много бързо идва момента когато разбираш,че колата трябва да върши работа, да те отведе на място където да се забавляваш  и да ти останат хубави спомени...И всичко това на поносима цена и разумни разходи.
А това дали вътре е само пластмаса или наполовина, какво е качеството на лаковото покритие и т.н. да го мислят други.

Това ми го вършеше и жигулито - на лозе, за риба, на сватба .... точка А - точка B!


ivchotr


To4kata


perun

#42
Цитат на: To4kata в 30 Април 2024 22:19:14Това ми го вършеше и жигулито - на лозе, за риба, на сватба .... точка А - точка B!
Така е...Ама като гледам тука никой няма бюджет за нещо много по-различно...
Пак си говорим за жигули, ама нови и с други емблеми...

ivchotr

Хората дават и на лизинг, стига да ти се плащат пари по този начин. Все пак новото си е ново :D

Между другото, китайците от Джиили ще отварят представителство у нас. Тази е сред първите им три марки автомобили, ако не бъркам. https://carmarket.bg/test-drive/testvahme-kitajskiia-geely-coolray-kojto-shte-se-prodava-v-bylgariia-8872

Жоро Петков

От китайски- бягай далеко. Не слушай приказки и ревюта. На колегата му изтропа двигателя и 4м чака части от Китай. Отделно цените им са същите като на нормалните марки.
От китайците само евтина електроника,  която да не те е яд като се счупи. В този ред на мисли винаги може да си ъпгрейднеш текущия фокус с една китайска мултимедия с андроид и ще имаш глезотийки.
Сензорите за дъжд с пълен ташак - почти никога не ги ползвам. Ужасно некадърни са. Една капка да падне и полудяват.
Само автоматичните фарове с готини (без автоматичните дълги - пълен ташак са освен на прав път).

To4kata

Баси изчетох една камара мнения на западняци - масово са доволни хората, само 2-3 негативни отзива. Аз ли съм нещо в грешка, те ли са свалили летвата? Ще се ходи на тест драйв, ясно е ...

ivchotr

На Дачията ли?

П.П.
Имам колега с Грейт Уол Н6. Бензинов 1.5 двигател с около 140 коня. Всякакви екстри, дето може да се сети човек. Никога не се е оплаквал от него, а го кара вече 7 - 8 години. Не съм ровил за потвърждение, но според него двигателят е на Исузу, трансмисията и окачването са пак на японски марки. Преди до го купи, с предоставени от представителството бройки за тест-драйв ходиха няколко човека до Украйна. Никакви проблеми нито с електроника, нито с механика. Преди китаеца караше Шкода, пак купена чисто нова. Ама я смени с продукта на Поднебесната империя. И това, като се има предвид, че е мнителен и проверява де що има информация за модела.

To4kata


Alexi

сензор за дъжд ,асистент на дългите .. не може да се квалифицират ей така като нечитави ,нали се сещате че сензора на форд няма да е като тоя на БМВ примерно .. аз примерно повече кола без асистент на дългите както и завиване в завой да следват траекторията на колата няма да си купя ,безценни екстри нощно време работят перфектно и много прецизно .. което не може да се каже примерно за безключовия достъп при Пежо ,та всяка марка/модел трябва да се гледа/тества индивидуално

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 01 Май 2024 21:35:59сензор за дъжд ,асистент на дългите .. не може да се квалифицират ей така като нечитави ,нали се сещате че сензора на форд няма да е като тоя на БМВ примерно .. аз примерно повече кола без асистент на дългите както и завиване в завой да следват траекторията на колата няма да си купя ,безценни екстри нощно време работят перфектно и много прецизно .. което не може да се каже примерно за безключовия достъп при Пежо ,та всяка марка/модел трябва да се гледа/тества индивидуално
Завиеането в завоите ясно това е добре. Но сензорите са абсолютно едни и същи и при Форд и при Дачия и при Мерцедес и БМВ. Все едно да кажеш, че АБС са различни. Имам и преки наблюдения - и на премиум марките и моите фарове абсолютно винаги по едно и също време превключват дългите, когато сме един срещу друг и винаги се заслепяваме поне малко. Освен това в завой никога не се справят, то просто и няма как. За мен лично тази екстра не трябва да ти е мъстхев. Единствената по безполезна за нашите ширини са гласовите команди.
Но все пак всеки човек си търси различни неща в колата. За някои дадени екстри са по-важни от други и така. Свят широк и шарен.


ivchotr

На французите електрониката се скапва по-често. В Дачиите не знам каква е, ама е по-вероятно да е като на кораба-майка.

saggy

Моделите, които обсъждаме на Дачия - Сандеро, Джогер и джипката Дъстър, са базирани всичките на платформата на Клио и затова са толкова тесни ли? Учудва ме, като видях ревюта на Джогер и Дъстър, как може да са тесни вътре, като екстериорът им на голям автомобил.

To4kata

#52
Речено-сторено, днес бях на тест драйв. Не е толкова зле, колкото ми се стори първоначално. Вече дори и интериора ми се стори приемлив, на улицата не е като в халето. Удобно е, не съм усетил дискомфорт при правилна настройка на седалката и волана. Педалите са много меки и чувствителни. Странно, но шумоизолацията е почти на нивото на Фокус 3, при равномерно каране си е направо екстра. Като изфорисрам мотора обаче се чува доста отчетливо. Скоростите са по-къси от на Фокуса, но пък са 6, със 120-130 км/ч си на 2700 оборота. От времето когато карах Ситроен Ксара не съм усещал мърдане на скоростния лост при подаване на газ и това е което най не ми хареса. Изобщо скоростният лост се усеща малко халтав, иначе скоростите се сменят леко, няма запъване. Вероятно от релсите на тавана при скорости над 100 км/ч се чува тихо свистене от въздушната струя. При неравен терен има едва доловимо припукване откъм таблото /нарочно минах по една поразбита улица/. Другото, което не ми допада или поне ми е странно е по-силното клатене при преминаване през неравности. Все пак е колата е по-висока, Фокуса е като залепен за пътя. Вероятно за това допринася и по-високата ми позиция, с която не съм свикнал. Всичко, което описах като недостатъци обаче е в приемливи граници. Още повече, че сетивата ми се бяха понаострили. Вероятно като се попривикне няма да прави изобщо впечатление. Моторът е достатъчен за купето, макар че Екобуста ми стори и една идея по-пъргав. Може и да греша, защото не съм свикнал с по-късите скорости и от 30-40 мин. тест-драйв едва ли може точно да се прецени. От друга страна екстрите те карат да приемаш колата по-уважително и да ти е гот. Приближаваш автомобила - сам се отключва, отдалечаваш се на 2 метра - заключва се. Отваряш вратата - медията се включва, включваш задна и на екрана задната камера веднага те насочва, сензорите пискат и така. Сладки дреболии, които Фокуса няма.  Разменихме и няколко думи с хората преди мен /майка и син/, които правиха тест драйв. Живеят в Нидерландия, бащата кара Тесла /не е като да нямат пари и да не знаят комфорт/, та те бяха много положително впечатлени от Сандерото. Казаха че имат познати също със Сандеро и Дъстър, които били абсолютно безпроблемни коли. А и в ревютата които изгледах и многото коментари под видеата всички подчертават, че са много надеждни коли, дори от по-старите генерации. Това също ме впечатли, Рено не са известни да са най-безпроблемните коли, но коментарите са факт. Хората са доволни, като тези от бившия соц. блок /като мен/ са по-критични от западняците. Все пак като комфорт и качество Фокуса е с минимум едно ниво по-високо. Както казват често в ревютата, Сандерото е чудесна кола, но и липсва рафинирането и финеса на по-скъпите марки. Качих се и в новото Клио, то е като самолет, в сравнение със Сандерото, но е прекалено натруфено за моя вкус. В заключение: приятна нова и безпроблемна кола за не особено претенциозен стопанин! Като и свикнеш и става прекрасна ... поне до 4-та година!

zz_stefanov

#53
Окото много лъже:

Голям изглежда джогера, но фокуса с 5,5 см по широк.
https://www.carsized.com/en/cars/compare/ford-focus-2008-estate-vs-dacia-jogger-2021-minivan/rear/

Същото и с Камика:
https://www.carsized.com/en/cars/compare/skoda-kamiq-2019-suv-vs-ford-focus-2008-estate/

Сандерото с размерите на фокуса, но без багажник ;)
https://www.carsized.com/en/cars/compare/dacia-sandero-2020-5-door-hatchback-stepway-vs-ford-focus-2008-estate/

Дъстърът по тесен от Фокуса:
https://www.carsized.com/en/cars/compare/dacia-duster-2021-suv-vs-ford-focus-2008-estate/front/

To4kata

#54
Сандерото е от класа на Фиестата, не знам защото го сравняваш с Фокус Комби!!! Ето как изглежда обаче спрямо сегашния ми Фокус 3 хечбек. Вижда се, че в много отношения дори превъзхожда като размери, че дори и вместимост на багажника. И е по-леко с 300 кила. Ако има изобщо някакъв смисъл подобно сравнение.

https://www.carsized.com/en/cars/compare/dacia-sandero-2020-5-door-hatchback-stepway-vs-ford-focus-2013-5-door-hatchback-rs/

zz_stefanov

#55
Там е работата, окото лъже. Не е с размера на фиестата.
Размерът на купето на сандерото е близък до размера на фокуса.

13 см по широко от фиестата: https://www.carsized.com/en/cars/compare/ford-fiesta-2017-5-door-hatchback-vs-dacia-sandero-2020-5-door-hatchback-stepway/front/

Разбира се има и други фактори, не само външните габарити са за сравнение.

perun

#56
Както се казва има ли значение размера?!?... ;D
Разликата м/у Тойота Корола и Авенсис е 10-16см.Ама това са съвсем различен клас автомобили и на различни платформи.И обратното-Октавия си е чист Голф ама "разтегнат"...
Така,че Сандеро ако е на платформата на Рено Клио то си остава в този клас колкото и да го разпъват като размери...

ivchotr

А нещо за окачването на трансмисията и двигателя към купето можеш ли да кажеш? Че когато пуснаха първите Сандеро, изобщо не ми хареса как са го направили. За щангите на Дъстър май вече писах по-нагоре.

Жоро Петков

Както сам си стигнал до извода колата въобще не е лоша, естествено ще има някои недостатъци. Все пак това е кола на приемлива цена- една от малкото останали марки,  които не претендират да са премиум (смешно ми е как Форд и Шкода претендират за това). Лично за мен сравнено с новия фокус цена/качество Дачия побеждава.
Вече остава ти в главата си да си претеглиш заслужава ли си за ТЕБ самия.

 

zz_stefanov

Точка отвътре как, щото дават много големи разлики във външния размер на степвуей и обикновеното сандеро?
https://www.carsized.com/en/cars/compare/dacia-sandero-2020-5-door-hatchback-stepway-vs-dacia-sandero-2016-5-door-hatchback/front/