Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

To4kata

Внезапно се събудих онзи ден с тази мисъл. Мога да покарам Фокуса още една-две години, но знаете как е веднъж като те зачовърка ... Около 35 хилки е газ/бензин с доста екстри, които моя фокус /гол на пушка/ няма. Макар че вече не е евтина кола, както беше, на фона цените на колите втора ръка май си струва. Чета и доста добри отзиви, даже и в Европа. Предполагам като динамика няма да има съществена разлика. Единственото което ме притеснява е пътното поведение, четох че по неравности и в завои не е много стабилно, макар че последната версия е подобрена в това отношение. Другото ми притеснение е качеството на материалите в купето, да не се разскърца още на първата-втората година. Стана дума за Сандеро в друга тема и не се изказах особено ласкаво, но си взимам думите назад, наистина доста са му подобрили дизайна. Не зная и шумоизолацията как е, но подозирам, че ще е по-зле от Фокус 3. Ако имате преки впечатления за последната генерация Сандеро III след 2020 г, споделете.


Pyrhel

Страхотни са, въпреки това бих предпочел Duster Eco-G точно заради шумоизолацията. Сандерото е много дървеняшко откъм материали, изолация и уплътнения, даже на вратите е с единични уплътнения. Разликата е <5 хил. лв. и според мен е по-добрият избор.

Дали стъпва добре Сандерото - не съм карал, но пък съм пътувал с Клио, с което очаквам да имат еднакво окачване, и то е изненадващо приятно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Имай предвид, че с Дъстър или Сандеро минаваш 1 клас надолу.
Доста са тесни.
Най-добре е да идеш на тест драйв.
От ново по-добро няма.
Преди да взема фокуса се чудех между него и Степуей, но в крайна сметка предпочетох фокуса, заради пътното поведение.

saggy

Stepway изглежда на външен вид прилична градска кола, но за дълъг път сигурно ще изморява повече от Фокуса. Аз съм за Дъстър - по-голяма кола, багажник почти 500 литра, повече място за пътниците, висок е и проходим, ако е с добри гуми. Като цяло Дъстър се доказа на всички пазари и затова Дачия много държи на него.

Жоро Петков

Точно обратното - дъстъра вътре е по-малък. Един колега имаше той е 2м, аз съм 1.86 едвам се събирахме на предните седалки.
Както казах най-добре е да се отиде на място 100% ще имат тестови автомобил и от 2та модела и ще можеш да ги пробваш, колега.

To4kata

Разбирам доводите, ама някак Сандерото ми допада повече, и като се вземе предвид, че наскоро се разведох и пътувам повече сам или най-много с новото гадже, и по-малката кола ми е достатъчна. Не смятам да се женя повече, а и за други деца ми е късно /да чукна на дърво/. Въпреки, че съм рибар и Дъстъра ще ми е по-удобен за черни пътища. Да ще ги разгледам и покарам, ако се навия. Сандерото чувствително по-малко ли е от Фокус 3 като пространство? Май да ...

Жоро Петков

Еми... фиеста срещи фокус.
Ама като свикнеш, не е болка за умиране. Ако е само за 2ма човека с техния багаж си е напълно адекватна кола. 2604 срещу 2648мм междуосие. Като се има предвид, че Форд не се славят с голямо пространство за пътнциите... А и в двете дачии си по-изправен - т.е. може да се окаже, че в Дачията ще се чустваш по-широко.

To4kata

#7
Ясно, странно, изглеждат по-големи на пръв поглед. Като се има предвид, че е и по-висока, значи ще е по-нестабилна на пътя. Първата ми западна кола беше Клио I не е като да ми е непознато. Но ... фокуса като габарити ми е баш!

PS. Ей това изрових за габаритите:

Сандеро Степуей 2023: Length 4099 mm (161.38 in.); Width 1848 mm (72.76 in.); Height 1587 mm (62.48 in.); Wheelbase 2604 mm (102.52 in.);
Фиеста 5 врати 2022: Length 4091 mm (161.06 in.); Width 1735 mm (68.31 in.); Height 1490 mm (58.66 in.); Wheelbase 2493 mm (98.15 in.);
Фокус 3 2014: Length 4392 mm (172.91 in.); Width 1824 mm (71.81 in.); Height 1484 mm (58.43 in.); Wheelbase 2649 mm (104.29 in.);

Сандерото е с 300 кг по-леко от Фокус 3,  но е с по-голям багажник 328 срещу 277 L. Май е по-близо до Фокуса или поне така ми се иска.







F Focus

Както ти препоръча Жоро искай тест-драйв и чак тогава решавай!
Приятел преди 2 години си купи нова бензинова Дачия-Дъстър ( 1.5 с 6 скорости, 4Х4) и я покарах-добра динамика, прилично пътно поведение, нисък разход, но определено е по-тясна от "Фокус"-2. И всичко е пластмаса в купето.
За "Степуей" не мога да изкажа никакво мнение, но ми се струва, че "Дъстър"-а ще има по-висока остатъчна стойност, особенно, ако е 4Х4, щото далеч не всички са такива.
И още-никак не е за подценяване оценката от краш-тестовете, където "фокус"-2 е с максимален резултат( за следващите поколения нямам инфо)-за съжаление потвърждавам същият от личен опит.

Жоро Петков

Има един степуей на паркигна пред нас - на визия е много добро. По-високо е от фокус със сигурност и от към клиренс. Друг голям плюс е, че идва с надлъжни греди - може да си вземеш един куфар да си държиш такъмите в него.
С текущата ценова политика на Форд според мен Дачия са по-добрия избор. Но с риск да се потретя (или почетвъртя) отиди в шоурум да видиш колата на живо и да седнеш в нея и така ще прецениш дали това е твоята кола.
За остатъчната стойност малко ми е от рода на - не еба жена си, защото я пазя за следващия...

p.s. на място поискай оферта за текущия ти фокус - ест. че ще е по-ниска, но ще ти я изкупят веднага и няма да се занимаваш с пазарлъци.


To4kata

ОК, сега просто реших да сондирам мнение, но щом е положително ще го обмисля и да, естествено че ще направя и тест-драйв. Благодаря! Ако някои има по преки впечатления е добре дошъл.

ivchotr

Имам приятел с Дъстър, някъде към 2018 г. е купувана нова, с 1.2 бензинов двигател е. Казваше тогава, че е много доволен от колата. Ама той и не разбира много от коли, де :D За кола, която може да се товари до почти 1900 кг, с това турбинирано двигателче ми се струва доста охтичава история. Другото, което ми изглежда слаба изработка, е задното окачване. Едни тънички щангички отзад...
Миналата година се "гонихме" по магистралата с един Джогър. Не знам с какъв двигател беше, ама вървеше на фурия това нещо. И не изглежда зле по скромното ми мнение.

П.П.
А и с нова жена човек може да очаква всичко. Дори и нови деца :D

Ozzie

Цитат на: ivchotr в 29 Април 2024 16:31:13П.П.
А и с нова жена човек може да очаква всичко. Дори и нови деца :D
Абеееее... той гони възраст, на която някои имат внуци, та не се знае.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

С вашите приказки срещу Екобуста го отказахте То4ката от Форда. И ФФокус ще купува Октавия, въобще кой ще остане тук.  :))

Жоро Петков

Ми аз съм фен ама то не останаха никакви модели... Фокус спират, Мондео спряха, Фиеста спряха. Сега се оказа че на всеки продаден ел. модел са на загуба от 130 000 долара за всеки ел. модел...
( https://automedia.investor.bg/a/2-novini/57075-bolezneno-ford-gubi-po-130000-dolara-za-vseki-prodaden-elektromobil ).
Останаха само товарните...

Искам да си взема Ф150 ама доста неща ме спират...

Alexi

аз съм загледал такава Дачия за жената ,че нейното Поло поостаря и взе да прави разни магарии .. за жалост дизели няма вече ,1.5 би бил чудесен за из града имам такава служебна Дачия с този мотор ,чудесен е - много тих ,6 скорости ,икономичен прилично бързоходен ... от 1.0 бензина им нямам впечатления ,имаме такива служебни ще се чуе по някое време как са

ivchotr

Чисто визуално последните издания на Логан ми допадат повече от Сандеро. Обаче са им сложили някакви подобия на автомобилен двигател. Те май повече от 1.0 със 100 к.с. нямат. Ако са им цопнали и ремъците в маслото, съвсем няма смисъл :D

To4kata

Цитат на: Alexi в 29 Април 2024 20:22:19аз съм загледал такава Дачия за жената ,че нейното Поло поостаря и взе да прави разни магарии .. за жалост дизели няма вече ,1.5 би бил чудесен за из града имам такава служебна Дачия с този мотор ,чудесен е - много тих ,6 скорости ,икономичен прилично бързоходен ... от 1.0 бензина им нямам впечатления ,имаме такива служебни ще се чуе по някое време как са

Изгледах доста ревюта и казват, че за това купе моторът е с прилична динамика. Предполагам ще е като екобуста, макар че Сандерото е 300 кг по-леко от Фокус 3, та може и по-добре да е. Имам приятел с Дъстър със същия мотор, щом неговото купе тегли без съществени оплаквания, значи на Сандерото ще е ОК. Ангренажът е класически, сух. Аз по се притеснявам за комфорта в купето, като шум и качество на сглобката. Колата на пръв поглед хваща окото, но не знам дългосрочно как ще се представи. Макар че изчетох и доста мнения на британци, слезли преди 1-2 г. от мазди, мерцедеси, аудита и темподобни на Сандеро и са доволни хората!

ivchotr

Първите им генерации бяха много зле. Сега трябва да са ги пооправили. Поне изглеждат пооправени, де. Та един тест драйв на покарана кола ще ти отговори и на този въпрос.

Alexi

ами тя е на базата на предното Клио ( там 3 ли как се водеше ) така че може да се очаква да стъпва прилично ,естествено като материали в купето няма да е на същото ниво


To4kata

#20
Удивително зле са първа, че и втора генерация! Днес карах след един Дъстър 2, ужас, върви ама на нищо не прилича. Първото ми Клио беше по-симпатично. Ама за малко пари, толкова. Сега все пак доста поскъпнаха, логично е да са се постарали малко повече от Рено, иначе нямат никакъв шанс.

А днес на паркинга загледах една Dacia Spring /от новата им гама/, такава несъразмерна и грозна нова кола не съм виждал!

ivchotr


Жоро Петков

Дачия спринг мислех да взема на жената да си джитка из града, докато не видях цената - дъ годс мъст би крейзи.

А иначе за ревютата на слезлите от мазди рена и т.н. на острова ... за съжаление не пластмасите в Дачия са станали по-добре, а купетата на по-новите коли са поевтинели. То не бяха еко-пластмаси, еко-дамаски и простотии.
 
Докато са нови са добре, но след 3-4-5г почват доста бързо да овехтяват. Всичко това нямаше да е проблем ако можеше сравнително евтино да си обновиш купето. А то цените са космос...
Нали имаше колега тук, който на чисто нов фокус за по-малко от година му се прецака волана. Моя на мондеото също на 3тата година започна да се бели боята от кожата. При мен е било кофти партида волани и са ги сменяли, но все пак.

Има и нещо друго обаче - да го имаш наум:
Когато караш дърт кошник, вътре си свикнал да е кошник и несъвършенствата и захабянето не правят толкова впечатление.
Когато си купиш нова кола, вътре всяко едно петънце някъде те дразни.
Чисто психологически е.
Наскоро четох и проучване, че голяма част от хората, които плюят съвременните коли ако имат възможност биха си сменили кочините с нови.

Pyrhel

Моторите на Рено/Дачия са прекрасни, особено последните поколения бензин са със здрава верига, хидравлични повдигачи с ролки, вървят отлично - карал съм Клио 1.0 110 к.с. с ръчна кутия и Мегани 1.3 130 и 150 к.с. с автоматични - всички са с доста приятно поведение и гледам, че издържат много ако се сменя масло на ~10, вместо на ~20к км. Но цената им стана безобразно висока и не съм сигурен дали е оправдана (за мен - не).

По повод Спринг - индийски кенеф, трябва да спечели приз за най-гадна кола на десетилетието. Ужасяваща е, не мога да я опиша...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Чисто новата кола е неоправдан разход. Малко по-стара ще е двойно по-евтина и пак толкова здрава. А има и много по-стари, които вероятно са и по-здрави. На нова кола да ти се сцепи цилиндровият блок и да ти предлагат за подмяна същото недоразумение, като на един колега от форума :-[ Хайде, няма нужда да показваме колко пари имаме и как не ни бърка да ги хвърляме на вятъра. Все пак колата е средство за вършене на работа и спестяване на неудобството да се движиш в графика на градския и междуградския транспорт. За сметка на това пък колкото е по-нова, толкова по-голям разход е. За обслужване, за застраховки...
И друг път съм го казвал и с риск да стана досаден ще го кажа пак - парите за нов автомобил стигат да си купи човек жилище в някой курорт. Че и ще останат. И после този имот като се пусне под наем, ще изкарва пари. А човекът освен това ще ходи на почивка без да плаща за спането :D

Жоро Петков

Типичното мислене на тегав чичо ганчо - да "инвестираме" в кутийка бетон, която я ползвае я не, а да се возим всеки ден в кочина.
Това, че на 1 колега му се е сцепил блока не е показателно, защото има около 1млн други, на които не им се е сцепил блока.
Колата не е разход - тя е удобство. За удобството се плаща. И с Тико можеш да минеш 1000км, но май е по-добре с БМВ 7ма серия? Това, че имаме ПРАВО не значи, че е ЗАДЪЛЖЕНИЕ всеки да притежава автомобил.
Радвайте се, че сме бунището на Европа та ни позволяват да караме таратайки. Вижте какво се случва в Обединеното Кралство и въпреки, че хората негодуват си продължава (специално там не го одобрявам, но го давам като пример). Да се радваме, че ГТП-тата не работят като ТЮВ, че 80% от кошниците на пътя щяха да са моментално претопени.
Темата за МПС-тата е многократно дъвкана, но всеки път се ядосвам на българския манталите, че щом имам право на нещо значи е задължително. Винаги забравяме, че освен правата имаме и дадени задължения (колата да е технически изправна примерно).
И за заключение - понеже сме най-хитрите и спестяваме винаги от коли и гуми за тях сме на челно място в класациите по смърт на пътя. (И не ми обяснявайте, че само инфраструктурата е виновна - да тя е част от проблема, но всеки кошник, който вдига 100 се движи със 100 без значение дали има гуми, спирачки и окачване).

TL:DR - Колега ходи взимай Дачийката, че ще стане философска темата  (rofl)

Ilian Petrov

Цитат на: Pyrhel в 29 Април 2024 23:04:12Моторите на Рено/Дачия са прекрасни, особено последните поколения бензин са със здрава верига, хидравлични повдигачи с ролки, вървят отлично - карал съм Клио 1.0 110 к.с.

За мен е странно обаче, че точно мотора 1.0 100 к.с. с фабрична газ, няма хидравлични повдигачи.

To4kata

#27
Така, сега се връщам от Омникар. Имах един час и реших да отскоча - око да види ръка да пипне.За начало. Амииии ... със смесени чувства съм. Екстериор - перфектен /като изключим мигачите на калниците/, даже по-модерен от Фокуса. Габарити - нямам забележка - усеща се като Фокуса, но не и по тясна. Седалки, тапицерия - перфектни, също по-добре от Фокуса. Обаче, въпреки старанието и подобрението, по интериора имам доста забележки. Абе усеща се евтиното и това си е. Вратите леки, корите леки, пластмасата пак евтинее. Някак си няма усещане за стабилност. Нещо което ме същиса - миризмата от новото купе за мен си е направо отвратителна. Фокуса го купих на 4,5 години - още миришеше на ново, ама беше приятно ново. В Сандерото не е така. Поръчках скорстите, чувам щангите отдолу. Нагласих си волана - и тук едно рязко с тракане. Нагаласих си седалката - същото. Всичко се случва със запъване, тракане и някак си рязко. Не е плавно, мазно и тихо. Вратите поне не кънтят при затваряне. Сега, вярно това на чисто нов автомобил, в шоурума, където всеки шум се усилва. Може би на улицата при разработен автомобил да не е чак така. Качих се от любопитство и Дъстъра - същата работа почти, Сандерото по ми хареса! Ще ходя втори път на тест-драйв там ще си проличи и усети по-добре, но днес нямах време. Подозирам че второто впечатление на открито и в движение ще е по-добро. Дай Боже!

Жоро Петков

За миризмата може да благодариш на екоталибаните. Миризмата с която сме свикнали на ново, моля ти се, била вредна и не-знам си какво.
Нормално е вътре да ти се струва "по-евтини", все пак наистина си е по-евтино. Няма как Сандеро да е 35 000лв, а Фокус да е 50 000. Дори да е надценен Фокуса, пак пластмасите ще са едно качество нагоре от това на Дачия.
А налични автомобили имат ли от Дачия, че на сайта им нищо не излиза?

ivchotr

Жорко, колегата с цъфналия блок е един от многото. Можеш да си припомниш какви ги е писал. Предполагам, че не са му изчезнали писанията.
Чичо Ганчо може и да ти е баща, примерно. Това с инвестицията май не го разбираш много. Преди време обясняваше, че автомобилите не са инвестиция, стига да не са някой рядък модел, който поскъпва с времето. С това съм напълно съгласен. Ама за имот, който ти носи доходи, повече от разходите, които гълта, ще имаш много поздрави от чичо си Ганчо. Пък дори и да е тегав.
Освен това да правиш прибързани заключения за някого, когото нито познаваш и по-лошото - когото мислиш за по-тъп от себе си, пак защото не го познаваш, е типично за някой пъпчив пубер, който не си вдига носа от монитора на телефона или лаптопа. Знам, че не си пубер. Значи не е лошо да се замислиш, че нечия философия може да се гради на определени основи, които са различни от твоите. Например на чичо ти Ганчо не му се налага от известно време да ходи на работа и поради тази причина не му се налага да ползва всекидневно кола. Трябва му за ходене на далечни пътувания с повече от двама човека и с повече багаж от за двама човека, щото иначе двамата човека си ползват мотоциклетите. И през това време колата му бахалясва на паркинга. Нищо, че е в пълна изправност, покрива всички еко стандарти, тъй щото да може да влиза в омазания от саждите на кюмбетата център на София и е с почти нови, премиум гуми. Е за какво му е на чичо Ганчо да купува някаква лъскава ламарина на цената на два апартамента в Св. Влас, като и сегашната му върши същата работа - да го закара до апартамента в Св. Влас по същия безопасен начин, както нова бричка?
Ама кажи пак нещо за инвестициите, че ми става забавно като те "слушам".

П.П.
Нашето законодателство е синхронизирано отдавна с това на останалите страни-членки. Задълженията ни са същите. Ходил съм насам - натам из Европа и съм се нагледал на кочини като нашите. Не виждам смисъл да манипулираме излишно съзнанието на електората с еко глупостите на онези, които се чудят как да си пробутват новите кочини, щото иначе не им се връзват печалбите. Все едно ще ги носят тези пари в гробищата.