Ford C-Max Mk1 & Mk2 - Ръководство на купувача

Започната от Bobi, 23 Септември 2011 02:12:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Всичко, което трябва да знам преди да го купя: силни и слаби страни, дефекти и много други:

Ford C-Max Mk1

Ford C-Max Mk2


Eastbourne

 От доста време за ровя из форума ми, но не успях да намеря това, което търся за това ще ви попита и ще съм благодарен ако някой ми отговори.
Става въпрос за форд фокус c-max 2003 година 1.8 двигател 125 коня. Питанията ми са следните

1. Виждам, че модела е от 2003 година,а има и модели с модификация 1.6 от 2005 година. Това нещо като фейслифт ли се води? Има ли подобрения в сравнение с модела от 2003 година - премахнати някакви дефекти, проблеми и тн?

2. Интересува ме някакви фабрични дефекти дали има (със сигурност има, кои)? Части, които се повреждат или се налага редовна смяна?

3. Кое би могло да ме вкара в преразход ако се повреди?

4. Като цяло надеждността на колата и изобщо заслужава ли си?

Мисля, че темата ще е интересна и на бъдещи кандидати при избора на кола. Благодаря за отговорите


Nebhotep

Ако поназнайваш Руски, то това е мястото за теб, има страшно много информация: http://ffclub.ru/forum/21/


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


fuse

#3
Здравейте колеги! Горещо ме интересува този модел за покупка, но не съм сигурен дали ще е достатъчно динамичен в градски условия, че и при изпреварване извънградско и при изкачване при наклон. Идеята е и да му бъде сложен и ГИ, също така и евентуално куфар на покрива при нужда от по-дълго пътуване. До преди известно време карах Fiat Marea 1.8, 113 к.с., 1997 г. (с обикновенно АГУ) и определено беше много мудна в градски условия, но пък в извънградски условия си беше стрела и бях много доволен! Благодаря предварително ако някой сподели мнение!


Alexi

как така в градски условия ( на ниски предавки ) е мудна а извънградско е стрела .. това не са мотори за динамично шофиране а по скоро за спокойно и евтино (на газ ) придвижване .. за второто 1.6 е достатъчен .. ако очакваш някаква динамика - не е това мотора


fuse

Благодаря за мнението. Просто се чудех до колко по-различен и маневрен ще е C-MAX /вече го карах това 1.6, карах и 1.8 също/ спрямо Marea-та и до колко натовареността/пълен багажник до тавана + куфар на покрива или велосипеди/ може да го затрудни ...


hotblooded

Цитат на: fuse в 15 Юли 2015 09:28:04
до колко натовареността/пълен багажник до тавана + куфар на покрива или велосипеди/ може да го затрудни ...
Mного ще го затрудни. По магистралата няма да имаш проблем - набираш и държи, обаче ако караш по проходите или Ябланица-В.Търново-Шумен или Е79 и трябва да изпреварваш - става тегаво. С тая кола и тоя товар ако искаш динамика - 2.0 бензин/дизел са мАторите.


emkata

   Е, човека ще се натовари като Татра на кариера и ще лети ли? За таз кола двигателят си е напълно достатъчен според мен, но и да не забравяме, че всичко зависи от задкормилното устройство.  :)) :)) :))


fuse

Просто опитвам да си изясня дали автомобилът ще ми покрие потребностите евнтуално. Без малко да питам дали ще може и каравана да тегли (rofl). Иначе по-големи двигатели с по-нова година трудно се намират при определен фиксиран финансов лимит.
И като цяло от към маневреност това исках да разбера, дали този мотор от 114 к.с. ще е по-маневрен от този на Marea-та, която беше с 113 к.с.?

Друг въпрос в тази линия - C-MAX 1.8 /2003 г./ са 120-125 к.с., та до колко чуствителна ще е разлиакта с мотора 1.6, 114 к.с. /2006/?

Още нещо, този C-MAX сравнен с Zafira А дали е по-неудобен и недостатъчен откъм вместимост на багажното? По сравнителни таблици виждам, че разликата идва с 80 литра в полза на Зафирата, но пък C-MAX е с 12 см по-широк от нея. Всеки с Zafira A се хвали, че има достатъчно обем вътре.


Alexi

всички тия неща си ги изясняваш ,като отидеш и пробваш колата


ivaylo_m

Ако говориш за 1.6 Ti VCT 114 коня за градски условия е дори по-добър от извънградски, двигателя е с променлива фаза на газоразпределението и дава голяма част от въртящия момент още от ниските обороти, от там и градския разход е доста добър за бензин.
За обем Focus C-Max и Zavira A имам и двете и са съвсем различни, Зафирата е със 7 места, втория ред седалки е на релси и може да се дърпа напред и да освобождава повече багажно пространство, по-тясна от C-maxa. C-maxa е по-удобен (повече прилича на лек автомобил отколкото на ван), задните седалки могат да отиват назад и да става още по-удобно на пътниците - за сметка на багажното пространство.


Milcho

На мен лично C-Max ми допада доста повече от Zafira - вози по-стегнато, по-стабилен е, има достатъчно място за всичко (включително и всякакви жабки и кутии за багаж). Имам C-Max и съм карал доста Зафири и бих казал, че е по-близо до Zafira B. Наистина трябва да седнеш и поне малко да покараш за да добиеш представа. Недей прави сравнения с една конкретна Мареа с обикновена газова, която реално е незнайно колко конски сили.
Моя е 2.0 TDCi и не мога да ти споделя реални впечатления от бензинов такъв, понеже не ми е попадал. Но бих казал, че за нормално придвижване ще си е добре. Разбира се, допълнителния товар, а и климатика, ще се усещат на това 1.6i, но няма да спре на баира де :)
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова


fuse

Благодаря за отговорите колеги.


fuse

Добре, някъде имаше коментар, че при въпросния двигател 1.6 слагането на ГИ водело до някакво прецакване на двигателя, свързано с клапаните и трябвало да се проверяват/настройват на всеки 30 000 км. Съответно тази процедура била много скъпа. Има ли таква истина въобще? Каква всъщност е слабостта на този двигател в крайна сметка и какво се прецаква точно при слагането на ГИ? Каква е превенцията/профилактиката, която трябва да се прави за да се избегне тази "чупливост" ако реша да газифицирам?!


Alexi

по принцип всички по нови мотори имат проблеми с газта в дългосрочен план ,за конкретния мотор не знам той е рядък като цяло


mediacenter

Здравейте колеги!
След доста дълга пауза/откак продадох мондю/ пак съм тук ...оказа се че няма да изневеря на марката  ;D (ford)
Залитайки ту към Citroen C5 /2008-09/ ту към Mazda 6 /2008-09 / ..логично достигнах до правилния избор..
И това е Ford C-Max .
Ммда..последния..не знам кой МК се води 2011г.
Спрял съм се на дизелов мотор с автоматични скорости.
Озадачава ме че е 2.0 a е 116 к.с. но след един тест драйв установих ,че "дърпа" доволно.Сигурен съм,че ще има хора,които са наясно с този мотор и ще ме светнат... (idea)
Бях на оглед на
този
Не искам  да коментирам засега,но определено ме изгубиха с глупостите които ми наговориха а и имаше доста засечки в ел-пакета стъкла /огледала и разни аларми които се включваха по време на теста...
Другия автомобил към който съм обърнал взор е следния:
номер2

Само го гледам на обява...и така като гледам и други хора са го гледали...около 4500 пъти,което само по себе си е показателно..ммда
Това е от мен засега.
Очаквам да се включите с отзиви, мнения и съвети,за което предварително благодаря.
До скоро от мен..и се радвам,че отново мога да се включа тук..някак си е все едно да си се върнеш вкъщи... (gathering)

ps
Сори за спама,но вдигам поста си като тема и тук,за да се види от повече колеги.


Alexi

няма такъв мотор 2.0 дизел 116 коня .. това е 1.6 ,както е видно и от снимките под капака


hienata76

Цитат на: mediacenter в 07 Септември 2015 14:05:30
Само го гледам на обява...и така като гледам и други хора са го гледали...около 4500 пъти,което само по себе си е показателно..ммда

Това да не те успокоява,че са го гледали толкова "много бъдещи клиенти" .Има програма с която мога да ти го направя за една нощ 200000-пъти разгледана. :)) Така се пошегувахме с един колега и неговия стар таралясник, и той се радва пича...... (rofl)


mediacenter

Ами аз имах предвид,че само го гледат..а никой не го е купил,което е по-скоро обезпокоително.... >:(


hotblooded

Последните 2 месеца аз съм гледал поне 100 обяви, някой от тях и по 2-3 пъти и не съм купил нищо. Това да не те притеснява. Не купуваш кола за сефте, знаеш какво да гледаш... 


mediacenter

Цитат на: Alexi в 07 Септември 2015 14:24:19
няма такъв мотор 2.0 дизел 116 коня .. това е 1.6 ,както е видно и от снимките под капака

според Форд има такъв мотор


tbmtbm



hotblooded

Цитат на: tbmtbm в 13 Септември 2015 11:37:11
2.0 116 коня слагат и на мондео мк4
Това е мАторя от Мондео Мк3 - слагат го в началото на производството на Мк-през  2007 и съвсем малко в 2008, след това слагат 1.6 115...  Също така на Мк4 има и 2.0 130 от Мк3..


mediacenter

Някой да има впечатления?
Читав ли е мотора..на форд ли е или...?


hotblooded

Цитат на: mediacenter в 14 Септември 2015 17:37:37
Някой да има впечатления?
Читав ли е мотора..на форд ли е или...?
Дизляците са на Пежо / Ситроен


marti1996



mediacenter

#26
 ;D 41
вече мисля за икономии....
той този пак е 2.0 но е 115 коня..а дали е по-икономичния мотор..не зная
а и като гледам комбинация с автоматична кутия има повече от него...


marti1996

по фиестата мислех че си на 20, викам за кво ти е тоя C-max, явно всички от тези години които са автомат са 116 коня.


vasko123_4

От 14 септември има нови  отстъпки в МП. Решен си да вземеш, кола и гледаш на по 17 000 лв. ако ги имаш кеш, според мен най-удачния вариант е да ги дадеш за основа за мечтания нов автомобил. Титаниум 120 кс дизел можеш да вземеш на 38000, а като го пуснеш през смарт лизинг е по 220 на месец за пет години.


mediacenter

...и остатъчна стойност още 17000
не благодаря  ;D


Vanko

 Тоя белия забелязвате ли, че е обслужен на 110к км, минати за 2 години, и ''случайно'' следващите почти 2 години е минал само 13к км. Иначе е доволно оборудван, лови окото. От SimAuto не съм видял читава кола да е излязла, ама знае ли човек...


mediacenter

Във вторник ходих да го гледам тоя белия в Дупница понеже бях в района...
наистина доволно оборудвана...даже с автоматична врата на багажника,което много ми допада  :-*
Имах съмнения че може да е била такси,но не открих следи от подобна дейност...макар че знае ли човек
Единственото ,което видях е изплескана шофьорска седалка и омазан волан...иначе найлоните по алуминиевите прагове седят още,без на шофьора де.
Останалото в салона нямаше следи от употреба
Най-вероятно е била служебна кола на някой писюрин..това разбира се са си мои изводи.
Имам намерение да ходя с едно мое майсторче да я огледаме в сервиз и ако не изскочи нещо фрапиращо да завъртя колелото на късмета...
Толкова засега от мен.


m_focus

Форфенове, да не отварям нова тема, ще пиша в темата на колегата, дано няма нищо против  :)
Аз съм се насочил към последните години на Focus C_MAX или първите години на C-MAX, значи някъде 2006-2008 долу-горе. Ориентирал съм се към дизела, двигател 1,6 и 1,8. Двата литра двигател по-скоро не са ми опция.
Ако имате някакъв препоръки или знаете добри коли моля да подсказвате, че вече почнаха да ми изтичат очите в мобилето и карса  :D
Иначе съмотворил тема в другияфорум, ама там много замряла работа май  ::) или читавите коли са свършили :)
карай форд и бъди горд :)


Alexi

колега от форума си продава макса ,виж в "продавам" .. неговия изглежда читав и с доста екстри .. а защо не 2.0 ? по добрия мотор е ..


m_focus

Знам за тази обява, Сенатор я показа в другия форум, само че ми идва скъпа :(
По принцип се бях насочил към 1.8  че прочетох в разни теми из форума и тук и там че двигателите на пежо ( 1.6 и 2.0) прецаквали често турбото, макар че може да е било от не добра поддръжка на колата ... Някъде тук прочетох че в 1.8 се прецаквал egr, който бил цифра :) А иначе ми се щеше да взема по-малкия двигател 1.6 или 1.8 че да усетя малко икономия на автомобила, сега съм на чиста бензинка, макар да си призная разхода долу-горе бива, но не може да се сравни с дизелова кола със същите параметри.    2.0 дизел това ли е сравнително по-здравия и безпроблемен двигател?
То идеална кола само от магазина, ама все пак не си купувам семейна кола всеки ден, искам да мога да разчитам на нея :)
карай форд и бъди горд :)


Milcho

Ако вземаш определен мотор с идеята, че на друг нещо скъпо се прецаквало често (примера с EGR) и очакваш при теб да не се случи.... това според мен е грешка. Купувайки някакъв такъв дизел, трябва винаги да имаш предвид, че може ей така изведнъж да си замине я EGR, я дюзи, я турбина и т.н. Тоест трябва да имаш предвид, че такива разходи по колата са възможни. Все пак са автомобили незнайно как експлоатирани.

Например моя C-Max до тук за 2 години съм му сменил подгревни свещи, МАП, дебитомер, EGR, ел клапана на турбото, клапан на помпата (заради него просто угасна на пътя), ключалка на преден капак, хидравлична помпа и... само за това се сещам на първо време. Изобщо не споменавам консумативи като масла, филтри, тампони, ремъци, ролки и др.



"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова


G_o_c_e_v

Аз избрах 2.0 по простата причина ако ще е гарга, да е рошава. И трите двигателя са над 100 к.с и като ще плащам скъп данък поне да знам защо. За 2 години съм сменил само EGR, като свършила част и една тръба по турбо пътищата.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Alexi

2.0 няма да гори осезаемо повече от по малките мотори ,защото е със 6 степенна кутия което си е благинка откъдето и да го погледнеш


m_focus

Благодаря за мненията, ще си направя изводите. Изглежда всичко си зависи колко добре е обслужвана колата преди ние да я вземем. Иначе с какъв мотор ще бъде май ще зависи от това към момента като ходя да гледам коли какво има на пазара(следващата седмица най-вероятно). Уж има и с 1.6 и 1.8 и порядко 2.0 кубика двигател, и ако самата кола е читава тя ще бъде :)
Иначе при нов внос продавача платил ли е вече екотакса или от мен като нов собственик се очаква да я платя? Разбрах че била май към 260лв или нещо такова, без значение колата.
карай форд и бъди горд :)


Alexi

не е задължително да я е платил - пита се щото си е разход


m_focus

#40
Ясно. Иначе ако не е платена екотаксата като добавим разходите по прехвърлянето и първоначалното обслужване, май някъде към 1000лв ще отидат, поне така си мисля.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11435934438058697&slink=aoa1m5
колко мислите че е цената на тая колица или това й е реалната, ако хипотетично в сервиз потвърдят че е ок имам предвид.
карай форд и бъди горд :)


vladko

 Система за контрол на скоростта (автопилот)-не се вижда да има.


m_focus

Да, наистина не се виждат копчета на волана ... а това отделение което е над въздуховодите над радиото това ли е хладилната жабка? Защото гледам че в някои коли го няма капака и стои като ниша, в други като че ли до него имаше някакво друго отделение, вдясно, продълговато, ама май по-рядко съм виждал такова, пък може и да съм се заблудил
карай форд и бъди горд :)


Alexi

изглежда запазен ,оригиналните лети джанти са дали фира обаче .. темпомат няма


Pyrhel

Цитат на: m_focus в 26 Септември 2015 23:10:55
а това отделение което е над въздуховодите над радиото това ли е хладилната жабка?
Не, това е обикновена тава с капак отгоре.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


B.Stoilov

До m_focus:
Здрасти колега, карам C-Max с този двигател, към който си се насочил (1.6) и искам да ти споделя, че тези 109кс, които са на 1.6TDCi, са крайно недостатъчни за това купе поне според мен, освен ако ти е все тая за ускорението и скоростта (понякога се връщат до 2 предавки назад при изпреварване). За разход много трудно при мен пада под 7.5/100км градско. Ако си от София, може да се видим да го врътнеш да видиш за какво говоря. Според мен си търси минимум 1.8, но разликата е само 6кс. Както каза колегата по-горе разликата в данъка не е голяма, затова препоръчвам 2.0. Ако върна времето назад нямаше и да се замисля - сега щях да взема 2.0 TDCi 136hp, с който ти доставя удоволствие да я караш. Двулитровият наистина е уникален, имахме Фокус мк2 с него, ако има база за сравнение.  Важно е като купуваш такава кола да й се наслаждаваш. И гледай да е по-високо ниво на оборудване. Така няма да помисляш скоро за смяна на колата, а и най-важното - ще си я харесваш.  8)


m_focus

Благодаря за съвета B.Stoilov, ще го взема под внимание когато правя крайния избор.
В момента съм с 1.6 бензин 100 коня или 101 както някои го пишат, няма значение, та в един сайт направих сравнение между моя двигател и 1.6 109 коня дизел на C-MAX, като видях следното:
Въртящ момент    143/4000 Nm    240/1750 Nm
Първият показател е на двигателя на бензинката, втория на дизела. На 90 коньовия дизел е 204 или нещо такова, по спомен. Бензинката ми се наема сравнително нормално и съм й свикнал, положението е тегаво, когато пусна климатика, тогава вече е по-сложно. Та доколкото разбирам, макар да не е много, излиза че 90 коньовия дизел е доста по-добър от моята бензинка, а с по-големия двигател от 109 коня разликата ще бъде съвсем чувствителна като усещане. Поне това е което разбрах от четене по форумите, но може и да не съм разбрал правилно, колегите да кажат ако бъркам.
Иначе предполагам ще ти е направило голямо впечатление от 2.0 и 136 коня да слезеш на 1.6 и 109 коня, ама аз по принцип съм от спокойните шофьори, не съм от бързаците дето галопират между колите зиг-заг:)
карай форд и бъди горд :)


Alexi

1.6 дизел и в 2та си варианта е чувствително по приятен за каране от 1.6 бензина със 100 коня


Alexi

темата се оспами за това я разделих ,придържайте се към заглавието


m_focus

Случайно на някой да му е попаднал читав фокус с-макс или чист с-макс на народна цена :D , че ми трябва автомобил и при липса на нещо подходящо ще трябва да взема друга марка ::)
еее фокусчето ще си го оставя де  ;D
карай форд и бъди горд :)


m_focus

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11444667007528862&slink=avo9cx
какво ще кажете за тази кола? малко годината е старичка и двигателя маааалко е по-голям от колкото исках, но екстрите ми хванаха окото  8)
карай форд и бъди горд :)


B.Stoilov

Кола от автокъща, дизелова, с измит двигател - не бих рискувал лично аз, но нищо не ти пречи да отидеш да я видиш, караш и решаваш. Като двигател и екстри е идеална :)

P.S - Няма ли такава от някое частно лице?


smithee

Карам моята  (1,8) вече 4та година и съм изключително доволен. Никакви проблеми, върви чудесно. Единствен недостатък - лисва ми 6та скорост. Но пък това прави 5тата изключително пъргава - ускорява чудесно до към 160км . Разход извънградско 5.5, в града 7,5.


m_focus

Аз съм вече уреден, утре я карам в кат за регистрация, утре повече инфо, че съм гроги :)
карай форд и бъди горд :)


mediacenter

Браво колега!
Аз моята още я търся.... :-[


feminina

#55
Здравейте,

моля за мнение за Ford C-MAX 2011 автоматик. Спраля съм се на следната обява:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11442404661393607&slink=cyoour


Alexi

колега нали знаеш ,че в Италия такситата са бели .. това е такси било 99% или служебна кола като гледам екстрите ,км са поне х2


feminina

Хм, не се бях сетила, че такситата им са бели:)


Pyrhel

Имаш ли VIN на колата, дали автомата не е CVT?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


pAbLo

На втората генерация май слагат само Power Shift,и аз за CVTто се сетих първо ;D
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


ceslav

Здравейте съфорумци!Фен съм на вановете и карам такъв.Колата е рено сценик,но вече е време за промяна и съм се спрял на C Max.Спрял съм поглед на 1.8 бензиновия мотор,ще се радвам да науча всичко за модела и точно този двигател който ще се кара и на газ.Благодаря предварително на всички отзовали се!
Поздрави!


redchampions

Гледам, че никой с бензинов не пише. Аз съм фен на дизела и едва ли ще ти помогна, иначе всичко останало по колата ми харесва. Чел съм просто информативно за някакво регулиране на хлабини на клапаните на всеки 20-30к км ако караш на газ, и тогава няма да имаш проблеми.


infomar



Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ceslav

Предпочитам 1.8 мотора защото е с верига и има малко повече кончета от 1.6.Сегашния ми сценик е 90 коня и като включа климатика и нещо почва да ме дърпа назад  :'(.Иначе ми е добре по на височко,видимоста е по добра и фаровете насреша не светят толкова много.Абе доволен съм от ванчето,затова и искам пак ван,но Рено взеха да ги правят много футуристични и не ми допадат следващите поколения.Покарах малко C MAX на приятел и много ми допадна.Питам за някакви по фрапантни изненади,че всички коли имат такива.А това,че колата ви не е с1.8 мотора незначи,че неможе да споделите впечатления за автомобила.Все пак само моторите за различни.поздрави!


infomar

Отиди и покарай колата на приятеля си, постой вътре в нея и я усети.

Кой каквото и да ти каже е субективно - не са лоши коли, но аз не съм специалист и не мога да ти дам специализирана информация. Аз не съжалявам.


dak

Колега здравей , от известно време (10 000 км) имаме въпросният C Max 1,8 duratec 120 кс , взехме колата за жена ми за да ходи на работа с нея , условието беше задължително на газ . Колата е със сервизна история вече на 150 000 км. Става за семейна кола. Поведението е много приятно и като за кола в този клас (малък ван) няма конкуренция , задното окачване е независимо и в завойте седи много добре , возията не е лоша  , на магистрала със 140 км/ч леко се клатушка при страничен вятър но няма как , все пак е височка , за сметка на това пък е сравнително безшумна и става за дълъг път. Мотора е малко муден за това купе но пък дърпа в ниските обороти , сега в жегите като пусна климатика доста се усеща . Ако си спокоен шофьор обаче няма да имаш проблем с мощноста , особено щом слизаш от Сценик 1,6 тази ще ти се стори самолет. Аз до сега съм имал все по мощни коли критерия ми е по различен. Като го взехме веднага го обслужихме (пистов ремък , филтри , масло Кастрол 5в30) В последствие се наложи да сменим: предни и задни спирачни накладки , заднен спирачен апарат (втора ръка) , 4 бр. предни тампони и преден лагер главина но сега колата е топка , читави части се намират на добри цени и като поддръжка спрямо други коли от тези години е много поносимо. За 10 000 км. се наложи да долея окло 400 гр. масло което според мен е нормален разход пък и се съмнявам в произхода на Кастрола който сипах. Неприятен момент обаче е , едно досадно поскърцване от 5тата врата или по скоро кората но гледах , че един колега го беше решил с някакви гумички. След като обслужихме колата и беше поставен ГИ марката беше AC Stag и сега и разхода е супер - дълго 7,5 смесено окло 10 газ. вървежа е същия изобщо не разбираш кога прехвъля на газ. Лошото е , че светна чека за бедна смес и скоро време ще я карам да настроят ГИто като хората. Проблем който има в момента е , че по някога играят оборотите само в движение  при пуснат климатик но и това ще го решим , предполагам че няма да е кой знае какъв проблем. Успех в търсенето !


ceslav

Благодаря за изчерпателния отговор колега Дак!много полезна информация.Търсенето тепърва започва а избора е много ограничен.


Eastbourne

Играенето на оборотите и/или ако придърпва е от свещи/бобини. Доста време се мъчих да отстраня този проблем.

Друг неприятен момент, до който все още не съм стигнал е, че съединителя е с маховик, и цената за смяна на комплект е над 1000.
При избор на колата, задължително проверете състоянието на съединителя.

Реглажа на клапаните са написали колегите.

Други фрапантни детски болести не се сещам.
За 2 години съм навъртял 40 000 км и съм супер доволен.


Dmitarcho

Как се проверява съединител, при оглед на кола :) При демферните маховици.....умират изведнъж съединителите :) Днеска може да е огън...утре да не можеш да тръгнеш. Имаше някъде тема из форума как може да се придобие някаква представа за състоянието на съединителя ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца


redchampions

 ^-^  Моят съединител беше префектен година и половина, леко потракваше маховика при натиснат педал до средата. И преди 2 седмици лагерпомпата замина - педалът потъна без въобще да го интересува дали има феродо, маховика как е и т.н. Освен това е неизбежно, почти никой няма да смени скъп съединител и малко след това да си продаде колата.
Но това не бива да те отчайва, все пак нова кола с нов съединител струва колкото 30 сменени съединителя   ;D


ceslav

#71
Брей,вкарвате ме в размисли с тия демпфери.Всички мотори ли са оборудвани с това чудо?И още един въпрос имам.Има ли темпомат и в кой точно модел е?Поразгледах тук -там,но още не мога да се ориентирам.


Pyrhel

Има трендове с повече екстри от джия, при Форд не разчитай на нивото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


G_o_c_e_v

Здравей. Автомобила, като цяло е много здрав, въпроса е да попаднеш на гледан автомобил. Моя подминава 270 000км и вчера сменях задна лагер главина, която се оказа оригинална на FoMoCo. Тампоните по задното окачване ги гледам, че са почнали да се изплюват, но все още вози стегнато и без тропания. Няколко идеи по твърдо вози от Сценика, но все пак окачването е базирано на Фокус. Супер спирачки, здраво окачване, нормално обезшумяване. Вътре макар и с по дебели кори по вратите от на Сценика, пак не е по тесен от него. За 1.8 двигателя нищо не мога да ти кажа, Аз съм с 2.0 Печка. За семеен автомобил гледах да е с най големия мотор, нито климатик го мъчи, нито баир или фул багаж.
Ние също имаме Сценик, от който сме много доволни вече 8 години, но Макса е къде къде по приятен за каране.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


infomar

Здравейте отново,
Ако не сте имали кола произведена в последните 15-20 години, ще знаете, че те нямат нищо общо с ОНЕЗИ старите. Когато си карах старта фиестичка, въобще не мислих дали нещо може да и се случи на колата, просто карах и си върших работата. Имах някаква скрита увереност, че всичко ще е в ред. Сега след като се сдобих с все пак не последно чудо на техниката, но с кола набъкана с доста електроника  и части произведени по "последните" технологии, се стряскам от всяко нещо което усетя, че е ненормално, а и четейки по форумите... все за какви ли не проблеми се пише...Ако се съобразявах с тях, нямаше да си купя кола а пеш да вървя.   За късмет все още след първоначалното обслужване само карам.... без проблеми. Явно аз отново откривам топлата вода, убеден съм, че без въвеждане на електроники в автомобилите няма да има прогрес и тя е в помощ на водача, но прекаленото и на Бога не се харесва. Всички нови коли са добри, когато са в ръцете на добър стопанин, та колата на която си се спрял  е хубава, но да не правя пак сравнението с жената, зависи от къде я взимаш (има едни люти македонки), дали има скрити дефекти които като влюбен си със замъглено зрение и не виждаш. Има едни които са скромни , други редово правят скъп шопинг за да изглеждат добре. Важното е да не станеш техен роб/под чехъл а да намерите златната среда на взаимното съвместно съществуване.
Всеки който ти напише нещо ще е субективно, т.е. лични наблюдения, но едни харесваме чернокоси, други русокоси и всеки ще си хвали своето....

Ако си мераклия действай, щото на оная работа времето му минава.... (rofl)


dak

#75
Бензинките не износват лесно маховика , натоварването в/у него е много по малко , едва ли ще се наложи да сменяш маховик след покупка. Казвам го от опит! Също така не съм сигурен , че 1.8 е с демферен маховик .


Ilian Petrov

1.8 е без демпферен маховик. От бензиновите само 2.0 и 2.5 ST са с него.

Привод:

Передний привод
Сцепление:

Однодисковое, диафрагменное, с гидравлическим управлением
Двухмассовый маховик (не для 1.6l Duratec, 1.6l Duratec Ti-VCT и 1.8 Duratec HE)
Диаметр сцепления:

1.4l Duratec 220 мм
1.6l Duratec 220 мм
1.6l Duratec Ti-VCT 220 мм
1.8l Duratec 220 мм
2.0l Duratec 240 мм
2.5l Duratec ST 240 мм
Дизельные двигатели 240 мм


Eastbourne



redchampions

Гледай коли с всякакви двигатели, защото състоянието на колата е по-важно. Ако вземеш някоя "трошка" без демпферен маховик, може после да дадеш пари за ремонти колкото за няколко маховика.


ceslav

Цитат на: redchampions в 12 Юли 2016 09:44:44
Гледай коли с всякакви двигатели, защото състоянието на колата е по-важно. Ако вземеш някоя "трошка" без демпферен маховик, може после да дадеш пари за ремонти колкото за няколко маховика.

Имаш право!Мисля,че не това е най важното.Време имам достатъчно докато осигуря необходимия бюджет.Дано вносителите почнат да карат повече Максове на бензин,че са много кът бюджетните екземпляри.Все пак благодаря на всички за съветите,научих много нови неща!


ceslav

Е хайде нека и дизелджиите се включат.109 или 136 кончета?


Alexi



G_o_c_e_v

Ако ще е гарга, да е рошава. Аз съм със 136 коня. Плащам 206лв данък и не съжалявам за избора си. Застраховката за 2000кубика ми е 157лв.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


ceslav

Никога не съм имал печка,ала имах малко премеждия с настоящия си автомобил и врътнах малко километри с печката на вуйчо ми.Взе да ми харесва  ::) ::) ::)
Аз от тия сметки с данъка си патя сега,та ще се дават,дето се казва -кеф цена няма.
Давайте плюсовете,ако има минуси и тях!!!


G_o_c_e_v

От цялата ти тема има много информация, която трябва да ти стигне в избора. Плюсовете на модела са много, а за мен минуса е само един и то, че автомобила е втора ръка. В зависимост от екземпляра може да се каже обобщено - надежден и приятен за каране автомобил без детски болежки. Моя автомобил беше най скъпия на пазара преди 3 години и случих на читава бройка. Имам сменени части по него, но това е в следствие на пробега му, не на това, каква марка е.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


m_focus

Печки, мечки, бензини ... тънки сметки за данъци ...гледай колата да е в добро състояние и системите да работят коректно, това е определящото за добър избор ...
карай форд и бъди горд :)


dak

Именно ! От много мислене най-много да те заболи главата ! Кола като кола ... караш , чупи се , правиш и така , покарай няколко такива и решавай. Не е като премиум марките като качество и сглобка но не е и като френските кочини , прочети си мненията от началото на темата и решавай  ;D


ceslav

Един малко смешен въпрос-зимата паленето проблемно ли е,че се налага сутрин рано да паля а нямам и гараж?


hotblooded

Цитат на: ceslav в 27 Октомври 2016 00:18:34
Един малко смешен въпрос-зимата паленето проблемно ли е,че се налага сутрин рано да паля а нямам и гараж?
Ако нафтата ти е нафта и акумулатора - акумулатор - нямаш проблеми, палят дори и с 4 изгорели подгревни свещи


ceslav

А какъв е този FAP филтър и всички тдци ли го имат.Нещо за околната среда май било.Проблемно ли е ако го има и ако е ,то колко проблемно.Иначе скоро ще се представя ,още се двоумя за мотора,но май по големия накланя везната!


Alexi

вече всички го имат ,проблем е особено ако колата наближава или е подминала 200к ( но то по автокъщите са на по 100к така че няма страшно :) )


hotblooded

Срещу 500 лв ги махат, със съответната софтуерна намеса....  Но не е задължително да се запуши,  във форума има С-макс на над 300000 км и неговия още не е дал фира


ceslav

Здравейте!
Ето тези двете ме грабват,но по клоня към графитената,екстрите не са ми много приоритет,но ще се радвам да изкоментирате.То е ясно,че от едни снимки не може да се даде обективно мнение но все пак е нещо за мен!
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11478104597282659&slink=gf5z43

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11477835683857264&slink=gf5z43


Alexi

защо клониш към сивата ? толкова гол С-макс не бях виждал ,екстри - волан и педали :)


Septerra

Без съмнение залагам на черната - само радиото й не е гот, ама се сменя лесно. Другата е по-зле и от служебна кола като оборудване...


niko_nenchev

Черната кола,като оборудване е перфектна,но ми прави впечатление,че антифриза е с някакъв доста тъмен цвят.Има вероятност,да има и масло там... Освен това радиото и тези джанти не ми се струва да са от Ghia.Колкото до двигателя,задължително търси 2.0 TDCi, 1.6 идва прекалено слаб за купето-казвам го от личен опит!


Alexi

това са коли на години и километри ,следва стягане за 1000-1500 лв и тогава каране :)


ceslav

Цитат на: Alexi в 09 Ноември 2016 17:17:47
това са коли на години и километри ,следва стягане за 1000-1500 лв и тогава каране :)

Е ,то това си е ясно.Това бяха да речем примерни варианти,все пак ще сменям марката и всяка информация ми е добре дошла.Доста изчетох по форума и ми се изясниха доста неща ,но комуникацията с вас много ми е ценна.Благодаря за  което.Търсенето продължава!


ceslav

Е, вече съм в семейството на Форд !От вчера съм собственик на Ц-макс 2.0 със 145 кончета.Снимки ще ви покажа следващите дни.Вярно,че разликата със Сценика е огромна.Страшно съм доволен и вече и опънах 400км.


BODURA

Цитат на: ceslav в 24 Януари 2017 16:37:05
Е, вече съм в семейството на Форд !От вчера съм собственик на Ц-макс 2.0 със 145 кончета.Снимки ще ви покажа следващите дни.Вярно,че разликата със Сценика е огромна.Страшно съм доволен и вече и опънах 400км.
Айде да ти е честита и много хубави моменти и много километри да й навъртиш!


dak

Честито ! Това е правилния мотор , сега много ще те радва Фокуса , едно ГИ и заспива   8) Тоя мотор на това купе е супер приятен !


ceslav

Цитат на: dak в 25 Януари 2017 18:08:38
Честито ! Това е правилния мотор , сега много ще те радва Фокуса , едно ГИ и заспива   8) Тоя мотор на това купе е супер приятен !

Благодаря!Записах се за петък за монтаж на ГИ.Много се радвам,колата наистина е страхотна.И се почнаха митовете за неработещи и непалещи  фордове и цигани .Обаче не ми пука,знам какво исках и го получих.Май ще си направя дневник!


dak

Колега , това е не е Форд  :D това е Мазда 3 с по добра ламарина и изолация в твоя случай леко повдигната  ;D Имат си болежки като всички но на фона на останалите котори е приказка ! И да знаеш , че нема такъв ван така да се ди в завойте  8)


Alexi

Цитат
Здравейте,

Тези дни ще се присъединя към голямото семейството на Ford. Колата, която съм избрал е Focus 1.6i 2000-та година.
Искам да попитам след като вече е закупена колата и трябва да се направи пълно обслужване какви са цените приблизително? Гледах стари теми на няколко години(от последната година не успях да намеря) и там пишат, че излиза около 300-400лв.
Имате ли идея колко ще му струват всичките неща, без работата на майстор?



DaMp370

Здравейте!
Нов съм във форума колеги, видях, че има подобни теми, изчетох ги, но не намерих отговор на всичките си въпроси. Предварително се извинявам ако нещо се повтаря!
Дойде време за покупка на нов автомобил. Спрял съм се на Форд Фокус МК2 заради перфектния баланс между качество и цена. От доста време разглеждам обяви, но все още не съм харесал нищо конкретно. Попринцип гледах за бензинов мотор и колата трябва да е комби, но за жалост по тези критерии има много малко обяви, друг е въпроса, че цената им е около 50% по-висока от тази на дизеловите, да не кажа и повече... Другото, което ме притесни, че почти всички бензинови са с газ, повечето дори с фабрична. Кола с газ вкарана от чужбина няма как на 10 години да е на реални 150000 км. Като цяло повече ми се караше дизелов Форд, но доста ме е страх от евентуалните и супер скъпи проблеми, които могат да се обадят (нещо, което при бензина го няма). Но в крайна сметка заради оскъдния избор на бензинови модели, може би ще трябва да се моля да имам късмет при избора на дизелов мотор. Тук идва момента, за съвет на кой мотор да се спра и за какви евентуални болежки да гледам. От гледна точка на икономия мисля да взема 1.6 TDCI 90 коня. Освен това шофирането ми е предимно градско, събота-неделя до село (което е близо) и от време на време за някоя почивка тъй, че не мисля че има особено голям смисъл да взимам 2.0 136 коня при положение, че няма да мога да използвам капацитета му напълно и освен това да плащам висок данък. От друга страна понеже не съм карал такъв Форд 90 коня, не знам за какво става въпрос, но от доста хора чувам, че си има сила и дори пълен и с багаж си върви и можеш да се движиш нормално. Бюджета за колата е сравнително ограничен и гледам да се вместя възможно най-евтино, но не това да е за сметка на качествиото. Какво бихте ме посъветвали при избора на двигател? За какви проблеми да внимавам при избора и има ли познати дефекти, за които трябва да следя?
Мерси предварително!


Alexi

ЦитатЗдравейте приятели!

Спешно се нуждая от вашето мнение относно 2 фокуса на които съм се спрял.

1. Ford Focus 2.0i LPG Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) 173 500 км. Двигателя е SYDA1P
https://www.mobile.bg/11568032290798294

2. Ford Focus 1.6 Duratorq TDCi (110PS) 122 000 км.
https://www.mobile.bg/11560177206822848

И двата фокуса са на реални километри които съм проверил в Италия по Интернет по номера на колата, а по VIN проверих и екстрите.
Първата се оказа, че няма автопилот така, че да не се смята за екстра.
Търговците бяха така добри да ми изпратят снимка на талоните и двете коли са от област Милано.

Предварително ви благодаря!
TonyZ пиши в правилната тема


Искрен И.

#106
Здравейте, купих си Форд ц Макс 2004г 1.6 109к.с. И съм си записал час за четвъртък в мото пфое за диагностика/компютърна/ на двигател. Ще искам също и да ми засекът свещите от 2ра до 4та работят ли нормално или не.

Та ако някой може да каже слаби места където да им кажат да гледат и проверяват понеже ми е първа Форд кола


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Антония

Здравейте, искам да си сменя радиото на колата (форд фокус 2003г.) прикачвам снимка на сегашното ми радио. Иска да попитам колко инча е това радио и дали ще мога да си сложа като това радио то може да е DVD Pioneer Мултимедия за кола 5 инча, 4.1 инча, 3.3 инча / втората прикачена снимка/. Благодаря много ! ^-^ ^-^ ^-^ Ако това не става може ли да ми предложите радио, на което да има място за флашка и AUX.


zloster

Този модел на Форд се води с височина 2 DIN. Ширината им е стандартна. Има главни устройства с височина 1 DIN, 1 1/2 DIN, 2 DIN. Проверява се в спецификациите на новото устройство каква му е монтажната височина. Тя обикновено е указана явно. Трябва да се намери преходна рамка, ако височина на старото и новото устройство е различна. Също така трябва да се проверят буксите за захранване и сигналите до тонколоните от какъв тип са. Буксите налични в автомобилната инсталация може да са с различна форма и размер от тези на новото радио. Не е трудно да се намерят преходните букси, но трябва да се проверят.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


ivchotr

Колежке, и аз от известно време разглеждам разни тъчскрийн джидавки, ама още не ми е дошла музата да се захващам сериозно с това. Та докато разглеждах вариантите установих, че се продават декоративни панели за конзолата с различни размери на централния отвор, в който да влезе новата мултимедия. Ако си обърнала внимание на нашите устройства горните два ъгъла са заоблени за разлика от долните два. Това, което си харесала, е почти двойно по-ниско на височина от заводското радио. Което ще наложи добавянето или на ниша под/над него или на затваряща хартисалия отвор капачка. Има мултимедии, които по размери на централния панел са почти еднакви с тези на заводското радио, но се различават да речем с някой и друг милиметър по височина или ширина. Или по двете. Та китайците в Алиекспрес предлагат няколко варианта за да се реши този проблем. На теб ти остава да си избереш мултимедията и съответно да избереш подходящата по размери декорация на конзолата. За съжаление не съм правил измервания на моята, за да съм по-полезен.

Разгледай ТУК. А пък ако направиш нещо преди мен, пусни обяснения в темата. Ще е полезно и на други предполагам, защото за нашия модел нещата са по-сложни, отколкото за следващите модификации, където в общи линии май само вадиш заводското радио и набиваш другото, без да сменяш панели и т.н.


Момчил

Здравейте,
извинявам се предварително ако пиша не на правилното място. Търся Сервизно ръководство ( Service manual) и Ръководство за поддръжка ( Maintenance Manual)  на английкси или българкси за FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU). В Амазон има само за първата генерация.  :'(

Моята е 1.0 ЕcoBoost 125hp бензин води се модел е 2016.


Ozzie

@Момчил
Една сборна тема, с файлове и връзки към всякакви наръчници за разните модели на марката -> https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9884.0
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...