За или против за поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил

Започната от ForeverFord, 18 Ноември 2012 16:16:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ForeverFord

Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


Alexi

ми аз ако имах ст220 щех да го газирам също .. тия 3 литра бензин с моя пробег аз ще фалирам ...


Alexander

Еми то затова се мисли като се купува колата. Като знаеш че ще караш по много километри, си купуваш дизел! И на мен ми се кара 3.0 V6 ама няма! За мен си е чиста гавра да му забиеш газовата уредба...
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Иван Вълков

Колеги предлагам тука да опишем размислите си относно темата.

Аз лично ако карах бензинова кола второто нещо след обслужването е ще да и поставя газова уредба(LPG). Доводте ми са, освен че донякъде е по евтино а и мотора според мен работи по-добре, маслото остава бистро за за по-дълго време а и като изгорели газове имаме пара. Като минуси: поддържането на още една система (филтри прегледи), по - голямата чуствителност на мотора към консумативите - въздушен филтър, свещи, кабели - който е карал на газ знае че още в начален стадии на някой от компонентите се осеща неравномерна работа на мотора докато на бензин не се усеща.
Като за финал бих казал че е една достатъчно добра инвестиция.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Dmitarcho

Принципно, аз не бих си сложил газ ;) Затова си взех и дизелов автомобил. Но няма спор, че в момента, а и от доста време /да не казвам винаги/ най-евтино е да караш на газ ;)
Ръца Пръца


Bobi

Аз се чувствам малко странно, когато се возя или карам кола на газ. Не знам как да го опиша това чувство, но нека използвам думата " несигурно".


Dmitarcho

Абе малко коли за гърмяли/горяли заради газовата уредба - или поне по телевизия/вестници не ги споменават ;)
Ръца Пръца


Alexander

Аз съм противник на тези работи. За мен колата трябва да върви на това което е направена от завода! Аз бих предпочел бензинова кола пред дизелова ако нямаше факторът разход на гориво. Затова обаче карам дизел..
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Иван Вълков

Колеги, незнам на какво се дължи вашата несигурност предвид че някой производители на автомобили предлагат като допълнение LPG уредба. На днешно време автомобилните газови уредби не са по малко опасни колкото и самите автомобили. Спазват ли се прости правила за монтаж няма опасност.

п.п. сашо принципно е така но ако мислим така консервативно, никога нямаше да се развият алтернативните начини на предвижване както и горива. Холандците и италианците отдавана са открили топлата вода с пропан-бутана

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Pyrhel

Аз пък съм определено за газова, но да е порядъчно добра - мазане на клапаните, хубава електроника, прецизно настройване и замерване на мощността после. Има софтуери на газовите, дето го правят това. Т.е. харесва ми да се возя на 1/2 цена. Затова и вече масово пърпоря с Пасата из София :)

ПС: Ще я преместя в алтернативните горива темата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Dmitarcho

Цитат на: Alexander в 18 Ноември 2012 19:00:47
Аз съм противник на тези работи. За мен колата трябва да върви на това което е направена от завода! Аз бих предпочел бензинова кола пред дизелова ако нямаше факторът разход на гориво. Затова обаче карам дизел..

Мда ... ако уредбата е сложена в завода .. няма проблем - бих си купил такъв автомобил ;) Но да ми я слагат допълнително ... мерси ;)
Ръца Пръца


Alexi

що ще е гавра .. има 20-30 пъти по скъпи автомобили на газ вкл. и Бентли Континентал .. СТ-то е една стара кола с много харчещ мотор ,навремето не е било така но и не е имала газ ..
ЕДИТ: недей да лицемерничиш ,колата ти е доста по скъпа от това СТ :)


Иван Вълков

Цитат на: dmitarcho в 18 Ноември 2012 19:04:36
Мда ... ако уредбата е сложена в завода .. няма проблем - бих си купил такъв автомобил ;) Но да ми я слагат допълнително ... мерси ;)

Оригинално никоя марка няма проект за движение на пропан - бутан. Винаги се поставят след това както и другите екстри на автомобила.

Цитат на: Pyrhel в 18 Ноември 2012 19:04:21

ПС: Ще я преместя в алтернативните горива темата.
Оки аз умишлено не я пуснах там т.к. е само дискусия

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


TourneoRS

Аз съм за , не виждам кой знае какви минуси . Колата трябва да е перфектна на бензин , конкретно според двигателя се избира ГИ или обикновенна уредба . Прегледа струва 5 лв и става едновременно с годишния . Подръжката поне на мойта е един газов филтър за 3 лв , смяна на въздушен на 5000 км , и реглаж през около 20 000 км което ми струва 15 лв . Свещи сменям през 40- 50 000 км колкото е нормалния им пробег . Пасата ми гори с моето откачено каране от 14 до 17 градско и от 7.5 до 9 литра извънградско . На бензин под 12-13 литра в града не пада , извън не съм пробвал но поне 7 ще гори . Както и да го смятам , излиза ми по - евтино . ;D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


hotblooded

 
  Относно карането на газ -принципно нямам против, най вече защото е евтино. Въпреки че когато става дума за голяма кола от класа на Мондео съм "За" дизелов мотор - като се има предивид реалния пробег на колите които се предлагат втора ръка у нас - доста по-"безопасно"за джоба е да се вземе бензинка която да се "нагЪзи". Дори аз търсех 2.0i която да обгазя, но просто не намерих по автокъщите и се бръкнах по-дълбоко за дизляк от "място с по-малко рискове"
   
   Единствената положителна черта на слагането на АГУ е по ниските разходи за гориво. Всякакви теоретични постановки че видиш ли колко било "еко-меко" са леко издокарани.... (реално показателя СО2/кВч, неизгорели СН/кВч се запазват, а NOx/kWh работа се повишава)   Реално на Жигулките, ЗиЛ, ГАЗ - наистина могат да работят по-добре и на газ, но това е защото карбураторите им са "пълен шит" ( в сравнение със западните образци). При пропан-бутана имаме минимум 10% загуба на мощност, при природния газ (той далеч не е метан, освен ако не говорим за втечнен)  поне 20.  Запазването на ускорението (в сравнение с работата на бенз.) при работа с пропан-бутан се дължи че на газ не работят еко-настройките на двигателя!  Легендите че газовете са лесно запалими се дължат на факта че са е лесно изпаряеми и не виждаш изпаренията докато не се запалят и че се запалват в по бедни смеси от бензина. Ако приемем енергията на искрата в джаули, необходима за запалването на бензиновъздушна смес е 1ца, то за запалване на пропан-бутан-въздушна смес е необходими 1,2 на метан-въздушна смес 1,3, на водород-въздушна смес - 1,5. От къде идва евтенията на пропан-бутана - ами защото първо не е чист пропан-бутан и в него има всякакъв "шит" който може да се нагнети до  24 атм без да полимеризира или детонира - ако искате смес от n-бутан и n-пропан - цената ще е такава че ще карате на бензин... А и още една легенда - пропана и бутана не са отпадък при производството на бензин и диз. гориво! Някога може и да са били, но някога и дизела е бил отпадък :)


TourneoRS

Само да отворя една скоба , уточнението  за какво се използва колата . При мен 15/100 разход газ струва 15х1.42=21.30 лв , когато го обърнем в нафта  21.30: 2.54=8.39 литра нафта . Една дизелова кола с малък опростен мотор дава най- много около 7/100 в града  което означава , че е по ефтинко возенето с нея . Условностите стават и повече колкото повече се замислям толкова повече излизат  :D . Сега се сетих един минус на газовата уредба , откакто карам такава кола два пъти ми е свършвал и бензина и газта което никак не е приятно  :)) . Другия минус е , че трябва да се кара с хубав антифриз зимата ако не изчаквате да загрее и тръгвате веднага ,  изпарителя става на буца .  Един хубав ГИ дава много добър разход , , но и на него мъките по настройки и донастройки са понякога големи , поне така чета из форумите .По принцип съм забелязал че и доста хора карат това на което са свикнали . Мен отдавна ме подкокоросва тази мисъл да видим кога ще ми светне на маратонките . Тя темата е за или против поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил и малко се отклоних от въпроса да ме извинявате .  ^-^
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


escobar

Да сложиш на Фиеста или Мини за около 10000 градско годишно е пълна тъпня. Оставаш без багажник и набиваш бая пари за газов инжекцион, който ще избиеш някога, ама парите затваряш накуп. За градска кола и около 10,000 годишно и дизел е греда щото е с 3000 бона по-скъп, докато загрее трябва да слезиш и от постоянното градско филтърът за твърди частици се преебава мощно.

На по-големите коли съм твърдо за. Имам колега с Чучоне (е500) на метан. това е баси звяра и на метан прави диви и щастливи 99% от колите. На бензин просто не се издържа, щото излиза мижду 50 и 60 лева за 100 километра...

На един ML500 като му боцнеш една хубава газова, пак остава безобразен 8мак, който ще направи диви и щастливи почти всички коли в България.
Всичко е до преценка. Тъпо е да караш огромна кола предимно градско, предимно сам, за да имаш багажник и пространство за 1то море и едната вила. Също толкова тъпо е да вземеш Фиеста за предимно магистрално каране или дълги курсове...


dimkaraganchev

И на Фиестата и на Примерата ГИ се избиха за има-няма 10000 км. Не знам защо въобще спорете. Файда на газ има и тя е по-голяма от колкото на дизел. Като сложим и по-скъпата поддръжка и евентуалните скъпи ремонти по дизела, е карайте си ги.  :D Въпросът е само да не се хвърлиш на първия "майстор" за монтаж на ГИ, който да се пробва върху колата ти.
П.П. Относно това, дали с газова уредба е опасно, напоследък доста дизели изгоряха по родните пътища. Всъщност, няма кой-знае какво значение вида гориво. От огромно значение е изправността, която често се пренебрегва.


hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 18 Ноември 2012 23:16:53
И на Фиестата и на Примерата ГИ се избиха за има-няма 10000 км.
За 10 к км може да избиеш обикновена уредба, но не и ГИ.... ГИ струва 1000 лв (поне), излиза че си пестил 10 лв на всеки 100 км.   (fri)

Колкото до V8 изтребител на газ.... това вече е смешно, направо си е Бай Ганьовщина на квадрат! Не си си взел малолитражка или семейна кола, а скъп джип, лимузина или спортна кола да се правиш на баровец и слагаш газово.... ми бягай и за гуми втора ръка, като сменяш маслото - сложи М10Д, филтри - Filtron - па да ти е още по евтино.


Alexi

всъщност да караш V8 на газ в Бг е нормално .. щото не си си го купил нов ами 10 годишен на незнайни км и за 10-12 к лв примерно .. така че една газова ще му пасне .. аз познавам 10тина човека с осмаци нито един не е на бензин :)) получаваш силен неуморен мотор ( отделно са без пари колите с големи бензинови мотори ) със поносим разход на газ примерно 16-20/100 навън


hotblooded

Цитат на: Alexi в 19 Ноември 2012 08:00:58
всъщност да караш V8 на газ в Бг е нормално .. щото не си си го купил нов ами 10 годишен на незнайни км и за 10-12 к лв примерно .. така че една газова ще му пасне .. аз познавам 10тина човека с осмаци нито един не е на бензин :)) получаваш силен неуморен мотор ( отделно са без пари колите с големи бензинови мотори ) със поносим разход на газ примерно 16-20/100 навън
Именно - за България е нормално. Да речем че компенсираш разходите от скапаните пътища....  Но аз лично не бих си купил "изтребител" ако нямам парите за гориво, гуми, подръжка...  За мен V8, V10 и V12 моторите са "религия" и ако някога имам избор ще предпочита коравите атмосферки, от колкото нампоманите "турбо-миксери" които са модерни напоследък :) Та в този ред на мисли - газифицирането на такъв мотор е един вид оскверняване....  А колкото до 5 бона за АГУ за директно впръскване - бих си купил една малолитражка за всеки ден, а "голямата кола" ще си я карам за кеф на бенз. Но не задължавам никой с моето мнение.


dimkaraganchev

Напълно споделям мнението ти за газифициране на мощни коли. И аз не бих си купил такава, след като няма да имам пари да и купя нови гуми и да я зареждам до горе. Но в БГ е масово явление да си "надхвърляш сянката". :))


Marlboro

Всеки има глава на раменете и си решава. Кара му се S-class, дизелите са скъпи, S500 е с няколко хилядарки по-евтина, ще си сложи и газова, ще има и за гуми и масло.
За втора ръка говоря.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!


zliqiliq



Alexander

"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


К.Методиев

Че какво и е на газта, от седем години все на газ си карам, имаме и дизелов автомобил, но на газ си е по икономично, карах точно 3 дни на бензин мондеото е то не се издържа, пък като разхода ти е 15-16 и нагоре защо да не си на газ, имам приятел точно със S500 V8 мотор сложи си му газов инжекцион ми колата си върви супер прилично и я кара всекидневно, ако беше на бензин едва ли щеше да е така.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Bobi



Alexi

според мен не е гъзария да караш голям атмосферен мотор на газ.. имам познат с Дискавъри V8 на газ ,тоя мотор буквално няма трошене джипката асфалт вижда колкото да стигне до черно .. поддръжката е доста по евтина от на комън рейл дизел да не говорим каква сила е осмака и с кой комън рейл трябва да се сравни .. но лапа много и просто не е за каране на бензин .. аз лично кола на газ не съм имал предпочетох дизела с цел икономия ,основно бензини съм карал доста време но дизела с 2-3 ремонта и икономията му би се изяла ..


hotblooded

 Добре де, за чий си купуваш S500.... Купи си Е300, не си президент на корпорация или държава - Е-то ще ти върши същата работа, при слабо доловимо по-малко лукс (говорим за шофьорското място, защото все пак вземаш да я караш, не да те возят) и пак ще плащаш толкова (колкото S-500 на газ). Едва ли насмиташ всичките коне на S-kata на всяко кръстовище и при всяко изпреварване...
  Не съм против газовите уредби, просто не мога да схвана логиката да си купуваш кола с 4-5 литров мотор и да слагаш АГУ. Имам приятел с Captiva, но човека си има газ-станция така че е разбираемо - купи си кола която му позволиха след 6 месеца да я газира, като му се запази гаранцията (с изключение на бензиновата система). Друг познат кара А8 - 4.2 бенз. - да ама той е вносител на АГУ и има сервиз за монтаж - човека каза " Все пак внасям и монтирам - остава аз да нямам, или да си купя дизел..." но я кара на газ само в града, извън градско си я "продухва" на бензин.


viksata

Аз лично бих си купил винаги V8,не ми пука дали ще е грандомания или гъзария..аз данък обществено мнение не плащам!!! Слагам му една газ и си пърпоря!! не може да се сравни с нищо усещането от големия мотор!!
Не разбирам защо робувате на разни остарели скрупули и привички!!!
Та дори и да нямам пари да си позволя една кола, но пък я искам бе!!... а дали ще имам за масло,гуми и т.н това си е само моя работа!!! дали ще е M10Д пак си е моя работа .....
Всеки сам си прави сметка на средствата и какво жертва за да си достави поне малко удоволствие!!!
Веднъж се живее!!..и като за капак предпочитам огромен мотор на газ, отколкото малка дизелова колица... (fri)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


Bobi

Така е, прав си, Викторе, че усещането е друго, че веднъж се живее, но позволи да не се съглася с теб.

За мен това не е по-различно някой да си купи Ролекс или някаква евтина имитация на Патек Филип, а да ходи с анцуг АдиБас и обувки за 10 лв. За мен това е, както е масово явление в момента, хора, които едвам си плащат сметките за комунални услуги, да теглят потребителски кредити само и само да си купят новия Айфон, за да се фукат. Кажи ми, моля те, това наистина ли го одобряваш?
За мен това е нелепо!

Естествено, никой не е длъжен да е съгласен с това, което мисля. Грандоманията и гъзарията са генетичен дефект на балканския субект, тъй че ни е простено :) .


Backstage

Цитат на: Marlboro Classic в 19 Ноември 2012 16:59:09
Всеки има глава на раменете и си решава. Кара му се S-class, дизелите са скъпи, S500 е с няколко хилядарки по-евтина, ще си сложи и газова, ще има и за гуми и масло.
За втора ръка говоря.
Асенне така е брат,ама гръмне ли нещо по S-ката....няма да ти се вярва...аз имам познати с газифицирани скъпи коли от тоя клас....вика братле карам,ама като дойде време за предницата...или не дай боже нещо по сериозно...и край


Backstage

......и добавям....
за да не се повтаряме.....
някои хора трябва много...ама много внимателно да прочетат горното мнение на Боби!!!

аийде да го цитирам
"За мен това не е по-различно някой да си купи Ролекс или някаква евтина имитация на Патек Филип, а да ходи с анцуг АдиБас и обувки за 10 лв. За мен това е, както е масово явление в момента, хора, които едвам си плащат сметките за комунални услуги, да теглят потребителски кредити само и само да си купят новия Айфон, за да се фукат. Кажи ми, моля те, това наистина ли го одобряваш?
За мен това е нелепо!"
и още добавям...
Абе може ли да купиш S-класа или S8-ца и да сложиш газ? има такиива гъзари...щом не можеш да си позволиш да я караш на бензин как ше я поддържаш? ми пепелника на задната конзола е 120 евро...ми нещо по електрониката? моторче за джам? ами като метне съеднитител? ми той е колкото 2-3 форда от нашия форум....айде нема нужда......


Pyrhel

Боби, мисля, че с Виктор говорите за различни неща, защото в случая подкрепям и двама ви :) Газчицата на скъпата кола не е като АдиБас.

Димкар, не съм си купил дизел, за да правя икономия, много дълго време се оглеждах за ст220, но нямаше 1 читаво по онова време :)

И въпреки, че подкрепям газчицата, на Сиерата газовата бутилка ще се превърне в компресор :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


amplified

Аз подкрепям газ на скъпа кола, ако начина на живот е ОК. Т.е. Ако аз имам едно прекрасно имение, едно хубаво семейство, една зеленина и 3 коли в гаража... окей, нека си правя кефа на газ. Ама да имам една единствена кола, да се натирям при леля си в панелката, ама да карам С-ката и да въртя по дисплея на Айфона, щот нямам кинта за ваучър... ми айде, не.  После на колонката... сипи за 5 газ.. ще ти сипя..... :)


Alexi



hotblooded

Цитат на: Alexi в 20 Ноември 2012 08:30:05
сетих се за "сипах пак газчица , -20 лв " :))
Няма значение дали газчица или "бензче" или нафтичка....  Едно е да монтираш АГУ на скъпа кола защото я сцепваш от каране и ще реализираш сериозни икономии - отиваш и набиваш парите за сериозна уредба и качествен монтаж и караш (не си си купил дизляк защото не те кефи).  Друго е да искаш да си гъзар, ама да няма на какво да стъпиш - продал някои на дядо си нивите и вместо да си купи нов Фокус (или нещо от класа) отива и купува  8 + цилиндров дзвер да ходи на кафенце, да се кефи като го зяпат пуберите и да се направи на мъж на 1-2 светофара седмично... А после като чуе - свещи 200 лв, кабели 1000, 1-2 бобини издумкали защото не е сменил свещи на време и там още 500-800 лв и псува на ум, а пред хора не смее да признае че се е преебал сам  ......аналогично е и за дизляк - купува се някоя "бигачка" дето 2 дена са и връщали километража, че и слага пауър бокс, после като "сдаде гетите" мотора (защото му е време, все пак е ходил до луната и обратно- колите били боклук или горивото калпаво или следва "да ти е6а дизела, минавам на газ" и отиваме в началото на пост-а).
  Пишман гъзарията няма нищо общо с техниката и личните виждания... въпреки че и аз се отклоних - нека се върнем на темата: газ(LPG, CNG, LNG (въпреки че LNG oще нЕма у нас), бензин, дизел - икономии, предимства, недостатъци. Селските гъзари - за тях имаме специални теми.....


tropper

Аз не бих си дал последните 5лв за Айфон/Айпад/Айпод/Ай-сиктир, но не бих бил против газифициране на ежедневна кола (евридейка, както се изразява Анатолий  :)) ). Ако щете - именно за да мога от последните 5лв да дам 3 за газ ако е важно и 2 за хляб :D
Има коли, които е смешно да се газифицират, просто защото не са т.нар. "евридейки" - Порше Карера или Форд Мустанг или Ферари, Ламборджини... просто не върви да си ги караш всеки ден в града, респективно да ги газифицираш, защото поддръжката им е скъпа като за пистов автомобил. И тогава идва приказката да си преценяваш чергата... S500/600 да караш в града (сам, без шофьор) си е мазохизъм, независимо от горивото, щото не можеш да намериш къде да го паркираш ;) То Мондео трудно се паркира в София пък... Но комфорта е друг и всеки да си му мисли от кое ще се жертва.

Но за нормална среден клас кола, по-нова или по-стара, каквито караме всички тук, не пречи ако е монтирано грамотно. Газовата система, както всяка една система, е допълнителен източник на проблеми - не толкова защото е газова, а защото е допълнителна система и просто няма безотказна техника. Но да заклеймяваме че газта скапва автомобилите, не е съвсем правилно. Верно - има допълнително износване, но всеки сам си преценява дали ще спестява всеки ден от гориво или колата ще го изкара по-дълго без сериозен ремонт.

П.С. Друго нещо, заради което газовите системи се "скапват" по-често е разликата в контрола на качеството при производство на сериино вграждана техника и афтърмаркет такава. Ако си имате идея през какво минава една електроника за да се вгради сериино в автомобил... Не случайно много нови технологии навлизат в автомобилостроенето години след като са се използвали на други пазари. Но това далеч не означава че газовата ще гръмне! Просто най-много да почне да прихълцва и да се наложи да минеш на бензин. Не е болка.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


viksata

Боби относно хората с Айфони и други подобни изцепки, които всички сме виждали по улиците, кафетата и на работа, съгласен съм че е дразнещо понякога, но това е защото му се обръща внимание.Всичко е до приоритети, не виждам лошо човек да си даде и последните пари щом е решил, за нещо което го кефи и му се радва!Това е присъщо на по младите хора и на недозрялите... да  това че после парадира че е голямата работа показва колко е комплексарско мисленето в BG. Но това е демокрацията.. кой съм аз да определям кое е важно за определен човек и кое не!
Отметнахме се от темата за газовото.... ::)

Само една вметка към колегата hotblooded,какво лошо е човек да е преценил че не иска нов Фокус,и си купува Мустанг за тези пари и му праска газово.......и какво това го прави автоматически газар?! И вместо да му се радваме на човека че си е изпълнил детската мечта, ние го заклеймяваме с разни определения...ето тук пак идва генетиченя дефект на балканския субект(цитирайки Боби)!

И защо 200 кинта за кабели и 1000 за свещи!?! На новите коли колко са...!?!?!?

И понеже дадох за пример по горе Мустанг,ето едно линкче :

http://www.americanmuscle.com/ford-sparkplugs-9904gt.html

Оказва се ще караш V8 а свещите ти са 30 $!??!?!

Кабели пак за толкова ... http://www.autopartswarehouse.com/mmp/ford~mustang~spark_plug_wires~parts.html

С предишното и сегашно изказване НЕ целя да се заяждам! (fri)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


hotblooded

  Викс, става дума за хора дето са се видяли случайно с 20-30 бона в джоба и отиват ги изсипват всичките за кола която не могат да подържат с редовните си доходи и после "Аиии те гумите по 400-500 лв" "малииии искат ми 1000 лв за обслужване" "Олееее ми тя гори много...." 
  Както и да е, нека да се съсредоточим върху технико-икономическите гледни точки...


viksata

 (fri)
Вярно се разпалих в повечко :D

Предстои ми пускане на 2.9 на газ... та съм малко нервен  ::)

Но това е за в другата тема....


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


escobar

http://www.cars.bg/u688567

ML500 бензин струва около 40,000 бона. Кефи ме звука на V8. Кефи ме, че е 7 местен. Кефят ме екстрите. Кефи ме, че е висок.
Не е суперкар. Напротив това е перфектната всекидневна кола, само че харчи много. И какво е решението - газ.

X5 с двигател 4.8, лети, ама си харчи... И каква му е изхвърлянето, че искам да се возя в хубава кола и да плащам умерено.

Вземете си Dacia Duster 1.5Dci. Специално за Вас ще правя гонка на задна с вас. Ускорение, доускорение, 100-200.


Alexi

дачията не е 40 бона .. бих си взел едно мондео екобуст от магазина а ти си карай МЛ-а дето един амортисьор е 1200 лв а вече са на по 150к оригиналните ( примерно ) .. аз съм от тия дето биха си купили нова кола и някой ден и това ще стане просто за момента не ми трябва да я мисля нямам гараж


amplified

Много грижи е ГИ-то... поне мен не ме удовлетвори, единствено по-малкото пари за гориво бяха ок.
И аз доста го обмислям тоя вариант, ако може ползотворно да се вържат отчитанията към трипа, ама все се разколебавам и се отказвам.


hotblooded

Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 15:49:03
http://www.cars.bg/u688567

ML500 бензин струва около 40,000 бона. Кефи ме звука на V8. Кефи ме, че е 7 местен. Кефят ме екстрите. Кефи ме, че е висок.
Не е суперкар. Напротив това е перфектната всекидневна кола, само че харчи много. И какво е решението - газ.

X5 с двигател 4.8, лети, ама си харчи... И каква му е изхвърлянето, че искам да се возя в хубава кола и да плащам умерено.

Вземете си Dacia Duster 1.5Dci. Специално за Вас ще правя гонка на задна с вас. Ускорение, доускорение, 100-200.
А аз със 1/2 от разхода ти на газ до Бургас или Варна - ще се кача на самолета и ще се върна със самолета за 1/3 от времето за което ти ще стигнеш с МЛ-а, ще спестя и от ГО и данък и от каско колкото да си карам една малолитражка из града цяла година. Улиците и пътищата не са място за състезания и избиване на комплекси. Не се заяждам - въпрос на лично виждане.  А дори и с ML500  - няма да си толкова по бърз от дачийката в градските задръствания че да си струва разликата в парите и разходите. Изхвърлянето се състои да имаш случайно попаднали 40 бона - печалба от тото, наследство или каквото ще,  но освен тях си на гола заплата и да вземеш тоя ML......


momo76

Тука голяма дискусия станала. Само не разбирам нещо - говори се за газ на V8 и се сравнява с някакви малолитражки, нека да гледаме и същата кола с дизелов мотор.
Като реши човек да си купува кола (поне аз така правя), първо си харесва модел, после гледа с какъв мотор да е. Мен лично никой не може да ме убеди, че един 10 годишен дизел на наколко по 100 000км е по-надежден и безпроблемен от 10 годишен бензинов мотор на газ.
Някой беше споменал за ML500, ами разхода като пари за гориво при ML500 и ML320CDI е в полза на газирания бензинов звяр, а проблемите с добре сложен ГИ са доста по малко от проблемите с нафтовото чудо. А кефа от мощен бензинов мотор  ;D.
Мен лично не ми харесва дизела, затова си взех и бензинова кола. преценил съм си, че мога да я потдържам и обслужвам и щом има вариант разхода ми като пари за гориво да намалее почти наполовина - що пък не, със икономисаните пари мога да купя нещо за децата например.


Bobi

Викс, май не се изразих както трябва. Аз не визирам това да сложиш газ на 2.9-то ти. Аз имах предвид онези, които се правят гъзари с S500- ката и Мл-а. Съвсем различно е.

escobar - пожелавам ти да си купиш такъв МЛ. Наистина ще си голям гъзар, ама я кажи, с тая гъзария, ще ти стиска ли да застанеш на газ-колонката с някоя мацка :) ?

Наистина се отклонихме от темата. Още веднъж ще кажа, че нямам нищо против колите на газ, но мен лично ме е страх да карам такава кола. Говоря от личен опит преди доста време, но това е друга тема. По-горе казах за кое съм против.

Някой много добре го каза по-горе, че всеки има глава на раменете и може дали ще спи завит в чергата си или краката му ще мръзнат, защото чергата му е къса..


Pyrhel

Цитат на: Bobi в 20 Ноември 2012 17:48:33
Наистина ще си голям гъзар, ама я кажи, с тая гъзария, ще ти стиска ли да застанеш на газ-колонката с някоя мацка :) ?

Че тука какво има да ти стиска - спираш, пълниш, заминаваш. Тия дето ти се смеят, обикновено нямат пари и за началната вноска на колата ти :)
Въпросът трябва да е дали на мацката й стиска да си тръгне :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

Цитат на: momo76 в 20 Ноември 2012 17:27:55
   ами разхода като пари за гориво при ML500 и ML320CDI е в полза на газирания бензинов звяр, а проблемите с добре сложен ГИ са доста по малко от проблемите с нафтовото чудо. А кефа от мощен бензинов мотор  ;D.
По-малкото проблеми на бензина са именно защото можеш да му сложиш АГУ.  А на дизляка не можеш. Отдавна колите се правят да си изкарат гранцията и след това които я вземе да се спасява. Разхода - нека не сравняваме каталожните данни при 90 или 120 км/ч... защото според тях почти нямаш сметка от дизел или няма защо да слагаш газово. Разликата при бензин - дизел при педал до ламарината обаче е сериозен. Аз Бургас- София със 135 км/ч средна скорост постигам със 7.0 л/100 по борд, на колонка - 7,5-7,6 - (груба сметка 19 лв/100). Я настъпи бензика 2.0 Дуратек така - на борд ще си поне 10/100, на колонката - 11 (26 лв/100 км). На газ ще ти дойде към 13/100 (ако си настроил така ГИ че да запазиш ускорение и вървеж на бензин (грубо 18 лв за 100 км). С една подробност - 2.2 TDCi ускорява по-бързо и от 2.3 дуратек - това за любителите на вървежа.  Чувствителност към качеството на горивото - и ГИ и комънрейла зависят силно от качеството и чистотата на горивото. станични разходи - гумите са еднакви, данък - еднакъв, ГО - в една графа. въздушен филтър - и единия и другия на 1 год или 20 к/км. газчицата обаче е доста по чувствителна и към качестото и замърсеността на въздушния филтър. обаче на всеки 2 въздушни филтъра газчицата сменяш и свещи, и почти се догонваме по цена (с леко предимство за теб). Вероятността да рециклиран дюзи - ами рециклажа да дюзите е по-евтин от нов ГИ. Двумасов маховик - няма проблеми и ти си с такъв!


escobar

Е вие сега го изкарахте, че който кара на газ - не чука...
Или пък, че собствениците на вседеходи не знаят къде е летището...
Или пък, че амортисьорите на бензинов ML са по-скъпи от тези на газифицирания...

Джиповете са много подходящ пример за ползите от газифицирането, защото харчат зверски, но от друга страна предлагат най-много пространство в багажника. Ml, q7 и х5 на бензин са рядкост и газифицирането е варианта да се движиш с тях. ML-а го посочих за пример като цена, че не са чак толкова екзотични автомобили. Повечето Мл-и на бенз вървят по толкова в България, така е и с конкуренцията. На кола за около 40,000 лева да мяташ по над 500 лева за гориво на месец, не е окей. Окей е, ако си Вальо Златев.


hotblooded

Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Е вие сега го изкарахте, че който кара на газ - не чука...
Кой и къде го каза...   По въпроса с евтинкото - едва ли ако имаш до себе си мадама със сутиен 95-С ще и направиш пластична операция да мине на 80-В, че да купуваш по евтини сутиени :)
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Или пък, че собствениците на вседеходи не знаят къде е летището...
Не вкарвай Х, ML, GL и тем подобни при всъдеходите, това са просто  комбита с двойно предаване и високо окачване служещи единствено да покажеш можеш да биеш гълъби със противовъздушната отбрана - даваш много пари за нещо, което ти върши същата работа като друго струващо на половина - 5ца или Е-класа със същия мотор и екстри, никога няма да бъдат истински джипове като Defender или G-klase, и други като тях.
[/quote]
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Или пък, че амортисьорите на бензинов ML са по-скъпи от тези на газифицирания...
Става дума че ако нямаш парите за амортисьорите примерно- не ти трябва АГУ, не ти трябва и тая кола...
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Джиповете са много подходящ пример за ползите от газифицирането, защото харчат зверски, но от друга страна предлагат най-много пространство в багажника.
Това е мит, Е-класа комби и 5ца комби събират повече от ML и Х5, а газовата бутилка ти заема 1/4 от багажника.... Виж прикачния товар е друго, но за да го използваш ще ти трябва и Е категория.
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30Ml, q7 и х5 на бензин са рядкост и газифицирането е варианта да се движиш с тях. ML-а го посочих за пример като цена, че не са чак толкова екзотични автомобили. Повечето Мл-и на бенз вървят по толкова в България, така е и с конкуренцията. На кола за около 40,000 лева да мяташ по над 500 лева за гориво на месец, не е окей. Окей е, ако си Вальо Златев.
Ако имаш 40+ хилки за кола на старо - последното което ще те е грижа колко даваш на месец за гориво. Познавам човек които за 30тия рожден ден на сина си му подари фабрика. Кара си S класата и не мисли за АГУ. Не е Вальо Златев. Нито е някой дето се появява по вестниците. Не е обеднял от това че е на бензин...  Бившия ми шеф 5 бона на ден ги нямаше за нищо, но караше Е-класа дизляк..... Общото между последните 2ма е че когато имат работа в Бургас/Варна - първо гледат кога има самолет, ако няма - тогава с колата. Това са хора които определено си ценят времето и знаят как се вадят пари....  Впрочем в "белите страни" да караш S klasse - си поне Вальо Златев (като кинти)....
[/quote]


Чебурашка

И аз съм на мнение че такива коли като х5,Ку 7 и МЛ имат супер скъпа подръжка и разхода в сравнение с ремонтите,застраховките и обезценяването е доста малък проблем,пък и ако се сложи газова особено в някой бг сервиз има голяма вероятност да се прецака нещо


Чебурашка

намерих в офроуд форума един с кайен на газ: 8)
Ето какво е писал:
Малко се срамувам ама ще си призная
Сложиха ми газова на колата. Изи газ. Много съжалявам за това.
Не могат да ми я настроят. Не върви и гори.
На ниски обороти се усеща придръпване.
На бензин добре си гори (колкото трябва).
На газ ......., е трагедия.
Днес смениха ми свещите и резултата пак същия.
И старите си бяха добре.
Слагаха я газовата в Соф. Няма да говоря за "гаражчето", никога повече не искам да ги видя.
Казаха ми че ще се "адаптира" уредбата
Прибрах се в Шумен и наново ми я монтираха.
Подобрение имаше......, температурата си е стабилна и топли изпарителите  а преди като тръгне колата и се охлаждаше  изпарителите.
Къде могат да ми я настроят, че ми писна от визити в сервизи.
Или да я махам
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=109854


hotblooded

 Технически няма никакъв проблем който и да е бензинов мотор да работи с пропан или метан. Човека просто не е случил на газаджии, ако е с 8 цилиндровия мотор се слагат дефакто две АГУ (ГИ) и се синхронизира работата им. Подробности не знам, ако е от Шумен човека да отиде във Варна, в ТУ, проф. Димитров - има си сервиз човека, всичко е подкарал на газ до сега, включително и дизляци, ще се справи и с тоя Кайен.


К.Методиев

Това с двете АГУ-та са глупости, има си газови инжекциони за 8 цилиндрови мотори!

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


hotblooded

Цитат на: DidiBao в 20 Ноември 2012 22:15:56
Това с двете АГУ-та са глупости, има си газови инжекциони за 8 цилиндрови мотори!
Каза ми го човек които монтира и ремонтира АГУ от 30 години, говорехме си че е слагал газ А8 - 4.2 мотор и е изпозлвал два отделни ком. модула и два изпарителя... няма защо да лъже и едва ли не знае какво има на пазара, защото самия той внася уредби...  Всъщност и мен сега ме "човърка" защо не може 8 дюзи да се управляват от 1 модул - та се сетих за варианта че марката която той внася няма модулче за 8 цилиндъра и за това е нагаждал каквото има :)  (fri)


К.Методиев

Цитат на: hotblooded в 20 Ноември 2012 22:34:20
Каза ми го човек които монтира и ремонтира АГУ от 30 години, говорехме си че е слагал газ А8 - 4.2 мотор и е изпозлвал два отделни ком. модула и два изпарителя... няма защо да лъже и едва ли не знае какво има на пазара, защото самия той внася уредби...  Всъщност и мен сега ме "човърка" защо не може 8 дюзи да се управляват от 1 модул - та се сетих за варианта че марката която той внася няма модулче за 8 цилиндъра и за това е нагаждал каквото има :)  (fri)

Така съм съгласен, че това са имали това са сложили, аз на 5,0 мотор 8 цилиндъра съм виждал тази система, един приятел се занимава точно с газови инжекциони и я слага преди време.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Alexi

тоя пич е от Шумен ,чел съм му темата в офроуд форума .. много е зле .. Кайена му е осмак да ,мисля че така и не тръгна като хората на газ ,направиха го над 4к оборота да обръща на бензин и май така си го кара ..отделно уредбата беше 2500 ли 3500 ли беше писал .. абе мъка голяма


escobar



BIGFORDFAN

http://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...


hotblooded

Цитат на: BIGFORDFAN в 22 Ноември 2012 10:27:14
http://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...
Това е страхотна кола,  аз също бих я взел вместо Монди Мк4 екобууст, но не бих и сложил АГУ. Все едно под костюм на Армани да сложа риза и вратовръзка от битака. За любителите на АГУ има С-класа на газ: фарбично С200 за метан!


whaaazp

Цитат на: hotblooded в 20 Ноември 2012 18:33:52
   По-малкото проблеми на бензина са именно защото можеш да му сложиш АГУ.  А на дизляка не можеш.


Можеш можеш  ^-^

Само че работят на  40% дизел и 60% Газ /примерно/.  8)


Dmitarcho

Цитатhttp://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...

малко съм офф ... ама тоя Мерц, защо толкова ми лъха на Дачия вътре .... Това оригиналната конзола ли му е ... баси грозотията !!!
Ръца Пръца


blago87

Колеги, а защо пък да не погледнем нещата от този ъгъл: някои гледат на колата като средство за пътуване, други го съчетават и с удоволствието. Защо да не можеш да си направиш кефа на достъпна цена. Нима аз нямам право да си купя примерно посоченото по-рано СТ и да си го карам на газ, при положение, че мога да си я поддържам и ще ми върши работа и във всекидневните пътувания,а и като поискам да си направя кефа на душата. За показните коли от класа на МЛ С500 или Кайен според мен също не е селско да си ги караш на газ, да ама ако просто можеш да си позволиш да купиш и поддържаш тази кола и просто искаш да си оптимизираш разходите( в което няма нищо селско) друга е ситуацията обаче с келешите ,които си купуват кола, само, за да ги забележат и да се правят на тежки по кафетата, а в същото време нямат кинта да я обслужат. Имам един приятел който често пътува за Щутгарт и ми казваше, че супер често засича такива мотори >V6 на газ и си ги карат бизнесмени, а не някои типичен за нашата действителност комплексар. Даже ми каза( за това не съм 100 % сигурен, че е вярно, защото не съм го чувал другаде), че можеш дори да си поръчаш от около 1 година С500 с оригинална газова, монтирана в завода на Мерцедес. По принцип аз, тъй като имам преки наблюдения върху ГИ и карам моята вече 20к км на газ, мога да кажа, че ГИ би била максимално ефективна на по- голям мотор. В случай, че големите разходи за гориво са пречка, ами ето ти вариант да станат достъпни. Всеки има право да иска да кара кола която да му прави кефа. Значи ли че ако не може да си позволи да я кара на бенз трябва да не я кара изобщо, че то по тази логика ние българите трябва само пеша да ходим, че с тия цени на горивата и с тия заплати ние не можем и дизелова кола да караме. Примерно 100км с едно Мондео мк3 130к.с. излизат между 17 и 20 лева горе долу, а с горе посоченото Мондео ще са около 22-26 при нормално каране, да ама като поискаш да пуснеш конете да бягат те са там и те чакат. Колото да монтажа на ГИ в България както във всяко 1 отношение разбирачи и за  това изникнаха много, ама майсторите са кът. И в следствие се появяват и адски доволни и също толкова недоволни клиенти. Факт е обаче, че карането на ГИ е доста по икономично, избива се бързо при среден пробег от около 20к км на година ( при по- малко инвестицията се обезсмисля-кога ще избиеш 1200-1500лв) и в същото време не те лишава от удоволствието което получаваш на бенз.


Bobi

Колега, никой не оспорва икономията от карането на газ. Ама Кайен и s500 на газ, аре моля ти се!


blago87

Е добре,ти имаш пари да си я купиш, имаш пари да я поддръжаш, въртиш и голям километраж и искаш да пътуваш комфортно, защо да не си намалиш разходите наполовина без да се лишаваш от нищо странично?


whaaazp

Цитат на: dmitarcho в 22 Ноември 2012 21:28:45
малко съм офф ... ама тоя Мерц, защо толкова ми лъха на Дачия вътре .... Това оригиналната конзола ли му е ... баси грозотията !!!

Да беше и на цената на Дачия, нека да е грозен..  :D

Оригиналната конзола е - без навигация /тв/  ^-^




Backstage

Цитат на: blago87 в 23 Ноември 2012 00:04:27
Е добре,ти имаш пари да си я купиш, имаш пари да я поддръжаш, въртиш и голям километраж и искаш да пътуваш комфортно, защо да не си намалиш разходите наполовина без да се лишаваш от нищо странично?
ами много просто братле...някой го беше казал горе ама кой да прочете...
вие не разбирате ли че който има пари за такава кола,да я купи и после да я поддържа му е ПРЕЗ ОНАЯ РАБОТА колко ше харчи пущината!!!
защо да си образува нерви с неква газ? оня иска да тъпче педала с тежките обувки и тва да си върти гъза....ТОЛКОВА


hotblooded

Цитат на: blago87 в 22 Ноември 2012 23:57:08
Факт е обаче, че карането на ГИ е доста по икономично, избива се бързо при среден пробег от около 20к км на година ( при по- малко инвестицията се обезсмисля-кога ще избиеш 1200-1500лв) и в същото време не те лишава от удоволствието което получаваш на бенз.
Икономично - ДА! Но удоволствие..... колкото мастурбацията може да бъде секс толкова и карането на нова скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!


dimkaraganchev



hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 23 Ноември 2012 08:50:41
А бе то и да караш дизел е като да пушиш след секс... :D
То цигарите станаха по-скъпи от секса да го е....


Alexi

ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))


Иван Вълков

Цитат на: Alexi в 23 Ноември 2012 09:10:38
ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))

То не е задължително печката да е толкова мощна. И аз мога да направя една Шипка и колегата ще остане доста очарован от  въртящият момент на моето муле.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


hotblooded

 Все пак дизляците са масово с турбо, а бензините масово са атмосферки. Ако става въпрос само за вървеж/разход - големите дизляци наритват бензините със същата мощност че и малко отгоре като вървеж, а разхода е 60-70% от този на бензин. Мондео Мк3 - над 2.2 TDCi е само 3.0 V6. Разходи - ако двете коли са в еднакво състояние и пробег - изравнени.


HEKTOR

 на знам  защо спорите за глупости  като  е видно имам  приятел на метан 100км -8лв   аз  100км -20лв дизел   така че    който  кара много   метанче


ffmk1l

Викам, ще я подмина тая тема, но не издържах... :))Според мен и двете страни имат право донякъде. Кое е по-селско според вас-да караш СТ на газ, с резервоар пълен догоре, изпъната, технически поддържана кола, или да я караш на бензин, ама като спреш до колонката да смутолевиш: сложи А95 за 20 лева?
Аз например съм си преценил, че искам да карам с нископрофилни гуми през лятото, гумите са втора ръка-това селско ли е? Ако питаш някой, ще ти каже, че предпочита да е с нови 14-ки, отколкото с карани 17-ки... Еми аз не съм от тези.
Ако колата е добре газифицирана, защо не? За коли от класата на 911 например не говоря, там вече е извращение и според мен.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...


dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 23 Ноември 2012 09:10:38
ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))
Едва ли ще ме впечатлиш с печката си. Знам много добре как пуши и трака. :D


Pyrhel

Всички тръпнем в очакване да ги видим тия твоите прословути, лачени, вървежни и икономични Примера и Фиеста. Покажи ни как връщат пари през жабката и как си вдигат предните гуми по светофарите. Пък ако туриш и една снимка на Панасоника от сетком-а... (bow)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


escobar

Между другото, доста хора смятаха и дизела за гадно пушещ, тракащ, бачкаторски вариант, ама сигурно 50 % от колите вече са дизел в България.
За суперкарите съм съгласен, че е прекалено да газифицираш. Но има толкова много непретенциозни автомобили, които харчат по 10-12 на градско...
ML не го възприемам като суперспортна кола, а като мултифункционална кола с по-висок клиърънс и 4 по 4. Спрямо Лендкрузъра, който канери много повече, ми харесва около 200-300 пъти повече.


dimkaraganchev

Цитат на: Pyrhel в 23 Ноември 2012 19:44:36
Всички тръпнем в очакване да ги видим тия твоите прословути, лачени, вървежни и икономични Примера и Фиеста. Покажи ни как връщат пари през жабката и как си вдигат предните гуми по светофарите. Пък ако туриш и една снимка на Панасоника от сетком-а... (bow)
Да, и 3-те си бачкат без грешка вече 8 зима. :D



А ето ги и моите "прословути, лачени, вървежни и икономични" и т.н. коли:



Май трябва да промените заглавието на темата. Защото не визирате поставянето на АГУ на масовите двигатели, а по-скоро на бегачките.


mapmot



hotblooded



mapmot

Ярослав, собственика на заведението Макалали в Пловдив. :) Имах честта да се повозя, докато търсихме Приус за моя приятел. А снимките са от Арапя, където също направиха Макалали.


Alexi

при нас всичко е извратено .. няма да се учудя някой да си купи електромобил и да го зарежда с дизелов генератор :))


hotblooded

Цитат на: Alexi в 29 Ноември 2012 15:18:44
при нас всичко е извратено .. няма да се учудя някой да си купи електромобил и да го зарежда с дизелов генератор :))
От мрежата е по-евтино. И то доста. Дори да си купиш дизел генераторна група от локомотив или кораб - в най добрия случай ще си на кантар.


hotblooded

Цитат на: mapmot в 29 Ноември 2012 15:11:42
Ярослав, собственика на заведението Макалали в Пловдив. :) Имах честта да се повозя, докато търсихме Приус за моя приятел. А снимките са от Арапя, където също направиха Макалали.
Предполагам че е на СПГ (метан) или бъркам?
технически няма никакъв проблем, просто  понякога не мога да разбера хората.... Защо си е взел хибрид, че е сложил и АГУ... Да си беше взел корола и да си сложи АГУ - с разликата до Приус щеше да кара 2 години.


Alexi

то това е купено втора употреба там разликите са малки в цената


mapmot

Цитат на: hotblooded в 29 Ноември 2012 16:09:50
Предполагам че е на СПГ (метан) или бъркам?
технически няма никакъв проблем, просто  понякога не мога да разбера хората.... Защо си е взел хибрид, че е сложил и АГУ... Да си беше взел корола и да си сложи АГУ - с разликата до Приус щеше да кара 2 години.

BRC газов инжекцион, предполагам LPG. Технически е доста трудно, поради това, че ДВГ се пали и гаси постоянно, а когато е само на ток, ECU-то връща разни странни сигнали за параметрите на ДВГ - обороти, throttle position, и т.н. Примерно като се опитах да си направя мап на моя автомобил, имах разни стойности за 8000 оборота, които се появиха докато бях в режим на ток.

Королата докато ѝ сложиш екстрите на Приуса, щеше да стъпи на същата цена, предполагам. Според мен също си е извращение газова уредба на хибрид, но света е голям и хора и автомобили всякакви.


hitrata_lisi4ka

Много мразя такива гъзари, дето карат на газ/метан и не знам си какво още, което е взривоопасно и НЕ СА обозначили по никакъв начин факта, че ас една движеща се бомба!
Искам нещо русо, може и метла!


hotblooded

Цитат на: hitrata_lisi4ka в 11 Декември 2012 16:36:29
Много мразя такива гъзари, дето карат на газ/метан и не знам си какво още, което е взривоопасно и НЕ СА обозначили по никакъв начин факта, че ас една движеща се бомба!
Лиске, не бих нарекъл метановата или пропановата АГУ бомба, въпреки че не съм им голям фен. Всяко гориво при определени условия може да гори взривно, включително и нафтата. Това което прави АГУ опасна е некадърния монтаж и некомпетентната поддръжка. Гледал съм експерименти на полигона на Дунарит - Русе:
бутилка с пропан бутан, със всичката арматура по нея  монтирана на стойка и запалена газова горелка под нея....  сработи предпазния клапан - ППК (когато налягането достигна 2,4 МPa) - струята газ се запали, след 20 сек, налягането в бутилката спадна, ППК затвори, след около 3 мин - "упражнението" се повтори, но горенето беше по-кратко, след още един такъв цикъл - повече изпускания и запалвания нямаше - налягане над 2,4 МПА не можа да се достигне след като бутилката беше останала на 1/2 пълна.
Другия експеримент беше прострелване с огнестрелно оръжие. Пистолет "Макаров" от 10 метра - не може да пробие бутилката, карабина "Мазалат" 7,62мм - проби, но запалване нямаше. Повторно прострелване - нова дупка, но пак без запалване.


hitrata_lisi4ka

Гърмяла е кола с някакво такова газово устройство пред мен. Само късмета ме спаси, сега да си говорим, затова съм толкова против тия устройства.
Искам нещо русо, може и метла!


dimkaraganchev

То, напоследък, май повече дизели се палят по пътищата.
П.П. Не е толкова от значение за безопасността с какво гориво е автомобилът. От значение е марливостта на някои шофьори.


hitrata_lisi4ka

Искам нещо русо, може и метла!


dimkaraganchev