Закупен фокус 2,малко въпроси

Започната от vova, 02 Август 2017 10:52:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vova

Здравейте.
Предварително се извинявам,понеже някои от въпросите може да са малко глупави, предвид че досега карах доста по-стара бангия :)
Та,досега не бях карал и помислял за форд,но ето че вече имам такъв.
Форда е произведен края на декември 2004 и продаден март 2005,комби,с климатроник.Вече е обслужен,а преди това го карах 600 км. и почти нямам забележки засега,само някои питания.
1.При включен климатроник,понякога на свободни обороти колата се тресе,климата е на авто. Тампоните уж били добре.Компресора ли е проблема,да го нося ли на проверка за фреон и масло?
2.При включен климатроник в движение понякога при ускоряване до някои ободори се чува едно фиууууууу ,сякаш е турбината,но това го няма когато е изключен климата.
3.При загасяне на двигатела за 1-2 секунди се чува турбината или пак едно такова фиууу.
4.На бордовия компютър има 3 режима на сервото -комфорт,нормален и спорт ако не бъркам.Кое е най-леко, и сервеото електрическо ли е?
5.При превключването на скоростите,влизат малко бавно и сякаш трудно,особено 5-та. Сравнявам с предната ми кола.
6.Ако трябва да търся метални джанти 15 цола,какви са обозначенията които трябва да пише на тях?
7.По вин номер в някакъв сайт излиза бегла информация,как да разбера каква модификация е-съмнявам се за джия амааа не съм сигурен?
8.Как да разбера имам ли FAP филтър за твърди частици?
9.Как се ползва и включва изключва климатроника? До сега не съм имам студено :)
Ами май за сега е това,може да питам и други работи :)


vova

Значи,да разбирам че всичко ми е в ред. Още един въпрос-понеже повечето фокуси нямат капак над двигателя,възможно ли е проблема с чупенето на турбото да е в недоброто охлаждане ако има капак с изолация?

Pestarzt

Хората ги е страх да говорят с извънземни, дърпат се.

vova

 (rofl) Това двигателче по баира прави 150. Изненадан съм. Но карам и ще продължавам карам по правилата !!!

Dagestan

И аз от скоро съм с Фокус. И на мен първоначално ми беше кофти с включването на 5-та, но се свиква и не прави впечатление впоследствие. За джантите, междуболтово разстояние 5х108 и централен отвор 63.3мм, ако не се бъркам, или по-голям.

ivchotr

И аз за малко да взема такъв, обаче като разбрах, че двигателят им е любимият на повечето майстори, се отказах.

Dagestan

Кое му е толкова проблемното, че да е любимец на майсторите?

vova

То ако не е двигателя ще е друго-гаранция няма.Каквото стане.Засега за един месец над 2000 км. без проблем.Занапред времето ще покаже.
Търсех тих икономичен пъргав малък двигател.То на пазара няма много избор от дизелови такива.

ivchotr

Аз доколкото разбрах, двигателят всъщност е на Пежо и е сред проблемните им. Ако става въпрос за 1.6, де.

mike28

 Колко да е проблемен, всичките TDCI са на пежо, без 1,8. По-голямата част от потребителите тук с нафтови печки са с 1,6 TDCI.
Предният ми це макс беше с 1,6 TDCI, още при закупуването си хвърляше малко масло от турбината (италианците са по-големи мърлячи и от нас), за три години никакви грижи, вече 2 години си има нов собственик и често срещам колата из града. Двама съседи от моя вход са с пежота със същия двигател от 6-7 г. (единият е с 90 коньовия), също са нямали проблеми. Инак и аз съм се начел как хвърлят турбини, зацапва дюзи и т.н., но ако е бил добре поддържан двигателят, редовно му е сменяно маслото и филтрите, и е каран с хубава нафта (преди да влезе у Бг), спокойно може да изкара 400-500 к километри.


ivchotr

Ами не знам. Аз така и не се навих да го взема. Брат ми се занимава с ДВГ и каза, че тези са му от любимите. Най-много пари изкарвал от тях (rofl)

vova

След тримесечно ползване и около 5 хил.км имам два-три въпроса.
1.В момента съм с лети джанти и гуми 205/55/16.Искам да си купя железни на които да стават гуми 195/65/15. Един гумаджия ми предлага и вика имам ама аз искам да знам какво трябва да пише на джатната за да нямам главоболия после?
2.Болтовете които закрепват летите джанти могат ли да се използват за метални или са други и трябва да ги купувам?
3.Скоростите влизат някакси трудно на -два пъти.Сиреч влиза до половина и среща съпротива,след което трябва леко да разклатиш или натиснеш за да влезе вече на скорост.Уж имало достатъчно масло в скоростната кутия.Забелязал съм че 4-та влиза супер лесно.Предполагам всички трябва да влизат така!!!
Какъв е проблема?

yumyum

Според мен джантите или ще станат или няма.За болтовете по принцип са различни,за алуминиеви са конусовидни а за железни са по плоски но нека някой по запознат да каже,принципно аз като слагам патерицата я закрепвам с конусовидните болтове и проблеми не съм имал но все пак е за малки периоди.Едва ли са скъпи тези болтове,вземи си да ти е спокойно.Скоростите вече мога само да спекулирам,и при мен първа влиза малко тегаво а е сменяно маслото преди 170к км (май му е време пак).

Ozzie

@vova
Ако си с 330 мм. спирачни дискове отпред - забрави за 15-ки. Няма да влязат заради спирчаните апарати.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ekstremniat

Цитат на: Ozzie в 10 Октомври 2017 22:08:08
@vova
Ако си с 330 мм. спирачни дискове отпред - забрави за 15-ки. Няма да влязат заради спирчаните апарати.

Дисковете предните са 300мм а не 330 на голямите двигатели.278мм са на малките

ekstremniat

Цитат на: vova в 10 Октомври 2017 14:52:52
След тримесечно ползване и около 5 хил.км имам два-три въпроса.
1.В момента съм с лети джанти и гуми 205/55/16.Искам да си купя железни на които да стават гуми 195/65/15. Един гумаджия ми предлага и вика имам ама аз искам да знам какво трябва да пише на джатната за да нямам главоболия после?
2.Болтовете които закрепват летите джанти могат ли да се използват за метални или са други и трябва да ги купувам?
3.Скоростите влизат някакси трудно на -два пъти.Сиреч влиза до половина и среща съпротива,след което трябва леко да разклатиш или натиснеш за да влезе вече на скорост.Уж имало достатъчно масло в скоростната кутия.Забелязал съм че 4-та влиза супер лесно.Предполагам всички трябва да влизат така!!!
Какъв е проблема?

С кой двигател си колега?Ако слагаш стоманени джанти е хубаво да вземеш обикновенни ГАЙКИ.Смени маслото на скоростите и ще ти влизат лесно.Маслото е 1,9 литра.

vova

#16
С двигател 1.6 тдци съм 109 коня.
Дисковете днес забравих да ги погледна и измеря така... с линийка  (tooth)
Ами май ще се сменя маслото в скоростната,защото много ме дразни така,много е терсене :))
Снощи гледах за дисковете-ако не бъркам имат 265мм,278мм,280мм и 300мм май имаше.Последно с кои ще стане и с кои няма да стане?
И защо пишеш ГАЙКИ,тези фордове и лятите джанти не са ли с БОЛТОВЕ?
Не че много ми е притрябвало да имам метални джанти 15-ки но имам 4 зимни гуми на 1-2 сезона от старата кола,които са купувани нови,та затова.
Благодаря предварително!

ekstremniat

Цитат на: vova в 11 Октомври 2017 11:33:32
С двигател 1.6 тдци съм 109 коня.
Дисковете днес забравих да ги погледна и измеря така... с линийка  (tooth
Ами май ще се сменя маслото в скоростната,защото много ме дразни така,много е терсене :))
Снощи гледах за дисковете-ако не бъркам имат 265мм,278мм,280мм и 300мм май имаше.Последно с кои ще стане и с кои няма да стане?
И защо пишеш ГАЙКИ,тези фордове и лятите джанти не са ли с БОЛТОВЕ?
Не че много ми е притрябвало да имам метални джанти 15-ки но имам 4 зимни гуми на 1-2 сезона от старата кола,които са купувани нови,та затова.
Благодаря предварително!


С ГАЙКИ СА.В този сайт carcat.info  избираш Форд и най отгоре си въвеждаш номера на рамата и ще разбереш и с какви дискове си.Предни има доколкото знам и съм търсил 278 и 300 милиметра като на малките дискове ще може да се сложи 15инчова джанта.

yumyum

Гайки са, то и аз на всичко дето се навива на джантата му викам болт ама не е.

Pyrhel

Само 2.5Т е с 320мм, всички под 2.0 са с 278мм. С 300мм са някои 2.0i и би трябвало всички 2.0 tdci.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Ilian Petrov

Ето ги размерите на дисковете според руски сайтове:

Размеры тормозных дисков (передние - вентилируемые):
диаметр 278 мм, толщина 25 мм
диаметр 300 мм, толщина 25 мм (для 2.0l Duratec и 2.0l TDCi)
диаметр 320 мм, толщина 25 мм (2.5 Duratec ST)
Размеры тормозных дисков (задние - сплошные):
диаметр 265 мм, толщина 11 мм
диаметр 280 мм, толщина 11 мм (2.0 Duratec, 2.0 Duratorq TDCi, 2.5 Duratec ST)

Ozzie

Цитат на: ekstremniat в 11 Октомври 2017 08:26:50
Дисковете предните са 300мм а не 330 на голямите двигатели. 278мм са на малките

Миналата година ги сменях, сам (вижда се от подписа, с кои мотор съм), та със сигурност не са под 300 мм., поне моите.
Запомнил съм, защото ми направи впечатление, че диаметъра е голям. Може и да не съм запомнил правилно цифрите, но не беше 278 мм. и завършваше на **0 мм.
Все пак, най- добре колегата да измери лично неговите, а да не вярва на сайтове и форумни гадания.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ekstremniat

#22
Цитат на: Ozzie в 11 Октомври 2017 15:43:35
Миналата година ги сменях, сам (вижда се от подписа, с кои мотор съм), та със сигурност не са под 300 мм., поне моите.
Запомнил съм, защото ми направи впечатление, че диаметъра е голям. Може и да не съм запомнил правилно цифрите, но не беше 278 мм. и завършваше на **0 мм.
Все пак, най- добре колегата да измери лично неговите, а да не вярва на сайтове и форумни гадания.

Точно защото си с големият  двигател си и с по голями дискове като мен.Аз съм 2.0 бензин с 300мм предни и и сам си ги смених преди 2 месеца.При нас няма как да влезне 15 инчова джанта докато при помалките дискове става.

vova

Малко въпросче-стъклото ми на огледалото за обратно виждане до шофьорската седалка май не топли.Някой има ли идея как се маха само стъклото,че ще пробвам ама все пак да не го направя на парчета...като се знам колко съм внимателен.
И колко съпротивление трябва да дава замерено с мултицета? :)
В нета намирам за сваляне за цялото огледало,на мен ми трябва само за стъклото.

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vova

#25
Така,ще си позволя да пиша още по темата,дано да не досаждам. :)
Понеже имах работа и ангажименти и колата все поставаше на заден план и от време на време успявах да понаправя по нещо.
1.Маслото в скоростната кутия е сменено с ново.Резултат видимо може да има но не чак толкова много.При спряло положение на автомобила скоростите се включват ок.Когато е студена само втора скорост се включва трудно.След определен пробег се пооправя.Първа и тя понякога но когато е в движение колата-това би трябвало да е че няма синхронизатор на 1-ва скорост.Така че си остава тая втора скорост.
Въпрос-чета и гледам клипчета в ютуб,руснаците свалят някаква кора от долу,после махат един пластмасов капак и там има мисля 2-3 жила или лостчета,вадят ги и ги смазват/почистват.А именно-някой правил ли е тази операция,ще има ли резултат и как точно се разглобява?
2.Смених си лявото огледало за задно виждане.Малко ургулешката защото старото беше оригинално и го напънах отстрани и се понацепи.Явно трябва да се напъва от горе.То е на един кръгъл ринг с 4 щипки.Ако някой друг си го сменява да знае че трябва да понапръска с нещо смазочно пласмасите защото е голям зор и може да прецака новото.
3.Взех си метални джанти 15 цола и сложих зимните гуми от старата кола.Тутакси почна нещо да вие в движение-още от ниска скорост даже.От какво може да е?
Волана не се тресе и не завива наляво надясно.На джантите пише 6J15.

ivchotr

А от къде се чува това виене - отпред, отзад, отвсякъде? Като определиш откъде е, вдигни колата на крик и завърти колелото. Ако опира някъде, ще разбереш. Има малка вероятност да е бил тръгнал лагер и извийването да е съвпаднало със смяната на джантите. Ама лагерите вият характерно, та чак до бучене стига звукът на моменти.

vova

За съжаление не мога да определя от къде идва шума.Принципно знам как вие лагер.Може и така да е, ама знам ли...

Ozzie

Шарнирните болтове имат едни предпазни ламаринки. Относително меки са и понякога, когато се работи около дисковете и предните колелета се случва неволно да бъдат огънати и да почнат да стържат по дисковете. Мисля, че най- лесно се виждаше / оправяше от предната страна на колелото при навъртян докрай волан, съответно на ляво и на дясно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vova

Така,да споделя още малко впечатления и да допопитам :)
Нормално ли е като включа копчето за рециркулация на въздуха вътре в купето да го върти по време на движение то свети и работи.Когато спра автомобила,заключа го и след време запаля и тръгна,то не свети а е вече изключено?
Второ -копчето за подгряване на задното стъкло и огледалата -включвам го когато има дъжд да ми изсуши стъклата,и след определено време то вече явно се е изключило само и не свети лампата (аз не съм го изключвал).Нормално ли е? На предната кола беше с потъващи копчета и беше само ако аз го изключа -беше стара кочина.
Да споделя и за скоростите - лостовете за скоростната кутия се намират под акумулатора и за да се смажат трябва да се свали той.Вдига се и кожата на скоростния лост и там има за смазване лостчета.Аз смазах със силиконов спрей.По-точно напръсках много обилно.Имам вече и добавка бардал в скоростната.
Това го казвам за такива като мен които имат такива оплаквания.
И до сега само на втора скорост имам трудно включване,а като загрее се оправя.Още се чудя синхронизатор ли е или какво.
Имам около 100-на км с тая добавка и ще видя след 1000-2000 докато е студена дали ще се оправи.Много е дразнещо.
Инак включването на скоростите се подобри много по-добре.