Закупен фокус 2,малко въпроси

Започната от vova, 02 Август 2017 10:52:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didony

Относно маслото,ако не се оправи смяна. За подгрева е нормално да се изключва сам-има реле. За рециркулацията не знам,нека колеги със същият автомобил споделят.


exclusiveremix

За първия въпрос е напълно нормално.При повечето нови коли е така.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

zloster

Цитат на: vova в 16 Ноември 2017 16:10:59
2.Смених си лявото огледало за задно виждане.Малко ургулешката защото старото беше оригинално и го напънах отстрани и се понацепи.Явно трябва да се напъва от горе.То е на един кръгъл ринг с 4 щипки.Ако някой друг си го сменява да знае че трябва да понапръска с нещо смазочно пласмасите защото е голям зор и може да прецака новото.

Щипките са 8 на брой. По двойки диагонално разположени. Оградени са с червено на добавената снимка. За да се свали стъклото, трябва поне 4 от тях да са разкопчани и с леко клатене и дърпане на стъклото, то ще се откачи. Аз премествах огледалото в позиция външната му вертикална страна да е максимално далече спрямо корпуса на огледалото (т.е. да е възможно най-близо към задницата на автомобила). После бъркам с пръсти да откопчея горната двойка щипки. С тяхното откопчаване държа побутнато стъклото (към задницата на автомобила) да не закопчеят обратно. И се опитвам да откопчея съседната двойка, до която имам достъп.
https://www.alkar.es/en/online-shop/mirrors/glass-holder/6411392.html - това е списък с моделите, при които захващането е на същия принцип. Фиеста 2001-2010 след фейслифта, Фокус 2 преди фейслифта, Си-Макс и Фокус Си-Макс, Мондео 3, Фюжън след фейслифта са моделите като гледам списъка.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

#33
Цитат на: vova в 16 Ноември 2017 16:10:59
1.Маслото в скоростната кутия е сменено с ново.Резултат видимо може да има но не чак толкова много.При спряло положение на автомобила скоростите се включват ок.Когато е студена само втора скорост се включва трудно.След определен пробег се пооправя.Първа и тя понякога но когато е в движение колата-това би трябвало да е че няма синхронизатор на 1-ва скорост.Така че си остава тая втора скорост.
Въпрос-чета и гледам клипчета в ютуб,руснаците свалят някаква кора от долу,после махат един пластмасов капак и там има мисля 2-3 жила или лостчета,вадят ги и ги смазват/почистват.А именно-някой правил ли е тази операция,ще има ли резултат и как точно се разглобява?
Ако скоростната кутия е 5-степенната, т.е. IB5, има ето този видео материал - https://www.youtube.com/watch?v=Oc2tb6_bYWU
Но той е за случая, когато става трудно превключването като загрее скоростната кутия. Примерно при извънградско. Аз мисля да го пробвам напролет. Скоро сменях маслото в скоростите и ми направи впечатление, че е пръскано със смазка (някаква сива), където се захващат жилата на скоростите към металната планка, която свалят във видеото.

Добавено: ето как би трябвало да изглежда ситуацията за MTX75 - https://www.youtube.com/watch?v=wKAl1e_2ciQ
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

vova

Това клипче е за бензинови двигатели - те са с такава тежка мисля чугунена планка.
При дизелите е едно подобно малко на чук и мисля е даже алуминиева ли е каква е но е с такъв цвят.Той принципа е един и същ ама...

zloster

Благодаря. Добавих видео в коментара ми, за да се видят разликите.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

vova

#36
За термостат ли съм?Така загрява сега при постоянна скорост извънградско в диапазона 90-120 км/ч и включено отопление на 26 градуса.При спускане на наклон пък пада малко под тая чертичка.
Лятото загряваше пък преди  чертичката която е на 12 часа.Външна температура показваше 0-1 градуса.
И още един въпрос-забелязах че като бутна лоста за мигачите до преди да щракне и изпълнява мигача 3 пъти.Може ли да се настрои примерно 5,6 или 7 пъти да мига?

Ozzie

Цитат на: vova в 14 Януари 2018 11:50:11За термостат ли съм?
Възможно е. Приготви си едни 100 кинта.  :(

Цитат на: vova в 14 Януари 2018 11:50:11И още един въпрос- забелязах че като бутна лоста за мигачите до преди да щракне и изпълнява мигача 3 пъти.
Така е от завода. То май всяка кола го има - фиксиран и не фиксиран режим.
Ако ти трябва да мига повече от три пъти, просто минаваш на фиксирана позиция на лоста. Така или иначе, после като върнеш волана, лоста ще изключи.
Каква ти е идеята да мига повече при не фиксирана позиция?   
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Не всяка кола я има тази екстра на мигачите. Само в по-високите нива на обурудване съм забелязвал подобна. Удобна е при смяна на лентите. Аз я ползвам и при завиване в пресечки, но трябва да се пуска малко преди завоя, за да те видят тези от другата улица.

vova

Разбрах аз че е сто лева ама щом трябва ще се сменя.
Искам повече от три пъти,понеже за три премигвания я са ме видяли я не.Да се вижда повече време!


Ozzie

Цитат на: ivchotr в 14 Януари 2018 14:12:48Не всяка кола я има тази екстра на мигачите. Само в по-високите нива на обурудване съм забелязвал подобна.
С-Мах-а ми е толкова базов, че няма накъде повече. Бил е рента-кар в някои от италианските "Hertz"-ове. Има само един климатик и предни ел. стъкла като "екстри", няма дори халогени за мъгла, но си го има това с трите мигвания на мигачите при не фиксирано положение на лоста.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Това, че твоята кола го има, не значи че го има във всяка. И на щерката дизелът е базов, ама е с 4 ел. стъкла, а повечето са с 2.

vova

Мисля,че всеки купувач си я е кичел спрямо интереса и финансите.
Още едно въпросче-при колко градуса се включват подгревните свещи,че днес на -3 не искаше подгряване?

ivchotr

Моите наблюдения са, че подгревните свещи се включват винаги. Когато е по-студено стоят по-дълго включени. Или поне така ми се струва.

vova

За да се включат и да работят при първо палене нали за това има индикация на таблото едно като пружинка.Трябва да светне,да поработи колкото е нужно,да угасне и след малко да запалиш.На старата ми кола подгряването се включваше под +5 градуса.
На тоя фокус до сега на -4 няма индикация за подгряване.Явно тия по-новите  (tooth) са до повече минус ама не знам до колко.

ivchotr

Ми не знам. Служебните ми РАВ 4 и Авензис пускат подгрев и през лятото, но за по-кратко. Фокусът на дъщеря ми и той.

Alexi

пежото е с безключов - натискаш бутона ,следва 3-5сек подгряване при тия външни температури ,после завърта стартера .. това сигурно някой малоумник го е измислил така .. може просто да си завърта и да си пали ебаси !

ivchotr

Подгревните свещи не горят ли, ако докато са включени се развърти моторът ::)

Alexi

не само че не горят ,ами работят няколко минути поне в началото

ivchotr

Ми значи, ако не се включват ще е по-зле.


exclusiveremix

При реното пак погряваше даже и при 35 градуса външна темп.Прави си чека когато му дадеш контакт,натискаш старт бутона,подгрява 3-5 секунди и тей пали.Дали реално подава някакво напрежение към подгревните свещи не мога да кажа.Но лампичката светеше...шушана  (rofl)
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

Днес бях насам - натам с Тойотата и я наблюдавах какви ги върши. Значи, когато двигателят е загрял, лампата за подгрева гаснеше почти веднага. При първоначалното палене светеше по-дълго. Според мен, без да му познавам автоматиката на този мотор, компът явно следи каква е температурата на двигателя и съответно решава колко дълго да държи включен подгрева.

bearsm

Всички ли коли имат индикатор за подгревните свещи на таблото.
Питам защото на моята не съм забелял такъв, имам я от скоро фокус мк2

Alexi

това явно е тема за откриване на топлата вода със свещите .. лампата не я гледайте .. тя може да не свети ,но свещите да работят 3-5 минути заедно с мотора ..

vova

Така,наблюдения в процес на шофиране.
И преди бях забелязал,но и днес.При изключване от скорост понякога оборотите не падат до 750 ами или държат около 1000 или играят в този диапазон 750-1000.Това се получава поне за сега сякаш само като изключа от скорост на свободна и съм по инерция.Възможно ли е заради нафтата на бат Весо  (tooth) ,понеже зареждам предимно от него?Или имам друг проблем,който ще започне да се позасилва :)

ivchotr

Всичко е възможно. Това е Форд все пак (rofl) Ама няма да се плашиш - те са като циганите и козите. Не боледуват, а мрат отведнъж (tooth)

Най-малкото имаш някой датчик, който не подава коректни стойности към компа и той се обърква. Моят бензиновият имаше подобни проблеми заради нарушени хлабини в клапаните. Та чак гаснеше понякога.

vova

При включване на задна скорост-отзад от едната страна ли свети крушката или от двете?Имам спомен че светеха двете но не съм сигурен.Сега свети само от дясната страна на автомобила.Разглобих стопа и проверих всички крушки бяха окей.Фокуса е 2,комби.

ivopolr

Точно така си е, свети само тази от дясно.

vova


Ozzie

@vova
Ако имаш две крушки за задния ход, логично е да светят и двете.
Поне при мен е така. Нарочно си направих експеримент днес. Включих задна, дадох на контакт и слязох да проверя - светеха и двете.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...