Ford Mondeo Hybrid - първи впечатления

Започната от Septerra, 30 Юли 2017 21:52:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Както стана въпрос в друга тема, ще споделя известни впечатления от 3-дневния ми тест на Ford Mondeo Hybrid.

Встъпителна информация:
- колата е хибрид без възможност за зареждане на батериите - подобно на технологията, която Toyota наложи през годините;
- конкретният екземпляр беше на почти 11 000 километра, кара се всеки ден от служител на Мото-Пфое и се дава редовно за журналистически и клиентски тестове;
- като база за сравнение за модела (Мондео Мк5) имам 2.0 дизел, 150 к.с., ръчка и 180 к.с. дизел, автоматик.



Когато взех колата, бордовият компютър отчиташе разход от 5.5 за последното нулиране, което е било преди около 600 километра - не знам в какви условия е използвана колата, затова първата работа е да нулирам и да си направя собствено измерване. За късмет, целият трип, който направих, включваше доста разнородни отсечки - 50-на километра градско в София, 60-70 км. магистрала със 130-140 км/ч и още толкова по пътя със завои София-Боровец.



Сигурен съм, че всички най-много ги вълнува разхода на гориво, както и мен. Затова директно - средно за всичките изредени километри горе борда показа 5.4/100. Изненадах се, очаквах повечко най-вече с оглед магистралното каране. В крайна сметка се оказа, че по завоите до Боровец гори най-много. Разходът само по магистралата при скорост от 130-140 км/ч беше 4.8/100, което си е супер впечатляващо - постига се като почти половината от разстоянието се изминава на ток. По наклоните батерията се пълни, по баирите се кара с включено ДВГ, по равното на ток. Хибридната система работи много добре, при спускане с толкова висока скорост за около един километър се напълва около половината от батерията. Почти не става ясно кога ДВГ се пуска и спира, затова на помощ идва индикацията на таблото.



В града се кара с лекота, ускорява пъргаво от покой, въпреки високото си тегло, но до скорост от към 60-70 км/ч. Спирачката е удуващо приятно чувствителна за хибрид, които обикновено имат много странно първо усещане, особено при рязко спиране - тук този (деф)ефект беше минимален. При скорост от над 100 км/ч дизелът със 180 к.с. ускорява доста по-добре, а и шумът от хибрида е неприятен - постоянно ручене на мотора на високи обороти, заради безстепенната трансмисия. Супер некомфортно, основен, лично за мен, негативен ефект от хибридното задвижване по отношение на комфорта.



Иначе колата си е обикновено Мондео Мк5 - доста консервативно е подходено към дизайна, няма отличителни белези на хибрида спрямо останалите версии. Багажникът страда от наличието на батерии, все пак това не е кола създадена от нулата с мисъл за хибридна система, а е адаптирано купе на кола с ДВГ. Салонът си е стандартно удобен, седалките са приятни и позицията на стоене също. Около скоростомера има два дисплея, които показват как се движи енергията из колата, колко гориво и ток изразходва, колко ефективно тръгва и спира шофьорът и т.н., няма оборотомер.



Негативи - част от "хибридното" оборудване са малки 16-ки джанти, които правят колата да изглежда доста смешна. Намаленото пространство в багажника и фактът, че хибридът изобщо не се предлага като комби и хечбек с отварящо се задно стъкло, също доста ме дразнят. За бученето при даване на газ стана ясно, но то не е негатив на конкретната кола, а на концепцията като цяло. От ускорението има още доста какво да се желае, особено при висока скорост - на моменти не можех да преценя дали да направя някое изпреварване, защото имах неувереност колко бързо ще успея да дръпна.



Ще допълня с още инфо следващите няколко дни. Ако искате, питайте нещо... :)


Pyrhel

Супер, че я пусна. Имам няколко питания - с бензинов мотор е, информация за него? Директно впръскване или не, мощност (заради данъка)? С какво задвижване е - предно или ел. моторът е отзад, както и каква е безстепенната трансмисия - с ремък или от тия с планетарните колела  или нещо тотално различно? Двигателят има ли връзка с колелата, в смисъл ако електрото по някаква причина някъде по път умре (я клетка гръмне, я нещо друго), дали ще може да се придвижва? При мен например не може, ако някъде се предаде нещо по електрическата част на задвижването (бтерия, инвертор, кабели...) става недвижим имот, дори не мога да запаля бензиновия.

Нещо, което е основно за поддръжката на хибрид - двигателя има ли ремъци, ролки, алтернатор, стартер, какъв е ангренажът - ремък или верига? Климатикът като се пусне, ДВГ трябва ли да работи или и той е електрически? Парното?

Много питания станаха, извинявай (beer)

Какво ускорение му дават по каталог? Караш доста коли, предполагам си карал и други безстепенни трансмисии, но да спомена за хората, които нямат опит с тях - там не се усеща ускорението, защото няма "удар" в гърба при превключване, колата ускорява, а моторът бучи и стои на едни и същи подходящи според компютъра обороти.

ПС: Да бутна темата в раздел "Мондео"?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Аз от цялата работа най-много внимание обърнах на това, че батерията се зарежда много бързо :o
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Моята е по същия начин или няколко минути на ДВГ. Тия, които не са plug-in (за контакта) са с малки батерии. Моята е с 28 модула по 6.5Ah
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pishhko

Защо изглежда, че отзад е увиснала? Като гледам втората снимка ми изглежда, че задната гума се крие доста в калника в сравнение с предната. Батериите ли тежат толкова?

Septerra

Може би самият кадър лъже - ниска е, но не увиснала. Теглото й е 1 579 килограма, което е прилично за нейните размери и допълнителните елементи от хибрдната система.

По отношение на въпросите по-горе - бензиновият мотор е 2.0 по цикъла на Аткинсън, 130 к.с., общата мощност на колата се води 190 к.с. - звучи бая, ама основно на хартия. Дизел 180 к.с. има доста по-прилично доускорение в диапазона 100-140, 120-150 и т.н.

Задвижването си е предно, но интересното е (поне според информация, която аз намерих, все още чакам подробно инфо от МП), че има два електромотора - единият играе задвижващата роля и праща сила към предните колела, а другият играе ролята на генератор при регенеративната инерция и връща енергия към батерията. Самата батерия е малка (1.4 кВтч) и затова се зарежда бързо по инерция или при спиране. Трансмисията е планетарна.

Колата, доколкото разбирам, може да се движи само на ДВГ, ако нещо стане с електриката. С ремък е, не знам какъв е стартерът и колкото скъп или труден за отремонтиране е. Готиното е, че климатикът си работи дори и само на ток - не е нужен ДВГ, с електрически компресор е. Гот си е като искаш да охладиш колата преди да тръгнеш...

По каталог ускорението се води 9.8 секунди до 100 км/ч - не особено впечатляващо дори и на хартия. Ще разпитам какви са му сервизните интервали, че и такава информация нямам в момента. Стартовата й цена е 56 050 лв., предлага се само като Титаниум. За сравнение, дизел 180 к.с., ръчка пак Титаниум е с около 800 лв. по-евтино (и двете без допълнително оборудване).

Mondeicho

Като цена звучи доста прималиво. Дали си заслужава само времето ще покаже. Ако освен разхода за горивото и тези за обслужването са по малки тогава определено си заслужава. ::)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Точно затова питах за паразитните части по мотора. Хибридите свалят тоталът не само заради гориво - реалният разход не е по-различен от хубав, нов дизел, но консумативите са по-малко - няма съединители и маховици, двойни съединители, ремъци, ролки, демпферни шайби, обтегачи и други скъпи отпадъци, които се разпадат. Въздушен филтър не се сменя на всяка смяна на маслото (при Форда не знам), дискове - общо взето никога не се сменят, накладките - рядко - на около 200к (аз съм вече на 172к и съм с оригиналните). Моторът не работи винаги и човек може да си позволи смяна на маслото на 15к, защото при нормалните двигатели според лабораторните тестове, маслата след 7-8к са загубили качествата си - усеща се и по звука, с Формулата след 10к се започват траканията. Погледнах ДВГ - Ti-VCT с вариатор само на всмукателния вал, без директни впръсквания, без помпи за високо налягане...

И най-вече по белите държави има облекчения, свързани с данъците, паркирането или движението по определени ленти с висока пропускливост (бус-ленти или ленти за автомобили с повече пасажери)...

Сега погледнах и трансмисията - Ford HF35. В предните версии на хибридите на Форд (не знам кога са първите, сещам се за модели от 2006та), кутията е Aisin, тази е "тяхна разработка". В кавички, защото купуват патенти от Тойота за предишния eCVT с право да произведат същото нещо с техни доработки с марка Форд, за жалост изостават от последните eCVT на Тойота, където нещата за икономия на гориво и намаляване на триенето са направо до краен предел. Можете да видите дългото клипче в темата за eCVT в "Другите марки" за Приус 4, брутално е - например голяма част от смазването не се извършва от маслени помпи, а въртенето на зъбните колела "хвърля" масло...

[attachimg=1]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

И аз бих се радвал да разбера повече за обслужване и т.н., но все още в МП не ми дават кой знае колко информация. Доста е екзотична машината в Европа, още повече в България - в сервиза им нямат много натрупани впечатления засега.