Оригинален ангренажен ремък 1.6 duratec

Започната от viceroy, 08 Май 2017 21:05:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

viceroy

Търся информация за оригиналния ремък тъй като моят вече е на 8 години и 90к км (които са и всичките на колата). Знам, че интервалът е 160к или 10 години, но планирам да го сменя малко по-рано. Има ли смисъл от оригинален комплект ремък с водна помпа или кой би бил най-добрият вариант? Просто ми харесва идеята, че му дават 160к км. или 10 години на ОЕМ иначе до колкото знам gates правят ремъка на Форд, не знам за ролките и водната помпа какви са.  Естествено се търси алтернатива на Мото Пфое, като обмислях да си го купя от английско. Ако някой може да помогне с каталожни номера ще съм много благодарен, колата е 2009-та 1.6 100хп код на мотора SHDA.


sinnerman

Виж тази тема My Link. Кода на мотора ти е SIDA.

viceroy

Ще споделя до къде стигнах защото може да е полезно за някой. Успях да си поръчам ориг. к-т на Форд от евро07 по кат номер на добра цена. Дано не е менте. ::) От Мото Пфое взимам само отиг. болтове разп. валове и колянов вал(на ремъчните шайби). Ремък алтернатор и климатик няма да сменям защото са като нови дори и ангренажният е като нов, но не ми се рискува защото е на 8г. Поръчах си и инструментите за зацепване от ибей за 8 евро, и ще си го направя сам, тъй като имам опит с доста по-сложни автомобили и този мотор не ми представлява трудност. Ще проверя и хлабините на клапаните. Водната помпа е на малко км. и не се движи от ангренажа затова няма да я пипам, но антифриза също го подменям с нов оригинален. Алтернативна ще е само гарнитурата на капака за клапаните. Цялата тази интервенция стъпва на много прилична цена.  8)

ivchotr

Доста механици избягват да купуват ремъци от Евро 07. Сигурно има някаква причина.

viceroy

Цитат на: ivchotr в 10 Май 2017 19:29:33
Доста механици избягват да купуват ремъци от Евро 07. Сигурно има някаква причина.

Уж комплекта си е на Форд оригинален. Сега като го казахте се притесних леко....

To4kata

Ще следя темата с интерес. Аз не знаех за този голям пробег на оригиналния ремък и преди 3 г. сложих Gates афтермаркет, който е вече на 45 000 и се чудя дали може да изкара поне още 1 г и 12-15 000 км. В този дух на мисли бих сложил оригинален, сайта който колегата Sinnerman сподели е идеален вариант. Гарнитура на клапаните сменях септември и предпочетох отново афтермаркет Elring и засега съм доволен и я препоръчвам. За останалите гарнитури четох доста негативни отзиви.
Между другото знаете ли сервиз освен Мотото, който може да смени ремъка на 1,6 TiVCT 115 коня, толкова ли е сложен тоя мотор?

viceroy

Мотора не е сложен, даже напротив. Иска инструмент за зацепване.Timing kit Моят е без вариаторите на валовете, само там може да има някаква специфика при смяната ако не се сменят не е нещо сложно. Gates са OEM на много коли и са добри ремъци. 60к е стандартен живот за афтърмаркетите или 5 години..

Форд официално дават на бензините от това поколение 160к км или 10 години, в Мото Пфое казват 8 години и пак 160к с оригинален ремък. Аз лично бих го сменял на 100к или 8 години ако е оригинален , защото моят сега е на 90 и 8 год и е в добро състояние, но превантивно. Водната помпа не я движи ремъка и ако е на под 160к независимо от годините не виждам причина да се сменя. Също не е и изискване.

П.С. не ми се отваря немския сайт за частите на мен...

sinnerman

За смяната на ремъка на ti vct трябва допълнително и тази скоба да фиксираш вариаторите. Иначе, смяната е по същия начин.

viceroy

#8
Ето го закупеният комплект. Ако някой има идея как трябва да изглежда да потвърди дали е така. Ремъка е пресен иначе, съвсем нов и пише дата 05.05...
Pic1
Pic2
Pic3
Pic4
Pic5
Pic6

sa6ster

А информативно инструмента за зацепване с какво е по-различен от една метална пластина, която да се сложи, за да не мърдат ролките?


viceroy

Цитат на: sa6ster в 12 Май 2017 15:46:44
А информативно инструмента за зацепване с какво е по-различен от една метална пластина, която да се сложи, за да не мърдат ролките?
С нищо. По размерите може всичко да си направиш сам. Има и един пин за заключване на коляновия вал, може да се замести с болт или бургия със същия диаметър.

To4kata

Цитат на: viceroy в 11 Май 2017 22:01:58
Мотора не е сложен, даже напротив. Иска инструмент за зацепване.Timing kit Моят е без вариаторите на валовете, само там може да има някаква специфика при смяната ако не се сменят не е нещо сложно. Gates са OEM на много коли и са добри ремъци. 60к е стандартен живот за афтърмаркетите или 5 години..

Форд официално дават на бензините от това поколение 160к км или 10 години, в Мото Пфое казват 8 години и пак 160к с оригинален ремък. Аз лично бих го сменял на 100к или 8 години ако е оригинален , защото моят сега е на 90 и 8 год и е в добро състояние, но превантивно. Водната помпа не я движи ремъка и ако е на под 160к независимо от годините не виждам причина да се сменя. Също не е и изискване.

П.С. не ми се отваря немския сайт за частите на мен...

Ми не е сложен, ама четох във форума, че точно за мотора с вариаторите било най-добре в Мотото. Сигурно има защо.
Ако не е тайна каква е цената на този комплект от Евро 07 или си го пазарувал с връзки?
В немския сайт комплекта беше 61 евро май.

viceroy

#12
цената е долу горе почти същата, даже малко по ниско идва.
иначе моят е без вариатори.... 100к.с. с вариаторите са 115к.с. не зависимо от кода. освен вариаторите мисля, че всичко е същото, само , че при смяната се изисква и другият инструмент за вариаторите.

ivchotr

Пинът, който фиксира коляновия вал, трябва да е точният размер. При мен първо ползваха с малко по-малък диаметър и валът мръдна малко, колкото да прескочи един зъб. С точния болт нещата станаха таман. Иначе комплект за зацепване го срещах някъде около 10 лв или нещо подобно.

To4kata

Колега, как мина ремонта ака си приключил?
Днес звънях в магазин "Моторкрафт" в София да проверя как стоят там нещата с оригинален ангренажен комплект и това, което ми казаха ме втрещи - 300 лв комплект ангр. ремък, ролка, болтове и водна помпа. Според тях за моя двг. 1,6 Ti VCT задължително се сменя и водната помпа, въпреки че не се върти от ремъка. Ако протече нямало как да се смени без да се свали ангр. ремък, тъй като нещо конструктивно я покривал.

ivchotr

Ако помпата е предвидена да се сменя с ремъка, не се чуди. Иначе става двойна работа и съответно плащане.

viceroy

Разбира се, че ремъка я покрива. На повечето японски и какви ли не автомобили е така, включаемо Форд. Даже пише, че изобщо не се сменя, но аз не бих рискувал. Ако е на над да речем 120-130к тази помпа е хубаво да се смени. Ремъка се сменя на 8 години или 160к км, но помпата не старее от времето. Аз например съм минал 95к и са минали 8 години, ремъка е като нов, но ще го сменя скоро, превантивно с ролката, водната помпа няма да я закачам за сега. На втората смяна ще я сменя, която ще направя доста преди тези 160к или 8год така или иначе. Ако пробега ви е по-голям обаче я сменете. Болтовете задължително обаче с ремъка, на ролката и колянов вал като има 2 вида и се разтягат, много важен момент. Мери се дълбочината на отвора в коляновия вал и се разбира кой болт е нужен. За ролката е само един.

To4kata

#17
Значи да разбирам, че ако водната помпа протече тя не може да се смени без да се сваля ангренажния ремък, въпреки че не той я върти?
Визуално ми изглежда като отделен възел, който може да се разглоби без да се пипа ангренажа. Без да съм оглеждал в детайли де.

P.S. Даа, разбрах. Ролката на ангр. ремък се монтира на корпуса на помпата. Май ще трябва и нея да сменям. А покрай нея и антифриза.
Те така като тръгне ...