Лондон въведе още една такса за старите цапащи коли

Започната от Проектоновинар, 20 Февруари 2017 23:31:59

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Проектоновинар



В опит да откаже водачите да използват стари и силно замърсяващи превозни средства, кметът на Лондон Садик Кан въведе нова, така наречена "токсична" такса, която ще засегне всички автомобили, които не покриват сертификата за вредни емисии Евро 4. Това обхваща общо взето всички возила, произведени преди 2005 година.

Новата Т-такса, на стойност 10 британски паунда (около 22 лева) ще бъде добавена към вече съществуващата такса за замърсяване от 11,50 лири. Новата такса ще се плаща всеки ден от понеделник до петък между 7 сутринта и 6 следобед, всеки път, когато дадено старо возило реши да влезе в британската столица.

И докато таксата замърсяване замърсяване е направена да стимулира жителите в централните части на Лондон да купуват нови и екологични автомобили, то таксата "токсичност би трябвало да накара хората със стари возила да използват обществения транспорт, за да вършат делата си в Лондон.

Говорейки за таксата, която ще засегне около 10 000 автомобила, Садик Кан заяви: "Потресаващо е това, че живеем в град, в който въздухът е толкова токсичен, че много от децата ни растат с белодробни проблеми. Ако не предприемем драстични промени сега, няма да можем да предпазим здравето на семействата ни в бъдеще. Ето защо днес, 14 години след въвеждане на таксата за замърсяване, потвърждавам, че ще приложим най-тежкия стандарт за вредни емисии, виждан в който и да е град по света, стартирайки на 23 октомври тази година".

Кан не възнамерява да спре с тази такса в битката си за по-чист въздух в Лондон. Така, кметът смята да разшири зоната за возила с ултраниски емисии, като ще обложи возилата, които не покриват стриктните изисквания с такса от 12,50 паунда за влизане в центъра на града. Освен това, скоро се очаква подмяната на автобусите с по-екологични, задвижвани от електричество и природен газ.

Източник: auto.offnews.bg


Alexi


hotblooded

Цитат на: Alexi в 21 Февруари 2017 08:31:57
а тука кога ?
Как да засегнат толкова тежко електората...  Да не говорим че ако се въведе нормално данъчно облагане за МПС,  в комбинация със стриктно спазване на наредбите за ГТП -  2/3 от автосервизите ще затворят,  защото много МПС ще отидат за тенджери... Пътищата ще се трошат по малко,  няма да има проблеми със синя зона.... 

Pyrhel

Тука не искат да спрат лайняните бусове да зареждат магазинчета през деня, какво остава за такса кенеф...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

miromir

"Освен това, скоро се очаква подмяната на автобусите с по-екологични, задвижвани от електричество и природен газ."
А ако автомобил непокриващ Евро 4 е на природен газ?

Pestarzt

Таралясника дали е на бензин или газ си е таралясник!
Тука не може ей така да забранят колите. Първо се почва от градския транспорт и чак когато има добър - държавата почва да работи срещу автомобилите. Защото да имаш кола е лукс, а не задължение!!! Тука това не може да го разберат повечето.

Ама Ганьо от Мало Уйно с гоуф 2 за който плаща гражданска 150 лв и данък 20 лв, кара на газчица и му е евтино. Дошъл е у София да работи и е у Люлин на квартира пак да му е евтино. Там спира по тротоарите и никой не му прави проблем. Работи като общак във фирмичка около КАТ и спира по градинките и тротоарите и пак никой не му прави проблем. Троши плочки, тъпче по градинките, разнася кал, пречи на пешеходците и майките с колички. Точно щото му е евтино да има таралясник, а и никой не му прави проблем за тротоари и градинки на Ганьо му е под достойнството да се качи на метрото.

Ако сте ходили извън бананови държави - схемата е лесна и изпитана. Добър градски транспорт, сериозни мерки срещу паркиралите нарушители, високи данъци срещу стари и мощни коли, строг контрол над прегледите на МПС. Тука обаче още се кара по принципи от 80та година...

hotblooded

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 12:16:57
"Освен това, скоро се очаква подмяната на автобусите с по-екологични, задвижвани от електричество и природен газ."
А ако автомобил непокриващ Евро 4 е на природен газ?
Меродавен е стандарта заложен от производителя.  Ако ще и на батерии да го направиш после - все тая.  Освен ако не минеш стандартизация в Англия...   (rofl) (rofl) (rofl) 

miromir

Питах риторично... Просто исках да се насладя на простотията в генерализациите... За да схванете тънката ми мисъл: Кой замърсява повече? 1. Голф 2 с 2 пъти над нормата вредни емисии и 5000 км годишно или батката с евро 567 автомобила и 30 000 км? Логично е за стар, мощен, замърсяващ (заедно или по отделно) да се плаща много повече, ама и да не забравяме, че количеството замърсяване зависи и от колко км се изминават... Какво като си с нов автомобил, ама и до 'кенефа' ходиш с него? Не си по различен от провинциалиста с голфа... Същото лай*о, ама парфюмирано... Трябва да се плаща повече ако:
- колата е стара;
- мощна;
- кара се много (примерно като в Турция в горивото)
- кара се сам! Щото също пак си по голямо лай*но от голфъра, при положение,че вози в колата и жената и децата и колеги, а ти си сам с неква кифла и имате общо 3 коли...

hotblooded

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 14:26:06
Питах риторично... Просто исках да се насладя на простотията в генерализациите... За да схванете тънката ми мисъл: Кой замърсява повече? 1. Голф 2 с 2 пъти над нормата вредни емисии и 5000 км годишно или батката с евро 567 автомобила и 30 000 км? Логично е за стар, мощен, замърсяващ (заедно или по отделно) да се плаща много повече, ама и да не забравяме, че количеството замърсяване зависи и от колко км се изминават... Какво като си с нов автомобил, ама и до 'кенефа' ходиш с него? Не си по различен от провинциалиста с голфа... Същото лай*о, ама парфюмирано... Трябва да се плаща повече ако:
- колата е стара;
- мощна;
- кара се много (примерно като в Турция в горивото)
- кара се сам! Щото също пак си по голямо лай*но от голфъра, при положение,че вози в колата и жената и децата и колеги, а ти си сам с неква кифла и имате общо 3 коли...
Ами те си плащат.  От горубляне като си купиш кочина - плащаш една смешна екотакса.  Като си купиш нова кола или върната от лизинг - плащаш и ДДС.  Като преди това си платил и данък върху дохода с който си купуваш тая кола. Също така тези с големите нови коли не карат  с галоши втора ръка,  а купуват нови гуми,  - държавата пак си прибира 20%,  минимум.  Голфаджията отива купува 4 галоша 3та употреба,  без касова бележка...   1/2 от  цената на горивото са различни държавни налози, данъци има и върху застраховките, отделно и върху печалбата на застрахователите. Новата кола с обслужва в официалния сервиз, срещу фактури - кочината в гаража на бай УЙ дето не знае от къде се включва касовия апарат
- та в крайна сметка кой плаща повече?   

miromir

 ^-^
Колега, що реши, че купуващият втора ръка не е платил данък на доходите си?
После мислиш ли, че в Германия например не се купуват коли 2-ра ръка?!
"Също така тези с големите нови коли не карат  с галоши втора ръка,  а купуват нови гуми,  - държавата пак си прибира 20%". - това сигурно ли е? Нови китайски?
Обслужването в официални сервизи единствено означава, че плащаш на някому вилата и екскурзиите на любовницата. Нито служителите са ба прилични заплати, нито услугата е на ниво (освен цифрите във фактурата), нито плащат реални данъци на реални обороти... Стига смука от пръсти... Нека сме реалисти. За горивото като карат повече как плащат, че разбиват повече и общинските и националните пътища? А? Приказки наизуст...
И не, колата отдавна не е лукс, а необходимост!


hotblooded

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 15:04:56
^-^
Колега, що реши, че купуващият втора ръка не е платил данък на доходите си?
После мислиш ли, че в Германия например не се купуват коли 2-ра ръка?!
"Също така тези с големите нови коли не карат  с галоши втора ръка,  а купуват нови гуми,  - държавата пак си прибира 20%". - това сигурно ли е? Нови китайски?
Обслужването в официални сервизи единствено означава, че плащаш на някому вилата и екскурзиите на любовницата. Нито служителите са ба прилични заплати, нито услугата е на ниво (освен цифрите във фактурата), нито плащат реални данъци на реални обороти... Стига смука от пръсти... Нека сме реалисти. За горивото като карат повече как плащат, че разбиват повече и общинските и националните пътища? А? Приказки наизуст...
И не, колата отдавна не е лукс, а необходимост!
Необходимост е на Балканите. В белите държави - си е чист лукс от гледна точка на придвижване в голям град. 
Всички общински и национални  пътища по стандарт издържат натоварване минимум 8 тона на ос.  Не виждам как с лек автомобил въобще им въздействаш.....

Pestarzt

#11
Чакай чакай. Kое е необходимост? Мк3 дизел? (rofl) Искаш да кажеш, че не можеш да си вършиш работата с 1.6 100 коня комби? Или да се замъкнеш до офиса или склада с рейса? Ай моля ти се!
Плащаш вилата на някой ама в България - където НАП ебава кварталните кафета, но не и големите вериги.

Много избирателно гледаш. Удари чертата колко е разхода по поддръжка на нов автомобил без ремонти и стар автомобил с ремонти. Ако тук беше по-евтин новия автомобил Ганьо нямаше да кара голф 2 или астра 95-а. А колкото по-скъпо излиза новия - държавата прибира повече - веднъж данък от тоя дето плаща, веднъж данък от тия дето са взели парите - независимо дали ще е ДДС или данък печалба.

Я да вдигнат данъци, такси, ГО (а десен волан по 3), да стегнат ГТП и еконормите, да почнат да санкционират и събират глобите да видим колко необходима ще е колата на поне 30% от тарикатите.

miromir

Тарикати винаги ще има... Аз нямам нищо напротив да ми дигнат данъка, щот съм с мк3 дизел, а не 1.6 фокус... Ама чакай, де... То и сега ми е по голям!  :D
Колкото за разбиването, 8 тона и бля, бля, ми нали трябва да се строят нови, да се поддържат стари и т.н. Принципно правилното е ползваш-плащаш... Ползваш повече- плащаш повече. Другото са локуми. Впрягате магарето зад каруцата... Като има нормални алтернативи за транспорт ( 3-4големи града не са България!), като има нормални доходи за Грую и в Уйно после нека сме като "белите" държави... Иначе жабата и вола и те така...

Alexi

Доходите на хората каращи голф 2 са съвсем нормални ,даже високи ,за това което реално умеят и вършат .. в Бг не се бачка масово ,всеки реве за заплата ама хабер няма как се изкарва смислен доход .. колите са много ,защото Лукойл има много силно лоби в правителството и никой няма интерес да намаляват - било то чрез вдигане на данъците ,или реален ГТП ,или квото и да е .

miromir

Да разбирам ли, че в 'небанановите' държави всички са много образовани и се изкъртват от рбота?!  (rofl) Я стига... Никой не е луд за себе си... Тъпото ТУК е, че на твърде много хора самочувствието им идва от каква кола карат... ::)
PS Същите тези дето хабер си нямат, доста добре се устройват в едни по подредени държави... Що така... ::)
А и в нито една 'бяла' държава колите също не намаляват?! :-*

hotblooded

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 18:22:13
Да разбирам ли, че в 'небанановите' държави всички са много образовани и се изкъртват от рбота?! 
Не се изкъртват.  Отиват на работа,  вършат си работата,  минава им смяната, отиват си в къщи.  Ключовото е "вършат си работата" -  не скатават,  няма пушене по 1 кутия цигари с 5 кафета за 8 часов работен ден,  няма безсмислени спорове,  няма "ама мислех че така ще е по добре", няма фейсбук, туитър и игри... В същото време не можеш да ги накараш и 5 минути след работно време без да им платиш overtime,  да не говорим да се съгласяват да подписват договор на минимална заплата, а да получават повече. 

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 18:22:13
PS Същите тези дето хабер си нямат, доста добре се устройват в едни по подредени държави... Що така... ::)
Защото оставят българските си навици на границата

Цитат на: miromir в 21 Февруари 2017 18:22:13
А и в нито една 'бяла' държава колите също не намаляват?! :-*
Не намаляват, защото се купуват нови.  За които има и "еко-премии"  и данъчни облекчения, за разлика от България.

miromir

Гони ме едно подозрение, че при адекватно заплащане и справедливо отношение,
много работодатели ТУК биха били приятно изненадани от 'безхаберните' си работници.  ::) Не може да си купуваш нов джип,  а да разправяш, че работиш на загуба и че няма пари за заплати. Не може да си сложиш родата и заплатите им другите да ги вадят, не може да караш някой да ти е лоялен когато непрекъснато му говориш, че за място му има 5-ма чакащи, не може да искаш от някой да се скъсва от работа и дохода му едвам да стига за режийните, а шевчето му (отдавна преценен ПРАВИЛНО) с минимум усилия на максимум доход. Личен пример!?
Дори и в момента вече икономиката ни е закъсала за работна ръка, та накарайте ги и да гонят рейса докато 'терикатчетата' джиткат с лъскавата тенекия недотам заслужено и ще трябва да обясняваш къде как е на ромите и бабите (май и тях даже няма да ги има) (rofl)
За мен липсата на минимална справедливост е коренът на злото.
Изобщо тезата за неработещият некомпетентен българин издиша... Свършиха баламите отдавна.  :D

hotblooded

Ако баламите бяха свършили - тарикатите  щяха да измрът.
А с тезата за мърлячите дето само гледат да мине работното време и как да се скатаят - я гледам на живо всеки работен ден. 

ivchotr

Цитат на: Pestarzt в 21 Февруари 2017 15:55:12
Чакай чакай. Kое е необходимост?

А, ве пич. Ти кола имаш ли? Като те гледам, най-вероятно е Форд  (rofl) Сигурно си раждан я в Париж, я в Лондон. Що реши, че градският транспорт е панацеята за чистия въздух? Аз например, с какъвто и вид градски транспорт да ходя на работа, ми отнема поне час в едната посока в най-добрия случай с чакане по спирките. С колата стигам за 20 минути. При това е на газ. Правил съм си експерименти в пункта за ГТП с по-старата ми кола, като я включвам на газ при проверката за вредни емисии и апаратурата не я хваща. А е на 24+ години. Познай кога ще ме свалиш от колата, че да ходя с градския транспорт. Фандъкова като иска да има чист въздух в София, да накара мангалите да работят, да изкарват пари и да си включат парно. Не да режат дърветата в парка без да се навеждат  (hammer) и да окадяват кварталите.
В САЩ например автомобилите са консуматив и право както оръжието. И не виждам как това нещо ще се промени. Така че тук колкото и да се напъваме да изкарваме колите лукс и основни замърсители на въздуха, вятърът ще ни докарва пушека от Щатите и от къде ли не.
Цялата истерия със замърсяването е конспирация на фирмите, производители на автомобили. Залагат се изисквания за евростандарт не знам какъв си, за да се бракуват зорлям по-старите коли. Идеята е да се купуват нови, за да върви бизнесът. Щото ако караш изправен автомобил 30 години, през това време няма да си купиш нов, то е ясно. Ако 1 000 000 000 души карат една кола 30 години, нали се сещаш, че автоиндустрията няма да изкара дълго. Затова и новите коли издъхват къде 10-ата година. Глобалното затопляне е също някакъв мит, даващ основание на определени кръгове да си прокарват бизнеса. В момента се лансират все по-усилено електромобилите. Ами някой запитва ли се каква парА се хвърля за самото произвеждане на ток и колко това производство е вредно за планетата? Под фотоволтаичните панели почвата така прегаря, че трева там няма да поникне и след 50 години.
Аман от екозащитници!

Alexi

Все пак има нещо нечитаво у нас , и всеки който е ходил в средно голям западно европейски град вижда разликите .. там няма чак толкова много коли ,карат се велосипеди и скутери ,карат се много малки колици от сорта на смарт ,рено туинго ,форд ка и подобни но по нови ,няма пишман патрони с 20 годишно бмв на газ и без катализатор ,градския транспорт е много по развит ,в София е плачевен за това ти е 1 час на където и да било .. в един 5 милионен град е примерно половин час от край до край с метро ,има спирки по 2-3 на квартал ,ако трябва да смениш на влак или автобус не плащаш нищо - вече си имаш билет за дестинацията и т.н. улеснения дето тука няма да ги доживеем ..


miromir

Цитат на: hotblooded в 21 Февруари 2017 20:12:54
Ако баламите бяха свършили - тарикатите  щяха да измрът.
А с тезата за мърлячите дето само гледат да мине работното време и как да се скатаят - я гледам на живо всеки работен ден.
(rofl) Ми гледай сега, по цял ден скатават и заплата взимат! Верно е, че има тарикати, ама палачинката е на обратно май, а?  :D

dimkaraganchev

Махнете си пушливите дизели и ще дишате по-чист въздух...Аман от моралисти. (rofl)

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 21 Февруари 2017 21:58:19
Махнете си пушливите дизели и ще дишате по-чист въздух...Аман от моралисти. (rofl)
А то газовите пърдялници само маргарики изпускат

ivchotr


Alexi

дизел с ДПФ замърсява по малко от бензин .. за това от догодина и бензиновите мотори ще са с ДПФ

dimkaraganchev


hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 22 Февруари 2017 08:58:40
То, щото вашите пушльовци имат ДПФ... (rofl)
И сегашната и предната имаха.  Ако си толкова сигурен в твоя "пърдялник" - дай да се разходим до Австрия и да минем преглед там.  Който го върнат - плаща екскурзията....

dimkaraganchev

Само да не забранят и там пушливите дизели, докато идем... (rofl)

Pyrhel

Няма нужда да ходите, експериментът е много лесен. Гараж/хале - вкарвате колата, палите и затваряте вратата. Струва ми се, че с новия дизел ще изкарате доста повече, отколкото със стария газомобил. Това съм го изпитвал по себе си и то на едни и същи автомобили преди и след махането на DPF и катализатор. Преди мирише, но се търпи, след махането - чиста отрова и не може да се диша. А радостта, че кола тук покрива СО2 изискванията ми се струва еквивалентно на радостта на абитуриент с постижението "завършване на 12ти клас" :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dimkaraganchev

Чак пък толкова. Аз нямам никакви проблеми с минаването на ГТП на моите коли. Само се чудя, защо винаги ме карат да прехвърлям на бензин...