Прогреса на дизеловото мондео през годините

Започната от didon80, 11 Февруари 2017 20:02:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

... а Форд си има Линкълн, само че в Америка. :)

Няма как да очакваме големи мотори и високи цени от Форд в опит да скочат на премиума - просто е коренно различна идеята на марката. Най-близкият опит са Vignale версиите, но дори и на тях се мръщят хората, какво остава за още по-скъпа кола заради големия мотор.

Форд си има страхотна доходоносна стратегия - Фиеста и Фокус се продават като топъл хляб и носят пари. Мондео/S-Max са за феновете на марката, джипките стават по-добри, но в общи линии Кугата е продаваема. От всички тези модели се изкарват немалко пари, които се набиват в RS, ST и Vignale моделите, които са основно за имидж и за върлите фенове. А и да не забравяме, че най-продаваният автомобил в САЩ в последните 30-на години е F150 - така че и от там валят кинти. Измислили са си го хората... :)


Alexi

аз очаквах ,че Вигнале няма да е с емблемата на Форд и ще се обособи постепенно като луксозна марка - така звучаха и първите реклами но не го направиха

Septerra

Май наистина това е идеята, но ще стане със следващото поколение модели. Ще видим.

Pyrhel

Мина времето на допълнителни марки, излиза изключително скъпо - нови шоуруми и дилърска мрежа, служители, оборудване, реклама... Всичко се свива и остават все по-малко марки. Майбахът от отделна марка мина като модел (Mercedes S600 Maybach), SRT, GT-R също. Акурата се създава, за да продават в Канада и САЩ, в последствие се обособява като марка с по-мощни мотори. Примерно ILX е Сивик предняк с 2.4 :))
А тия марки, които не се умъртвят, стават само емблема и отдолу е друга кола. Lancia няма вече, Chevrolet в Европа няма, Saab, Hummer и Pontiac ги няма и т.н. А емблемата - Jeep, Maserati, Alfa Romeo - всичко е Fiat. VAG да не говорим - от Scania до Seat, през Бентли и Бугати... Някой в кафето като седне и си метне ключа от Флаинг Спър-а на масата се бърка с на Ибиза... Тата мотърс с техния Ленд Ровър, Ягуар и Деу :D

Форд не са балами, няма да се прецакат да сложат голям мотор, с който ще продадат общо 2000 броя в Европа. То сега Форд е скъпа марка, колко ще струва тогава... Колкото S8? Континентал ГТ? :))

За мен са 2 най-дразнещите неща от новите автомобили. Цената не е никак ниска, а като седнеш в нова кола, която е още с найлоните, се чувстваш прецакан ако сравняваме със старите модели. Септерът кара много от новите коли, предполагам е на същото мнение - скапани и дрънкащи пластмаси, пиано-лак, който става на гъз веднага, лайняни еко-кожи, липса на обезшумяване в по-ниските оборудвания (пестят от дунапрен!), липса на защита отдолу и подкалниците и като обобщение - материали с изключително ниско качество.
И второто - заради намаляването обема на моторите, скъсяват скоростите и съответно оборотите на магистралната скорост се покачват. Побърква ме идеята да пътувам със 120 с 4000 об. и да ми става главата на тъпан...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Абсолютно така е с новите коли. Ако не е висок клас или пък добре оборудван екземпляр, нещата са много куци. За пример Шкода Фабия с 3-цилиндров атмосферен мотор и около средното ниво на оборудване - на магистралата скорост от 130 км/ч беше в действителност на близо 4000 об/мин! Абсолютно недопустимо за мен, все пак не си взимаш кафемелачка, а автомобил, с който да пътуваш...

Напълно си прав и за под марките, които изискват шоурум, сервиз, реклама и т.н. Интересното е, че от Форд ми споделиха преди време, че за да продават Focus RS и Vignale моделите трябва да имат нов и хубав шоурум, а не тая соц сграда в Люлин. Мисля, че това е причината и двете в момента да ги няма изложени в шоурума им, а просто да се предлагат по каталог.

didon80

#35
От всичко написано до тук започвам да си ценя колата още повече. Топ двигател, фул екстри на достъпна цена.
Отделно че още не съм видял друго Мондео мк3 GHIA Executive. Чудя се колко ли бройки въобще са произведени с това оборудване!

hotblooded

Цитат на: didon80 в 15 Февруари 2017 16:51:29
От всичко написано до тук започвам да си ценя колата още повече. Топ двигател, фул екстри на достъпна цена.
Отделно че още не съм видял друго Мондео мк3 GHIA Executive. Чудя се колко ли бройки въобще са произведени с това оборудване!
Абсолютно си прав.  След спирането на Скорп,  Мондeo Mk3 беше добра утеха.  Дори и да не го намериш в топ оборудване - модела е масово продаван преди кризата от 2007/8,  по моргите има много части. 
Прогресът на топ дизеловата версия на Мондео,  след Мк3 е регрес,  за съжаление. 
Мк3 2.2 TDCi - е можело да се купи за  23 000 евро, чисто ново,  вярно че няма кой знае какво,  но нека не забравяме че е 2005та - получавате кола ускоряваща за 8.7 сек 0-100,  с климатроник, прегледно табло,  подредена и удобна центална конзола,  ел стъкла,  ел огледала,  регулиращ се волан,  светлини за мъгла,  CD + радио с RDS,  централно заключване,  сваляне и вдигане на стъклата от дистанционно,  с която ще гаврите с пернишките голфове и кюстендилските 320ки, а разхода ще е под 6/100.... За тези пари просто няма конкуренция.
Мк4,  2.2 TDCi е достъпно срещу минимум 29 000 евро,  вървежа на книга е същия,  на практика който е пробвал - не е очарован.  Или може би сме очаквали твърде много.  Вярно получават се и много екстри,  но пък нека да си говорим честно -  освен ел пакет, фарове за мъгла и темпомат - другото се преживява. Или добавя след време.   29 000 еврака  за не особено пъргава кола - бих се замислил дали да не ги дам за една Е220 cdi или 520d който са били мостра. (коли на по една година и 20 000 км),  може да доплатя малко,  но ще си избия разликата като продавам колата.   Или да купя пак за 23к евро Мондео,  но 2.0 140 коня и да го "чипосам"... 
При Мк5 в сравнение с Мк4 се наблюдава застой.  Което хич не е добре.  Вместо да с подобряват динамичните показатели -  целите станаха екология и лукс. 

Alexi

да не забравяме,че Мк5 е и по малко от Мк4 на размери - пак крачка назад

didon80


Septerra

#39
Не съм съгласен. За мене връх в поколенията на Мондео (съотнесено към годините, в които се е продавало, разбира се, че няма да сравняваме кола 1995 с 2010, примерно) е МК4. Не го казвам, защото в момента имам такова - имах Мк3, което харесвах страшно много, карал съм МК5-ци няколко, а и МК1 и МК2 също.
Първо - легендарното вървене. Както съм казвал и преди, по мое мнение, МК3 се усещаше, че върви много заради голямата турбо дупка. Да, вървеше добре, но нищо кой знае колко изненадващо като погледнеш стрелката на скоростомера. При Мк4 е намалена значително дупката, което създава по-плавно усещане за вървенето, няма го изстрелването изведнъж, но стрелката катери по-уверено километрите. Някой спомена, че данните за ускорение при 2.2 били еднакви на МК3 и МК4, което не е точно така. МК4 2.2, 200 к.с. е 0.7 секунди по-бързо до 0-100 км/ч, нагоре разликата става още по-голяма. Не че това е много важен фактор за мен, но в името на коректните данни.
След това - като комфорт на пътуване, МК4 е близо до нивото на МК5 и далеч над това на МК3. Обезшумяване, работа на мотора, вибрации - няма база за сравнение. Нормално, дели ги едно поколение.
С екстрите също не съм съгласен - да, МК3 е много добре оборудван автомобил, но аз лично съм фен на по-модерни и по-готини джаджи. Няма как да не оценя двузонов климатроник, навигация на България, камера за паркиране, предни и задни парктроници и т.н.
Да добавим и обслужването, когато сравняваме с премиум колите. Мойто МК4 се обслужва на цената на 2.0 дизел МК3. Предполагам всички знаете колко струва обслужването на 6-цилиндров мотор (БМВ, Ауди, Мерц), окачването на тея коли, автоматици и т.н. В това отношение хиляда пъти ще предпочета Форда пред малко по-стара премиум кола на милярди километри.
В крайна сметка, всеки си има виждания - не ангажирам никого с мойто, изказвам изцяло лично мнение. :)


didon80

#40
По принцип и аз съм на мнение, че всяко следващо поколение трябва да е направено така че да е по-добро от предишното. Но за да е коректно сравнението трябва   да са същото ниво на оборудване и двигатели.
Останах приятно изненадан от коментара на един работник в сервиза в който първоначално обслужих мондеото. По думите му не е карал друга кола която да тръгва така. А там карат всякакви коли. Незнам, още е рано за Мк4, но като дойде момента може пък да прежаля разхода и да скоча на 200 коня.  8)
Вероятно 163 ще върви по-малко в Мк4, отколкото 155 в мк3. Макар да ги дават на равно по каталог.

Пламен Пенков

При мен при първото ми посещение в сервиз думите на "майстора" бяха:искам да ти кажа нещо хубаво за тази кола,но не мога,имайки в предвид
Форд Мондео .
Но моето мнение е точно обратното.

didon80

Колко мислиш му е умствения багаж на бай Ганьо...
(rofl)
За такива идеалната кола е Голф.

dtrifonov

Цитат на: hotblooded в 15 Февруари 2017 00:02:28
От 2-3 години вече не се предлага.  Моторите с повече от 4 цилиндъра отпаднаха в класа на Мондео.
Мотора на ПСА 2.2 204кс е 4 цилиндъра.

dtrifonov

Цитат на: Alexi в 15 Февруари 2017 19:45:46
да не забравяме,че Мк5 е и по малко от Мк4 на размери - пак крачка назад
Не съм съгласен.
за МК4

за МК5

Междуосовото разстояние е еднакво - 2850мм

Alexi

тия данни са леко сгрешени .. размерите им са подобни ,но Мк5 е по ниско ,което като седнеш в него много се усеща едно схлупено така над главата .. относно моторите ,излишно е да се спори че тоя на ПСА е доста по добър в много отношения ,то за това и Форд предпочитат да го купят от колкото да развиват стария

dtrifonov

Цитат на: Alexi в 15 Февруари 2017 22:01:15
тия данни са леко сгрешени .. размерите им са подобни ,но Мк5 е по ниско ,което като седнеш в него много се усеща едно схлупено така над главата .. относно моторите ,излишно е да се спори че тоя на ПСА е доста по добър в много отношения ,то за това и Форд предпочитат да го купят от колкото да развиват стария
Данните са от официалните брошури. А за мотора не споря, просто казвам, че го има.

didon80

Няма смисъл да издребняваме. Всеки иска да има по-нова и по-хубава кола.

hotblooded

Цитат на: dtrifonov в 15 Февруари 2017 21:32:37
Мотора на ПСА 2.2 204кс е 4 цилиндъра.
Няма го вече в ценовата листа.

didon80

#49
Забравих да добавя и нещо много важно отнасящо се до избора на мондео Мк4. Напрактика все още предлагането на употребявани екземпляри е твърде ограничено. Не случайно Алекси не можа да си хареса. Особено като си фен и мк3 ти е било с луксозно оборудване и е вдигнало летвата доста високо. Гледам офертите за мк4 и не виждам нещо което да предлага повече от това което имам в мк3, дори в повече случаи не се доближава. То при 10 годишните трудно се намира читаво заради евентуална амортизация, но при 5 годишните е още по-голяма мъка заради слабото предлагане.


hotblooded

Проблема е другаде,  след кризата - покупките на големи двигатели с много екстри и този клас сериозно намаляха.  Хората си пестят парите.  Може би и за това и предлагането постепенно изчезна. 

didon80

Вероятно, така че който е свикнал с лукс и търси такъв че и нещо отгоре е напълно възможно да го намери при друга марка, след като няма подходящ Форд.

TourneoRS

В Германия МК4 съм срещал рядко, а МК5 още повече. Бъкано е с Фиат, Хюндай, Киа, Смарт. Стари коли се виждат рядко, на доизживяване са до следващия ТЮВ който няма да минат. От горния клас Фолксваген, Ауди, БМВ , Мерцедес са най често срещани. Говоря за нови коли.. 2-3 годишни. Форд не е често срещана кола там. В едно населено място може да има 3 дилъра на Киа или Хюндай, и само едно на Форд. И то  има с няма десет коли в салона.

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

корейците много дръпнаха ,факт е .. форд леко се замозаклаха с постоянното повишаване на цените ,дълго време предлагаха само 2г гаранция ,много закъсняха с изкарването на Мк5 ,в един момент се оказа ,че всички конкуренти имат нов модел а форд няма ..
относно мк4 ,такива коли след фейса буквално няма ,по горната причина .. всеки потенциален купувач през 2012г си е мислел защо да си купя мк4 - модел на 8-9г ,като мога да си взема новата мазда 6 примерно

didon80

#54
Една статия от личния ми архив, в която се вижда как се представя комбито на мондео Мк4 2.0 TDCI след фейслифта сравнено с преките си конкуренти. Приятно четене.

Septerra

Чак пък бъкано с Фиат и Киа в Германия... :) По големите градове масово са немските марки от по-висок клас, в по-малките градове Фордове доста се карат - бъкано е с новия S-Max, семействата го купуват доста.

sinnerman


dtrifonov

Цитат на: sinnerman в 19 Февруари 2017 11:54:33
Как стоят нещата в сравнителен тест. тук
Аз не бих сложил Инсигнията пред Мондеото. Вярно е, че впечатленията ми са от МК4, но Инсигнията според мен има 2 сериозни недостатъка за кола от този клас: - много шумен двигател и това, че отзад мястото е малко. Странното, че Инсигнията е по-дълга от МК4, но е с доста по-късо междуосово разстояние - около 11см. Това, че са писали, че отзад няма място за главите според мен не е вярно.

sinnerman

Аз бих сложил Инсигнията на последно място (rofl)

Septerra

Инсигнията е малка и със скапан автомат - иначе си е хубава кола. Но край на сегашната Инсигния, до няколко седмици тръгва новата и ще видим там какво е положението. :)