Mazda разработва бензинов двигател без свещи

Започната от Проектоновинар, 20 Януари 2017 20:19:23

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Проектоновинар



Следващото поколение на бензиновите двигатели от семейството SkyActiv на Mazda ще харчи поне 30% по-малко гориво от агрегатите с аналогична кубатура.
Нещо повече - тези мотори ще работят по-скоро като дизели.

Днешните бензинови двигатели на японската компания имат много висока степен на сгъстяване от 14:1. Наследниците им, които ще се появят през 2018 г., обаче ще имат още по-внушителна компресия от порядъка на 18:1, а това вече е територия на дизела, предава Факти.

Новите двигатели от фамилията SkyActiv ще се родеят с нафтовите си роднини и по друг белег - липсата на запалителни свещи. Възпламеняването на горивната смес в тях ще се осъществява не посредством искра, а от високото налягане.

Инженерите на компанията смятат, че именно това е пътят към постигането на по-нисък разход и вредни емисии. Целта на японските конструктори е 1.5-литровият бензинов агрегат на следващата Mazda3 да харчи 3.3 л/100 км.

Източник: auto.dir.bg


nixel

Цитат на: Проектоновинар в 20 Януари 2017 20:19:23
Инженерите на компанията смятат, че именно това е пътят към постигането на по-нисък разход и вредни емисии. Целта на японските конструктори е 1.5-литровият бензинов агрегат на следващата Mazda3 да харчи 3.3 л/100 км.

(rofl) (rofl) (rofl) Да бе да... инжинерите смятали, по скоро маркетинг анализаторите. (rofl)

dimkaraganchev

Луди хора. Добре, че електричките настъпват... :))

ivchotr

Ако го направят наистина, ще е крачка напред. Все пак човек няма да мисли за свещи, кабели, бобини, запалвания... А бе кефи ме идеята.

sinnerman

#4
От няколко дни карам една без двигател (rofl)[attach=1]

hotblooded

Това Бенц го представиха преди 7-8 години,  бяха го кръстили DiesOto. , други фирми искаха да махат запалителната система от кабели, бобините и свещи, като я заменят с леща и лазер...  Самозапалване и степен на сгъстяване 18,  си е чист дизелов двигател,  просто ще го пробват да работи с бензин,  остава им да решат проблема със смазването на горивната система, която вече ще трябва да работи с налягания като в дизелите


jo_jo

Цитат на: sinnerman в 21 Януари 2017 09:17:01
От няколко дни карам една без двигател (rofl)[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3][attachimg=4]

гледам резервната гума в калъф, явно си сложил газова  (rofl)
тука на лидл има безплатна зареждачка за електрички, интересно колко ток дава за едно пазаруване.

Pyrhel

(wisdom) Като закачаш с attachimg и се преглежда на малка резолюция отдолу има скрол и става доста неудобно
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sinnerman

Цитат на: jo_jo в 21 Януари 2017 10:13:32
гледам резервната гума в калъф, явно си сложил газова  (rofl)
тука на лидл има безплатна зареждачка за електрички, интересно колко ток дава за едно пазаруване.
Днес ще я зареждам на паркинга на The Mall. Среден разход ми даде 28.8 кВтч. ???

Alexi



sinnerman

Мани... като Люк Скайлокър съм. (rofl)

TourneoRS

Все ми е било интересно с отоплението как се справя в студовете. :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

momo76

В четвъртък ти ли беше с тая Тесла пред асансьорния завод?
Добре изглежда.

sinnerman

Да. Модел S  P85. 416.к.с. 600Nm. С едно зареждане минава между 380 и 500 км, зависи от скоростта. Температурата в купето,  може да се регулира през приложение от телефона ако не си в колата.

Alexi

по същественото е колко ток хаби това отопление