Свети червено зъбно колело с удивителен!

Започната от petkomz, 24 Декември 2016 21:45:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

petkomz

Днес на два пъти ми светна такава лампа! Първия път колата загуби мощност. След половин час престой, беше изгаснала и си вървеше нормално. Вечерта пак светна но си вървеше добре. Знам че първите отговори ще бъдат за диагностика, но все пак реших да попитам ако на някой му се е случвало и предполага от какво е. Благодаря предварително!


didony

Да не те плаша ,но щом лампата е червена а не жълта аз лично не бих рискувал да карам колата. Успех.

petkomz

От таблото успях да видя 2 записани грешки, а именно А431 и 9601. Ще търся списък с кодове да видя какво означават. Иначе карах колата и днес, върви си нормално (за градско де, не съм я издувал).

Pyrhel

За жалост няма да ти свършат особена работа, таблото не показва грешки, свързани с мотора :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dak

Колега , намери някой elm 327 , ще ти свърши идеална работа . Ако няма от кой да вземеш поръчай си един от OLX , аз моя си го взех за 15 лв. чете грешки по двигателя , трие ги и може да се гледат живи данни !

btzvetanov

#5
Колега, поствам ти текстовете от книжката за Фокус 1, която ползвам (на руски) и по-надолу съм обяснил с две думи за какво става въпрос.

MНОГОФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ СВЕТОВОЙ
СИГНАЛИЗАТОР: АВТОМАТИЧЕСКАЯ КОРОБКА ПЕРЕДАЧ/СИСТЕМА ОХЛАЖДЕНИЯ

Загорается на короткое время при включении зажигания (положение II),подтверждая работоспособность системы. Если сигнализатор загорается во время движения, это указывает на наличие неисправности. Состояние автомобиля должно быть незамедлительно проверено на авторизованной
сервисной станции Ford.
Более подробная информация приводится в разделах: ,,Автоматическая коробка передач" и ,,Система защиты от перегрева двигателя"
..........
СИСТЕМА ЗАЩИТЫ ОТ ПЕРЕГРЕВА
ДВИГАТЕЛЯ

В случае уменьшения интенсивности циркуляции охлаждающей жидкости двигателя эта функция позволяет в течение короткого времени продолжать движение без повреждения двигателя.
Безопасное расстояние поездки зависит от температуры наружного воздуха, загрузки автомобиля и характера местности.
Принцип действия
Если происходит перегрев двигателя, стрелка указателя температуры перемещается в красную зону и загорается многофункциональный сигнализатор автоматической коробки передач/системы охлаждения.
Если температура двигателя продолжает повышаться, система отключает подачу топлива в половину цилиндров двигателя. При этом отключенные цилиндры функционируют как воздушные насосы и способствуют охлаждению двигателя.
Когда это происходит, также загорается сигнализатор неисправности двигателя. Автомобиль сохраняет способность к движению, но при этом ограничивается мощность двигателя и не работает система кондиционирования воздуха (при наличии). Продолжение работы приводит к повышению температуры двигателя, в результате чего происходит полная остановка двигателя.
Перед этим в течение 30 секунд мигает многофункциональный сигнализатор автоматической коробки передач/системы охлаждения.
Остановите автомобиль на ближайшем безопасном участке дороги.

С две думи лампата светва когато температурата на охлаждащата течност отиде в червения сектор и почва да мига 30 секунди преди ECU – то да изключи запалването на двигателя и подаването на гориво за да спре двигателя окончателно.
Гледах книжката на Фокус 2 но там не е описан такъв сигнализатор на таблото със символите, но е възможно да има същата сигнализация като при Фокус1 специално на твоя автомобил. За всеки случай си провери нивото на антифриза и ако ти светне пак тази лампа виж дали радиатора ти е загрял (да нямаш проблем с термостата). Провери и дали ти включва вентилатора за охлаждане на радиатора.

ivchotr

На моята в края на лятото ми се беше прецакала буксата за вентилатора на радиатора и светна такава лампа, само че жълта. Стрелката на температурата замина къде лютеницата, двигателят влезе в сервизен режим - явно беше изключил двата цилиндъра както пише в описанието по-горе. Но лампата така и не стана червена.
Ако температурата при колегата не се покачва драстично за кратко време, е по-вероятно да има друга причина за светването на тази лампа. Или кутията, или нещо друго, което е включено към нея. Или просто някъде по инсталацията нещо я кара да светва, без да има проблем. Със сигурност обаче е добре когато светне да я погледне диагностик, за да хване на момента дали изобщо има проблем.

petkomz

Благодаря ви за насоките! Накратко:
Не съм с автоматична скоростна кутия. При мен светва лампата когато е студена колата, малко след потегляне или ако вече е карана - веднага след запалване. Вчера на път за Враца светна и единственото което забелязах беше че в баира преди Враца се наложи да върна 4 та предавка, докато преди това само подавах газ на 5-та и колата се изстрелваше нагоре. След половин час престой лампата беше изгаснала и на връщане до Мездра въобще не светна. И така до вечерта когато след потегляне (беше студена), лампата веднага светна. Ще проверя течностите и ще търся някой с диагностика че по празниците не исках да ангажирам хората.
Весела Коледа на всички!

petkomz

#8
И така -  един приятел с диагностика я закачи и имаше записани 3 грешки:
P1622 Immobilizer ID Does Not Match
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
P0380 Glow Plug Circuit A Malfunction
Тая последната е нещо свързано с подгревните свещи и не ще да се изчисти само тя. Явно и заради нея свети лампата.
Може ли от EGR-а само сутрин когато е студена да изпушва синьо и мирише на нафта? Иначе като го гледахме на - тихи беше отворил на около 89% и като подадеш газ затваря до 0%, нормално ли е така?
Колкото до свещите още от лятото с подаването на контакт и лампата за подгрева само светваше и веднага изгасваше (за части от секундата) на практика няма подгрев. Сега в студа пак не я виждам да свети, иначе колата си пали перфектно "от четвърт", въобще не се "замисля" даже. Малко ми е странно в тия студове как пали ако наистина няма подгрев, ама пък и досега не е давала тази грешка?
Кодовете ги взех от тук иначе ги даваше на някакъв развален български. Може ли да му се има доверие на този сайт?

Pyrhel

Тези кодове правилно ги дава сайта. Лампата е възможно да е от P0380, защото свещите се грижат за емисиите и съответно е възможно да вкара колата в авариен, заради екологиите. Започни от тях, може и от тях да е проблема с пушенето сутрин. Това е и нормалното поведение на ЕГР-а.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


painty

Цитат на: petkomz в 26 Декември 2016 21:42:16

P0380 Glow Plug Circuit A Malfunction
Тая последната е нещо свързано с подгревните свещи и не ще да се изчисти само тя. Явно и заради нея свети лампата.

Колега тази грешка,светва ако имаш повече от  1 изгоряла свещ.

dak

Пушенето сутрин вероятно е заради подгрева на свещите , най добре да ги провериш и свещите и релето ! Колата ти ще пали без проблем до към -7 и повече градуса дори нито една свещ да не работи .  ЕГРа отваря предимно на средни обороти , при пълна газ трябва да затваря на пълно . Не е зле да го свалиш и почистиш защото е възможно поради нагар по някога да не затваря на пълно и заради това се получава загуба на мощност !

petkomz

#12
ОК! Благодаря ви отново! Ще търся помощ как се сваля пък ЕГР-а сега. Ако някой го е правил - да помага!
Намерих едно видео явно със свещите ще бера ядове. Ще пробвам дали моята развива над 3000 оборота, или е ограничено като тази на клипа?

G_o_c_e_v

Ц макса записва грешка при изгорели свещи. Предполагам и при теб трябва да е така. Ако свещите ти са на удобно място, може да ги провериш без да ги сваляш дали има изгоряла, ако няма изгорели, вече се свалят, за да се провери къде загряват.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

petkomz

Мдаа, за съжаление франсетата са ги набутали на майка си в  .... >:( ! На много неудобно място са между двигателя и купето. По съвет от приятел, трябва да търся някаква букса в която се събират четирите кабела от свещите и от там да ги меря, че за да се стигне до тях трябва да се свалят чистачки и пластмасата под тях! Ще търся и релето къде е за да го проверя и него.

dak

Първо виж свещите , ако не си много на ясно по добре потърси някой който знае какво прави (стига да има такъв човек щото в моя град няма и за да отида при читав майстор се записвам 7 дни предварително и после карам 20 км. в една посока :D)

G_o_c_e_v

Цитат на: petkomz в 27 Декември 2016 15:15:37
...По съвет от приятел, трябва да търся някаква букса в която се събират четирите кабела от свещите и от там да ги меря...
Това мислех да ти го пиша, но не бях сигурен дали свещите на 1,6 пак са на криво място, като при 2.0
При мен буксата е в ляво над 1-ва дюза или малко в ляво от нея. Там с кабел от + на акумулатора можеш кабел по кабел да ги провериш всяка дали има изгорели.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

G_o_c_e_v

Ето и какво представлява буксата с четирите кабела.
Доста навътре е, но се стига с две ръце, за да я откопчеете и да проверите пин по пин всяка една от свещите дали има изгорели.
[attach=1] [attach=2]
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!