Въпрос най-вече за турбото.

Започната от thefreakz, 17 Декември 2016 22:12:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

thefreakz

Здравейте колеги. На първо място нов съм тук и незнам до колко правилно пускам темата, моля да ме извините ако има грешка.
Работата е следната Форд фокус 1.6тдци 2006г / такси на 290002км.
Колата гори масло, сменяме го на 10000км с 5/40 марката ше ви излъжа каква е, ня първите 2500/3000км не го пипва след това като го подкара на 700-800км доливам около 200грама кога повече, кога по-малко.Около колата нон стоп мирише на масло, можете да си представите че по целия двигател /турбина маркучи има масло. Колата си върви добре ,но вчера много странно загуби мощност сякаш като чист дизел, следователно отидох в сервиз провериха турбото НЕ имало лек луфт но си свисти, дебитомер всичко наред УЖ. Закачиха я на диагностика и показа около 12 грешки(какви точно бяха немога да ви кажа) след изчистването им колата отново си тръгна по старо му. Почетох тук там ,доста се оплаших така нареченото "гръмване на турбото" и това как неможе да се загаси колата по нормалният начин. Искам да попитам проблема с обилното горене на масло и това че никога не е сменяна и дори пипана турбината мога да очаквам еветуалното и гръмване. Сега обмислям да мина на масло 10/40 дали ше намали разхода му. Главното се притеснявам за турбото и да не ме изложи баш когато съм с клиенти.

ПС: колата работи по много часове на място всяка зима ,не се гаси с часове.

Благодаря ви!


Dmitarcho

Трябвало е да запишеш грешките.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

Mondeicho

Има доста хора, които си карат с 10/40 и нямат оплаквания. Аз лично не съм пробвал и нямам намерение да го правя. Щом имаш омаслено навсякъде, определено трябва да се намери причината за това и да се отстрани.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Ммм, да. Вчера установих съвсем случайно, че дизелакът на щерката е загубил доста масло, вследствие на което си е заминал и пистовият ремък. Всичко отдясно е в масло - заради семеринга на коляновия вал. Днес го сменят.
Виж дали и при теб не тече от някъде, щото се почва с малко, докато не шурне като чешма. Иначе твоят двигател е май като на Пежо. Механиците много го харесват, щото и те деца хранят  (rofl)

П.П. Имал съм коли на двойно повече километри и години (даже едната още си стои) и досега не съм имал случай да протече семеринг на коляновия вал. Не знам от какво ги правят фордовите, ама не са от най-здравите, явно  (hammer)

Mondeicho

Те явно не са от най-дълготрайните компоненти, но освен това са с голям диаметър, който според мен по бързо ги износва. Другия в скоростите при Мондеото също е голям и е с цена около стотачката... :'(
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

Е ,какво значи не са дълготрайни ,така тръгват митовете .. моя на 10г и 200к км грам не пускаше семеринга

Pyrhel

Не знам от какво си отиват семерингите - на едни и същи мотори при едни карат, други не. Имам наблюдения на няколко 1.8 бензина - единия прокапа леко на под 50к км, на другите над 200 все още нищо. Други 2, пак 1.8, но стари, единия е 300 и нещо, другия е 400 и нещо хил км - нищо... То като с маншоните на каретата - на Ц5 са оригиналните, на Мондеото се скъса на 120-140 хил км единия, другия до последно нямаше и напукано.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Моите и двата на 160 000 си пускаха масълце, имам наблюдения и върху още няколко като моята и са същата работа. Сменявани са семерингите предимно външния и си капе след време. Чакат и няколко часа както са инструкциите... Предполагам, че и частите са ни с лошо качество, но това са фактите.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

thefreakz

Определено частите са ни много лоши, сменяхме и семеринги същатат работа, истината е че колата вече 2,5 години е така с маслото, проблема е някаде по надълбоко, честно да ви кажа шефа не се дълбочи в този проблем, веруятно от този проблем идват и редица други.Искам да ви попитам ,дали при така нареченото гръмване на тубрината дава някакви признаци ,че и идва времето или просто може да се случи в всеки един момент без дори да разбереш като промяна на звук или нещо от сорта.

Alexi

На твоя мотор аз бих му направил профилактика на маслените магистралки че там има изявен фабричен дефект и турбото си отива без симптоми


ivchotr

Цитат на: Alexi в 20 Декември 2016 00:08:19
Е ,какво значи не са дълготрайни ,така тръгват митовете .. моя на 10г и 200к км грам не пускаше семеринга

На въпросния Фокус, 2001 г., на малко над 200 к, си замина семерингът и ме вкара в приключения. Фиатът е 1992 г., на над 300 к, и не е имал подобни проблеми.