Какво е aux. Heater

Започната от georgitomov, 15 Октомври 2016 21:53:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

georgitomov

Добър вечер колеги имам вероятно глупав въпрос но не знам какво е.На дисплея на колата когато пусна парното на жега докрай и без значение от степента на духане се включва aux.heater. и отдолу изписва проценти.Понякога от 100%вървят надолу а понякога вървят от примерно 30%  и се качка към 100%. Моля за съдействие благодаря.


Bivola

Мисля че е ел.нагревател(печка), а процентите са натоварването, на което работи. Доколкото знам при температура на антифриза над 70градуса се изключва напълно.

georgitomov

Ами защо тогава когато колата е загряла и го включа парното на топло тогава несе включва.мисля че ако е печка щеше да се включи а то не се включва.сигурно е направено да се включи само при студен двигател.

Mondeicho

#3
Именно, идеята на нагревателя е да спомогне за по бързото загряване на антифриза/купето. След като това се случи няма нужда от него и затова не се включва. Не знаех, че даже го изписва на дисплея...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

painty

Цитат на: georgitomov в 15 Октомври 2016 21:53:56
Добър вечер колеги имам вероятно глупав въпрос но не знам какво е.На дисплея на колата когато пусна парното на жега докрай и без значение от степента на духане се включва aux.heater. и отдолу изписва проценти.Понякога от 100%вървят надолу а понякога вървят от примерно 30%  и се качка към 100%. Моля за съдействие благодаря.
Колега мисля че това е PTC(електрически до отоплител ) намира се вътре при радиаторчето на парно.Доста полезна екстра за дизел:)

Bivola

Мда, и аз имам предвид РТС. Когато колата е загряла над 70 градуса не се включва.Другото условие е външната температура да е под10 градуса. Мощността му е някъде около киловат и се управлява от GEMa посредством ШИМ. Предатавлява ел.нагревател в блока на парното вътре в таблото. Мисля че това е и първия консуматор, който GEMa гаси, ако усети че не му достига мощност. Щом го имаш този PTC heater най-вероятно имаш и 150А алтернатор, за да може да го храни отоплителя.
С постепенното загряване на двигателя се намалява и процентното натоварване, на което работи отоплителя.
Ако си на ти с езиците, разгледай в Нета за PTC Heater Ford.

georgitomov

Добре за 150A акумулатор несъм гледал колко е аз от скоро я имам колата и дето се вика още я изучавам.търсих в нета и намирам Auxiliary heater.някъде кават че не било хубаво да работи когато колата е на място,другаде че помагало за по бързо загряване.

Alexi

Цитат на: Bivola в 16 Октомври 2016 09:45:54
Мощността му е някъде около киловат
ко речи ? :) това знаеш ли колко ампера са на 12 волта .. подгрева на антифриза обикновено са 3 свещи подобни на тия подгревните на мотора и със подобна консумация .. полезна екстра са зимата

Bivola

#8
Доста са, затова и бушона е 80А. Стопля купето за няколко минути при студена кола и отрицателни температури. Доколкото си спомням даже май беше и с отделно захранване директно от плюсовата шина на акумулатора.

18К463 му е номера



Това е снимка от блока на парното на мойта Фиеста, която е без PTC и това е мястото, на което по принцип се монтира нагревателя.





К.Методиев

Цитат на: Alexi в 16 Октомври 2016 13:27:18
ко речи ? :) това знаеш ли колко ампера са на 12 волта .. подгрева на антифриза обикновено са 3 свещи подобни на тия подгревните на мотора и със подобна консумация .. полезна екстра са зимата

Подгревните свещи за антифриза са 600W мерил съм ги с ампер клещи.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Mondeicho

Цитат на: georgitomov в 16 Октомври 2016 13:25:59
Добре за 150A акумулатор несъм гледал колко .....

Предполагам е правописна грешка от бързане, защото става дума за алтернатор ....
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

georgitomov

Да обърках.Супер благодаря за инфото разбрах какво е а обслужване имали някакво или не тази печка?

Bivola

Не, обслужване няма. То е един блок с три нагревателя и малко електроника, няма какво да му обслужваш.

stoianmitkov

#13
georgitomov,може ли да поясниш как пускаш парното до дупка!Натискаш червения бутон при управлението на климатроника,или нещо друго? Интересува ме, за да мога да проверя дали го имам при моята кола,защото ми се струва доста полезно.
Ford Focus C-MAX 2005г. 1.6tdci 109к.с.

georgitomov

Парното го завъртам на макс.червено и пуска примерно на ниво 2 на сила и таблото изквиква и на дисплея вътре в километража се показва aux.heater 100%. А ако врътна жегата съвсем лркс към по хладно се изключва aux.heater off.Зада ми работи трябва врътката да ми е на най топло врътната. Степента на духане е без значение.от 1до4

stoianmitkov

Вчера сутринта се опитах да пусна този aux heater, но май нищо не стана.Да не би при моделите  с климатроник да няма такава функция, или при тях е направено по друг начин,който аз не знам?

Ford Focus C-MAX 2005г. 1.6tdci 109к.с.

Dmitarcho

Не всички модели имат допълнителено подгряване. Може в твоя Ц-макс да не са поставили ;) Някой беше сложил снимка къде се намира този нагревател .... можеш да провериш дали е там ;)
Ръца Пръца

dak

Всички ли фокуси имат тази екстра ? Аз на ц-макса до сега не съм виждал подобен надпис  ::)
Тъкмо го постнах и гледам че си отговорил  :D

Mondeicho

#18
Не всички, това си е допълнителна екстра и ако не е поръчана не е добавена съответно. ;D
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

stoianmitkov

#19
Колеги, може ли някой да ми каже, само този ел.нагревател за радиатора на парното ли трябва да го имам,за да мога да си направя колата с aux heater, или панаира е по-голям? Имам предвит,ще трябва ли някаква пренастройка на компютъра ?Изобщо, ако някой има идея как може да се направи, моля да пише!
Това е въпросния нагревател,нали?

А така е при мен:


Ford Focus C-MAX 2005г. 1.6tdci 109к.с.


Bivola

Разгледай тази тема в руския форум.
За фокуса не съм много запознат и не мога да дам компетентно мнение, но при Фиестата е по-сложно. Освен нагревателя ти трябват  още две релета с прилежащото им окабеляване до двигателния отсек и отделно мисля, че два провоодника към GEM-a. При Фиеста има и един GEM, който не подържа Aux heater-a като опция, но ако го има като опция се активира след монтажа и окабеляването му. Но имай предвид, че ако искаш да го направиш по фабрично му, ще ти трябват двете релета и окабеляването, което си е много занимавка и сега в това време задължително и гараж(топъл). Лошото е, че не може да се направи да работи на копче(реле) на принципа Вкл\ Изкл., защото по принцип управлението му е безстепенно и се управлява с коефициент на запълване и трябва да включва само при работещ двигател и включен вентилатор на парното, за да не изгори(прегрее). Доколкото си спомням някъде в линка, руснакът беше направил генератор работещ някъде на около 170Hz, с който управлява нагревателя на някакво средно натоварване.

stoianmitkov

Ясно, значи никак не е проста тази работа.
Ford Focus C-MAX 2005г. 1.6tdci 109к.с.

nixel

#22
Добре де, ако на georgytomov му пише aux heater значи има горивен отоплител в двигателния отсек.
Защо всички се насочвате към електрическите PTC-та?

По принцип при дизелите мисля че aux heater се среща по често.

ПП: AUX Heater-a отоплява антифриза, за да може парното по-бързо да започне да духа топло. Когато е загряла колата няма особен смисъл да се включва. Двигателя вече е топъл и може сам да поддържа температурата на охладителната система.
Ето един примерен AUX heater:


PTC heater елементите все си мисля че са предназначени повече за бензинови коли. Не знам защо, може би защото не съм чувал за безинов AUX heater.

Или аз се бъркам нещо.

Mondeicho

Колегата иска да си монтира и пита как става това. Хората му отговарят и той си преценява дали ще му се занимава... (fe)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.