Focus Estate 2009, 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS)

Започната от nixel, 10 Август 2016 22:30:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nixel

#30
Този месец ще сменям предни амортисьори - пълен комплект, неоригинални - SACHS. Тръгнали са да си ходят моите, а и имам едно пукане отпред, което ме съмнява да е от рейката.
Трансмисионно масло, че в студа започна адски трудно да влиза скоростния лост. Много скъпо това масло, хубаво че имаше черен петък...  :D
Ще пробвам и прословутата добавка на Bardahl за спиране на течове от хидравликата.

И най важното и интересно (поне за мен) - поръчах си електрическа печка (ака PTC heater Visteon) за 85 кинта  (pnga) - http://www.ebay.com/itm/112172451396?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Предстои ми интересен монтаж. Чак не ми се хваща в тоя студ.

А ако ми остане време до края на годината ще подхвана и спирачните дискове, накладки, течност. Рейката напролет. Че свършиха парите за подаръци.  (rofl)


Bivola

Браво!
Супер мод си започнал. Имаш ли окабеляването и намерил ли си схема?

nixel

Цитат на: Bivola в 01 Декември 2016 11:34:05
Браво!
Супер мод си започнал. Имаш ли окабеляването и намерил ли си схема?
Дебелите кабели - черен маса, червен - през F5 в бушониерата при двигателя. Трябва да се сложи 80А бушон там.
Тънките кабели са към GEM-a.
От буксата има номерация - pin1 и pin2, но за съжаление нагревателя който съм поръчал е с резнати кабели и не знам кой кабел кой е.
Pin1 трябва да отиде към pin5 на C102 конектора. Това е големия син конектор към GEM-a.
Това мисля е за вкл/изкл.
Pin2 трябва да отиде към pin9 на C103 конектора. Това е малкия син конектор към GEM-a.
Това трябва да е за PWM (Pulse Width Modulation) сигналс с който се регулира силата.

На най горния ред - пети кабел с тиксото е от pin1 на нагревателя.


Тук деветата дупка с кабеля отиващ надясно е този който идва от pin2 на нагревателя.


А тук лилавия кабел е вързан към червения на нагревателя. Отива към най долния бушон 80A, който по принцип го няма и трябва да се добави.


Хубаво че попита, та да събера тука информацията. Хем после няма да я търся пак.

Голям кеф ще е да не слизам 10-15 минути по рано че да подгрявам колата за жената и детето.

nixel

 (happy) (happy)
Намерих по подробна информация - https://www.drive2.ru/l/897255/
Черния е pin1, отива към pin5 на C102
Кафевия - pin2, отива към pin9 на C103

Активацията с elm327 съм я направил и вече два дена все ми пише че се включва aux heater-a, и трупа грешки за open circuit or short to ground  :D

Но това ще е ефективно, понеже забелязах че сега с активирана функция в GEM-a духа по силно в купето на автоматичен режим.

nixel

Вече със сменени амортисьори, предницата стана чудна. Не мога да и се нарадвам още. :)
Смениха ми и маслото на скоростната кутия, но все още скоростите си влизат трудно. Най се усеща на първа. Понякога е голям зор. Съвсем леко се усеща на втора и задна, а другите нямат проблем. Чудя се дали не е нещо друго.

Взех Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 - 2 бутилки по литър. По спецификация събира 1.9 литра.
Маслото отговаря на спецификацията на форд WЅD-М2С200-С
От АутоБим беше по 22 лева литъра в черния петък. :)

Дошла ми е и печката! След малко ще ходя да я вземам.

ivchotr

Някакви впечатления дали добавката за горивото е свършила работа?

nixel

Ами не знам какво да кажа. Тя със сигурност си е свършила някаква работа.
Аз се оплаквах от проблем при студен мотор - подвам газ, тя ми забива муцуна и след 5-6 секундно забавяне тръгва. Ако е по студено сутринта (-5 градуса може би) паля и гасне. Повторно палене решава проблема, но това забиване на муцуната беше постоянно докато не загрее до около температурата за включвне на газта. Мине ли я тази температура - дали на газ или бензин всичко става перфектно.

Свалях акумулатора, ресетвах адаптивните настройки, сложих добавка и я изгорих - все тая. Не се подобриха нещата. Правих си диагностики и установих че ТПС-а ми не е много във ред.
Накрая отидох при най ивзестния елконаджия тука. Той ми каза че колата е пушка и нищо и няма. Моята идея беше да ми тества тпс-а някакси, че 180 кинта за проба не ми се дават.
Както и да е. Обясни ми че от постоянно каране на газ, адаптиращите карти се променят и правят проблем точно сутринта когато е на бензин колата. PCM-a няма откъде да знае че в колата има газово. Освен това и горивните карти са проектирани на база италиански горива, а не български. Та и това оказвало ефект. Насочи ме към газаджията на газаджиите  (wisdom).

Аз естествено не му повярвах, понеже предната зима нямах никакви подобни оплаквания. Но реших да му спазя съвета да я покарам малко на бензин. Затрих адаптациите и карах няколко дена. За всеки случай смених и бензиностанцията. От Шел 100 октана минах на Лукойл А95 Екто.
Днеска сутринта си беше друга бира, ама кое оказа ефект не знам. И то пак не е изчезнал ефекта напълно, но имам значително подобрение. Вече съвсем леко се усеща.
Този уикенд планирам пак да позачистя дросела, че последния път като го гледах, не беше от най чистите. Ще ресетна пак адаптациите и ще покарам сигурно месец на бензин.

Бях хвърлил око на този EVAP клапан, ама и той едни пари...

Пък и щом има подобрение от смяна на бензиностанция или каране на бензин, най-вероятно няма механичен/електрически проблем и съм малко по спокоен.

ivchotr

М, да. И моята забива когато е студена малко преди да обърне на газ. А уж карам с гориво от проверена бензиностанция ::) Ще взема да и бодна и аз една добавка и да се надявам, че няма да разкърти големите нагари и да стане по-зле.

nixel

Поради липса на време през деня, вчера вечерта си инсталирах печката на един осветен паркинг до бензиностанция.
Измръзнаха ми краката, жабката я свалях поне 5 пъти, но успях да прекарам всичките кабели и т.н. Най големия зор ми беше да напъхам този нагревател на мястото му.
Интересното при мене беше, че там където трябаше да се сложи 80А бушон, вече имах друг 30А. Не знам какво е закачено през него, но засега го оставих като само смених бушона и добавих плюса за PTC-то.
Наложи се малко да поначупя капачето на нагревателя, понеже прекарах нов кабел директно от нагревателя до бушоните отпред при двигателя. Без букси и т.н. И понеже сложих нови кабелни обувки, се оказа че няма много място за тях и естествено нямаше как да ги изкарам от нагревателя по естествения им начин.

Както и да е. Остана ми едно болче (по скоро крепежна видия), което така и не разбрах откъде е.  :D
Всичко тръгна перфектно и работи напълно автоматизирано. Без никакви аварии, освен катастрофата на която станах свидетел.  :-X

Голям кеф си е на студен мотор парното да духа топло като на загряла кола.  (happy) Препоръчвам я на всеки тази модификация. Особено ако като мене се използва колата масово за кратки разстояния (3-5км).

Soura

Страхотен дневник ! Изключително полезен и пълен с идеи за подобрения  (clap) ! Фикуса изглежда много добре  (fe)


BillyBADBoy

Цитат на: nixel в 01 Декември 2016 00:12:19
Този месец ще сменям предни амортисьори - пълен комплект, неоригинални - SACHS. Тръгнали са да си ходят моите, а и имам едно пукане отпред, което ме съмнява да е от рейката.
Трансмисионно масло, че в студа започна адски трудно да влиза скоростния лост. Много скъпо това масло, хубаво че имаше черен петък...  :D
Ще пробвам и прословутата добавка на Bardahl за спиране на течове от хидравликата.

И най важното и интересно (поне за мен) - поръчах си електрическа печка (ака PTC heater Visteon) за 85 кинта  (pnga) - http://www.ebay.com/itm/112172451396?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Предстои ми интересен монтаж. Чак не ми се хваща в тоя студ.

А ако ми остане време до края на годината ще подхвана и спирачните дискове, накладки, течност. Рейката напролет. Че свършиха парите за подаръци.  (rofl)

Отоплителят , който си поръчал е 3M51-18K463-FC, но в момента намирам само 3M51-18K463-FB.

Имаш ли представа дали става за hatchback 2008+

nixel

#41
Трябва да търсиш 18K463.
За фокус 2004-2011, куга, ц макс мисля че бяха еднакви. На фокус мк3 са различни и май на мондео. Тези букви отпред и отзад мисля че нямат значение. Но не съм напълно сигурен.


Ето - http://www.ebay.com/itm/2004-2011-VOLVO-S40-V50-C30-interior-heater-electric-preheater-3m51-18k463-/322332623857?hash=item4b0c8583f1:g:wEoAAOSwcUBYLy-3&vxp=mtr
На волво са същите, както и на мазда. Все пак е все на форд.

sa6ster

Я раздуй малко за тоя нагревател. Как точно работи? Какво го контролира кога да се пали и спира и тн.
Според ebay струва 100-150 лв.
Труден ли е монтажа и за всякакви Мк2-та ли става (аз съм с 1.6 бензин 2007 )?
Какви ползи има от него - парно, бързо загравяне?
Поздрави,
Александър

BillyBADBoy


nixel

#44
Нагревателя се контролира от GEM модула автоматично. Примерно сутрин при 0 градуса влизаш, палиш и пускаш парното. За нула време започва да духа топло, понеже нагревателя се слага до радиатора за парното, и климатичната система върти въздуха от там.
GEM-а си следи какъв ток идва от динамото, какви консуматори има включени и т.н. Според това колко свободен ток има от динамото - определя на колко % да работи нагревателя чрез импулсна модулация (PWM). В смисъл че не хаби от акумулатора.
Примерно тази сутрин при мен беше -4 градуса и се наложи да пусна подгрева на предния джам. Изписа ми AUX heater 5%, по едно време го изключи. Предния джам се поразмрази, изключих подгрева, и отново автоматично се включи нагревателя на 90-100%. Явно тогава се освободи наличен ток за нагревателя. То реално не може ръчно да се пипа. Напълно е автоматизиран целия процес.
Реално ефекта при мен е, че преди включвах парното след 3-4 км някъде когато си превключи колата на газ, понеже преди това само ме обдухваше със студено, а и мотора по трудно си загрява. Сега пускам парното когато запаля колата. До 3-4 км в колата вече не е кучи студ, а е нормално. А двигателя че е студен хич не ми дреме.  8)

Чел съм някъде че на мк2 има значение управлението на климатика, дали поддържа нагревател. Имаше един номера за сравнение. Ако не го поддържа се налага смяна на панела за управление. Ама потърсете.

Във ebay ако намерите оферта със Make Offer и отрязани кабели без букси (като мен), не е проблем да се хванете за това и да смъкнете цената. Аз от 35 паунда и 12 доставка смъкнах на 25 паунда + 12 доставка.

На картинката се вижда нагревателя 18K463 с оригинални номера: 1553222 и 1727072. Това е за  Focus 2008- (CB4)


За  Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07 (CAP) го дават с finis: 1553222
За    Kuga 2008- (CBV) го дават също с finis: 1553222 и 1727072
Демек са същите. Последните букви мисля че са само коя версия на хардуера е вътре, което реално няма значение.

За  Mondeo 2007- (CA2) е друго - 1560084 и 1717061
За  S-MAX/Galaxy 2006- (CA1) е същото като на мондеото - 1560084 и 1717061

Всъщност едно търсене в ebay на "3M51 18K463" ще ви даде списък с нагревателите като моя. - Ибей
Аз немски не разбирам, но от линка на горния пост всичко е нагледно. А аз съм слагал линкове към руски източници със също добре обяснени неща.
Вече колко е лесно, зависи колко сте сръчни. На мен ми отне около 3 часа цялата работа. 5 пъти слагах и махах жабката. Металната планка докато и намеря всички болтове и т.н. Най големия зор беше да напъхам нагревателя, понеже пластмасовата кора, която обхваща целия панел около жабката ми пречеше адски много. Бая я кривих, докато го нахакам вътре.
Нямах и добра организираност, а и беше след 12 вечерта и не беше много светло.  :D

Ама отворете гугъл и четете. Аз търсих "ford focus mk2 retrofit ptc heater" и намерих от английския форум малко инструкции. Сравнявах номерата от eucatparts и т.н.

ПП: Забравих да споменя, че дадох още 20 лева за кабели, кабелни обувки и т.н. 10кв кабел не е много евтин.

Bivola

Цитат на: nixel в 13 Декември 2016 22:15:08

Чел съм някъде че на мк2 има значение управлението на климатика, дали поддържа нагревател. Имаше един номера за сравнение. Ако не го поддържа се налага смяна на панела за управление. Ама потърсете.


Mда, когато е с климатик панелите са различни. При панелът, който подържа Aux heater-а има нещо допълнително( може би пин на буксата), който дава информация дали вентилаторът на парното е включен. Само тогава трябва да тръгва отоплителя, защото ако няма обдухване от вентилатора ще изгори или ще увреди пластмасите около него. Но това е задължително сигнал към GEM-a, че вентилаторът работи.
Toва е само когато имаме климатик. В случая с климатроник не знам какво и как се случва.

ivchotr

А допълнителната печка би трябвало да се включва, когато системата е настроена на някакви високи градуси, предполагам. Че иначе лятото ще стане веселба.

BillyBADBoy

ЦитатGEM module sends the electrical addition to using a PWM (Pulse Width Modulation) signal. The system is only enabled if the following conditions are met:

• Engine temperature below 60 ° C.
• Outside temperature below 10 ° C.
• Sufficient battery and alternator capacity available.

The electric heater comprises a housing with 3 separate heaters being installed in the heater housing. The system heated so only the interior.

The electronics that is integrated into the housing of the electric heater can control the power of each heating element in three steps. On the basis of the PWM signal that is gestuurt is independently controlled by each element of the GEM module by the electronics. By varying the time that each element is active, the power of each element and / will not let the three elements overlap creates a system that can adjust the temperature continuously variable. The total power supplied by the three elements is linearly related to the GEM module generated PWM signal.
The immersion heater is automatically switched off when the engine temperature rises above 70 ° C or if the outside temperature rises above 20 ° C.

ivchotr


nixel

Забравих да спомена, че само заради тази печка преди месец си взех едно хубаво зарядно. Пролет/есен да си дозареждам акумулатора. Системата макар и да е организирана, така че да не хаби акумулатора, в крайна сметка го ощетява и от зареждане, а на къси разстояния си е постоянно черпене на ток за стартера.


nixel

Май отдавна не съм писал.
Писал съм за рейката ми - https://fordbg.com/forum/index.php?topic=8780.msg113226#msg113226
Засега си доливам. ::)
От доста време не съм я глезил, понеже ме изнерви с забиването на муцуната - https://fordbg.com/forum/index.php?topic=8947.msg115119#msg115119

В крайна сметка все още не съм ходил на реглаж на клапани, нито верига съм бутал. Само си смених алтернатора с по голям. В момента имам един 120А за продаване. Алтернатора главно го сменях заради печката за зимните месеци.

Сега съм на тема - смяна на консумативи  :'(
Преди седмица сменях двата филтъра на газта, ремонтираха ми изпарителя че капеше върху ламбдата. Смених си вакуумните маркучи на соленоидите. (от четирите само 3 смених, ама и другия ще го хвана скоро).
Нови свещи - NGK 1516 (скъпички са мамка му)  :'(
Мисля си за промиване на двигателя преди смяна на маслото другата седмица.
Писал съм защо искам промивка - ЦЪК Както и малко инфо за типовете добавки и методи на промиване - ЦЪК

За начина на промиване по всичко личи че ще се спра на бавна добавка - Liqui Moly Engine Clean (слага се 100 до 300 км преди смяна на маслото). Просто не ми се рискува с промивно масло от продавалника. Такива неща не купувам от продавалник.
Не знам само с маслото какво да правя. Ford Formula F, CASTROL MAGNATEC STOP-START, TOTAL 9000 FUTURE NFC или Yacco Lube F
Да си кажа честно клоня към Yacco само защото цената в официалния вносител е поносима. Castrol и Total да им се нагледаш на ментета. Скоро един приятел си изпати от фалшив кастрол.
За Формулата..... не знам какво да кажа. Пак ще е пълно с ментета, а на МП доверие им нямам. Познат ми е разправял как му продават чистачки БОШ дето нямат нищо общо с БОШ. И то уж ги познава там.

Както и да е. Планирам да подменя и спирачна течност и накладки може би.

Alexi


nixel

Маслото вече е сменено със Ford Formula F 5w30
Снощи си прегледах бобините. Не знам дали съм споменавал но и четирите ми са сменени. Първо взех 2 febi, по-късно още 2 ngk. Febi бяха на 1-ви и 3ти цилиндър, а ngk-то на 2ри и 4ти. Вчера им размених местата, като забелязах че пружинката на 2-те febi в долната част откъм свеща не бяха много наред. Точно най отдолу бяха някак си черникави на места. Понеже си пазя оригиналните бобини, им смених пружините с оригиналните.
Може и да си внушавам, но днеска колата се държи перфектно. Не мога да и се нарадвам. Все едно на друга кола се качвам.

nixel

Ха-ха-ха
нали съм на тема профилактика, та си викам това нещо горивния филтър няма как да е несменяем, тя помпата струва майка си и баща си, не може да не се сменя.

И какво открих - 1785542
В мото пфое е 65 лева.
Афтърмаркет vaico е 23 лева - https://www.autodoc.bg/vaico/7655989

За сега нямам намерение да го сменям, но на някой може да му е полезна информацията.

Pyrhel

Внимавай с артикулите в Аутодок - винаги ги проверявай по номера в Микрокат, защото пишат, че някои неща стават, а всъщност са за предишен или подобен модел. Този филтър например пише, че става и за мен, а е за предишния модел с друг мотор.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Цитат на: Pyrhel в 27 Май 2017 15:41:43
Внимавай с артикулите в Аутодок - винаги ги проверявай по номера в Микрокат, защото пишат, че някои неща стават, а всъщност са за предишен или подобен модел. Този филтър например пише, че става и за мен, а е за предишния модел с друг мотор.
Ще го имам впредвид. Специално този филтър го намерих по номер, но не знам вече откъде го взех.

Mare

Образцов собственик!
Влюбих се в тия джанти, но нямат намиране, някой ако чуе нещо да свирка!

nixel

Цитат на: Mare в 28 Май 2017 03:23:10
Образцов собственик!
Влюбих се в тия джанти, но нямат намиране, някой ако чуе нещо да свирка!
Точно джантите пък са може би едно от малкото неща които не ми харесват в колата. И вече 2 години и нещо и още ме дразнят.
А има къде по хубави джанти - http://www.ebay.com/itm/Cerchi-in-lega-Ford-Focus-C-max-Kuga-Mondeo-da-17-034-NUOVI-Offerta-Bicolore-100d-/381423602767

Mare

С такова удоволствие ще ти ги купя. :) Пиши като решиш да ги сменяш.  16-ски са нали?