Focus Estate 2009, 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS)

Започната от nixel, 10 Август 2016 22:30:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nixel

Вече мина година и половина, ама все пак да си отворя и аз един дневник.
И аз съм горд собственик на Фокус мк2.5 с двулитровия дуратек и фабричното BRC. И то още от февруари 2015-та! Иди после обяснявай на комшиите отдолу че нямам пари да оправя теча от банята.  (rofl)




Имах ядове с тая кола, но се оправиха нещата - свещи, бобини, масло, филтри. Първата екстра беше да сложа един хубав въздушен филтър - K&N. Не го взех толкова защото бил спортен, а защото е изгоден. Излезе ми под 100 лева от англия. За 5 години му избивам цената.
Ето едно видео за филтъра (макар и на ST):
https://www.youtube.com/watch?v=PNtPPdBwOvM

Последваха разни други ремонтчета - термостат, ремъчета, семеринг, филтър за маслените пари, гарнитура на капака.

Малко глезотийки - предни ветробрани/дефлектори, калобрани - предни и задни, втори ключ с дистанционно.
Дойде лято (2015) - фреон.

Дойде ред на багажника. Забравих да снимам, но се чудих как да организирам нещата и какво да правя резервната гума която се разхожда из него.
Тази гума така и не измислих вариант да я закрепя по някакъв начин. Купих и само един калъф от 7 лева, че найлоните около нея се бява разпаднали вече. А разните крикове, аптечки и т.н. бяха из няколко торби още откакто я купих. Прегледах целия интернет и най ми допадна едно решение на братушка - https://www.drive2.ru/l/288230376153053962/
И аз го направих така - 2 кутии, за да може по лесно да се маха едната част ако се наложи да се смъква седалката. Стана неочаквано стабилно и практично. Фазер взех от бриколаж, а мокетче като моето от карпетмакс. Цялата схема ми излезе 12-13 лева.
Да оставим парите настрана, ама това стана като оригинално! Понеже мокета е същия цвят - никой не може да познае че е самоделка.  :D


nixel

#1
Горе долу хронологично гледам да наваксам каквото не съм писал толкова време  :-[

После следваха други проблеми - клемореда на ключа се развали, смених го.
Акумулатора сдаде багажа. Взех Bosh Silver S5007 мисля че беше. Едвам го събрах, ама стана  :D
Смених поленовия филтър. Мамичката им фордаджийска, може ли да го наврат точно най отвътря до педала за газта?
Англичаните си ги сменят без проблем, понеже волана им е от другата страна, а аз трябваше да свалям педала на газта.  (bang)

Поглезих малко колата. Взех и кит сенници за лятото. Нещо такова - http://www.aliexpress.com/item/DSJ-6pcs-Silver-Car-Sun-Shade-Front-Window-Sun-Blind-Screen-Shield-Protector-Windscreen-Windshield-Visor/32658426585.html?spm=2114.40010308.4.91.j8dGgK
6 части - преден, заден джам, и 4 странични.

Има и една мераклийка да шофира колата  (race)


Пропътувахме 500км до Велинград, събрахме се доста хора и решихме да си направим едно барбекю из гората. Младата шофьорка заспа в колата, а ние си печем месата и се наслаждаваме на бирата.  (buddies)
Наложи се да сменя хромираните елипси около въздуховодите, понеже шофьорката реши да овършее всичко докато си мислим, че спи в колата (rofl)

nixel

Преди това пътуване се бях захванал със един малко по сложен проект, но за съжаление не можах да го направя преди голямото пътуване.

Вече съм писал как се поставя темпомат на триспицов волан с минимални усилия - http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7985.msg107665#msg107665




И инфото което съм писал в другата тема:
Процедурата при мен беше следната - имах цялото окабеляване и си поръчах въпросните бутони. Не знам колко струват оригинални от мото пфое, понеже онея идиоти ме изнервиха след една седмица разкатаване. Поръчах тези - http://www.aliexpress.com/item/New-Car-Speed-Control-Switch-Cruise-Control-System-Kit-for-Ford-Focus-st-2-2005-2007/32578132324.html?spm=2114.01010208.3.2.OmpeSk&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_5_10037_10017_10021_507_10022_10032_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_1&btsid=0101ddb3-2dcc-4f78-b918-1a8080619fed

Разкачих акумулатора, за да не ми се активира еърбег-а.
Маха се капачето между волана и таблото по гореописания метод.
Следва най трудната част - откачане на еърбег-а. На еърбега има една много здрава дебела тел по краищата която е хваната от три дебели чопа от корпуса на волана - вляво, вдясно и отгоре. Тези неща ги четох от анфлийския форум.
Заърта се волана на 90 градуса. Отзад може да св напипа дупка. В долната част има лек улей. Там се пъха здрава отверка. От този улей отверката закача телта. Достаздрави ръце трябват за да се повдигне телта и да се освободи механизма. Леко се издърпва еърбега. Завъртаме волана в нормално положение, повтаряме процедурата за горнара дупка. Следва последната която се достъпва отново чрез завъртане на другата посока. След това еърбега си излиза.
Аз не съм му разкачал жиците, понеже не ми пречеше.

С макетно ножче малко по малко се изрязва кожата на долната част на волана. Там където сте решили да ги слагате. При всяко срязване се пробват бутоните дали влизат добре. Болчетата минават през тази кожа, така че не трябва да се прекалява. Как трябва да изглеждат може да се види на снимките. Понеже улея на бутоните е по голям от дебелината на материала който се реже е хубаво да се уплътни - иначе много мърдат.
На тия китайските болчета много бързо им заминава главата, затова си купете хубави. При монтажа аз ги притисках навътре за да се захванат по добре.
Намерих един стар колан който ми се стори удачен.
Черния и червения кабел няма значение как ще ги вържете. Те укъсяват през съпродивление, а съпротивлението няма полюс. Важното е че са на 2-ри и 3-ти пин от буксата както се вижда на снимките.

Следва затваряне на еърбег-а, закачане на акумулатора. Предварително се уверете че имате кода на касетофона!
Влизаме в тестовия режим. Не се сещам как ставаше. Мисля че се задържаше бутона Set/Reset и се дава на контакт докато е задържан. След това при всяко натискане на който и да е бутон, колата пиука. Така се тества дали бутоните са вързани както трябва, дали наистина цялото окабеляване си е там и т.н.

Последва покупка на Elm327 със щракалка, понеже нещо не успях сам да се оправя с монтирането на такава. - http://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-modified-for-Ford-ELMconfig-FTDI-chip-HS-CAN-MS-CAN-Forscan-OBD2-/271959014957?hash=item3f52053e2d:g:KKAAAOSw3ydV0HxI
Инсталирах си ElmConfig от руснаците и активирах Cruise Control функцията в HEC - таблото, GEM модула, PCM - баш компютъра. За да направя връзка с PCM-a трябваше да изключа газовото. Явно то се представя за PCM и бъркаше цялата работа.

Круиз контрола може да се активира над 50км/ч. При мен винаги трябва да натисна първо ON бутона, после "+", при последващо деактивиране (Reset), се активира директно с "+", но след спиране на колата и последващо потегляне винаги трябва първо ON, след това "+".
След като подам газ и отпусна педала, колата бавно се връща на зададните км/ч и си ги поддържа.

nixel

#3
Запалката така и така не работеше, реших да я разглобя. Може пък да я ремонтирам  ::)

Е,  не успях дори да я докарам до същто затворено положение. Не намерих заместител и реших да я разкарам.  :D
Взех си едно DC-DC модулче от 12 към 5 волта с 2 USB-та 3А макс.


Взех си и един бутон 30мм като за дупката от запалката с червена подсветка, за да е в тон с интериора.
Та-дааа:

Тези дупки не ме питайте как съм ги пробивал. Само аз си знам колко ги пилих с едни мини пилички...




Ето и линк към бутона - http://www.aliexpress.com/item/ELEWIND-30mm-ON-OFF-type-Ring-illuminated-anti-vandal-push-button-switch-PM301F-11ZE-G-12V/32260868855.html?spm=2114.13010708.0.84.2PPHPX
Бутона е хубав, водоустойчив. Има една нормално отворена и една нормално затворена верига. Супер качество. Стои като оригинален. Пасва си на хромираните лайсни и подсветката е подходяща, макар че е леко по силна от очакваното.

Сега вече няма да се караме с жената за свободен usb порт за зареждане  (rofl)

nixel

#4
Взех едни нови чистачки, че беше още с оригиналните. Задната беше посъдрана, а предните не чистеха хубаво.
Решението - Bosch AeroTwin. 60-70 лева за чистачки, ама какво да правя. Това беше най евтиното възможно решение въобще. И то поръчано от Германия. Тука цените бяха над 100 лева.  (sd)

Понеже бушона на запалката беше изгорял откакто взех колата, бях сложил един китайски. Ама все ме мъчеше съвестта за тоя китаец дето го е правил, дали е бил в настроение онзи хубав китайски ден.
Почетох малко истории покрай китайските бушони за левче и си поръчах малко резервни бушони MTA.

Другото което ме глождеше толкова време беше наличието на автоматични светлини, но правени за италия. Там през деня не са задължителни фаровете. Понеже при мен нямаше как да стане схемата с фабричните дневни на 80% (нямах пинове на GEM модула), реших да действам по стандартния начин.
Поръчах си дневни светлини комплект с пластмасата около халогените. Оригинални китайски специално за фокус правени  :D





Нещо подобно на тези - http://www.aliexpress.com/item/Dimming-style-Relay-and-Waterproof-12v-CAR-LED-DRL-daytime-running-lights-for-Ford-Focus-2/32365157490.html?spm=2114.01010208.3.137.3x9fsp&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10055_10037_10049_10059_10032_10058_10017_10060_10061_10062_10064,searchweb201603_1&btsid=5324bcef-7280-410f-92b1-eff6d541ae84
Те всъщност трябваше да са и моите с намалена комсумация при включени фарове, ама реално са само дневни светлини и толкоз.

Бях намерил един клип на руснак как си ги монтира:
https://www.youtube.com/watch?v=YuhqvJFcvak&list=PLJFWNdVpGddQa9WNh8mhE7HA9Nf0T1EUq&index=1
Китаеца да го е*а нищо не ми даде. Уж са специално за форд правени тези дневни светлини и то за конкретен модел. Защо една схемичка не прикрепят не мога да ги разбера. Сто пъти го питах китаеца как да си свържа. Всеки път едно и също - "схемата на монтаж няма разлика с други автомобили. Намери сигнала към фара, намери това, намери онова". Аз ще кажеш че съм си купил кас'тофон втора ръка от циганския пазар.

Както и да е. Най важното е, че стоят като оригинални и сега изобщо не бутам врътката за фаровете. Ако сензора за слънце угаси фаровете, дневните автоматично се включват. Когато стане тъмно и се включат автоматично фаровете - дневните угасят. КЕФ - Влизаш и караш.

nixel

#5
Дойде зимата, наложиха се други харчове.
Термостат, антифриз.

Зимни гуми - 4 броя Nokian WR D4 91T (205/55/16). Много съм доволен. Нямам голям опит, но тези ми харесват. Доста добре се държат. Дали е заради колата, дари заради размера (16 цола), дали заради гумата - не знам, но са много добри.

Зимата на задните седалки взе да става ад. Малката шофьорка всичко правеше в кал.
Решението:



Дойде време да ми изгори единия стоп.  :'( Дааа, даа, мнооого ми се плачеше  :'( :'(
По извратени крушки не съм виждал.
Задната светлина - BA15S
Задните мигачи - BAY15S
Стопове и светлина за мъгла - BAW15S
Габарити - LED елементи интегрирани във фара.

Тия от форд са като Ной - събрали са каквито стандарти за цокли има за крушки, включително и LED елемент, сложили са ги във моя стоп (вероятно са го объркали с ковчег) и са го пратили в Италия да спаси видовете крушки от изчезване.  (rofl)
Аз два месеца една крушка не мога да намеря. Накрая в един бг сайт намерих на сносни цени, че и маркови крушки - по около 5-6 лева крушката на филипс. Веднага дръннах 30-40 лева за крушки - да има. Една оригинална крушка BAW15S червена варира 30-50 лева.(sd)
Мигачите се бяха олющили, още малко и щяха да станат за задни светлини. Те и стоповете бяха тръгнали натам, та смених всичко.

Покрай тези крушки, реших да ревизирам осветлението на номерата отзад. Всичко беше поръждясало, светеше слабо и стъклата на плафоните бяха много тъмни. След като ги обработих с малко препарати - направо се разпаднаха  (rofl)
Хич не ми беше весело, ама здраве да е.
Взех си едни LED елементи - да си светят. Хубаво е вечерта да те виждат:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-Car-License-Number-Plate-Light-Lamp-12V-24-LED-White-for-Ford-Focus-2-C-Max-/401147013030?hash=item5d6639a7a6:g:tggAAOSw3YNXcI4f&vxp=mtr

Покрай снеговете, ми стана ясно че тази работа с ESP-то няма да я оставя така. Бях решил като се постопли да си инсталирам един бутон за по бързо включване/изключване, понеже си е ад от менюто.
Поръчах си бутона и само чаках да се постопли времето.
Оригинален бутон - 50 лева някъде.
Три жици, термоизолиращ маркуч за двигателния отсег, клещи, кабелни обувки и т.н.
Няма да задълбавам, следвах инструкциите - http://www.fordownersclub.com/forums/topic/35361-guide-to-fit-ford-focus-esp-button/#entry199686
Макар че са малко подвеждащи.
Най важната част - Баджанак с гараж и ток вътре!  :))
Понеже аз нямаше откъде да взема ток за дрелката. А трябваше да се пробиват две дупки на буксата на PCM-а. Въх как бях концентриран, колко пот изтече само за две никакви си дупчици. Ако бях преебал нещо - щях да се гръмна.
Стана работата. Голям кеф си е.





Ех, като се сетя какво приключение беше докато монтирам тези кабели. Прозорците отворени, жега, акумулатора откачен, аз си ровя и изведнъж един силен дъжд, замалко на градушка да го обърне. Не мога да сваря да прибирам акумулатора в колата и да затвярям капака. А понеже джамовете са електронни си стоя в колата и си гледам как вали в колата  (rofl)

nixel

Писна ми да пиша. Утре ще продължа с останалите интересни екстри!

Pyrhel

Нелепо ще е да кажа честита :D Перфектна тема за дневника, браво! По повод крушките - наистина страшен х*й, за едно СТ фейсово какво обикаляне беше и смешното е, че наистина Филипсите бяха на най-ниска цена. ESP-то задължително трябва лесно да се изключва, не знам защо толкова рядко се виждат бутоните фабрично извън ST/RS...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

Още един красив Фокус е попаднал на собственик ;)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

Ilian Petrov

Еееe, показа я най-после! Страхотна тема наистина!  (thup) :)
През доста премеждия и проблеми си преминал явно. Аз пък за 8 месеца почти нищо, но не си правя илюзии и знам, че проблемите предстоят... :)
От тук нататък само да те радва! Колата е страхотна!


nixel

#10
Цитат на: Ilian Petrov в 11 Август 2016 08:31:22
Аз пък за 8 месеца почти нищо, но не си правя илюзии и знам, че проблемите предстоят... :)
Дано нищо да не и правиш! Освен консумативи и екстри де!
Да не казвам голяма дума, но понякога си караш с проблема и незнаеш че го имаш.
Знаеш ми темата за мощността - http://fordbg.com/forum/index.php?topic=8501.msg110513#msg110513
Хем да си линкна темата  :D
Айде и един линк към темата с проблемите в началото - http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7324.0
Аз толкова си се радвах да вдигна 4200 оборота и да се гъзарея  8) а реално съм бил с проблем  (rofl)
Сега на моменти е леко странно поведението на колата. Предполагам че ще и трябва малко време да се пообучи. Като се върна от планината следващия месец така или иначе влиза в бокса за ревизии. Крайно време е да се видят клапаните, да се изчисти егр-а, колектора и да се ревизира състоянието на пеперудите. Хем и маслото ще трябва да се сменя.

О, да забравих да спомена и проблема с непаленето при недобре изстнала кола. Хубаво че беше stenliivanov, за да открия проблема в изпарителя. Още не съм ходил за настройка.
Като се замисля имам още да правя по колата.
Алтернатора така и не е ревизиран. Просто е голяма играчка свалянето му и трябва да го разкатавам от един сервиз в друг, а нямам това време. Трябва да се види след оправените букси на соленоидите дали пак е вариращо напрежението от този алтернатор.

Поостоянно имам едни и същи грешки със модулите от всички врати и instrumentation cluster-а - Lost CAN connection, Communication was lost и т.н. То като се замисля сега, може би проблема не е при тях, а там където им се обединяват кабелите към PCM-a. Това даже не знам дали ще го оправям.
Но имам един друг електрически проблем - когато светнат фаровете, светлините по таблото се димват (намалят си силата). Когато угаснат фаровете, отново по таблото, климатика, радиото се връща силния интензитет на лампите.
Понякога при включване на фаровете, не сработва (предполагам реле) димването на осветлението по касетофона и/или климатика.
Не е болка за умиране, ама е дразнещо.

Започнаха леко да скърцат спирачките - трябва да я закарам да огледат какво скърца. Последно като сменях гуми видях че съм още с оригиналните спирачки FoMoCo и имат още доста хляб в тях, но не се знае как са вътрешните накладки.

Както и да е. Ето и обещаните снимки на багажника с моите фазерни кутии облепени с мокет:





Малко е избелял мокета, и някои краища си личи че аз съм ги правил, но не ми се занимава да го преправям.

И бонус една снимка с дефлекторите и едни предпазители от дъжд на огледалата. Нещо не ми харесват как станаха тези дъждобрани на огледалата, ама засега ще стоят.


nixel

Понеже топката на скоростния лост беше доста изтъркана, на места дращеше и беше грозна, поръчах една китайска за 20-30 лева. Перфектна имитация, баш като оригинална.
Естествено имах проблем с монтажа, взе да се върти безкрайно. Колкото и да стягам - пак се върти. Две три седмици бях бесен и кълнях всички китайчета имащи общо с тази топка (swearing)
Най накрая реших проблема генерално - поизлях солидно количество loctite в топката преди да я сложа и я оставих една нощ да не мърда.
На следващия ден бях щастлив, докато не разбрах, че съм сложил топката леко на една страна  (rofl)
Понеже ми пасна на ръката, я оставих така. В крайна сметка винаги мога да я метна ако ме ядоса и да сложа добрата стара изтъркана топка.

Пролетта трябваше да купувам летни гуми. Като се сетя какво открих като слагах зимните....
Тази мърлява италианка, ако я хвана ще я (bang).
Предното лято усещах леки вибрации като вдигна 130-140 км/ч. Като слагах зимните гуми видях че предната дясна гума е различна - 195/50, при условие че всички други са 205/55.
Италия трябва да се изтрие от картата. Там не живеят нормални същества. Само фабриките на nutella да не се пипат!

Та щях да казвам за летните гуми - избрах Michelin Primacy 3. Взех си 4 броя, а от старите оставих две които горе долу ставаха като за бекъп вариант.
Като цяло не съм впечатлен. Очаквах повече, но както и да е, не си струват парите.

А ето и един тийзър за това което предстои. Довечера ако остане време ще разказвам за най-големия проект правен по колата.

opex

Сори за офтопика, а ма Nutella-та ни се прави тук в БеГе :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

nixel

#13
Преди да разкажа за последния проект се сетих за една друга глезотия от миналата година.
Понеже на малката ми шофьорка все и се спи в колата, реших да не я зоря да шофира, а да и купя една възглавница.  (rofl)
И каква да и взема - много ясно че оригинална:

Линк: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Ford-Childs-Neckrest-Plush-Ford-Fiesta-Car-Seat/252411138290
Хубаво че брат ми таман се прибираше от Лондон, та си спестих тази зверска доставка.


Мина се не мина време, взех да се чудя каква глезотия мога да направя по колата. То всъщност повече проучвах как ще е най добре да я направя. На детето му е скучно по пътя, а е малка за телефони, таблети и т.н.
Та дойде ми на акъла да сложа някаква мултимедия. Тези на мястото на касетофона набързо ги подминах. Едно че пътниците нямат видимост там, второ че цената е висока, трето - сонито си ми харесва, четвърто - ставам потенциална жертва на джебчии.
От друга страна ми харесва идеята да си барам навигацията от там, ама за едната навигация не ми се харчиха толкова пари. Пък и други неудобства щяха да възникнат - ъпдейт карти, време на зареждане и т.н.
Исках да излезе евтино, та размишлявах.
Намерих евтини мониторчета и камери за задно виждане. Замислих се че с тая голямата кола ми е малко зор да паркирам. Не знам защо, но огледалата доста лъжат в преценката за разстоянията.
Мислих варианти да интегрирам монитор в сенника на мястото на огледалото. След хиляди мерения и смятания, не можах да намеря подходящ размер монитор за там, а и установих, че няма да мога да събера после сенника в едно.
Поогледах се малко в колата и установих къде е най доброто място за мониторче - на тавана точно след предния плафон. Там тавана има подходяща извивка - ще могат да гледат и пътниците отзад. Супер, хем има място за 7 инчов монитор.
Поръчах си този - http://www.aliexpress.com/item/7-Inch-Color-TFT-LCD-Display-DC-24V-Car-Rear-View-Headrest-Monitor-For-DVD-Reversing/32647746888.html?spm=2114.13010708.0.76.cJjIRU
Разгледах камерите за задно виждане и си харесах нещо за което няма да мисля начин за монтаж - http://www.aliexpress.com/item/2016-Brand-New-Car-Rear-View-Reversing-Backup-Camera-Parking-For-Ford-Focus-091011121314/32649230376.html?spm=2114.13010708.0.116.cJjIRU
Междувременно обмислях как да прекарам жиците, какво ще ми трябва, евентуално нови dc-dc модули, бутончета, колко кабел и т.н.
Доста обмислях варианта как да плейвам видео към втория видео вход на монитора. Понеже монитора е с аналогови входове, най подходящо ми се стори да търся от старите медиа плеъри за телевизор, без опция за хард диск, само с usb-та и по възможност да е на 12V.
Е, ударих на камък. В смисъл намират се, дори и да не е на 12V, не ме бъркаше, ама не ми се даваха повече от 20-30 лева. В продавалника (olx), всички бяха надули цените за едни дърти устройства. Нови баш китайски (най долно качество) из продавалника за 70-80 лева.
Ето един от бившите кандидати - http://olx.bg/ad/multimedien-3d-hd-blu-rey-pleyar-ID66COV.html#6f4ed1f18a
Това е без операционна система и не се знае какво точно ще поддържа, както и какви субтитри. Аз отказах да го взема за 35 лева, а тоя оптимист му иска 105 (rofl)
Много сериозно се замислих какво да предприема. В крайна сметка се спрях на чистак ново, с много положителни отзиви, доказало се сред потребителите устройство.
MXQ PRO 4K с Android 5,1, 4xUSB, WiFi, HDMI, SD slot и т.н. И най важното - има AV изход като старите. Точно това което ми трябва.  :D
Набързо направих поръчките:
1. Монитора
2. Камерата
3. Плеъра - http://www.aliexpress.com/item/5-Core-GPU-MXQ-Pro-1-8-Amlogic-S905-Android-5-1-OS-TV-Box-2016/32668835906.html?spm=2114.01010208.3.27.wdZsue&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10055_10037_10049_9982_10033_10059_10032_10058_10017_10060_10061_10062_10064,searchweb201603_1&btsid=57ed0a7a-51fe-4f42-b234-cac2c2898793
4. DC-DC 12V-5V - http://www.aliexpress.com/item/DC-Converter-Module-12V-To-5V-3A-15W-USB-Output-Power-Adapter/32608462308.html?spm=2114.13010708.0.100.nCbay5
5. 4 полюсен аудио/видео кабел ъглов - http://www.aliexpress.com/item/Car-AUX-4-pole-audio-cable-MP3-MP4-or-mobile-phone-to-car-CD-AUX-90/32460319440.html?spm=2114.13010708.0.59.Pb3sLw
6. Ъглово кабелче 5.5мм кръг към usb - http://www.aliexpress.com/item/100pcs-USB-2-0-A-Type-Male-to-Right-Angled-90-Degree-5-5-x-2/32438919917.html?spm=2114.13010708.0.50.Pb3sLw
7. Клавиатура - http://www.aliexpress.com/item/Mini-USB-Wireless-Keyboard-Touchpad-Air-Mouse-Fly-Mouse-Remote-Control-for-Android-Windows-TV-Box/32657646024.html?spm=2114.13010708.0.67.Pb3sLw
8. Един странен куплунг, който едва намерих - http://www.aliexpress.com/item/1M-3-5mm-RCA-USB-Extension-Cable-Audio-Video-Flush-Mount-Set-for-Car-Dashboard/32484270657.html?spm=2114.13010708.0.68.nCbay5
9. Монтажна стойка - http://www.ebay.com/itm/Wall-Mount-Case-Bracket-Holder-Tray-Fr-Apple-TV-2-3-4-Box-AirPort-Express-Series-/112052476489?hash=item1a16d91a49

Само да уточня, че първо обмислих кое къде и как ще стои, както и къде и как да направя връзките между кабелите. Не съм ги поръчал ей така, а после да му мисля.  Постъпих като мъдрите хора (wisdom)

Започнах монтажа по реда на пристигане на нещата от Китай - беше най лесно.  (rofl)
Доста се препотих докато си рязах тавана, но се получи перфектно:



Единствено се чудя още дали да не боядисам конзолата в кремаво като сенниците.

Бая си играх и със камерата. Главно със гумения маншон към вратата на багажника и вземането на ток от задната светлина на десния стоп:


Разкарах втората букса за запалка от подлакътника, и на нейно място навих онзи куплунг с USB и AV порт. От задната страна на подлакътника се маха капака и отзад има достъп до кабелите. Сложих DC-DC модулчето към конектора на запалката, а другия край вързах към USB-то на куплунга. 2-та чинча за аудио ги скъсих значително, понеже точно там се намираха и AUX кабелите към касетофона. Жълтия видео кабел го прекарах до под волана. Там са ми генералните свръзки към монитора. Голямо удобство беше дългия кабел от монитора - чак до под волана някъде стигаха.
Във подлакътника се наложи лела модификация - изрязах една дупка за да монтирам бутонче ON/OFF за тока към плеъра.

Отново се радвам колко профи станаха нещата. Като заводско.  ;D

На плеъра му отредих най подходящото място:






Даже за целта му купих подходяща мини флашка. Това местенце от Форд специално са го проектирали за китайския плеър.  (fe)

В момента системата работи перфектно. Единствено е леко неудобно цялата нагласа - пуска се плеъра от бутона, пуска се монитора, намества се касетофона на AUX, взема се клавиатурата и се цъка. Голяма забава е, понеже като шерна интернет от телефона, плеъра го хваща и жената рови из тубата за клипчета  (party)
Фейсбуци, браузъри, интернет телевизия и т.н. вече не са проблем за един модерен автомобил!  :)) Само качеството малко куца, ама толкоз.


Измислил съм и една лесна схема за флипване на монитора надолу, но още куцат някои неща по нея. Отгоре няма много място за механизми. А ъгъла на виждане от задните седалки се оказа неподходящ. В смисъл че монитора няма голям ъгъл на виждане и се налага леко да се флипне:

nixel

Цитат на: opex в 12 Август 2016 00:10:07
Сори за офтопика, а ма Nutella-та ни се прави тук в БеГе :)
Няма значение! Всеки завод на Nutella е ценен!

Ilian Petrov

Голям мераклия си, ей!  (thup)  Евала за всички подобрения, които си направил!  (bow) :)

nixel

Една приблизителна калулация на мултимедията ми   8)
Разделил съм нещата на две части.

Част 1 - Оборудване за колата:
1. Монитора - 44 лева
2. Камерата - 19 лева
3. Захранване DC-DC 12V-5V - 4 лева
4. Кабели (4 полюсен аудио/видео кабел ъглов, Ъглово кабелче 5.5мм кръг към usb, удължаващи, кабелни обувки, бутонче и други дреболии) - 15 лева
5. Един странен куплунг, който едва намерих, плюс малко преходници RCA чинч fmele-female - 21 лева
6. Монтажна стойка - 10 лева

Тотал 113 лева.

Част 2 - Преносима мултимедиа. Тези неща не стоят винаги в колата. Вземам ги само за извънградско. Иначе се използват в къщи. То реално си е домашен TV Box:
7. MXQ Pro 4K - 49 лева
8. Клавиатура - 14 лева
9. Мини флашка SanDisk UltraFit - 20 лева

Тотал 83 лева

Евтино излиза, защото TV Box-а по принцип си е за домашна употреба. Качеството на картината през аналоговия изход не е нещо особено. Но през HDMI вкъщи е убиец.
Така или иначе в по голямата част от времето си стои вкъщи даже.

Като равносметка от цялата инсталация в колата - имам камера за задно виждане закачена на 7 инчов монитор и добавен AudioVideo вход (разделен към монитора и AUX-a на Sony-то).
AV порта може да използва от всяко едно устройство със стандартен TRRS 4 полюсен AV порт, който се използва от всички TV Box-ове, от Apple (те понякога използват видео канала за микрофон)
MP3/MP4 плеърите мисля че са по друг стандарт на пиновете и може да се оакат малко нещата.


nixel

Цитат на: Pyrhel в 11 Август 2016 02:55:01
По повод крушките - наистина страшен х*й, за едно СТ фейсово какво обикаляне беше и смешното е, че наистина Филипсите бяха на най-ниска цена.
За крушките по принцип има и елементарна схема за монтаж на обикновени червени крушки на BA15 цокъл.


при BAW цокъла са комбинирани BAY и BAU - пъпките хем не са симетрични, хем са на различна височина.

Не е проблем едната пъпка да се смачка или махне с клещи. Остава една малка дупчица. Може на желаното място да се направи нова пъпка с поялника, а може и само на една пъпка да се държи крушката. Но така или иначе намерих сравнително евтини крушки.
Аз станах най образования човек на тема крушки вече :))

Първите букви са типа на цокъла/пъпките, следва размера на цокъла (15 в този случай, но има и 9), следва буква - S(single) или D(double) която указва с колко полюса отдолу е крушката. Като има крушки с един полюс отдолу, но със две светлини регулирани по напрежение.

Отделно всички вариации имат и цветова гама - бели, жълти, оранжеви, червени
Както и различно напрежение.
Затова имат и едни други означения:
- PR21/5W - R(red) 21W и 5W (две светлини)
- P21W - бяла с една светлина на 21W
- PY24W - Y(yellow) 24W
Виждал съм и PB21W - B(blue)  :))

nixel

След летните приключения и пътувания насам натам, вече имаме няколко филма изгледани в колата - главно Ice Age и The Pink Panther.
Аз естествено съм единствения който нищо не намазва от цялата работа. Обаче за дъщеричката, племенницата и жената пътуванията станаха удоволствие.

Аз пак се връщам към екстри и ремонти. Поръчах си:
Castrol Magnatec 5w40 4 литра + филтър Knecht - 65 лева
температурен датчик - към 14 лева
PCV клапан (Oil Breathe Valve - 1251743). Клапана от мото пфое - 28 лева
и едни глезотийки:
https://www.aliexpress.com/item/Stainless-Steel-Door-Handle-Cover-Bowl-Trim-for-Ford-Focus-2-2006-2007-2008-2009-2010/32697325459.html?spm=2114.13010608.0.0.a7iGar
https://www.aliexpress.com/item/Car-ignition-key-Switch-Ring-Cover-Key-Hole-Circle-Stickers-Fit-For-Ford-Focus-2-Focus/32365195429.html?spm=2114.13010608.0.0.a7iGar
https://www.aliexpress.com/item/New-Glove-Box-Handle-Patch-Cover-Copilot-Storage-Clasp-Hands-Sequins-Sticker-Case-for-Ford-Focus/32378488095.html?spm=2114.13010608.0.0.a7iGar
Подсигурих се и с една евтина фуния за резервоара, за всеки случай.
http://www.ebay.com/itm/351786231240?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Очаквам само да пристигнат.  Като ги сложа ще добавя снимков материал.

Ilian Petrov

Залагаш на  Castrol 5w40, а не на 5w30, както препоръчват от Форд.
Смяташ ли, че е по-добро ?


nixel

Цитат на: Ilian Petrov в 01 Октомври 2016 14:12:06
Залагаш на  Castrol 5w40, а не на 5w30, както препоръчват от Форд.
Смяташ ли, че е по-добро ?

Първо да предупредя, че това си е моят дневник и не искам да става поредната тема за масла. Та за мераклиите да приказват на тема масла -  (batter)
Това си е лично мое мнение базирано на тонове информация (по-голямата част боклук) от интернет. Не претендирам за разбирач, не ми се спори и не искам да слушам поредните велики мисли. Така съм преценил - така съм направил. Ако не ми хареса - следващия път ще го сменя.

Производителя препоръчва А95. Аз съм сипвал и А100. Сигурен съм че на двигателя му беше по хубаво.
Това което производителя препоръчва обикновено са минимуми под които не трябва да се пада. Естествено е хубаво и да не се бяга много от тези минимуми, понеже съм сигурен че има и някакви максимуми.
Маслото така или иначе си вдига някаква температура като загрее двигателя. В този момент от Форд са изчислили че вискозитета не трябва да е под 30, защото няма да може да защитава двигателя ефективно, а може и да изтече ако е по тънко. Както и при студен двигател е хубаво да е по течливо, за да може да работи двигателя а не да запецне и да не може да си движи заради гъсто масло (ако е 5W)
Та в този ред на мисли не виждам проблем да се използва примерно 5W40, 0W30, 0W40.
Сега заради теб установих, че тази туба 4 литра няма да ми стигне. :(
Освен това интересно е че Castrol препоръчват 5W20 - http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=ford-(eu)&model=focus-mk-ii-(2004-2011)&modelType=focus-2-0-16v-lpg-(2009-2011)
Схемата е пълна!  (rofl)

Ilian Petrov

Така. Длъжен съм да кажа, че нито съм имал намерение да ти пълня темата, нито да ти давам акъл или да те упреквам за избора! :) :-X  Просто ми беше интересно... :)
За бензина - в началото редувах 95 и 100 октанов. От 4-5 месеца сипвам само 100 октанов.
Да, за смяна на маслото дават, че са необходими 4,3 л. Последният път сипах 4 литра и на щеката показваше почти на максимум, но за мое спокойствие сипах още около 150 мл.

nixel

#22
Днеска реализирах поредната екстра.
От доста време бях купил едни плафони втора ръка по 5 лева парчето, като идеята беше да ги монтирам някъде около краката на задните седалки. В последствие се отказах поради факта че е достатъчно осветено там.
Преди известно време бях мислел за допълнително осветление на багажника, но така и не ми се стори удачно, пък и си има специален плафон на тавана за багажника, който си свети при отворен багажник.

Та преди два-три месеца ми щукна друга идея за монаж. Багажника си е осветен нощно време, но около багажника не е много светло. И си монтирах плафончетата ето тук:


Само трябва да ги изтествам довечера като се мръкне и да сложа една нощна снимка.

Вързал съм ги независимо към осветлението. Жиците отиват до запалката в багажника. А тока до запалката в багажника трябва да му измисля вариант да се управлява с някакво ключе отпред. Запалките във фокуса имат постоянен ток, дори при угасен и заключен автомобил. Не знам защо така са го измислили, но трябва да се реши този проблем генерално.

Dmitarcho

Бушона на запалката има две положения....в едното има ток постоянно....в другото положение има ток само когато е на контакт ;) Провери си бушониерата под волана ;)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

nixel

Какви са тези две положения? Бушона си има едно място.

nixel

Направих и вечерния експеримент с добавеното осветление на багажника. С много лошо качество са снимките, но си личи разликата:




Pyrhel

Някои модели имат 2 позиции за бушона на запалката - работи без контакт или не работи. А осветлението е супер, Форд от край време много икономисват от плафони в багажника. Обаче бих взел захранване от задния плафон след ключа му и съответно плафончета без ключета - с едно цъкане да се спират всички.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Да, най добре щеше да е от задния плафон, ама трябваше да разбутвам тавана, пък и си имам ключета. :D

Ако започнат да ми правят проблем, сигурно ще го модифицирам.

nixel

Дойдоха някои от нещата. Фунията за резервоара - много е готина. Идеално китайско творение. Ако не знаех че е китайска, нямаше да се усъмня в надписа FoMoCo със всичките му там номерца и маркировки.
Докато я бутнах в резервоара и си влезе. Перфектна е!

Дойдоха и металните пластини за дръжките на вратите:




Качеството е страхотно. Не очаквах да е толкова добро честно казано. На снимките не се вижда много добре, но на жива са идентични с линка от алиекспрес и специфичните хоризонтални резки. Това не е оцветена пластмаса, а метал.

Дойде ми и кръгчето за ignition key-а. Досега все си мислех че имам осветление при ключа за запалване, а сега гледам че нищо не свети там. Или нищо не е имало, или е изгоряло. Сега въпроса е какво да сложа за да свети. Диодче ли, някое лед елементче ли...

nixel

Пристигнаха ми другите китайски простотии:
https://www.aliexpress.com/item/New-Glove-Box-Handle-Patch-Cover-Copilot-Storage-Clasp-Hands-Sequins-Sticker-Case-for-Ford-Focus/32378488095.html?spm=2114.13010608.0.0.a7iGar
https://www.aliexpress.com/item/Car-ignition-key-Switch-Ring-Cover-Key-Hole-Circle-Stickers-Fit-For-Ford-Focus-2-Focus/32365195429.html?spm=2114.13010608.0.0.a7iGar

Големи боклуци са, даже се чудя защо си дадох парите за тях. Сега ще се пишат едни обяснения за да връщат парите.

Мислех да свалям въздушния колектор, да го поизчистя, да огледам пеперудките, да изчистя и тях и да сменя PCV клапана, но уви след тези дъждове и трайно неприятното време май ще отложа процедурата за пролетта. А може и майстор да посетя като се замисля, ама не знам на кого да имам доверие, че ще свърши работата като за себе си.

Днеска профилактично реших да изсипя в резервоара една добавка на Bardahl - http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4278
Хем си ползвах фунийката за резервоара. Покарах 20-25 минути извънградско на високи обороти - между 4000 и 6000. За сега нищо не мога да кажа.

Преди седмица-две си чистих KN филтъра по евтината методология из нашите форуми - обезмаслител (някакъв стар с изтекъл срок на годност) и последващо омасляване със тънък силиконов спрей, понеже мнението за WD40 беше противоречиво.
Честно казано не знам защо понякога така бързо се доверявам на писаници из форуми и то от писачи без никаква квалификация по темата. Нещо дълбоко в мен се обади и ми каза - "За тия спестени 30тина лева, дали 3 пъти по скъпия филтър няма да се прецака? Тези финни боклуци които се филтрират от оригиналното КН масло, дали няма барабар със частиците от силиконовия спрей да влязат в двигателя? А, ако замине филтъра? Гаранцията му за милион мили отпада след като не е ползван оригиналния комплект. Айде майната му на 100 лева, ами двигателя?"
И нещо сериозно се замислих над рисковете за едни 30 лева. В крайна сметка дръннах пак едни пари и си поръчах това:
http://www.ebay.com/itm/291756393172?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
и това: http://www.ebay.com/itm/272253135302?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
В крайна сметка пак спестих, като си поръчах по-големи разфасовки.
А утре връщам стария въздушен филтър, че иначе няма да мога да спа.  :-[