Разлика в мощността, 2.0 Duratec Bi-Fuel

Започната от nixel, 03 Август 2016 21:32:32

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

nixel

За да не спамя темата на колегата реших да си копирам поста в моята и да продължа с тестовете и разсъжденията:

Понеже това лято усещам горещините как се отразяват си правих доста експерименти. Сутрин/вечер когато температурата е около 20 градуса колата ускорява много доволно. На обед при 35 градуса не правя никаква разлика дали е с климатик или не. Смея да твърдя и че бензин/газ няма разлика.
Единствената разлика е върввжа след 4200 оборота. При 35 градуса не е същото. Без значение бензин/газ, климатик или не. Днеска на половин резервоар бензин долях 8 литра 100 октанов на шел. На първа и втора е доста по добре мощността след 4200 оборота но на 3-та е едвам доловима разликата.
Последния път сложих газ от петрол - най вероятно аз се заблуждавам, но ми се струва  по добре от лукойлската.
Понеже нещата станаха малко едновременно, ме глождят някакви съмнения, че след 4200 оборота си включва пак на бензин, та затова да усещам разликата и на газ след 4200.


nixel

#1
И малко предистория. Дросела съм го чистил поне 3 пъти последната година. Изчистих и t-map сензора, въпреки че не беше мръсен.
Понеже доста неща вече са сменени се замислих дали не е горивото. По препоръка сипах бензин от омв. Нещата станаха още по странни. При въпросните 4200 оборота вече имам едно леко замисляне (моментна загуба на мощност) преди да тръгнат нагоре оборотите. Затова сипах малко 100 октана, за да видя дали ще се пооправи.

Егр-а отдавна съм му хвърлил око, но нямам готовност за антифриза.
Има ли някой запознат с работата му? Дали след 4000 оборота се затваря?

До вчера си мислех че двигателя е с фордовската vtec версия, но по спецификации не ми излиза. Та вече ми е странно защо след 4200 оборота разликата е толкова голяма? Дали нямам проблем преди тези обороти? От какво може да е този евентуален проблем.

При максимален въртящ момент би трябвало егр-а да затвори и дросела да се отвори на 100%. Не съм сигурен кога трябва да отворят напълно и пеперудките в колектора.

Pyrhel

Цепнах темата в чиста, само във връзката с мощността, че няма общо с проблемните обороти (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ilian Petrov

Цитат на: nixel в 03 Август 2016 21:43:09
Не съм сигурен кога трябва да отворят напълно и пеперудките в колектора.

Ето тук се коментира малко за "пеперудите":
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7997.msg105025#msg105025

nixel

Аз все още не мога да си обясня тази огромна разлика след 4200 оборота при по хладно време (до около 20 градуса). Снощи към 12 часа беше 19-20 градуса навънка. Излязах да потествам. Еми след 4200 оборота си залепям на седалките. Осезаемо повишена мощност при след тези обороти. Все едно натискам някакъв магически бутон "турбо". До тези обороти ускорява, но точно при подминаването им, изведнъж се събуждат още кончета и колата просто хвърчи вече.
Бензин, газ, климатик или не - няма никакво значение. Ефекта е един и същ.

Преди малко напълних догоре със 100 октановия на шел - 18 литра се събраха. Много ми се ще да напълня само от него, ама по нататък. Края на другата седмица ми предстои пътуване, та ще гледам първо бензина да свърша.

Та пак си правих експерименти. При условие че скоро слагах 8 литра от 100 октановия, в момента нещата може би са на кантар - 50 на 50 А100 и А95. Та на обед - 35 градуса на вън, мощността е по добра от преди. Не е като при 20 градуса външна температура, но е по добре сравнено от преди месец при 35 градуса. Предполагам, че ако резервоара е пълен само със 100 октана ще е още по добре.
Забелязвам подобрение след 4200 оборота и на бензин и на газ.
Така ме е яд, че снощи забравих да закача диагностиката да видя температурата на входящия въздух...

Като заключение си вадя следните изводи:
- Жегите си оказват влиянието, по висока температура, по разреден въздух, по малко кислород за двигателя.
- Стоте октана също си казват думата. След като имам детонационни датчици и променливо предварение на искрата е логично компютъра да се настрои за по високото октаново число и да вкара повече въздух за сгъстявне. При условие че имам и 2 карти за горивната смес (базова и адаптираща), предполагам не е проблем компютъра да се самообучава при промяна на горивото, за да искара всичката му мощност, чрез сгъстяване на повече въздух. Така или иначе ми е ясно, че след като съдържанието на кислород е различно, няма как да очаквам еднакви резултати.
- След 4200 оборота най вероятно колата минава на бензин. Това дори е по добре, понеже при такива обороти така или иначе не искам икономия, а мощност. Щом съм вдигнал тези обороти - или изпреварвам, или се гъзарея  8)

Та това е. Не мога да намеря никаква логика която да свързва пеперудките или егр-а към тази ситуация. Показанията на ламбда сондите ми излеждат добре. Не е проблем да сменя егр клапана или ламбда сондата. Не са скъпи, около стотина лева и едното и другото, но не виждам смисъл.
Не е проблем и да слагам 100 октана от шел. С отстъпката идва на 2,29 литъра, а аз така или иначе си карам на газ. В смисъл че един резервоар го хабя примерно за половин година, че и повече. А и в неделя над 20 литра вземам по 20 точки на литър. Демек на 4.5 литра вземам по един kitkat  :D
Пък зимата, като има повече кислород - ще си карам на A95  (rofl)

Alexi

аз в общи линии не разбирам питаш ли нещо .. като е горещо върви по малко всеки с атмосферен бензин го е усетил ,при турбо моторите може би се компенсират нещата с повечко налягане щото аз разлика не усещам осезаема .. относно доливането на 8 литра 100 октана на пълен резервоар и да очакваш веднага някаква разлика - внушаваш си .. първо не е ясно какво си сипал и колко октана е :)) че там са мътни нещата .. и после поне от моите наблюдения минават доста км докато ЕКУ-то надуши "ново" гориво и да пипне таблицата - 100-200-300 .. в никакъв случай не става веднага ..

Pyrhel

О да, трябва доста да се покара и да се мине през различни режими, че да има изобщо някаква промяна на адаптациите. Казваш, че на бензин също има доста осезаема разлика след минаването на тоя праг на оборотите, значи е друго, не е автоматичното преминаване от газ на бензин.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

#7
При 35 градуса навън, по осезаемо е на газ след 4200 оборота. И на бензин се усеща, но там не чак толкова. Затова си мисля че превключва на бенз.

А стоте октана не са 8, а 8+18=26 литра. Не си внушавам, от две седмици си правя тестове. След 8-те литра (в половин резервоар) имаше лека разлика. Не знам колко км ще съм минал, но сигурно имам 100 от тогава. И днес на обед стана друго след още 18 литра.

Голямата питанка е защо след 4200 изведнъж ме залепя на седалката? И защо е толкова голяма разликата от 20 до 35 градуса?
То аз не знам и какво да питам. Все си мисля че не са вред нещата, не знам дали ми е правилна логиката и дали не пропускам нещо. Мотора все пак няма vct.

На 35 градуса навън, температурата в колектора е 55-60 градуса при ниски обороти, като настъпя здраво падат на 40. Довечера ще изследва при 20 градуса как варират.

Тествах при 23 градуса навън - около 35-40 градуса е в колектора, при набиране пада до 27-30.
Спирам със среднощните тестове, че ставам съмнителен на жената :)

shoremk4

#8
Закачи си я на диагностика, за да установиш кой соленоид не ти е изправен. Единият отваря точно след 4100об/мин и се усеща като турбо. Най-вероятно единият, който е в ниските обороти държи флаповете на смукателя затворени и затова усещаш 'изстрелване' точно на 4200.  С две думи, до 4200 си мъртъв кон, защото не ти работи единия соленоид :)
Грешката си има номер и проблемът е масов. Решенията са три: оригинални за 200лв, оригинални от англия за 160лв, втора ръка за колкото ти ги спазарят, соленоиди от ВАЗ за 8лв двата.

Номер на грешката P2008

opex

Кой знае как му е зацепен мотора...
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


nixel

#10
Цитат на: shoremk4 в 08 Август 2016 10:43:42
Закачи си я на диагностика, за да установиш кой соленоид не ти е изправен. Единият отваря точно след 4100об/мин и се усеща като турбо. Най-вероятно единият, който е в ниските обороти държи флаповете на смукателя затворени и затова усещаш 'изстрелване' точно на 4200.  С две думи, до 4200 си мъртъв кон, защото не ти работи единия соленоид :)
Грешката си има номер и проблемът е масов. Решенията са три: оригинални за 200лв, оригинални от англия за 160лв, втора ръка за колкото ти ги спазарят, соленоиди от ВАЗ за 8лв двата.

Номер на грешката P2008

Някаква идея как мога да ги тествам?
Иначе в германия са 114 лева - http://www.avtochastionline24.bg/era/7612715
Кога трябва да включва другия соленоид? Мога ли да замеря по някакъв начин налягането което прави или нещо друго. Преди време ги гледах тези вакуумчета и се чудех за какво са.

Ако им разменя тръбичките, дали ще усетя обратното? До 4200 оборота да върви като самолет, а след тях да пърка като трабант?  :D


Едит: Май това ще е теста малко по късно - разменям двата соленоида, не само вакуумите, но и конекторите им.

nixel

Май ще го поръчвам. Смених само двете букси и май май станаха едни други работи. Ще ми трябва малко време да го осмисля, ама моментния разход от борд компютъра показва поне литър надолу при нормално каране със завъртяни букси само.
Двата соленоида са еднакви и на едно и също място правят вакуум нали?

nixel

#12
Аз съм тотално объркан със тези соленоиди вече.
Намерих следното - http://www.fordownersclub.com/forums/topic/82315-focus-20-petrol-eml-p2008-code-swirl-flaps-air-shut-off-solenoid-fault/
Единия контролира пеперудките, а другия актуатора им ?!?!? Нещо не мога да го схвана това.
Другия казва че горния е за swirl flaps до около 3000 оборота, а долния бачка след 4300 оборота и е за  Intake manifold switchover flaps.
Е това не е ли едно и също?
Някой има ли информация как трябва да работи системата?
Другото което ми направи впечатление, на човека и двете букси са сини (там където влизат кабелите), а аз имам една синя и една червена. Освен това моите бяха вързани наобратно (сравнено със снимката на англичаниниа)!
Кабела от снопа към ламбда сондата беше към долния соленоид, а кабела от снопа към бобините - към горния. В момента съм ги сложил наобратно (както е на снимката на англичанина). Но не знам кое е по правилно.

Много ще съм благодарен ако някой със същия мотор качи снимка на неговото разположение. Само трябва да се махне капака отгоре двигателя. Соленоидите са вдясно от него. Ето ги моите:

Ilian Petrov

Ето как изглеждат нещата при мен:



nixel

#14
Да ги ш*бам тъпите италианци. Защо са ми ги завъртяли наобратно (bang)
Аз година и половина си карам със завъртяни букси  ???

Ама като гледам сега колко немощна ми е колата, ми иде пак да ги завъртя наобратно.  (rofl)

Намерих и руския вариант - https://www.drive2.ru/l/288230376153064267/

Чудя се кой вариант да предпочета. Тези ако ги намеря наистина за 8 лева двата...  :)) Ще си струва инвестираното време спрямо парите.

Илиане, англичаните също се оплакват от намалена мощност и влияние на климатика, като посочват тези соленоиди за проблема. Не мога да те посъветвам да вземеш оригинално, но за 8 лева ще си струва теста поне. Най вероятно и ти имаш проблем там.

Ilian Petrov

Значи моето свързване е правилно така ли? Защото не се оплаквам от невървеж изобщо. Да, бях писал, че при пуснат климатик изчезват 25-30% от мощността, но съм се поизхвърлил. Може би по-скоро са около 15%.

nixel

#16
Цитат на: Ilian Petrov в 09 Август 2016 11:31:07
Значи моето свързване е правилно така ли? Защото не се оплаквам от невървеж изобщо. Да, бях писал, че при пуснат климатик изчезват 25-30% от мощността, но съм се поизхвърлил. Може би по-скоро са около 15%.
Навсякъде из интернет намирам снимки като твоята. Моята снимка е след като завъртях буксите. Да уточня че вече не се изстрелвам след 4200 оборота, а съм си муден  :-[ А в ниските усещам някаква разлика, но не мога да преценя каква точно.
Но поне разбрах защо е било така.

Огромни благодарности на shoremk4  (beer)



Малко по късно - изтрих адаптациите на компютъра, за да се обучи на новата схема със вакуумите. Покарах малко (30-40км). След 3000 се усеща повишената мощност която преди усещах след 4200 оборота. След 4200 - нищо. В смисъл няма разлика. Ускорява си доволно, но плавно, нямам фрапантна разлика с преди 4200 оборота. То всъщност не ги усещам че минавам 4200 вече. Не знам дали трябва да има разлика и да я усещам. Може би мощността е същата в тези обороти, като идва по плавно още от 3000 някъде. Не мога да преценя.
И не знам дали си внушавам, но наистина ми се струва че борд компютъра показва по нисък моментен разход.
Единствения негатив е че баш в ниските - 1000-2000 оборота колата стана много "smooth" и нямам такъв ряз като преди. Явно със кръстосани кабели в ниските всичко е било отворено.
Тотално се обърках вече, не ми се мисли какво е било. Ако може някой да обясни къде отиват тези вакууми и какво точно правят ще съм адски благодарен.

Пробвах да мърдам на ръка актуатора - чуваше се свистене от единия вакуум. Затапих го с пръст - няма мърдане. Не съм напълно сигурен, но мисля че отговаряше на горния соленоид. За всеки случай затегнах маркучите към соленоидите със свински опашки. Не знам колко добре хванаха, но поне съм сложиш нещо.

Засега не мисля да сменям нещо, колата върви много добре като цяло.

nixel

Тъкмо разбрах какво прави другия соленоид.
Единия затваря пеперудките до към 3000 оборота. След това ги отваря.
Колектора има два пътя между дросела и цилиндрите - дълъг и къс. Другия соленоид регулира клапата за двата въздушни потока. Нормално се използва дългия, като след 4300 оборота отваря късия за по бърз въздушен дебит и достъп до по хладен въздух за максимална мощност. По дългия път предполагам идва по топъл въздух.
Ето и една схема - http://www.autozine.org/technical_school/engine/VIM_Honda.jpg


При мен реално е работило наобратно - първо е отваряло клапата за късия въздушен поток, а чак на 4300 - пеперудките. Нормално да ме изстрелва. При условие че до 4300 колата е била със затворени пеперудки. А аз се чудя защо ми е завишен разхода...

Чувал съм че италианците са палачори, ама това направо надмина очакванията ми.

opex

Правилото е следното: по-дълги рънъри (тръбите от дросела до входа на цилиндъра/клапаните) местят кривата на въртящия момент в диапазона на по-ниските обороти, а по-късите рънъри, обратно - в по-високите обороти.
Т.е. в диапазона до 3000 (в случая) оборота, пеперудки, клапи и т.н. трябва да застават така, че да образуват по-дългия път за изминаване от въздуха от дроселовата клапа до входа на всеки цилиндър, а след тези 3000 оборота - пеперудки, клапи и тн да застават така, че да образуват най-късия път.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

nixel

Аз не съм толкова компетентен по тези теми (то май по никакви автомобилни не съм). Преразказвам какво съм научил от чуждите форуми, понеже и на мен ми е интересно. Навсякъде споменават два момента - 3000 оборота и 4300 оборота.
При 3000 се отварят пеперудите, при 4300 - клапата в колектора за късия път (рънър).

Първоначално пеперудите са отворени и може да се види актуатора им. След палене на двигателя се скрива - в смисъл затваря клапите.

Днеска цял ден се чудя дали ми работят правилно и двата соленоида. Ще разкажа мислите си, за да ги запомня а и за да ме опровергаете ако не съм прав. А може и някой с подобни проблеми да черпи идеи за тестване:
Горен соленоид (към прозореца) - регулира налягането на пеперудите - около 3000 оборота.
Долен соленоид (към бронята) - регулира налягането на клапата в колектора - около 4300 оборота.

При мен бяха наобратно. Щом усещах изстрелване след 4300 оборота, би трябвало ГОРНИЯ соленоид да е пушка, понеже е бил с кабела на долния, а този кабел подава различно напрежение при 4300 оборота. Това също така трябва да означава, че цялата система с пеперудките е наред - вакууми, управление, актуатор
Въпроса е ДОЛНИЯ соленоид дали е наред. Възможно е и да не работи. Единствено мога да тествам със вакуумите от ГОРНИЯ и буксата. Реално да изместя цялата функция на горния върху него. Така ще мога да видя дали при запалване/изгасяне се мести актуатора на пеперудите.
А самия вакуум и клапата която регулира ДОЛНИЯ соленоид нямам идея как да тествам. Освен да духам с уста и да се надявам да тракне клапата  :D


Pyrhel

Ако на място при форсиране сработват е лесно - някой дава газ отвътре и гледа оборотите, ти следиш дали има/няма вакуум след съответния клапан. Така щом знаеш как трябва да бъдат - ще можеш да ги нагласиш и тестваш дали работят. Малко ми е странно, че са с еднакви букси.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Те са напълно еднакви соленоидчета. Номерата по тях са еднакви. Ама оригинално се продават двата с планката която ги държи за 240 лева някъде. Номера им е 1357313.
Има афтърмаркет за 120-180 лева. Има и китайски - по 20-30 долара парчето.
Само китайците правят единични бройки - https://www.aliexpress.com/item/Vacuum-Solenoid-Valve-Purge-Switch-For-Ford-Focus-OEM-4M5G9A500NB-4M5G-9A500-NB/32360525744.html
Номера е 4m5g-9a500-nb

shoremk4

#22
В мазда се продават отделно. Въпросът е, че само  единият става, другият е същият, но с кафява букса и нашите букси не влизат.

Аз бях с ладовите и скоро закачих оригинални. Имах силно изразено дърпане и аз след 4200 и се чудя дали не съм объркал кабелите някак, въпреки че при мен за да объркам кабелите на преден/заден се опъват яко и няма как.
Свалих колектора и го почистих, клапите не са като на мондео мк3 и са здрави. Замърсяването не беше нищо особено, но маркуча за картерните газове ми остана в ръцете като се опитах да го изкарам от мотора. Беше понацепен.

Някой може ли да премери на кой кабел му идва + към буксите, на мондео са друг цвят кабелите.
Забавното е, че на газ соленоидите когато правят тъпотии при мен не влияят. Колата е мощна и равна в целия диапазон. Като мина на бенз и се дъни в ниските, но не всеки път.
Правилно работещ дуратек поема до 3-та от 1700 оборота и има силно равно ускорение, без ритници и изразена мощност на определени обороти.


nixel, ръчката на долните клапи се вижда също, бледо кафява е. Едната е зелена откъм купето(след дросела на колектора) тази е от другата страна съвсем малко по-надолу.
http://oi45.tinypic.com/sbk5z9.jpg на тази снимка е с зелено, при мен е кафяво.

Соленоидите ни  спират да дават съпротивление, премери ги трябва да е 0.43 или 4300 зависи как настроиш мултицета. Другото което правят е да не затварят докрай, там няма как да се мери, колата отчита проблем чак като забият в някое положение(пълно отворено, пълно затворено)

ЕГР-а не го затапвай. Пищи произволно чек енджина и е дразнещо. Разликата е едва доловима и не си струва. Един K&N дава по-добри резултати.

nixel

#23
Аз нямам намерение да затапвам EGR-a, а само да го почистя или сменя евентуално.
K&N - а е отдавна инсталиран. Много ми харесва "спортния" звук  8)

Не съм оглеждал за другата ръчка, но ще я погледна уикенда.
Плюса може да го тестваш, като го вържеш директно на акумулатора. При обърнат поляритет, магнитните полета ще са наобратно и от другата тръба ще прави вакуум.
Провери дали случайно не си обърнал тръбичките.

Аз след последните тестове, забелязах че като угася дрвигателя и навсякъде съска 5-6 секунди. Имах чувството че е около целия двигател.
Сложих и на другите тръбички към соленоидите миши опашки. Стегнах хубаво и за сега изчезна звука. Само след 2-3 секунди се чува едно бързо тссс. Явно от някоя клапа си изпуска налягането.

Днеска не ми се ръчка нищо. Имам да стягам багаж, че утре сутринта ще пътувам. Ще гледам да не си забравя мултицета.  :))

Ето и едно интересно четиво - http://info.hydraforce.com/hydraforceinsiderblog/bid/36677/Diagnosing-Polarity-Issues-of-Solenoid-Valves

shoremk4

Това краткото съскане след загасяне е дросела като освобождава. Имаш ли представа при теб кое е плюса откъм купето или към фаровете? Егр-а не се занимавай, свалял съм го иж да го чистя но нямаше нужда.

nixel

Нямам идея. Но може да се измери по принцип. Най лесно ще стане с крушка към маса примерно. Ако си уцелил плюс - ще светне.
Но не съм спец в електрониката! Все пак има вероятност да се изгори нещо. Аз лично мисля че е най безопасно с крушка, ама знае ли човек.

shoremk4

Не бе... Аз знам как да го измеря. Не знам как трябва да бъде, затова моля някой да премери и да каже

nixel

Ааааааа, ти си рязал кабелите ли.

Ами тествай със соленоида - при запалване на двигателя трябва да създаде вакуум към пеперудките. Ако обърнеш кабелите - ще действа наобратно.
Аз най рано неделя мога да направя замерване. Ама нищо не обещавам. Пък и ти си с мондео.

shoremk4

На празен ход както и да са кабелите дърпат ръчките надолу.

nixel

Видях я другата ръчка. И при мен като запаля и двете се скриват. Съпротивлението на соленоидите е малко по високо при мен 4.68 или 4.86 ома. Не можах да измеря къде е плюса, не влизат в буксата пръчките на мултицета.
Колата върви доста добре.
Магистрално 140-150 км/ч на бенз - разход 9,67 литра/100 точно като по борд компютъра
Със газта имам разминаване - смесен разход 10.20 литра/100. 190км магистрала със 140-150 км/ч (по борд - 9,8л/100) и 190км междруградско със макс 90-100 км/ч (по борд 7.3л/100)
Днеска пак преглеждах вакуумите, пак ми съска отнякъде при угасяне на двигателя. Единия вакуум ми беше леко омаслен. Минава точно под газовия маркуч към рейката. Със сигурност имам някакъв проблем с вакуумите. Доста си поогледах този газов маркуч за евентуална цепнатина, но нищо не видях. Дано не е от него омасляването а от спрея за карбуратори с който тествах за евентуални цепнатини по вакуумите.

Между другото и аз забелязах тези дни проблем с моюността в ниските обороти, особено докато е студена (на бенз), но не винаги.