Как едно представителство може да те откаже от марка автомобили

Започната от gsto, 29 Юни 2016 16:56:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gsto

Цитат на: Alexi в 04 Юли 2016 17:46:51
всяка кола се продава/връща от лизинг по някаква причина- ако е перфектна човека ще си я кара...

При оперативния лизинг не е точно така. Караш 4 години или 80 000км и я връщаш без значение харесва не харесва.
В този ред на мисли, точно такова беше мондеото.
МЕТРО връща колата и МП е в правото си, да "глоби" МЕТРО с пари за ремонт на автомобила.
Т.е. прави се пълен преглед и се казва - тези неща са за смяна, дайте пари да ги оправим.
МЕТРО плаща за всички реални и измислени проблеми по колите, МП прибира парите и не прави нищо освен външния вид или нещо мн фрапантно.

При финансовия лизинг, 80% от случаите на връщане на нов автомобил са:
- невъзможност за плащане на вноските
- покупка на по-нов автомобил

А това, че не съм пробвал автомобила. Казах ви...няма гражданска, няма каско, няма ГТП. Карах я на плаца - напред, назад.
Градско колата нямаше проблем до 4-та, иначе щях да се върна още като я взех.


Alexi

ми като няма гражданска и гтп да си стои на паркинга .. 2те неща общо са под 100 лв ( за 3 месеца гражданска ) .. не е сериозно да продаваш коли за по 20-30к лв и да нямаш 100 лв да ги изкараш на пътя .. по скоро си мисля ,че това се ползва като извинение да не се пробват колите

redchampions

То и аз ако бях щях да я взема оттам без да я покарам, нямаше да се усъмня, че ще правят чак такива цигании, нали смисълът от по-високата цена е това, че е стегната и има гаранция. Но явно не е така.

infomar

Все съм си мислел, че работещите във фирмените сервизи се избират с конкурси, ходят на обучения, текущи изпити за квалификация, последна фирмена техника и апаратура.... и т.н.т.
Оказва се, че всичко е гола вода... :-[

V.Buzev


hotblooded

Цитат на: infomar в 05 Юли 2016 12:45:32
Все съм си мислел, че работещите във фирмените сервизи се избират с конкурси, ходят на обучения, текущи изпити за квалификация, последна фирмена техника и апаратура.... и т.н.т.
Оказва се, че всичко е гола вода... :-[
Някога беше така. Не съм ходил на обучения, но идваха колеги от софийския клон, ходили навън и ни предаваха новостите. имаше филмчета за обслужването на новите модели - къде са филтрите, как се махат, как се слагат, какво се проверява на гаранционните прегледи... имаше купища ръководства с картинки и снимки за диагностиките. Но в един момент заради заплащане и отношение и механици и приемчици си бият камшика... няко си правеха техни сервизи, други в чужбина, трети сменяхме професията. Бяхме близки с колегите от МП - и при тях също беше така (преди 10 и повече години). 
Колкото до колегата купил колата без да я пробва - все пак я купува с гаранция от официалния вносител. Хайде за щетите от градушката "да е гледал", ама за проблемите с "не вървежа" - просто МП са постъпили като абсолютни горублянски (дупнишки, врачански) измекяри...  НЕ че е нямало начин да ги накараш да ти ремонтират колата, но щеше да коства много нерви и пари. И защо е хубаво да споделяме във форума - сега и аз няма да си купя следващата кола от МП. Особено пък нова. Знам че "бълха ще ги ухапе" - те разчитат да "далаверпром" с държавни поръчки и корпоративни клиенти... но и това е до време.

dtrifonov

Цитат на: hotblooded в 05 Юли 2016 18:41:52
НЕ че е нямало начин да ги накараш да ти ремонтират колата, но щеше да коства много нерви и пари.
В този ред на мисли, каква е връзката и има ли такава м/у МП и Ford.
В такива моменти не би ли помогнало едно писмо до Ford?

Dmitarcho

МП е представител на Форд за България. Ни в много градове МП са бивши сервизи някакви, и си купуват правото да продавят/сервизират марката. Нещо като франчайз.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

hotblooded

Цитат на: dtrifonov в 05 Юли 2016 20:11:23
В този ред на мисли, каква е връзката и има ли такава м/у МП и Ford.
В такива моменти не би ли помогнало едно писмо до Ford?
Между МП и Ford няма директна връзка. МП реално са представители на Pfohe cars - немски дистрибутор на Форд.  Но в СФА си спомням следния случай - на едно 206 коНби му свършват накладките на няма  20 000 км,  понеже го кара пълен кретен и колата е служебна - се кара така до степен дисковете да станат на стружки. Съответно отказаха каквато и да е гаранция. Фирмата писа до централата на СФА в София и от там ги отсвириха,  след това писаха до Пежо Франция и....  дойде писмо да им сменим дискове и накладки по гаранция

dtrifonov

Явно МП са последна инстанция и заради това се държат така! :(


sinnerman

Да си призная, съм изненадан, че доста хора продължават на доверие да приемат за истина каквото им кажат. И пропускат очевидното. Това по принцип. В МП, а и не само там, свестните коли си ги купуват вътрешни хора и техни приятели. Изкарват за продан которниците. И внушават с разни номера, че видиш ли тия коли са супер заради доказана история, обслужвания и тънта мънта. И съответно са и доста по- скъпииии. И отива Митко или Пешо и не вижда боята по подкалниците, стъкло с различен номер от другите, едната врата е по-тъмна от другите ламарини. Не му дават да я кара. Няма и годишна винетка, щото са я отлепили. Изсипва една камара пари и ако има късмет колата върви.За съжаление, това е навсякъде. 94 година, в Залцбург си купих от офицален представител на Пежо върнато от лизинг Пежо 309. Кукла. Черпиха ме коли,шоколади и вино. Попълниха ми документите за ДДС, като излизам на границата да ги подпечатам и като им изпратя документа да ми го върнат. Тест драйв по едни завои. Супер щастие. И по пътя на връщане гледам колата много леко тегли надясно. Викам или гумата е мека или стенд. Като се прибрах я закарах на стенд.  Стендаджията вика, баце, колата е удряна и повече от това не може да се направи. Ем кот, такоа. Всеки си има глава на раменете. Та да завърша, светът е голям и спасение дебне отвсякъде.

jo_jo

Да споделя и аз накратко отношенията ми с МП.

Колата я взех от люлин, беше неугледна и цената малко по-ниска от на другите, турбината се чува леко, но според 3-ма майстори й няма нищо.
При първото ходене с майстор (карахме из люлин) се разбрахме до час да се чуем по телефона и да кажа какво правим, тръгнах да тегля пари и се обадих, оказа се капарирана през това време (петък следобед).
Стана ми тъпо, че се разбрахме да я запазят един час, а не бяха.
В понеделник ми се обади същия търговец, че човека се е отказал, защото не е N1 или нещо подобно.
Ходих втори път с друг майстор и пари, пак карахме и я капарирах. Разбрахме се да я обслужат (включително предни дискове и накладки) и да се заведат щетите (чукнато, дернато и тн) по каското към алианц.
Обсъдихме варианти за смъкване на цената и се оказа, че единствено може да ми даде 4% (по памет) ако я взема на лизинг, така и направих 90% предварително и останалите 10 на две вноски (така можах), за да не плащам много лихви. С прехвърлянето, нотариални такси (по експертна оценка 10 000) и тн ми излезе 50-60лв над посочената цена.
Като цяло от този търговец (млад и учтив) останах много доволен, звънеше ми когато трябва, води ме "за ръчичка" където трябва, получих едно обслужване за 1000-1200+ лв (по техните цени) и някакви отстъпка. Реално спрямо нов внос спестих над 2000лв, което пък си беше надценката на МП.
Иначе като я взех така и не я бяха измили даже, локалното им <ромче> се оправдаваше, че валяло дъжд, ама поне една прахосмукачка нямаше да е лошо - имаше средно-дълги бели косми от или възрастен човек или куче.
Като я оправяха по каско седя един месец, не разбрах защо не ми я оставиха 2-3 седмици, вместо да седи на паркинга им (ходих няколко пъти да я видя къде е).
От тогава в люлин не съм ходил, но пък два пъти в младост. Единия път бях много доволен от приемчика, обясни ми всичко, което питах, доля ми безплатно малко хидравлична течност, че беше близо до минимума и ми издаде картата за 20%. Вторият път, не толкова - явно не беше на кеф. Нещото, което най-много ме издразни е, че не ми казват какво трябва да се сменя.
Аз като тъп клиент отивам и казвам, ето колата обслужвана е само при вас, на толкова километри/години е какво да сменям.
И ми казват по километри еди какво си, ама по години само еди какво си, ама пък в България еди какво си, решавайте си.
И опцията дали да си платя за смяна масло/маслен филтър или сервизно обслужване на еди колко си км/години, което е "проверка по чек листа" и е по-скъпо с 30-40 лв (другите смени на филтри се плащат отделно макар, че част от тях ги имаше в сервизното обслужване). Както и да е, викам давай пълна програма (даде ми и на СБА/МП карта бонус). Реално освен картата нищо друго не получих срещу повечето пари. Ходих 2 пъти да си взема колата, единия път в 11:55 бяха на обедна почивка и нямаше кой да ми я даде, викам си поне ще я измият (на омв-то ги карат), ама тц, явно за 400лв им се вижда малко.

И така, от търговеца съм доволен от сервиза не (надявам се поне наистина да са ми сменяли консумативите, но няма как да разбера). Реалността е, че за обикновените клиенти не им пука, само за корпоративните fleet-ове, от там са им парите.

Цитат на: sinnerman в 05 Юли 2016 22:21:30...Не му дават да я кара. Няма и годишна винетка, щото са я отлепили...
Карахме я два пъти, със сигурност има бая боядисвани неща, то във фактурите си пише, но според мен едва ли има кола, която се кара да няма нищо правено. Аз, като цяло, за сега, (фингърс кросст), не се чуствам пр*ебан, върви си и само нафта...

hotblooded

Цитат на: sinnerman в 05 Юли 2016 22:21:30
В МП, а и не само там, свестните коли си ги купуват вътрешни хора и техни приятели.
И пряко доказателство за това - мой приятел, купува втора кола от МП, първо беше един фокус, сега взе Мондео 2012, 2.0 дизляк 140 к.с автомат, на 80 000 км - за 16 к. (такива коли ги пускат в сайта за около 20к ) Но колата въобще не е излизала в сайта. Просто шурея му е търговец в един от центровете. На брата на колега от форума бяха пробутали кола със заминал съединител. Със скандали му приспаднаха цената на частите... И обратно - аз като купувах отидох за друга кола, но търговеца ми каза че съединителя е за смяна и за това цената е такава (колата беше цената на горублянските) Но за потвърждение на правилто че свестните хора не се задържат много - момчето вече не е в МП. Доволен съм от вниманието което ми е обръщано от търговците в Стара загора, както и от едно момче в Шумен. АКо все пак си купя още един Форд ще гледам да е от някой от тях.

gsto


hotblooded

Цитат на: gsto в 06 Юли 2016 10:46:40
На мен искаха да ми вземат фокуса 2008-ма година за 2000лв., а вижте какво продават за повече :)

http://usedcars.motopfohe.bg/mp_auto_details.php?id=5680&make=17&model=81&fuel=56&price_to=225000&year_after=1969&year_before=2016
Това как да е... Ама виж това За моята даваха 5000 преди сервиз, а виж на тая колко искат (моята е същата, само дето е на 155 к км)  То за това и стои от 1 година  (rofl)  (rofl)  (rofl)

Alexi

това е другата схема която съм забелязал .. колата стои половин-една година .. след което се преоценява и да речем от 15к става на 10-11 ,но не се появява на сайта ,ами се продава на вътрешен човек или ако се появи на сайта и се обадиш ти казват ,че колата е продадена макар че е публикувана сутринта а ти по обяд им звъниш .. аз по тая схема преди години 2 пъти ходих до София за кола и накрая не вземах от МР

martin1977

Каква е тази мания с тези представителства? Колите им са по-големи коптори (пример - темата) от горублянските и дупнишките, само че цената им е 30-40% нагоре. Целта е ясна - гонят се огромни печалби. Докато горублянският джамбазин има-няма изкарва по 500лв на кола. Казвам го от личен опит (+ инфо от първа ръка). Има една поговорка за баницата.....

jo_jo

Цитат на: martin1977 в 06 Юли 2016 19:12:29
Каква е тази мания с тези представителства? Колите им са по-големи коптори (пример - темата) от горублянските и дупнишките, само че цената им е 30-40% нагоре. Целта е ясна - гонят се огромни печалби. Докато горублянският джамбазин има-няма изкарва по 500лв на кола. Казвам го от личен опит (+ инфо от първа ръка). Има една поговорка за баницата.....

не всеки е голям разбирач, мондеото ми беше 13-тия и 14-тия оглед с фирма за огледи (съответно съм платил над 600лв да обикаляме и ми писна). Манията е, че се надяваш на някаква история и реални километри и си готов да си платиш за това. Ако разбираш от коли или поне имаш добър майстор може да си купиш нещо по-евтино и да си го стегнеш (хем ще знаеш, че всичко е сменено както трябва).

А и реално цената (поне в моя случай) не беше много по-висока (разбирай под 10%) от от нов внос (бяха ми я обслужили, регистрация, винетка, данък, каско и тн).

Всичко нов внос е супер лъскаво, но винаги като погледнеш шофьорската седалка е смачкана, салоните на коли на реални 140-150к не изглеждат така (лично мнение).

Иначе и уж български на реални километри съм виждал в ужасно състояние (или поне несъответстващо на исканата цена) - примерно имаше една Jetta на уж 90к със тропащ педал на съединителя и сменяни две стъкла, собственичката отричаше да са пипани; тойота авенсис на 120к с тракаща верига; пасат на 100 със свиреща 4-та скорост; още един авенсис с тотално различни гуми и ронещи се дискове и това все коли между 12-15000 лв. Имаше и хубави коли -  една прилична мазда 6 (свиреше един ремък, но беше добра точка за сваляне на и без това ниската цена), за която ме е яд, даже си забравих чадъра в нея на тест драйв-а нейде из люлин.

hotblooded

Цитат на: martin1977 в 06 Юли 2016 19:12:29
Каква е тази мания с тези представителства? Колите им са по-големи коптори (пример - темата) от горублянските и дупнишките, само че цената им е 30-40% нагоре. Целта е ясна - гонят се огромни печалби. Докато горублянският джамбазин има-няма изкарва по 500лв на кола. Казвам го от личен опит (+ инфо от първа ръка). Има една поговорка за баницата.....
В МП на 10 коли една има дето си струва,  при джамбазите - една на 100....  И в двата случая първо се уреждат "свой хора"  и случайно може да се добута някой дето чака на обява да излезе нещо.

Mondeicho

На огледи е най-добре с един майстор, които разбира къде да гледа и най-вече какво. Малко неща ще му се изплъзват. Разбира се двигателя няма как да го види, но поне може да чуе, усети нещо не много обичайно за колата. И пак разбира се ти трябва и доза късмет. В крайна сметка аз познавам и много хора, които си купиха чисто нови коли и пак има много неща заради които не са доволни-сервиз, обслужване, често чупеща се кола и т.н.
Гледане и търсене на правата си това е предпоставка за краен успех.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Alexi

темата е чоплена ,за всеки влак си има пътници .. аз от автокъща вече зор ще се прилъжа да купя кола .. да не се сърдят джамбазите ,но малко прекаляват с връщането на км и пастирането