За първи път Фордаджия и то Фокусник

Започната от Riddle, 08 Юни 2016 20:42:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Riddle

Здравейте колеги,

Май дойде време да се влея в редиците и на Фордаджиите. Винаги съм бил почитател на евтините и практични коли, които по традиция в България са недолюбвани. Дори в момента все още имам една французойка на почтена възраст с нереално надежден двигател с нисък разход и много евтина поддръжка и се двуомя дали да я пенсионирам или да си я оставя за резерв. Все пак от няколко години съм с настройката да си взема Фокус и само за много кратък момент залитнах към Фиестите, но бързо ми мина. Слагам няколко снимки на бъдещата кола, защото все още е в Италия и я чакам с нетърпение.
























Колата е дизел, 1.8, вероятно TDCI, и както бях информиран е с Ghia оборудване (каквото и да значи това). Най-вероятно ще я поглезя с някой друг тунинг, но без да прекалявам и да се вманиячавам. Ще разчитам на вашите съвети какво и как да пипна, но на първо четене се чудя дали мога да сложа някакъв модул на местото на касетофона, с голям екран, навигация, радио и т.н. Не знам дали е необходимо да се слага чип или нещо друго, приемам съвети в това отношение, но по принцип съм улегнал човек и не държа да я правя бегачка. За сега е това, като пристигне ще видим на какво точно съм попаднал.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.



stilman

Привет колега,пък и градски,от 10-тина дни имаме в къщи един такъв фокусник,не ми е първия форд,но първи дизел,колата си върви доста добре и ако не искаш да е бегачка не ти трябва чип или нещо такова,със здраве да я караш и като я вземеш пиши да се видим,да обменим опит и т.н.,поздрави и лека вечер.

Riddle

Цитат на: stilman в 08 Юни 2016 22:51:16
Привет колега,пък и градски,от 10-тина дни имаме в къщи един такъв фокусник,не ми е първия форд,но първи дизел,колата си върви доста добре и ако не искаш да е бегачка не ти трябва чип или нещо такова,със здраве да я караш и като я вземеш пиши да се видим,да обменим опит и т.н.,поздрави и лека вечер.

Благодаря колега, ще се радвам да обменим опит (то аз основно ще слушам де :) ). Преди сегашната газаджийка карах Капа дизел, но беше толкова желязна, че за 2 години не се наложи да я карам на майстор. В тази връзка знаеш ли добър дизелджия в града, на който да се доверя за обслужването или да търся в Пловдив?
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


stilman

и аз още се оглеждам за добър майстор,ако изкочи нещо ще те информирам

SICKandPROUD

Добре изглежда колата колега, мисля че няма да имаш ядове с Фокуса. Здрави коли са. Със здраве и без ядове с новата придобивка.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Mondeicho

Хайде честито за новата количка. Изглежда много добре. Ghia означава високо ниво на оборудване и обикновено има повече екстри за модела.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Честито и добре дошъл!

Свети чека на мотора, имай го предвид. :)

VENTCI

Честито 8)
Добре изглежда машината - май само подгрев на пр. стъкло и липсва  ^-^

Riddle

Цитат на: Septerra в 09 Юни 2016 13:28:06
Честито и добре дошъл!

Свети чека на мотора, имай го предвид. :)

Хмм...Не бях обърнал внимание.....ще се поинтересувам, благодаря много.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Mondeicho

Аз  загледах лампичката за чека и после видях лампата за отворена врата и ръчната спирачка долу вдясно и мислех, че само е даден контакт-сега се загледах, че оборотите не са в нулево положение, очевидно е запалена. Трябва да се прочете на диагностика каква грешка записва.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Riddle

Колата вече е в България. Тествали са я и всичко и работи както трябва, но лампата продължава да свети. Утре ще я закачат на компютър и се надявам да оправят грешката. Във вторник отивам да си я взема!  (hrn)
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


ivchotr

Не е с климатроник и не е с оригинално радио и кой знае с какво още не е, което ме навява на мисълта, че не е баш Джия. Но важното е да те кефи.

Mondeicho

Гледам, че има емблемата на задното малко прозорче, но то зависи и първият собственик какво си е поръчал. Най важното е да е в добро техническо състояние, външно изглежда така.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

К.Методиев


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Riddle

Цитат на: К.Методиев в 13 Юни 2016 19:42:25
Джия е има трип.

Колко кратко изречение, а каква наслада ми донесе...  (clap)
Шегувам се... но бих се радвал да ми разясниш какво точно означава "трип".
До преди да ми покажат снимките на колата и да ми кажат, че е Джия, не бях чувал тази дума. Това че е такава ми гали самолюбието в момента, но на практика бих я взел в това състояние и дори да не беше!
Както и да е....Важното е че колата от два дни е в София, днес я докараха до моя приятел. Той я е тествал и каза, че няма никакви забележки по работа на двигател и ходова част. Закачали са я за компютър и са изчистили грешката на чека. Никакви други забележки, дори маслото е сменяно наскоро по сервизната история. Дори гумите били в достатъчно добро състояние да изкарат поне още два сезона. Имало няколко дребни драскотини, лесно поправими с коректор, както ми каза моя приятел. Утре отивам да си я взема и то като няма какво да и се прави ще взема да и сменя всички масла и филтри, просто за всеки случай, та в този ред на мисли да ми кажете какви масла ползвате за Фордовете?

Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Dmitarcho

Джия...за поред път, е ниво на оборудване. Трип, ще ти показва среден /моментен/ разход и други глезотиики.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Mondeicho

Масово се слага 5W30 Ford Formula. Аз сега сложих 5W40 на Motul  8100 xcess и съм доволен от мъркането на двигателя. Филтри е препоръчително да са оригинални, но това вече е до собствена и финансова преценка.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

К.Методиев

Колегите вече са разяснили какво е джия и, че е ниво на оборудване, а за какво е била грешката знаеш ли, че понякога тдци-та се дънят рязко от дюзи.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Riddle

Колата вече е при мен и е време да споделя първи впечатления.
Първо плюсовете, а те не са малко: Стана видно, че колата е Джия - има си емблемите на задните врати, праговете са Джия, рамката, която на снимките изглежда черна пластмаса, всъщност е имитация на дърво, трипа го има и наистина е полезна джаджа. Външният вид, за кола харесана по снимка от Италия е доста приличен. Има дребни забележки, които ще се оправят с коректор (надявам се), гумите и джантите са добри, интериора е изключително приличен (особено след автомивката). Двигателният отсек е сух и чист (прахорляка не се брои), акумулатора Бош излежда добре (подгравя за под една секунда и пали на четвърт оборот). Двигателят мърка, като доволно коте и изглежда прилично пъргав. Скоростите превключват леко и стегнато. Тръгнах от Света Троица, където напълних резервоара и нулирах дневният километраж. С петнадесетина километра градско и от там по магистралата до Пазарджик с 100/110 км.ч трипа ми показа 3,8/100 среден разход. Управлението е стегнато и приятно, окачването не мога да преценя, но вероятно ще го проверя в сервиз, за да съм сигурен.
Сега минусите: Само един, но неприятен и потенциално опасен - както си я бях закротил колата на 100/110 дори и не разбрах защо и как изведнъж започна да мига лампата на подгряването и рязко загубих мощност. Веднага отбих в аварийната лента, спрях, изгасих и стартирах двигателя отново. Всичко си беше наред и продължих, но с по-голямо внимание. След десетина километра се случи същото, този път не спрях, само изгасих и стартирах двигателя отново по време на движение и всичко беше наред. Реших, че се случва над 2500 оборота и когато слязох от магистралата към Пазарджик реших да изпробвам. Форсирах до към 2500 оборота и моментално светна подгряването и чека на двигателя. Изгасих, запалих и подряването изгасна, но чека остана. Въпреки това нямаше никакви други странични ефекти - колата се форсираше и вървеше страхотно. Оставихме старата кола и докато прехвърлихме багажите в новата минаха няколко минути. Запалих, тръгнах и всичко беше ОК! няма чек, няма подгряване, колата върви страхотно!....
Далеч съм от мисълта, че всичко се е оправило с магия, ама не знам какво се случи и от къде да почна да търся проблема. Някакви идеи?
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


К.Методиев

Диагностика започни с това, аз те питах каква е била грешката, че само с триене не се оправят тези неща.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Riddle

Цитат на: К.Методиев в 14 Юни 2016 21:58:57
Диагностика започни с това, аз те питах каква е била грешката, че само с триене не се оправят тези неща.

Казали са грешка в налягането на горивото, каквото и да значи това. Сега чека не свети и е възможно да не покаже нищо на компютъра. Какво точно да диагностицирам и как? Помпа, дюзи, свещи? От къде да започна? четох за някакви тестове на дюзите, да ги искам ли и кскво да очаквам точно? Не съм сигурен, че майсторите в Пазарджик са достатъчно компетентни и затова ми се иска да имам повече информация преди да ги оставя да се гаврят с колата
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


К.Методиев

Щом е за налягане на горивото то пак си е свързано с горивната система и трябва да се започне точно каква е грешката дали е ниско или високо, ако е ниско най вероятно дюзи, ако е високо проблеми с регулатора и тн.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

sinnerman

Сакън, не си оставяй колата в ръцете на монтьорите в Пазарджик. Особено в Еврокар, дилъра на Форд. Там не се лъжи да спираш дори.

Dmitarcho

За съжаление това с аварииния режим /мигане на лампата за подгрев и губене на мощност/ не е много на добре. Диагностика, записваш си грешката и тогава ще умуваме какво е. Само да те ориентирам, една дюза струва около 400-500 лв., рециклиране /ремонт/ на дефектната дюза - около 200 лв. Тръгнат ли да се правят/сменят дюзи, е добре да се правят/сменят и четирите. Успех с ремонта, и дано се окаже нещо дребно и евтино.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Mondeicho

За теста на обратната нафта можеш да прочетеш във форума има доста изписано по въпроса. Повечето сервизи би трябвало да имат оборудването. Принципно не е нещо трудоемко и много сложно. След като го е направило няколко пъти най-вероятно няма да се оправи от само себе си.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Цитат на: Riddle в 14 Юни 2016 21:33:24
Далеч съм от мисълта, че всичко се е оправило с магия, ама не знам какво се случи и от къде да почна да търся проблема. Някакви идеи?

На дъщеря ми е 1.8 ТДДИ. Правеше същите магарии и виновник се оказа потенциометърът на педала на газта. Вътре са едни графитни пътечки, положени върху фолио и се бяха изтрили в един участък, където най-често е стоял натиснат педалът. Съответно като я закротиш на това положение, в един момент компът губи информация за педала и вкарва двигателя в аварийния режим. Твоят модел не съм наясно дали е с ел.педал или с жило, но ако е същият, имай предвид и този вариант.

Riddle

За сега не го повтори проблема и това всъщност го усложнява, защото минава в категорията "скрит". За сега смятам да последвам съвета на няколко изпитани стари дизелджии, достатъчно дълго работили в сферата на новият внос за да са наясно. Утре ще отида да обслужа напълно колата - да се види с ремък ли е или с верига, да сменя маслата и филтрите, ще направя и проверка на двата моста, с отстраняване на евентуални дефекти и реглаж и евентуално слагане на някаква добавка за изчистване на горивната система. Другата седмица отивам на море и ще мина около 800 км и след това пак ще сменя горивният филтър. Ако и след това има проблем с чека и лампата на подгряването ще търся добра диагностика  за да локализирам проблема и да реша как да го отстраня. За сега ми препоръчват един диагностик под манастирите, който всъщност познавам от преди 20 години (ама тогава беше млад и неопитен). Все още чакам препоръки за някой добър майстор на дизели в региона (разбирайте до Пловдив включително)
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Dmitarcho

Малко е опасно така да тръгнеш на море ;) Да не се задълбочи проблема ;) Диагностиката можеш да я направиш и с китаец .. все ще ти покаже грешката - въпреки, че не го е правил скоро, компютъра си ги помни грешките докато не се занулят с диагностика. Щом имаш спомен за ниско/високо налягане в рейла .. няма да е от педала :(
Ръца Пръца

Mondeicho

Ти хубаво си решил да го тестваш на дълъг път, просто си имай едно на ум, че може и да те остави някъде колата и за да не ти развали почивката измисли как например ще я прибереш към мястото където ще я ремонтираш. Пожелавам ти лек път и безаварийно.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Riddle

Цитат на: Mondeicho в 16 Юни 2016 05:21:16
Ти хубаво си решил да го тестваш на дълъг път, просто си имай едно на ум, че може и да те остави някъде колата и за да не ти развали почивката измисли как например ще я прибереш към мястото където ще я ремонтираш. Пожелавам ти лек път и безаварийно.

Надявам се да не се случи. Имам седмица и половина до тръгването, а дотогава ще е минала всички обслужвания и диагностики. Все още търся читав майстор между Пазарджик и Пловдив, който да я поеме, ако не се наложи да се ровичка по дюзи и помпи...
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.