Изпотяване на стъклата при Мондео МК2

Започната от Backstage, 17 Декември 2011 23:34:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Backstage

Здравейте колеги.
Моля ви който е имал такъв проблем специално при МК2 да сподели какво е било и как го е решил...
интервенцията която аз съм направил на духалките е следната http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=rgh1318961865i.jpg
Духаше само на предното стъкло и по съвет на колега още лятото реших проблема по този начин...снимката е от колегата но при мен е същото...сега би трябвало да вкарва въздух само отвън...обаче нямате представа за какво потене става дума...еле па като завали...
EDIT : Според колегата когато са вързани черно и зелено маркуче както е в моя случай трябва да вкарва въздух само отвън...но според друг колега това е за външен въздух а за вътрешен е черно с бяло...


Alexi

не ми става ясно защо си сложил тоя мост .. не може ли просто да обърнеш да духа само на стъклото вкарвайки въздух отвън ..

Иван Вълков

#2
Колега самото копченце се ремонтира, няма нужда от никакво съединяване, мостове и т.н. За да пребориш изпотяването най напред си смени филтъра на купето. За копченцето като го разглобиш, където влизат трите маркучлета(едната е с три другата беше с четити или пет непомня точно) само че от към теб погледнато трябва да има нещо като плъзгач от гума или някакъв силикон. С годините остарява и се получава ефекта който ти описваш. Зачистваш легълцето, изрязваш от някаква гума ново елементче( аз го направих от гумичка за моливи от тия белите Кохинор) правиш му три дупчици точно стещу отворчетата на маркучлетата, след това може да почистиш самите гумени маркучлета( може в тях да има остатъци от стария уплътнител при мен се наложи т.к. бяха запушени), сглобяваш и всичко трябва да е наред. Принципа на работа е че върху уплътнителя (който ще изработиш) се плъзга един плъзгач, който в различните режими запушва два от отворите и по този начин регулира, отвън или отвътре да вкарва въздух. Когато не уплътнява, се разваля херметичността изобщо на цялата система и затова обдухва само предното стъкло, на която и да е позиция. Не ме бива много в обясненията но ако се запънеш някъде пиши, ще помогна с каквото мога (thup)

п.п. Ето така изглежда леглото като раглобиш ключа, там трябва плътно да легне уплътнитея за който ти говоря

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

"Alexi" искам да духа от всякъде не само от стъклото...моста е защото само така работи...а колкото до изпотяването въздуха се е въртял само в купето...снощи си поиграх и се оказа че като запуших черното маркуче клапата изглежда прехфърли на външен защото веднага ми замириса на "двигател"...

Ванка мерси много за отговора братле.Филтъра го смених август дали пак е за смяна?
а за ключа трябва да разгъдая как точно се демонтира и ще пробвам това което си обяснил.
После ще пиша какво е станало
Благодаря ви!

Иван Вълков

За да свалиш ключа, сваляш селия панел с трите врътки - има тема за това как става- отзад се държи на 2 или 3 винта. След това завърташ като крушка на габарит и трябва да се е освободил ключа. Не съм сигурен дали не се вадише и самата врътка. Иначе ключа е на зъбчета. Имаше една съчма дето пада май това беше.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

tropper

След като се свали таблото с трите врътки (или двете врътки и дисплея ако е автоматичен климатик), копчето се маха с дърпане навън, а самото тяло на ключа е фиксирано с винтче за панела. Развърта се винтчето и тогава вече с въртене като крушка (автомобилна, не винтова :) ) се освобождава превключвателя.

Тия вакууми са доста болна тема за парното на МК1 и МК2....

Основна причина да остане да ти духа само на предното стъкло е системата да е изгубила вакуум. Това става или от превключвателя със скоростите и външно/вътрешно (само при МК2, т.к. при МК1 е електрическо с допълнителен вакуумен винтил, който се намира в г*за на географията..., но обикновено има по-дълъг живот) или от ключа за посоките на духане - крака, прозорец и т.н....
Ако проблема е само в превключвателя на скоростите, то ако затапиш средното маркуче (или за по-сигурно всичките), трябва да имаш контрол на посоките (крака, прозорец) и само външна цирцулация. С "мостче" от маркуч ако пренасочваш вакуума от дупката която смуче, към някоя от другите, при едната трябва да превключи на вътрешна циркулация. Ако със добре сложено "мостче" ти духа само към прозореца, значи или вакуумния клапан за външно/вътрешно е спукан, или имаш изваден маркуч. Клапанът се вижда след демонтаж на жабката и сериозно залягане на пода пред дясната седалка. Намира се горе, над вентилатора от дясната му страна.


Между другото... като ви се запотяват стъклата много помага включването на климатика. Не забравяйте че освен изстудяването той дехидратира въздуха. А изстудяването се компенсира успешно от парното така че не е проблем. И без това е полезно климатика да се ползва от време, щото ако се спре за цял сезон изсъхват уплътненията и почва да изпуска фреон.

Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Backstage

#6
Здравейте колеги и Благодаря на всички за отговорите и помощта!!!!
Установих че всичко ми е наред с маркучите защото като запушвам различни маркучета съответно ми сменя от вътрешен на външен въздух
проблема явно е в тази гумичка за която говори Иван...Тия дена като ми остане малко време ще я ръчкам да видя какво ще стане и ще пиша резултат...
EDIT : Между другото вече няма и помен от запотени стъкла  8)

senatora

Сега аз пак да попитам...
Това е лечението при отказ да сменя от къде да вкарва въздух/отвън или вътре/???
А пак ли тези вакуумчета и маркъчета играят за смяна на местата къде да духа,че при мен е точно такъв проблема
Става дума за Мондео МК2
Ако няма къде да отидеш,ела на себе си:)

tropper

Да, всичко е с вакуум.

* При МК2 и двата ключа са вкуумни - за посоките и за степените (който сменя вътре/вън). Прецакват се ключовете по описания по-горе начин. И двата имат потенциал да изпускат. Май по-често се прецаква този за скоростите.

* При МК1 вакуумен е само ключа за посоките (стъкло/крака/...) и се прецаква редовно, а другият сменя посоките (вътре/вън) електрически.... но този ел. сигнал се подава на клапан, който превключва вакуум. Самата клапа пак е вакуумна. Но там това засега не съм чувал да е отказало.

Ако няма вакуум - изпуска маркуче или превключвател - резултатът при Мондео МК1 и МК2 винаги е един и същ:
- Духа само на предното стъкло и то само външен въздух;
- При спряна вентилация - позицията с "точка" на ключа за посоките - продължава да духа много лекичко на стъклото (без вентилатор), т.к. няма вакуум за да затвори клапата за външен въздух. Тя е "нормално отворена".
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

totolo6ia

На моето мк2 проблема също беше в превключвателя на скоростите и духаше само на предното стъкло.Като го смених от морга за 10 лева и се оправи.


Backstage

хммм...Късметлия си голега..Ние с Иван побългаряваме щото аз като разпитах по моргите не намерих ключ под 30 кинта...ама ако намеря за 10 верно ше го сменя и аз

Danchev

И при мен се прояви този прословут проблем ... преди време почна да цъска леко, сега вече позициите не бачкат.
Разглобих и силикона, в който са изляти трите маркучета се е изметнал леко и явно затова изпуска, може би и дупчиците са се разширили леко като ги сравнявам със средният ключ. Мисля да зашкуря силикона докато се изравни и после се чудя с какво да го лепна към ключа ... върти ми се двойнозалепващо ... ще видим дали ще мине номера. За шкуренето днес пробвах и става със ситна шкурка добре изпъната на дървено трупче.
How about a magic trick?

Backstage

Аз нищо не можах да направя пич... 3 пъти свалях шибания ключ и му правих уплътнения но не!не пожела...тва уплътнение е толкова малко че...един път е тъничко...друг път дойде по дебело и не става.. а там са милиметри....отказах се щот ме хванаха бесовете и сега търся ключ

Danchev

#13
За кое уплътнение говориш .... при мен няма такова нещо. Трите маркучета са изляти в един червеникав прозрачен силикон, на който има П-образна пластмаска, с която се закопчава към ключа. Самата силиконова отливка го играе и като уплътнител и както казах явно от топлината при мен е изметната и не ляга добре към ключа. Ако и при теб има подобен проблем едва ли смяната на ключа е решението, ако силикончето е кофти пак ще изпуска.
Средният ключ с шесте маркучета освен тази силиконова отливка отпред си има една допълнителна бяло-жълтеникава гумичка, която го играе уплътнение и явно затова не прави проблеми ... при десният за степените са решили да си го спестят това.
How about a magic trick?

Backstage

хм...не съм се замислял че там може да е проблема...аз говоря за уплътнението което е от другата страна,вътре в ключа,където се плъзга водача който определя кои дупки за запушени....това е вътре в ключа...при мен го нямаше,след време се стопява или не знам какво там му става и просто изчезва  :D

ти говориш за това



а аз за това


Danchev

#15
Хммм ... много странно :o при мен там няма никаква гумичка, напротив има три шуцера, които влизат в дупките в това прозрачното от първата снимка ...
Нямах никаква идея, че има различни ключове ... или аз се бъркам нещо??? Сега разгледах подробно снимката ... това разглобен ключ ли е и тая зелената работа е вътре?

П.С. мдаа току що разглобих ключа ... от зелената гумичка е останала малка зелена капка :D разтопило я е и си я е изсмукало.
Една малка съчма изпадна от някъде, защото направо тръгнах да го отварям отпред без да съм свалил капачето отгоре ... виждам дупка с малка пружинка вътре, предполагам е оттам?

Ванка, новата гумичка равна с ръба на леглото ли я резна?
How about a magic trick?

Backstage

#16
съчмата е от там да...има легло,от външната страна на ключа се виждаше ли как беше не помня вече.......за Ванката не знам но аз я рязах гумичката и на равно и малко по навътре и не стана...от 3 гумички - нищо....

lazarkk

Провери си отдушниците на задните калници. Аз бях напълнил там с вата, да не дрънка всичко от музиката и беше станало мазало, потеше се дори и при пуснат климатик. Като я махнах и всичко заспа. Да не би при теб нещо да са се запушили от друго. Или провери от някъде да не се мокри филтъра на купето, или да е много стар.

tropper

Цитат на: Danchev в 05 Юли 2012 01:46:18...Нямах никаква идея, че има различни ключове ...
Има разлики при Мондео МК1 и Мондео МК2. Може и в преходните години между двата модела да има умешване на системите....

При МК1 ключа за степените на вентилатора е чисто електрически, като при позиция за вътрешна циркулация се дава контакт между два от полюсите. Този контакт служи за задействане на електрически управляем вакуумен вентил, който пуска вакуум на клапата за входящия въздух и я затваря, така че системата да работи на "вътрешна циркулация". Въпросния вентил се намира в г*за на географията - отзад и от ляво на блока на праното, което се пада горе-долу в средата на таблото на автомобила и за да се стигне до него се разглобява всичко. При МК2, доколкото знам от вашите снимки, ключа има и вакуумна секция и превключаването на вакуума за тази клапа става там.

Само за протокола - би трябвало при прецакани превключватели системата да работи с въздух отвън и към предното стъкло.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Иван Вълков

Гумичката я рвжеш наравно там където ляга - така че да попълни отворилата се дупка. Може да я оставиш милиметър два по висока стига плъзгача да се движи после, защото има вероятност и да остане затиснат ако гумата е прекалено голяма. Съчмата  се намира под една прижунка - отваря се едно капаче отстрани. Внимавай като го отвориш че часттс която се отделя от корпуса управлява климатика - като натиснеш врътката задържа на включено положение. Това е използвай за попълване гумичка кохинор става идеялно.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Danchev

А улеите правят ли се или само дупки ... защото като погледна фаската отдолната страна на плъзгача, тия улейчета ми се струват важни, за да работи тая пущина.
How about a magic trick?

Иван Вълков

Цитат на: Иван Вълков в 18 Декември 2011 17:40:51
Колега самото копченце се ремонтира, няма нужда от никакво съединяване, мостове и т.н. За да пребориш изпотяването най напред си смени филтъра на купето. За копченцето като го разглобиш, където влизат трите маркучлета(едната е с три другата беше с четити или пет непомня точно) само че от към теб погледнато трябва да има нещо като плъзгач от гума или някакъв силикон. С годините остарява и се получава ефекта който ти описваш. Зачистваш легълцето, изрязваш от някаква гума ново елементче( аз го направих от гумичка за моливи от тия белите Кохинор) правиш му три дупчици точно стещу отворчетата на маркучлетата, след това може да почистиш самите гумени маркучлета( може в тях да има остатъци от стария уплътнител при мен се наложи т.к. бяха запушени), сглобяваш и всичко трябва да е наред. Принципа на работа е че върху уплътнителя (който ще изработиш) се плъзга един плъзгач, който в различните режими запушва два от отворите и по този начин регулира, отвън или отвътре да вкарва въздух. Когато не уплътнява, се разваля херметичността изобщо на цялата система и затова обдухва само предното стъкло, на която и да е позиция. Не ме бива много в обясненията но ако се запънеш някъде пиши, ще помогна с каквото мога (thup)

п.п. Ето така изглежда леглото като раглобиш ключа, там трябва плътно да легне уплътнитея за който ти говоря

ето така изглежда и моето което си работи вече близо две години. Правиш си трите дупчици и това е

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Danchev

При мен изглежда ето така



Първи опит е неуспешен ... пробвах със силиконова лента, понеже имах точната дебелина. Утре ще пробвам и с гумичка за моливи и ако пак не стане ще търся нов. Улеите са важни, защото това което държи плъзгача залепнал към гумичката е вакума, а улеите създават по-голяма площ за него.
How about a magic trick?

Иван Вълков

Плъзгача също има направляващи улей, гумичката е точно само за уплътнение. На контактната част на плъзгача има малко улейче, което комбинира две от трите тъбички, съответно - рециркулация, въздух отвън. И аз съм пробвал със силиконова лента и нестана, гумичката си е друго, само внимавай при пробиването на отворите и още нещо като свържеш ключа запали и изчакай малко за да се набере вакуум, нетръгва веднага а иска изчакване първият път, след това си стой под напрежение. Успех

п.п. Твоята скица е по точно но и аз по спомен съм я рисувал  (thup)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Danchev

#24
Хехе мани скицата :D
Последно да питам, че не ми се правят повече експерименти ... дее часовникарската работа.
Не разбрах точно колко висока си я направил равна или да надстърча много леко и с какво проби дупчиците. Силикона го дупчих с нагорещена жичка, но гумичката се обработва по-лесно и мисля да я ударя с най-тънката бургийка.
Иначе силиконовата лента, която използвах е от тия гривни дето бяха модерни преди години ... уж ми изглеждаше добро попадение :D и я напръсках с малко силиконова спрей смазка уж да се движи по-добре.
Ти суха ли я остави?
How about a magic trick?

Danchev

#25
Сега наспокойно потърсих информация по английските форуми и подробно разгледах устройството на гумичката и плъзгача.
В крайна сметка улея в плъзгача е 2.5мм а разстоянието от дупка до дупка е 4мм ... т.е. улея не прави връзка между две дупки, а между улеите, които са на самата гумичка

И дори с правилно изработена гумичка плъзгача просто няма как да си изпълнява функциите без каналите в гумичката (nut) откачена история.
Та седнахме с бащата и изрязахме нова гумичка от такава за моливи, но по дебелка за да може да заклени плъзгача ... пробих и 3 дупки за красота и събрах. Позициите бачкат нормално, но от къде дърпа въздух няма как да разбера ... дали в това положение е на рециркулация или на външен. Явно ще се търси след време ключ, лошото е че не виждам да има нови само ключове, дано случа по моргите.
Благодарско за съветите и помоща и на двамата :) някой ако има идея от де иде въздуха така да обажда.
How about a magic trick?

Backstage

#26
Данчев баща ти да пали една цигара и да я задържи над решетката под чистачките а ти се затваряш вътре и дебнеш ...палиш колата пускаш духалката....замирише ли ти братле - дърпа отвън...ако дърпа отвън няма как да не усетиш...даже с просто око се вижда как решетката дърпа дима
... а за гумичката...аз по-горе споменах че съм правил 3 опита,и трите неуспешни...обаче и в трите случая врътката която определя къде да духа (стъкло ,крака и т.н.) работеше! което значи че гумичката запушва трите маркучета...ако не са запушени вакуума се губи и духа само на стъклото
всичко това означава че ти си прав...действилно има нужда от тези каналчета в гумичката (между дупчиците) идеята на тия каналчета в гумичката между дупчиците е че трябва винаги да има връзка между 2 от дупчиците (съответно маркучетата) а третото е запушено.тази работа я върши въпросния плъзгач.Реално това определя външен-вътрешен....май се отплеснах малко.....и аз търся ключ..в една морга намерих 3...и трите прецакани...

Pyrhel

Защо не пробвате със силикон да "излеете" такава гума? Плякате една лента и после с една клечка за зъби примерно почвате да добавяте и дооформяте. Редовно за някакви малки мизерийки си правя такива "къстъм" уплътнения от универсален силикон (прозрачния и вонящия на оцет).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Danchev

Снощи я мислех тая ... прекалено е мъндзърко това отделно няма място да се работи, откъм гумичката може да се бърка само с пинсети 3-4мм е разстоянието до пластмасата ... отделно се оказа прекалено сложно.
Поне му разнищихме схемата :D
Те затова трите улея са там и насичкото отгоре не са симетрични и средният е малък. Улея на плъзгача не е вертикално скосен от двете страни а е полегат, самият плъзгач се движи между двете преградки посредата като улея застава точно над преградката, като едната му част е при едната дупка и съответно другата част при другата дупка.
Това с цигарата е много идейно ^-^
How about a magic trick?

Backstage

Цитат на: Danchev в 06 Юли 2012 01:53:37
прекалено е мъндзърко това отделно няма място да се работи, откъм гумичката може да се бърка само с пинсети 3-4мм е разстоянието до пластмасата ... отделно се оказа прекалено сложно.
Поне му разнищихме схемата :D
Те затова трите улея са там и насичкото отгоре не са симетрични и средният е малък. Улея на плъзгача не е вертикално скосен от двете страни а е полегат, самият плъзгач се движи между двете преградки посредата като улея застава точно над преградката, като едната му част е при едната дупка и съответно другата част при другата дупка.

Точно!!!....с две думи ремонта е мамата си джаса! а с три думи- Иван и още 1-2ма които са успели с тоя ремонт са имали железни нерви и са много сръчни...аз определено имах желание ама...нервичките ми не издържаха