Изпотяване на стъклата при Мондео МК2

Започната от Backstage, 17 Декември 2011 23:34:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Danchev

Ако трябва да му правиш и канали е мамата си трака верно ... аз още не мога да си представя при Ванката как мести клапата вътре/вън тъй като той написа, че е направил само дупките.
How about a magic trick?


Backstage

Доста се чудих и аз...Сигурно ше ни светне като се появи  :D

Иван Вълков

#32
Хм......и аз започвам да мисля от какво може да се доработи ключа т.к. си мисля че и при мен работи само външният поток защото аз канали на въпросната гумичка не съм правил. Но уж съм на рециркулация а усещам миризмите от пътя. При мен нямаше и помен от въпросният елемент и го съчинявах по самото легло. Гумичката я пробих с игла и мисля че с игла ще може да се изджегърта каналът.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

#33
Цитат на: Иван Вълков в 06 Юли 2012 08:24:48
Хм......и аз започвам да мисля от какво може да се доработи ключа т.к. си мисля че и при мен работи само външният поток защото аз канали на въпросната гумичка не съм правил. Но уж съм на рециркулация а усещам миризмите от пътя. При мен нямаше и помен от въпросният елемент и го съчинявах по самото легло. Гумичката я пробих с игла и мисля че с игла ще може да се изджегърта каналът.
Ясно...  :D значи в крайна сметка и тримата сме постигнали еднакви резултати ,демек - просто сме си запушили и трите маркучета.Или със сигурност поне 2 от тях :D
слагай цигарката отпред да видиш от къде ти идва въздуха  8)
П.П аз в момента съм изолирал ключа (извадил съм маркучетата от него) защото зимата ми трябваше въздух отвън (за да не се потят стъклата) а сега за лятото го обърнах само на вътрешен (за да не охлаждам външния горещ въздух с климатика и да не ми мирише на изгорели газове) в смисъл направил съм си мостче между 2 от маркучетата с празен пълнител от химикалка, а другото съм запушил.Когато искам да обърна въздуха местя мостчето и така контролирам клапата...поне докато намеря ключ...
........Само да добавя. Лошото е че когато си на рециркулация въздухът в купето доста се изсушава (нормално за всеки климатик) за това е добре да си намерим работещи ключове.на дълъг път особено много се усеща как направо ми пресъхва гърлото за нула време...само заради това ми трябва ключ.иначе не ме бърка да си го обръщам ръчно - зима външен - лято рециркулация...ама на дълъг път жената много се оплаква че климата много изсушава въздуха...бе трябва си...  :D

tropper

Момчета, намерете си от МК1 клапана и ключа и направете "побългаряването". Шансът клапана да се е прее*ал клони към 0 и със сигурност ще изкара повече годинки от каквито и да е гумички.  :-\
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Danchev

Клапата е нормално отворена, т.е. на външен въздух. При запушване на трите дупки вакума към клапата се изолира и тя си остава отворена, но поне се възстановява работата на средният ключ за позициите.
How about a magic trick?

Backstage

 
Цитат на: Danchev в 06 Юли 2012 17:55:14
Клапата е нормално отворена, т.е. на външен въздух. При запушване на трите дупки вакума към клапата се изолира и тя си остава отворена, но поне се възстановява работата на средният ключ за позициите.
Да... Аз мойта съм я затворил и като угася колата се чува как хлопва като се отвори понеже няма кво да я държи

Иван Вълков

#37
Колеги да се похваля имам вече напълно работещо управление  (happy). Ето малко снимков материал



това е новото парче гума изрязано от гумичка за моливи КохиНор - има нарисиван слон



тук съм показал колко е издадена спрямо леглото


техниката за правене на отвори - с една клечка за зъби и като я въртим наляво - надясно се оформят, а и може направо да се побият.



готовият отвор




ето тук вече можете да видите как оформям каналите. С помощта ма едни макетно ножче и малко повече нерви


готовото уплътнение което работи  (happy)

Начин за проверка дали имаме управление на клапата за рециркулация и външен приток:
1. Махаме жабката
2. От дясно на кутията на вентилатора има едно пластмасово рамо закачено към един вакуум клапан
3. Палиме колата
4. След като системата е възтановила вакуума и започне да сменя коректно посоките за обдухване завъртаме на 2 или 3 или 4 на рециркулация и гледаме дали ще има реакция от вакуум клапана
5. Повтаряме операция 4 само че за външен поток

Когато клапана е издърпал рамото в най - горно положение  - това е решим на рециркулация.
Когато клапана е избутал раморо в най-долно положение - това е режим на външен приток.

ПРИ ПОЗИЦИЯ 1 КАПАТА ОСТАВА В РЕЖИМ НА ВЪНШЕН ПРИТОК!!!

Толкова от мен  (fri)



Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Не взимаш правилно линкове към снимките, виж в подписа ми как се взима :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Вълков

Радостта ми бе кратка.... :'( оказа се, че се губи вакуум и сутринта като запалих първата минута нямах управление, иначе след като си набере изпуснатото количество всичко се нормализира( приблизително след минута). Амбицирах се и днес направих ново уплътнение, но уви пак греда  (hammer) (hammer) сега като включа рециркулацията и клапата все едно засяда и стой само така  :'(. Утре ще направя последен опит с точни размери (coffee)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Backstage

Ванка в пред вид размерите на това уплътнение мога да заключа че ти си един изключително спокоен и търпелив човек.... :D

BIGFORDFAN

 ... и сръчен бих добавил...  (thup)

Иван Вълков

Благодаря, колеги за хубавите думи, макар че все още не съм постигнал заводският ефект......но вече е въпрос на опити мерене и нерви.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

Цитат на: Иван Вълков в 10 Юли 2012 20:56:35
Благодаря, колеги за хубавите думи, макар че все още не съм постигнал заводският ефект......но вече е въпрос на опити мерене и нерви.
Аз вече нямам никакво съмнение в тебе...даже ако успееш направо давай да говорим за цени и да пращаш и на мене и на Данчев по еконт :)) :)) :))
че и на още 100 човека ;)

Bobi

Сори, че се бъркам в темата, но това нещо не се ли продава като резервна част? Или тия от МП са му обявили баснословна цена ?

Backstage

Цитат на: Bobi в 11 Юли 2012 01:09:01
Сори, че се бъркам в темата, но това нещо не се ли продава като резервна част? Или тия от МП са му обявили баснословна цена ?
Що пък да не се набъркаш?  :D
Ами Боби имам някакъв бегъл спомен че един колега беше поръчвал (ключа го няма в наличност) и мисля че беше над 120 лева...
ако някой може да провери ще е екстра,но не знам номера на частта

Backstage

съживявам темата за да кажа че след толкова безславни опити да ремонтираме проклетия ключ (Ванката,Данчев и аз) най накрая благодарение на Senatora имам работещ ключ с който от утре ще си сменям на воля вътрешен и външен въздух! Иван да сподели ако има развитие...Данчев си взе Фокус....

Иван Вълков

#47
Аз си карам с работещ ключ - както описах ремонта - нямал съм проблеми. Според мен ако ще се сменя по добре да е с климатроник то цената поне в ибей е колкото на врътките.


п.п Дано да нямаш повече ядове с тия врътки с новият ключ

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

К.Методиев

Не знаех, че ти трябва врътка имам една непотребна за мк2 от доста време, относно суапа към климатроник не е толкова просто трябват доста неща, правихме го на Сашо на мондеото и съм наясно какво трябва, даже ми се въртеше идеята да го приложа и на моята но нямам всичко необходимо все още.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Иван Вълков

Я кажи какво трябва освен  панела + дваъа датчика и къде се намират по конкретно? Единият ще е до часовника а другия

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


К.Методиев

Другия се води за слънцегреене нагоре към стъклото някъде беше, ама те не са проблем, има още един датчик (термометър по точно) същия като този за външна температура, връзка към ETC сензора имаше, има и връзка към VSS по спомен, също моторчето за положение на клапата топло студено е резлично или първото което беше на колата не работеше не е сигурно затова остава под въпрос, и върха на сладоледа е управлението на вентилатора вече е електронно, а не с товарен елемент, не съм го отварял да видя какво има вътре но предполагам е от рода на BDX66 транзистор или нещо такова.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

Ванка, ако искаш, пусни една нова тема за преминаване от климатик към климатроник при Мондео Мк2, може да е полезно и за други, няма смисъл да седи в "изпотяване на стъклата".
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Backstage

ма разбира се ...твърде е възможно няколко човека да направим тая конверсия...тъй като и аз вече се чуда кво да права по кораба...дайте нова тема