Поставяне на темпомат, Фокус Mk2 / Mk2.5 и C-Max

Започната от Pyrhel, 14 Март 2016 16:35:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dimityr

Цитат на: sinnerman в 12 Декември 2017 08:22:38
На 2 ри и 3 ти пин трябва да ги свържеш.

Така и направих(свалих на познат еърбега и видях) трябва ли да пускам кабели от буксата под волана до голямата букса под жабката или просто да търся някой да го активира?


Dimityr

Цитат на: Dimityr в 13 Декември 2017 07:41:32
просто да търся някой да го активира?

Сагата продължава
След тест на бутоните (с натискане подгрева на задното стъкло и даване на контакт) всеки бутон реагира с звук и премигване на мигачите.
Реших да потърся майстор който да го активира и понеже съм в бранша с колите колеги ми дадоха на 2-ма кординатите.
Единия беше поне любезен като ме информира че услугата ще ми струва 70лв.
2-рия едва ме изчака да обясня за какво му звъня и с възмутителен глас отсече 100лв. Прекънах го с обяснението че не искам монтаж а само да го активира.Изипаха се 100 псувни в секунда  ??? ??? ??? След въпроса ми "дали познава парите" разговора приключи.
Аз ли съм в грешка,цените в Варна ли са такива незнам но отношението спремо клиент е непонятно,и аз оправям колите на хората но никоага не бих си позволил такова държание към клиент!!!
Мислех че цена от 30-40 лв, е нормална за такава услуга но явно съм в грешка.
Замислям се дали да не звъна и в МП по спомен преди вземаха 36лв. на час или да заръчвам кабел от ибей?

п.п.Жалко след ден ми престоят 2000-3000км. по Гръцки магистрали и щеше да е по лесно :-\ :-\ :-\

Pyrhel

Толкоз, 40тина лв ми се вижда нормално и на мен. Нагоре си е обир, в МП би трябвало да струва 54лв.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dimityr

Мъките продължават.
Закупих си въпросния кабел и всичко става до 1 момент в който излиза грешка и не може да прочете нацяло PCM излиза грешка(ще се опитам да кача снимка през ????)
Интересното е че когато колата е на газ въобще не тръгва да го чете,а на бензин стига до тази грешка и дори когато е изключен шалтера на компютъра на газовото.

Незнам вече какво да правя а и не мога постояно да ангажирам човека с лаптопа.
Колегата от Добрич ако може да помогне 0895660262 [attach=1]

VladkoM

При мен мисля е същотот. Ходих при един майстор от форума да го активира, 2 от 3 модъла ги стартира а 3-тия не можа. Каза , че трябва цялостно наливане на софтуера понеже моя няма тази опция. Каза, че ще намери такава кола ще го свали и ще го налее на моята. Но не мога да си намеря волан за Ц-макс а съм взел за фокус и имат разлика в airbag. И не съм фосил да видя дали е свалил софтуера.

nixel

#95
Здрасти колега, оставих ти телефон на лични, а ти не ми звънна. Няма проблем да ти отделя 2-3 часа и да свършим работата. Имам и кабел, имам и лаптоп. Нямам много свободно време и честно да си кажа не влизам тук вече. Но получавам мейли ако ми пишете на лични.
Конкретно за тази грешка нищо не мога да кажа, позабравил съм нещата вече, но ми прилича на проблем със версията на ElmConfig.

Събота съм извън града, по късно вечерта мога да се ангажирам. В неделя няма да имам време.

А ти какъв кабел имаш? Дай някакви снимки да го видим, че има много фалшиви.

Ако имаш намерение да идваш, ще е хубаво от предния ден да се разберем, понеже съм доста натоварен с ангажименти.
Провери си и окабеляването дали е налично! Другото е лесно.

Vlado Tashev

#96
Здравейте! Още една сага с поставяне на темпомат на Форд Куга 1.
Закупен оргинален волан с темпомат, монтиран, проверен GEM modulе, проверени светлини на таблото-работят. Закупен OBD II Еlm 327 с превключвателен ключ за средно и високоскоростната шина MS-CAN,HS-CAN. При опит за достъп до PCM-греда !!! Някакви идеи ? Историята в снимки долу в линка.
https://photos.app.goo.gl/EzLo5LobDc3CK9vf2

bearsm

Цитат на: Dimityr в 14 Декември 2017 18:49:03
Сагата продължава
След тест на бутоните (с натискане подгрева на задното стъкло и даване на контакт) всеки бутон реагира с звук и премигване на мигачите.


Здравейте колеги, и аз реших от чисто любопитство да пробвам теста на бутоните по въпросния начин. И така направих го, с някои бутони се получава с други не, но не това е важното в случа.

Въпроса ми е: Как по точно да спра това пищене след теста непрекъснато пищи каквото и да правя. Само ли ще се махне или аз трябва да направя нещо.

Поздрави.

Vlado Tashev

След около 10-20 секунди теста се самоизключва, ако не натискаш никой от бутоните. При мен е така.

ivopolr

Цитат на: Vlado Tashev в 12 Април 2018 20:24:07
Здравейте! Още една сага с поставяне на темпомат на Форд Куга 1.
Закупен оргинален волан с темпомат, монтиран, проверен GEM modulе, проверени светлини на таблото-работят. Закупен OBD II Еlm 327 с превключвателен ключ за средно и високоскоростната шина MS-CAN,HS-CAN. При опит за достъп до PCM-греда !!! Някакви идеи ? Историята в снимки долу в линка.
https://photos.app.goo.gl/EzLo5LobDc3CK9vf2
Най-вероятно не си избрал правилния РСМ за твоя автомобил. В десния край на прозорчето в което пише SIM28/29 (1.4 80/1.6 100/115) има едно триъгълниче, когато кликнеш върху него надолу ще излезе падащо меню с други РСМ предложения. Трябва да избереш правилното за твоя автомобил. Успех!


Vlado Tashev

Благодаря за насоката колега!
Ще опитам отново, но тия опити ми наблъската куп грешки в компютъра на колата.

bearsm

Здравейте колеги, и аз реших да се позабавлявам. Взех си ELM327 модифицирах го за ford както е показано по форумите. Обаче "ГРЕДА" без да съм прехвърлил сигнала към другите пинове, работи с "FORScan", но с сменени пинове не работи. А с FOCCus и с ELMConfig не тръгва без значение дали съм сменил пиновете или не. Приложил съм няколко снимки: как изглежда модула, какво прави колата като сменя пиновете и какво изписва ELMConfiga.

Под какво прави колата като сменя пиновте разбирайте: Включва се климатроника, светва лампата на еарбега, коланите и изчезва температура от борд компютъра.

Качил съм и две снимки на съединителя и спирачката, до колкото съм разбрал има това което трябва.

(link)

Кажете ако знаете къде е проблема
Не съм купил правилната диагностика или ..........

Поздрави

Vlado Tashev

Пиша отговор, без да знам, къде е проблема. Разгледах снимките. Вижда се оборотомера, показващ, че двигателя работи ? Изписва и проблем в адаптора при опит за връзка. Причините може да са много.
Провери какъв е чипа в адаптора, най-вероятно е клонинг. Ето нещо за сравнение, как изглежда читавия чип.
http://elm-327.eu/elm_usbhsms
Опитай с друг адаптор, без колата да е в работещ режим а само на контакт.
Не казвам, че  това е проблема, но трябва да се отхвърлят причините една по една. Друго не ми ражда главата за сега.
Успех!

bearsm

след като се поразрових в нета не видях нито една снимка на модифицирана диагностика която да изглежда като моята, най вероятно е да не става прилагам и снимка на чипа (до колкото се вижда).

Някои купувал ли си е от тук такава която да става.

ekstremniat

Мога да помогна с работещ адаптор

bearsm

Цитат на: ekstremniat в 15 Април 2018 11:39:06
Мога да помогна с работещ адаптор

Продаваш или предлагаш да направим настройките за темпомата

bearsm

ако реша да поръчам от Китайците. Кое ще ми препоръчате
Това или Това

Като първото има USB и Bluethoot вариант като USB варианта подържа FTDI (не разбрах какво е това точно, но е свързано с трансфера през USB)

ivopolr

Преди около една година си купих това от Алиекспес. Работи безотказно и на двете шини. Също така и преинсталирам софтуера с него.

ivopolr

Цитат на: ivopolr в 15 Април 2018 15:45:16
Преди около една година си купих това от Алиекспес. Работи безотказно и на двете шини. Също така и преинсталирам софтуера с него.
PS: Закупих го за около $11-$12

bearsm

днес си поръчах от али-то това надявам се да ми свърши работа


zloster

Извън темата: ПокажиСкрий
Господа, ако имате възможност отбележете в тази тема https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9003 дали и как работят адаптерите.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Jetkom11

Благодарности на колегата ekstremniat успешно и много бързо активира темпомат на фокус2 1.8 tdci .Браво колега !!!!!!!! ;D

Vlado Tashev

Цитат на: Vlado Tashev в 13 Април 2018 18:24:24
Благодаря за насоката колега!
Ще опитам отново, но тия опити ми наблъската куп грешки в компютъра на колата.

Изясни се, защо на Форд Куга I не може да се активира круиз контрола, независимо, че бутоните реагират със звуков сигнал и свети лампа за круиза на арматурното табло. Блока на Куга 2.0 TDCI 140 PS е Delphi DCM 3.5 Този блок работи по друг протокол за който още няма поддръжка в ELM 327.
Крайният резултат е 2 броя ЕLM 327 всеки на стойност от по 50 евро за тоя дето клати дърветата.
Тежко е да си говедо !  (tooth)

Божидар Ка

#113
Здравейте колеги , нов съм във форума  8) . Така искам малко да раздвижа темата . Поръчах си копчета от китай монтира ги едно приятелче , след пробата с копчето за подгрева копчетата не са активни. Казанче трябва колата да се обучи и ще проработят. Вчера бях в МП там обучиха колата ,на практика софтуерно е активиран круиза , обаче копчетата са все така неактивни. Пича каза че ги е вкл.на 2и 3 пин. Някой да има представа защо неработят . Колата е фокус 1.6 тдци 109 2008г. Благодаря предварително

bearsm

Здравейте колеги, след като разгледах схемата на бутоните, ми направи впечатление, че веригата е постоянно затворена през едно съпротивление от 1000 ома, а при натискане на някои от бутоните се затваря съответно: без съпротивление за off; 120 ома за "-"; 180 + 120 ома за "+"; 180 + 120 + 300 ома за "RES" и 180 + 120 + 300 + 500 ома за "ON".

Схемата я видях от тук.

Които го е правил и има спомен да помага

Мерси и Поздрави !!!

bearsm

здравейте колеги. Днес си направих настройките на компютъра, всичко стана доста лесно. Като изключим четенето и за качването на PCM-a които в моя случай отнеха 90+ минути четене и 70+ минути качване.
В началото имах проблеми с връзването на към PCM-a поради по бавна скорост на obd-to, но установих, че с по стара версия на elmconfig работеше на малко по голяма скорост и все пак стана връзката. Тествах си системата с копчета монтирани върху отделна платка за теста само. Още не съм решил дали си преправяна модула за аудио-от или да му добавя още копчета или да сложа такива на волана.
Обаче се появиха едни грешки в компютъра U0073 и U0416 които доколкото разбрах са за връзката с елма, но ако някои се е заблъсквал с тях да сподели опита си.
Обаче след като разкачих  копчетата за Cruise controll-а, грешките изчезнаха. Не съм връщал копчета защото трябваше да махам пак airbeg-a, а за днес ми стига.

Ще се радвам ако грешките не се повяват пак, но все пак ако някой се е сблъсквал с тях :))

Хората който имат проблем с вързката с PCM-a нека пробват с по-стара версия на програмата. Може и да се получи както стана и при мен.

И Още един въпрос към тези които имат CC. Как точно работи, понеже спрямо старите ми коли работи по различно.
В сегашния си вариант, (ако не съм объркал нещо в схемата) копчетата работят така. ON не прави нищо освен да включи другите копчета (системата като цяло), set+ и set- съответно намалява и увеличава скоростта, като set+ служи и за първоначалното задаване на желаната скорост, RES възстановява предишна зададена скорост след натискане на съединител или спирачка, OFF изключва системата.

И още един въпрос към тези които са си активирали заключването при тръгване. Колата и при вас ли се заключва само при тръгване от спряло положение, ако отвориш врата в движение не се заключва до като не спреш и не тръгнеш отново. Дефакто в този си вариант не служи за защитата против малки деца и ще трябва да се направи така че да се отваря само от вън врата.

Мерси за отделеното време.
Поздрави !!

bearsm

Цитат на: Божидар Ка в 22 Май 2018 06:07:29
Здравейте колеги , нов съм във форума  8) . Така искам малко да раздвижа темата . Поръчах си копчета от китай монтира ги едно приятелче , след пробата с копчето за подгрева копчетата не са активни. Казанче трябва колата да се обучи и ще проработят. Вчера бях в МП там обучиха колата ,на практика софтуерно е активиран круиза , обаче копчетата са все така неактивни. Пича каза че ги е вкл.на 2и 3 пин. Някой да има представа защо неработят . Колата е фокус 1.6 тдци 109 2008г. Благодаря предварително

Колега, днес и аз си активирах круиза, но още преди да го направя софтуерно копчетата реагираха на проверката с пдогрева. Според мен тази проверка е въобще дали до компютъра стига нещо. Провери да ли имаш окабеляване от волана до компютъра

Божидар Ка

Мисля че открих проблема самия гем модул е .Окабеляване има както за круиз така и за дневни светлини (по инфо от форума) .Обаче днес откачих целия модул от буксите и какво да видя  ??? Където е кабел 18 за круиза на платката липсва пин (не е странно че неработи) за дневните светлини същата работа няма физически изведени контакти нито за предпазителите нито за релето. Модула е 7M5T-14A073 CD. Така сега към знаещите може ли да се смени безболезнено този модул в смисъл някой ми каза че можело да се заключи колата и съответно какъв модул да си търся . Поздрави

Alexi

Цитат на: bearsm в 26 Май 2018 20:54:07

И Още един въпрос към тези които имат CC. Как точно работи, понеже спрямо старите ми коли работи по различно.
В сегашния си вариант, (ако не съм объркал нещо в схемата) копчетата работят така. ON не прави нищо освен да включи другите копчета (системата като цяло), set+ и set- съответно намалява и увеличава скоростта, като set+ служи и за първоначалното задаване на желаната скорост, RES възстановява предишна зададена скорост след натискане на съединител или спирачка, OFF изключва системата.


така трябва да работи ,като RES освен това изключва круиза ако е включен но без да минава в OFF а си стои в готовност ,активирането става освен от SET+ , и от SET- .. това е базов темпомат без никакви допълнителни опции ,при по нови модели има доста още добавени неща

G_o_c_e_v

Верно ли Res  възстановява последно зададената скорост, след като е бил натиснат съединител или спирачка?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!