Сгъваем ключ за Форд

Започната от tha22don, 11 Декември 2011 17:30:22

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

tha22don

Здравейте, в тази тема ще опиша как можете да преправите стандартен сгъващ се ключ от по-новите модели, за да работи със сегашния ви ключ.
Необходими инструменти:
Плоска отвертка
Малки клещи тип секачи
Макетен нож
Чук  (hammer)
Поялник ( замества отвертката и секачите при определени случаи :) )
-----ВНИМАНИЕ: Внимавайте много с транспондера от собствения ви ключ - ако трябва си направате макет от кламер, чрез който да пробвате тестово поставянето в новонаправеното легло в дистанционното!!!----
Всичко е на собствен риск.
Първото нещо: Снабдявате се със сгъващ се ключ, в който има и платка за дистанционното отключване/заключване и отваряне на багажника.
Второ: Нов метален нож, който да пасва на профила на захващане към ключа и да е нарязан за вашият автомобил :)
Транспондер от стария ви ключ.

Ето и самите действия, придружени със снимки:
Освобождавате ножа, за да застане в отворено положение.
Разделяте ключа на двете му основни части. Това става като пъхнете плоската отвертка в отвора, означен на долната снимка и я завъртите. Ще се отделят частите и остава само да ги издърпате една от друга:



Това беше най-лесната част  :))

Следва премахване на стария транспондер:
Той се намира в горната част на ключа.
В други обяснения съм виждал снимки на разглобена горна част, но аз не успях да я разделя. Освен това там е механизма за ключа (пружинки и т.н.) и не ми се рискуваше да го отварям + това е пластмаса и лесно се наранява покритието.

Ето снимка на отворена горната част, която съдържа транспондера и механизма. Ако го отворите, внимавайте за разположението на частите вътре и го запомнете, за да няма изненади. Предполага се, че има пружини под напрежение, за да се извършва това движение на ключа.
В ляво - оградената част е мястото, където е бил старият транспондер. Тъй като е отворена горната част. Направено е повече място и новият транспондер е поставен изцяло в горната част, ПОНЕ според тази снимка. Ако и вие успеете да я отворите, внимателно измерете дали за капсулата е безопасно да стои там при затворена горна част на ключа - т.е. когато затворите двете части на снимката:


Обратно към моят метод:

На снимката съм обозначил отворът, който съм направил, за да го премахна чрез продупчване на пластмасова преграда, която не се вижда на снимката, понеже е премахната - и без това всичкото място около стария транспондер трябва да се премахне, за да се направи легло за вашия. Тук ми беше най-голямата занимавка. Човъркане само с отвертка и миниатюрни клещи, за да счупя и премахна стария транспондер.



Обръщаме внимание и на долната част, която може да се раздели на две отново с помощта на отвертка.
Трябва да се премахне пластмаса в горната част. Снимка на готовото легло на двете половинки:
За да работите по-спокойно, може да извадите платката на бутоните чрез повдигането й в долната част (обозначено на снимката със стрелка).



При отворена долна част е хубаво да отнемем малко от пластмасата, която е обозначена, за да може свободно да лежи новото острие. Отнемането на пластмасата се извършва с най-обикновен макетен нож и става надлъжно на профила.
Отнемете малко количество, сглобете двете части - поставете новия нож в улея и пробвайте дали свободно излиза и влиза - ако има проблеми - разглобете и отрежете още.

Профил на долната част на ключа, погледната от горната страна,където сме работили , сглобена:



Транспондер от нашия ключ и долната част на новия ключ:



Половината транспондер, поставен в долната част на новия ключ и готов за свързване към горната част на ключа:



Профил от външната страна на ключа:



Стария нож и захващането към основата на ключа:
Премахването и съответно поставянето на новия нож става по следния начин:
Натискате бутона на ключа и освобождавате механизма. Задържате ключа да не щракне в крайно положение и локализирате малък процеп, в който е поставена металната втулка, държаща ножа.
Премахва се и се поставя чрез отвертка с малък размер ( може пиронче или шило) и чук.




Профилът на премахнатия нож:



Остава да се снабдите с нов нож и да ви го нарежат:



Аз чакам да пристигне новия нож, да ми го нарежат и да го поставя.
Ако има допълнителна доработка по леглото на ножа в затворено положение, ще допълня темата със снимки.

Програмирал съм бутоните на новото дистанционно на Форд Фокус МК1 2002г.
Програмирането е лесно и го има описано в друга тема. На кратко.
Поставяте ключа и завъртате 4 пъти от положение 0 до положение II в рамките на 6-10 сек.
Чувате звуков сигнал, който ви указва, че сте в режим на програмиране на дистанционни за ключове (до 4 бр.)
Натискате бутон от дистанционното на единия ключ, след като чуете звуковия сигнал и в рамките на 10 сек.
Натискате бутон от дистанционното на 2-ри, 3-ти ключ, ако притежавате такива, за да се запомнят и програмират и те.
Аз имам два ключа ( оригиналният и този, който е сгъваем), т.е. натиснах по един бутон от двата ключа.
Изчаквате 10-15 сек. да излезе компютъра от програмиращ режим и си пробвате бутоните на ключа/ ключовете.







Bobi

Не съм си и мечтал за по-добро описание! (bow)

Pyrhel

Мамка му и прасе, така ли се махал ножа от сгъваемите ключове, чудех се защо се продават ножове с плоски краища (blush)

Супер описание :) Обаче имам питане. Сгъваемият ключ без транспондер ли дойде? Ако е с транспондер, не е ли по-добре да се обучи направо той и да се избегне момента с местенето на стъклената капсула?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

tha22don

Ами с транспондер си дойде, тъй като беше листнат като употребяван ключ и имащ нужда от препрограмиране и подмяна на ножа. Но аз нали съм си "сръчко" и действах по изпитаната схема - махам непознатото и слагам познатото :)
Не бях проучил и дали типа на транспондера съответства със спецификата на използвания за Фокуса.
При човъркането да отделя горната част, която съдържа транспондера и механизма за отваряне/затваряне на ключа, взех че го сръчках повече с отвертката и замина  (hammer)
В описанието ще включа една снимка на отворена горна част...макар, че аз се мъчих доста усърдно и доста време да я отворя, но не успях....даже със сешоар мислех да я нагрявам, но се отказах.

momo76

Сгъваемите ключове си идвват с транспондер, но той е друг тип - става за Фокус 2, но не и за Мондео 3 и Фокус 1. Затова се налага да се смени с такъв който е съвместим с Мондео 3 и Фокус 1. Ако са налични 2 работещи ключа според мен е по добре да се купи нов транспондер и да се обучи към колата, а не да се прецаква единия ключ.
На мен отдавна ми се върти идеята да си направя Мондеото и Фиестата да се отварят само с един ключ.
И едно въпросче - от къде го намери този сгъваем ключ и ако не е тайна на каква цена.

tha22don

Сгъваем ключ форд оригинален - 24лв. с доставката - употребяван. Отделно си купих нож, който трябва да се нареже от ключар за 8.20лв. с доставката. Ключа го играх на търг и много късметлийски го спечелих при явно наддаване (явно останалите ги е нямало пред ПЦ-тата). Сайта - ebay.co.uk - да са живи и здрави англичаните, че си падат по фордове :)
П.С. Само да предупредя, че има и ключове, които се продават без електрониката и транспондера вътре - един вид да си подновите износения ваш ключ.

Bobi

Днес пристигна сгъваемият ключ, който бях поръчал. Нарязахме новият нож ( благодаря на колегата roadrunner за услугата ), обучих ключа за дистанционно заключване и отключване, но зациклих при обучението с имобилайзера. Нуждая се от помощ, пичове :)

Bobi

#7
Няма нужда.. намерих отговорът, който ме интересуваше.  Повече 1 лв няма да дам за тази ш?бана кола.

tha22don

Цитат на: Bobi в 27 Януари 2012 19:28:04
Няма нужда.. намерих отговорът, който ме интересуваше.  Повече 1 лв няма да дам за тази шибана марка!
Я сподели какво не ти хареса ? :)
Аз намерих в един чуждестранен форум следното:
To program the immobiliser chip you need to put in one working key, turn it to II and back, take it out, put in a second working key, turn it to II and back and then put the new key in and turn it to II. The chip in the new key will be programmed.

За да програмирате чипа на имобилайзера, трябва да вкарате първия работещ ключ до позиция II и обратно, извадете го, вкарайте втория работещ ключ, завъртете го до позиция II и обратно и го изкарайте. След това вкарайте новия (3-ти ключ) до позиция 2. Чипът на новия (3-ти ключ) ще бъде програмиран.

Не съм го пробвал и незнам дали става...

Bobi

Направих поне 10 неуспешни опита по описанието, което си дал.
Ключът отваря врати, дава контакт, но лампата за имобилайзера примигва псотоянно и като завъртиш ключа - един голям  (finger)


tha22don

Хммм...това последното, което го изнамерих в чуждия форум може да е само за МК1 и МК1.5, тъй като там дискутираха за този модел. Някой PDF няма ли за твоята кола?
Вариант този имобилайзер да не работи (повреден по някаква причина) или просто да е по-нов модел и да е за примерно Ц-макс ?...
Имаш ли два оригинални ключа ?

П.С. това с вкарването и изкарването до позиция II трябва да стане супер бързо - в рамките на 5 секунди пишат...

Bobi

Имам 2 оригинални ключа - единият с 3 бутона, другият - обикновен.  С удоволствие бих преместил моят транспондер, ако си вярвах, че няма да прецакам и двата ключа.

Bobi

Анатолий успя да препрограмира ключа и вече си имам напълно функциониращ сгъваем ключ! Даже направихме скрийншотове как се прави и по-късно Анатолий ще ги пусне!
Пърхелът е гений :)

Alexander

А само дето рева тука :D Честито!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

bobitbg

Дайте още малко инфо.
Ключът ми е с 3 бутона номенклатура по Форд 2S6T 15K601-AB
Значи ли, че ако си поръчам 3M5T 15K601 AB мога да го програмирам за моя Фокус.
В Microcat номерата отговарят за сгъваем и не сгъваем ключ.

Bobi

Аз не съм гледал никакви номенклатури. Ето какво направих аз:

1. Поръчах използван ключ от Фокус 2.
2. Отделно поръчах нов нож, който нарязахме и го сложихме на мястото на стария.
3. Програмирах ключа за дистанционно заключване и отключване по описанието в поста на колегата the22don
4. Най-големият проблем е програмирането на имобилайзера - необходима е апаратура на МП, а ако си от София, ти е необходим Pyrhela  ;D

bobitbg

Т.е. трябва да се мине през мъката с разглобяването и прехвърлянето на чарковете и след това програмиране???
И аз понеже съм нервак най-вероятно ще натроша всичко и язък за загубеното време и усилия.

Bobi

Не, при Фокус Мк2 хубавото е, че не се налага да се разглобавя или прехвърля нищо. Просто се препрограмира старият транспондер, с който идва ключа :)

road runner

Мислуим ,че нема да е проблем ако вземеш ключ с друг номер . Реално инфото вътре го правиш ти по твоята кола . Аз карам фокус 2001г и взех ключ от мондео . Програмирах му отключването и заключването и после препрограмиране на чипа за да мога да го ползвам за моята кола . Както е написал Боби ..... взимаш без никви ядове и програмираш :)

П.С : Бобка и при мен е така . Даже оня ден един приятел си взе ключ с чип от пасат 4 и му го програмираха за Шкода Октавия :)

ganador

 Току що спуках ампулата на моя "резервен" транспондер. Изтече нещо мазно отвътре и се зачудих какво ли може да е и защо е вътре? Ндявам се техниката да работи, ще тествам утре. Вкарах Го в един термо-шлаух и така ще монтирам в кутията на сгъваемия ключ, ако работи де.


tha22don

Цитат на: ganador в 24 Февруари 2012 00:24:24
Току що спуках ампулата на моя "резервен" транспондер. ....
Лошо...ето линк към анг. ибей, в случай, че ти трябва нов.
Ford Transponder
Кофтито е, че ще трябва програмиране на транспондера, ако имаш останал само един ключ работещ, а то си е пари....

supertorr

Цитат на: ganador в 24 Февруари 2012 00:24:24
Току що спуках ампулата на моя "резервен" транспондер.

Как " успя", кажи да се предпазим от това "удоволствие" (hammer)

ganador

Ми как... опитах се да го напъхам в подготвената Му "дупка" и пук.... М/у другото, работи си.
Да не се чудите какво е дупка - дупката е дупка с една дупка, докато отвора е дупка с две дупки.

ganador

 Ииии, най-накрая съм със сгъваем ключ.





Pyrhel

Много доволно изглежда! От какъв Форд е ключа, какви функции имат 4те бутона и всичките ли се "вързаха" към алармата?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ganador

 
      Взех за вентото на сина една ментелива аларма kimpai:




Хареса ми дистанционното и го обучих към моята аларма. Смених ключа с моя втори пирон,
добавих си емблемката на гърба и светодиод, за който имашемясто на платката, но беше спестен. Както и транспондера, който счупих при предишните опити.

kari_d

#26
След големи премеждия,попаднах на тази тема.Молбата ми е, за съдествие от ваша страна.
Накратко: купихме си Форд фокус 1999, със един ключ.Решихме да му сложим аларма, предложиха ни ключ и дистанционно 2в1, за по-голямо удобство /кои отказва екстри/ и ни обясниха къде да отидем да преместят транспордера и обучат ключа.
НО, господина беше толкова кисел /ключаря които трябваше да ни съдеиства/,че направо ни стана ясно,че неиска да се ангажира.Сега сме с две дистанционни които отключват вратите, и ориг. ключ с които палим.На оригиналния ключ не му работят копчетата за откл/закл.
Молбата ми е следната:
1.Откъде да си купя 2 пирона /мисля да не пипам оригинала, че е само един/
2.Линка които сте постнали /за транспордер от ebay/, този  трансп. дали отговаря за Форд фокус 1999/за да си поръчам 2бр/
3.Ще могат ли да се обучат ключовете, при положение, че сме с 1 оригинал
4.Ако някои има желание да ги сглоби, ще си платя разбира се, моля да ми пише  ;)
Много Ви, благодаря предварително, за всяко инфо.

tha22don

#27
Цитат на: kari_d в 25 Март 2012 16:38:54
...Молбата ми е следната:
1.Откъде да си купя 2 пирона /мисля да не пипам оригинала, че е само един/
2.Линка които сте постнали /за транспордер от ebay/, този  трансп. дали отговаря за Форд фокус 1999/за да си поръчам 2бр/
3.Ще могат ли да се обучат ключовете, при положение, че сме с 1 оригинал
4.Ако някои има желание да ги сглоби, ще си платя разбира се, моля да ми пише  ;)
Много Ви, благодаря предварително, за всяко инфо.
1. Можеш да провериш в ebay.co.uk за "ford key blade", но май имаше два вида захващане към самия ключ.
Вариант 1 - използван за Фокус МК2 и Мондео МК3
Вариант 2

------------Прочетох после, че оригиналния ключ не работи :) -------------------
Ако имаш оригинален ключ фордов с трите бутона който е - за откл./закл. и за багажника, ако е хечбек, натисни два пъти последователно бутона за заключване и ако премигнат мигачите, значи имаш двойно заключване - заводска аларма. проверява се като се отключи предния капак при заключен автомобил ( натиснат е два пъти бързо бутона за заключване).
---------------------------
2. Линка, който е постнат за транспондер е същият като моите два в моите ключове - единият ми ключ е заводски, другият ключ ми го правиха и програмираха в ключарско ателие.
3. Втори ключ може да се обучи само с програматор ( софтуер + хардуер, закачен за комп. на колата).
Вече, ако имаш два ключа програмирани, могат да се програмират 3-ти, 4-ти по специална методика, без допълнителен софт. и хардуер.
За програмирането на втори ключ, при положение, че нямаш заводска аларма - ще можеш само да откл. и заключваш колата и ако е хечбек - да откл. багажника - това, ако решиш да си само с флип ключ, описан по-горе за самата тема.
Едва ли ще има място за заводската платка + транспондера + допълнителната аларма, за да се съберат в един ключ.
Общо взето, ако имаш втори ключ като този 2в1 - пластмасовата заготовка с платка вътре за откл./закл. да може да се разпознае от алармата - трябва ти пирона - от ибей, спазвайки захващането, един транспондер, който да ти обучат за имобилайзера на колата, за да може да палиш. Самото програмиране на транспондера навремето ми беше 40-тина лв.

П.С. много писах, много редактирах и накрая и аз не знам какво излезе :) може и да не ти се е разяснило  :))
Дай една две снимки, на това, с което разполагаш и ще измислим вариант.

kari_d

#28
Много благодаря  (fri)
Има място за транспордера /нали и с тази идея сложихме такава аларма с такива дист/ :D
мисля ,че вариант1 е нашия / за ключа/ ,ама ще почакам да потвърдиш  ;)
сега се чудя, този ли е трансп. Този ИЛИ от тук да купя
кои всъщност е за моята кола?
ето и снимки

tha22don

Цитат на: kari_d в 26 Март 2012 17:44:43
Много благодаря  (fri)
Има място за транспордера /нали и с тази идея сложихме такава аларма с такива дист/ :D
мисля ,че вариант1 е нашия / за ключа/ ,ама ще почакам да потвърдиш  ;)
сега се чудя, този ли е трансп. Този ИЛИ от тук да купя
кои всъщност е за моята кола?
ето и снимки
Ами относно варианта за захващането няма как да потвърдя :)
Вземаш една тънка отвертка и чук и изкарваш застопоряващата пластинка-шиш (и аз не знам как да го нарека) :)
и тогава ще знаеш кое захващане ти трябва + това така и така ще трябва да махнеш сегашните заготовки :)
Като натиснеш бутона за сгъване/разгъване на острието, ще забележиш в основата, че има място където са го вкарали.
На първа страница в тази тема към края на снимките съм показал отвора на премахнатото острие.
Колкото до транспондера - ти прецени. Аз само казвам, че моят е като линка от ибей. Има го и на снимките от първа страница.
На оригиналния ключ поне отварянето на багажника не му ли работи :) Да не би само да му трябва смяна на батерията или програмиране към колата. Аз днес два пъти го правих този номер с програмирането и е безвреден, че нещо съм за смяна на батерия явно, че единия ключ, който не съм ползвал си е забравил, че принадлежи на колата :)