Запушване на водния радиатор?

Започната от opex, 27 Януари 2016 21:40:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Преди няколко седмици ми направи впечатление, че като загрее колата нещо притриса от време на време. Свещи, кабели, бобина всичко е наред. А и е само като загрее.
Карах брат ми до Люлин една вечер и на връщане ми се стори, че малко повече притриса на светофара отколкото преди. Спрях под една улична лампа, вдигнах капака, огледах всичко - ок, но като стиснах маркуча от термостатното тяло към радиатора - по-твърд от колкото трябва. И по принцип трябва да е доста горещ едвам да се пипа, но не беше, беше просто топъл.
Антифриза в казанчето беше под минимума, за това отидох на едно ОМВ и долях вода малко над нивото на щуцера за малкото маркуче, което идва от термостатното тяло и я оставих да работи на място да се обезвъздуши. От време на време се надигаше само нивото полека, изхвърляше някой балон въздух и спада нивото.
Обаче перката не се включваше. При мен датчика за перката е на дебелия маркуч между термостатното тяло и радиатора. Пипйах го - топъл. Започнах да го стискам няколко пъти и чак тогава стана горещ та не се трае - доста странно.
Дадох и газ 3-4к оборота и след малко (не веднага) от казанчето започна да извира водата. Като я оставя нормално - нищо. Долях вода пак малко над макс, затворих капака и мръсна газ към нас, паркирах я и това беше.
На другия ден реших да ида до Горубляне за антифриз, че идваха яките студове и за всеки случай взех една туба 6л с вода. Слязох, вдигнах капака и имаше бая мокри следи, а казанчето празно. Запалих я и долях към 5л докато иде на макс. Възможно е да не съм стегнал добре капачката предната вечер и като съм я изрязал до нас да е изхвърлила водата.

И тук е интересното - отидох до Горубляне и там пак така притрисаше пред магазина, вдигнах капака, вода си имаше в казанчето обаче - проврях си ръката до колкото можах на долу до средата на радиатора - хладък та студен. А колата си беше загряла. Пипам маркуча от термостатното тяло до радиатора - твърд естествено, но и той хладко-топъл. Почнах да го помпам - стана горещ.

Питах Дидибао, ходих и при Митко - и двамата казаха гарнитура щом маркуча става твърд и изхвърля вода от казанчето. Е изхвърля я, но като се даде газ 3-4к оборота иначе не. И антифриз не губи осезаемо.
Но хубаво, нека да речем, че е тръгнала гарнитурата и то ще е мноого малко още - тая работа със студения маркуч и радиатор при много добре загрял мотор е адски странна. При няколко пъти обезвъздушаване както си трябва. Та, заминала или не - възможно ли е тоя радиатор да е запушен и от това да идва цялата мизерия?? Понеже има и друго - тоя маркуч не тръгва да се втвърдява веднага като се запали колата, а чак като загрее г/д като почне да отваря термостата за да минава вода през него и радиатора вече.
Не ми се отваря мотор без да съм изчистил тоя заплетен случай първо!
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Alexi

големия радиатор да се запуши .. малко вероятно .. ако в антифриза циркулират мизерии първо се запушва радиатора на парното и то спира - неговия топлообменник е с много по малки тръбички и е уязвим на запушване .. симптомите ти са като за гарнитура ..  да долееш 5 литра не е никак леко губене на вода + твърдите маркучи .. има лесен метод за установяване дали е гарнитура - вместо капачката се завива една химия която се оцветява от изгорелите газове

moni74

Цитат на: Alexi в 28 Януари 2016 08:35:39
големия радиатор да се запуши .. малко вероятно .. ако в антифриза циркулират мизерии първо се запушва радиатора на парното и то спира - неговия топлообменник е с много по малки тръбички и е уязвим на запушване .. симптомите ти са като за гарнитура ..  да долееш 5 литра не е никак леко губене на вода + твърдите маркучи .. има лесен метод за установяване дали е гарнитура - вместо капачката се завива една химия която се оцветява от изгорелите газове

Това с химията обикновено го имат тези, които шлайфат глави и правят ремонти.


----------------------------

Pyrhel

Че е гарнитура - явно да, щом надува, но пък интересно защо радиаторът не стопля. Защо не изсипеш всичката течност и да провериш какво се случва с радиатора?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Докато стигнеш гарнитурата трябва да отхвърлиш всички възможни варианти.
Водна помпа.
Въздух /тапа/в системата.
Запушен радиатор.
Не видях може и да съм изпуснал, перките включват ли се при прегряването?
Премери и температурата с термометър, едно е кипящ антифриз на 120 градуса, друго газове ..
Парно имаш ли ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Видях подобен проблем на твоя (но не с перките и незагряването на радиатора) - караш си, не духа, като го напънеш и почва да хвърля антифриз от казанчето. Колата не беше прегрявана, просто в един момент се случи... ???
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Парно имаше. Минута след като поработи на макс му спадаше температурата, но имаше. Засилваше се като дигна оборотите. За това съм сигурен, че помпата си върти нормално, тя ако е превъртяла щяха да са други нещата.
Перките не ги включва, защото датчика е на дебелия маркуч м-у термостата и радиатора. Като не минава течност от там да го стопля никога няма да се пуснат. Ей за т'ва се каня от 2 години да прекарам една жица от мондеовия компютър и да ги пуска със сигнал от компютъра през ECT-датчика.
Днес извадих въпросния маркуч откъм термостата и го надух - веднага рукна вода откъм двигателя напред през термостата. Явно радиатора не е запушен. Или поне не е на 101%.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

envo

Колега направи си един тест за изгорели газове. Аз съм правил в Нисан Русе и струва 18лв.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

2.9

A сaмия термостaт?Сигурен ли си че е нaред?Досaдно е но aко не те мързи мaхни го и покaрaй без него.Aбсолютно същите симптоми съм имaл именно.от термостaт.И подобни от лепен рaдиaтор но тогaвa той си зaгрявaше-просто нaдувaше яко и изхвърляше течносттa откъдето свaри.И тогaвa всички бяхa сигурни че е гaрнитурa aмa не знaм зaщо.aз не го вярвaх.Нaкрaя проблемa лъснa кaто се пръснa рaдиaторa и след смянaтa му нещaтa се опрaвихa.

hotblooded

 С продухана гарнитура най-малко ще имаш поражения по свещта на цилиндъра при който е издухана. И е почти невъзможно двигателя да си работи нормално, особено като загрее... Някога дренирал ли си охл. система - имало ли е следи като от червен пипер или други странни оцветки и нещо като песъчинки? 


opex

#10
Иво това със свещта и при малък пробив и веднага ли си личи? Иначе като загрее имам клип. И се вижда как пуши - въобще. А нивото на антифриза е колкото си беше от преди да тръгна от мол-а на България до Горубляне. След това ходих до Фордманиака, което е по същия път обратно, че е близо до мол-а и като вдигнахме капака да види как се втвърдява маркуча нивото му пак беше същото.
http://www.youtube.com/watch?v=0UYjH3Kl2J0
Всичкия антифриз го източих, когато сменях маркуча от радиатора към водната помпа, което май беше миналата пролет и май имаше нещо като песъчинки ама супер малко от долната страна на маркуча. Нещо бяло като варовикови щото бяха меки. Но много малко бяха.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

Щом си долял 5 литра вода, няма начин да не си личи по свещта...

topgancho

Да споделя при мен на Мондео МК3 имах подобен проблем,надуваш ми водната система.Сменях 2 пъти маркуча от радиатора до термостата(пукаше ги).Оказа се,че има някакво клапанче в тънкия маркуч за обезвъздушаване(преди казанчето),след като го махнаха проблеми няма.
Веселин Георгиев

opex

Иво 5те литра са понеже не съм стегнал капачката на казанчето. Клипа е на следващия ден след като го напълних и ходих от мол България до горубляне и обратно до Фордманиака, който е много близо до мол България и после до нас, което са ~35-40км - не беше мръднало нивото в казанчето.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

Запали,  изчакай малко "да мръдне стрелката"  и форсирай няколко пъти ,  ако имаш продухана гарнитура ще хвърли някоя друга капка отзад ,  това  +  проверка на свещите ще ти каже дали има смисъл да сваляш главата.  Естествено, може да пробваш и да пуснеш сгъстен въздух в цилиндрите и да видиш от къде ще излезе...