Утечка на ток при Мондео мк3 дизел

Започната от moni74, 19 Януари 2016 14:15:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dmitarcho

Към габарита... ;) Идеята му е да свети постоянно като е тъмно...да виждаш къде си изтървал...червилото, примерно ;)
Ръца Пръца


Septerra

Яясно. Ама с тея блещукащи диоди, все едно си имам амбиентно... :D

Rosen_gb

Цитат на: Dmitarcho в 20 Януари 2016 21:33:51
Rosen_gb , какъв ти е предния плафон ? Имаш ли странични лампички, за "четене" ли .. за какво се водят. Аз само там не можах да светне диода, и съмс обикновенни.

Само там са ми обикновени, защото те не се ползват.

Dmitarcho

Значи това да има поне една обикновенна крушка не помага, при мъждукането на диодите :(
Ръца Пръца

baibradar

Трябва да има поне една във веригата на плафоните които светват с вратите. Тези малките са в друга верига и са през ключове така, че не играят. Предполагам, че мъждукането се предизвиква от схемата за плавно гасене в комбинация с диодни лампи. Нещо подобно се получава и ако се сложат диодни лампи на мигачите. Релето почва да щрака като лудо все едно има изгоряла крушка.

Dmitarcho

Аз нямам този проблем с мъждукане. В плафоните в купето съм с диодни крушки, в багажника с диодна лента, в огледалата също дуодни крушки - нито една не мъждука. Осветлението в краката отпред и отзад също е диодна лента. Не знам дали самите диоди могат да се набедят ... Не ми пречи с колегата от габрово да се видим да разменяме диоди :)
Ръца Пръца

Rosen_gb

Сложих една обикновена крушка в краката и спря да мъждука. Предпочитах да е без крушка но пак не става. Моята логика е че си има някакво напрежение което обикновената крушка го обири, не се сетих да премеря тока на плафона. Пък при теб Dmitarcho ми се струва че си сложил повече консуматори на ток и за това не мъждукат. Не е задължително да съм прав де  (idea)

Mondeicho

И аз да се включа малко с диодите. Понеже съм им голям фен съм ги сложил навсякъде с изключение на предния плафон тези за четенето(рядко ги ползвам), иначе в жабката, краката, сенниците, багажника(там имам и нещо подобно на диодна лента, предни габарити са различни модели диоди. Никъде не мъждука. Имах проблем с масата на заден ляв стоп, която беше стегната и всичко заспа. Но тогава и обикновените крушки не гаснеха напълно. Според мен при мъждукането има някоя проблемна маса, не толкова диодите...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

staniobg

Аз имах същият проблем 220mAh. Колата в Мондео МК3 Ghia. Открих я много лесно. В колата има вграден модул за GSM или нещо подобно, който постоянно си консумира ток. При мен беше свързан на предпазителя (бушона) на радиото (в купето под краката на шофьора). Същият този модул се намира зад радиото, ниско долу. Към него има един предпазител 5А. Пише MAF или нещо такова. В пластмасова кутийка е. Можеш да извадиш предпазителя или модулът или и двете.
След отстраняване на модула, консумацията падна до 20 mAh, което е супер.
Успех с намирането на утечката.

BeTaTesTeR

Зарядното от Lidl си е много добро. Купувайте докато не е свършило, защото  след година ще го пуснат пак. Да, малко е слабо, но с колкото по-слаб ток се зарежда един акумулатор толкова по-добре. 3.8 А му е зарядния ток, което значи, че за 10 часа възстановява 38 ампер-часа, а за 20 часа зарежда напълно 76 амперчасов акумулатор. Съмнявам се, че често ще ви се налага да зареждате напълно свършил акумулатор. Най-ценното в него е, че е с микропроцесор и постоянно следи зареждането и изключва когато акумулатора е зареден. Така не може да го презаредите и може спокойно да си го оставите цяла нощ на зарядното. А ония с обикновените трансформатори трябва да следите ръчно с мултицета кога е зареден и да го изключвате за да не се презареди.


Alexi

тока не е константен и зависи от заряда на акумулатора ,ще спада със зареждането .. за моя акумулатор ще ми трябват 3 дена да се зареди .. 3-4А е много малко ,аз ползвам старо руско зарядно до 12А ( че ги и подминава ) с което за 1 нощ спокойно можеш да заредиш почти всеки акумулатор

BeTaTesTeR

И като на тея 12А закачиш 60 Аh акумулатор ще си му съкратил живота. И аз имам старо пернишко жужащо зарядно, което дори е много по-слабо 4А мисля, че е. И като го закача от акумулатора почва да се чува бълбукане, което не е добре. А лидълското е импулсно и изправя много по-добре тока и има много по-малко смущения от тия стари зарядни със селенови изправители.

moni74

Цитат на: staniobg в 23 Януари 2016 23:50:42
Аз имах същият проблем 220mAh. Колата в Мондео МК3 Ghia. Открих я много лесно. В колата има вграден модул за GSM или нещо подобно, който постоянно си консумира ток. При мен беше свързан на предпазителя (бушона) на радиото (в купето под краката на шофьора). Същият този модул се намира зад радиото, ниско долу. Към него има един предпазител 5А. Пише MAF или нещо такова. В пластмасова кутийка е. Можеш да извадиш предпазителя или модулът или и двете.
След отстраняване на модула, консумацията падна до 20 mAh, което е супер.
Успех с намирането на утечката.

Аз мисля че нямам такъв модул, защото има вързан външно хендсфрий Pariot. Но той се изключва с гасенето на двигателя. Пък и вече карам колата 3г и 2 месеца, досега нямах такъв проблем.


----------------------------

Alexi

Цитат на: BeTaTesTeR в 24 Януари 2016 11:01:27
И като на тея 12А закачиш 60 Аh акумулатор ще си му съкратил живота. И аз имам старо пернишко жужащо зарядно, което дори е много по-слабо 4А мисля, че е. И като го закача от акумулатора почва да се чува бълбукане, което не е добре. А лидълското е импулсно и изправя много по-добре тока и има много по-малко смущения от тия стари зарядни със селенови изправители.
тока се регулира ,има си и аналогова скала .. казах старо руско зарядно т.е. читаво - не му търси косури щото е 20 годишно и още 20 ще работи :)

moni74

От стари акумулаторджии съм чувал, че за един акумулатор е по-добре а го зареждаш бавно, отколкото бързо. Дори съм виждал да закачат акумулатори на зарядно, което намалят до 2-3А.
Конкретно за ЛИДЛ-ските - да, вярно е, че са 3.8А. Но пък са импулсни. Всъщност схемата за заряд е следната:
- от 7.5 до 10.5V зарежда с 0.8А
- от 10.5 до 12.8V зарежда с 3.8А
- от 12.8 до 14.1V зарежда с 3.0А
- от 14.1 до 14.4V зарежда с 0.8А
- ако го оставиш за дълго време на зарядно, над 14.4V поддържа само с 0.1А


----------------------------

Alexi

това важи за всяко зарядно не си мисли че е някаква специална схема и замисъл на производителя .. простичко е - тока зависи от пада на напрежение т.е. по разреден акумулатор - по голям ток протича .. но според мен трябва максималния да е поне 10А за да говорим за смислено зарядно .. не знам колко струва де ,ако е 20тина лв си заслужава .. то 3А можеш да имаш и от адаптер за 10 лв от Млад техник :)

moni74



----------------------------

Alexi

мда ,има някаква мисъл вложена ,съгласих се :)

moni74

Аз исках да ти покажа конкретния модел, 35лв е в момента. Аз го ползвам и за малки акумулатори - за асансьора, за противопожарната централа и т.н.


----------------------------

jo_jo

Аз също съм доволен, купих го на предната промоция. Два пъти съм зареждал малки акумулатори и отнемаше 12-15 часа,  после влиза в режим за поддържане.
За нашите акумулатори предполагам ще е необходимо ден, но като цяло си е потребителска машинка, която работи просто - не трябва да му висиш на главата и можеш спокойно да го зарежеш докато си свърши работата. Не бучи, малко и леко е.


moni74

Значи след изчакване на 30мин утечката изчезна - консумацията падна от 220 на 30мА.
След това отидох до една фирма, продаваща акумулатори. Мерихме моя отново, всичко в нормите.
Измерихме и как зарежда алтернатора - при загрял мотор, на място, си държи 14.2-14.4V без проблем, при запалени къси (ксенон) и пусната музика.
Седнах и си сметнах по-точно паленията. Излизам от нас 5-6 пъти на ден, карам по 1,5-2км на посока. Гася колата и след малко тръгвам обратно. Колата почти не загрява при голям студ (когато е под нулата). Това са 10-12 стартирания 5 пъти седмично. Понякога събота и неделя не я карам колата. Може би при този режим алтернатора просто не успява да възстанови дневната консумация от акумулатора. Мислите ли че е възможно? За последните 2-3 дни, температурите се вдигнаха и в Бургас е 3-4 градуса сутрин. При тези температури като че ли акумулатора не пада толкова бързо.


----------------------------

Dmitarcho

#51
Ксенона попринцип не харчи толкова ... Пробвай лато застудее да караш на габарит ;) Не, че консумират толкова тея фарове. Анатоли каза, че подгревните свещи започват да греят от ппдаване на контакт, до 30 секунди след запалването на мотора - това би трябвяло да е най-големия консуматор на ток /ако нямаш подгрев на антифриза/.
Ръца Пръца

moni74

Нямам подгрев на антифриза. Ако има прецакана свещ, може ли тя да влияе толкова много? Мерих с волтметър в запалката, при стартиране на мотора напрежението пада горе-долу до 8V за момента. Винаги пали от първия път, без замисляне.


----------------------------

Pyrhel

Алтернаторът е поне 60 ампера, няма как да не възстанови или едни свещи 800 вата за половин минута да му пречат, просто като застудее явно умира (като при мен). Иначе свещта като изгори спира да е консуматор, ако беше на късо да харчи толкова щеше да изгърми бушона или да се запали инсталацията. Виж си нивото на електролита и ако трябва да долееш вода и това е, нищо не може да се направи повече.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ihovahi

Добре де, 8 волта не е ли голям пад?!
Който фôрка "майстор" си нахôда!


moni74

Цитат на: Pyrhel в 28 Януари 2016 10:51:55
Алтернаторът е поне 60 ампера, няма как да не възстанови или едни свещи 800 вата за половин минута да му пречат, просто като застудее явно умира (като при мен). Иначе свещта като изгори спира да е консуматор, ако беше на късо да харчи толкова щеше да изгърми бушона или да се запали инсталацията. Виж си нивото на електролита и ако трябва да долееш вода и това е, нищо не може да се направи повече.

Кое умира в студа - акумулатора или алтернатора? Защото в голям студ (под нулата) алтернатора започва да зарежда от 12-12.5V и постепенно със загряването на колата стига до 14,4V. Но пък точно на него съм сменял много неща - диоден блок, реле-регулатор, лагери, ролката вече е такава за свободен ход.


----------------------------

ihovahi

Монка, според мен пада на акумулатора при първо палене е голя. Горе-долу девет и нещо май бива... под девет - акумулатор.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Pyrhel

Имам предвид акумулаторът умира (пада), иначе не знам дали е нормално да се повишава така напрежението постепенно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Монка, акумулатора чист ли е между клемите? Там ако има мръсотия, доста често също дава лека (но достатъчна) утечка за да имаш неприятности зимно време :(

moni74

Цитат на: Pyrhel в 28 Януари 2016 12:22:59
Имам предвид акумулаторът умира (пада), иначе не знам дали е нормално да се повишава така напрежението постепенно.

Ако е акумулатора, ще го сменя. Това е най-лесно и безболезнено (като изключа 200-те лева горе-долу). А за напрежението ми казаха, че може да е заради ролката за свободен ход. Което обаче било нормално.


----------------------------