Важни ли са маслените филтри?

Започната от valo_tranzit, 14 Януари 2016 01:21:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

valo_tranzit

Какво правят маслените филтри? Имам предвид не е като горивните където не знаеш какво сипваш и наливаш непрекъснато я от нормални я от някакви шано бензиностанции. А маслото като си е там...


Alexi

важни са .. бях чел една статия ,че ако частиците които циркулират в маслото са 20-30 микрона вместо 10 ли 15  ,живота на мотора се намалява двойно .. а частици има в изобилие от триене ,нагар и т.н.

martin1977

Важни са, дори повече от горивните (бензинов). На първата смяна сложих Шампион за 6 лв, на следващата Манн за 20. Сигурно има защо да е 3 пъти по-скъп. Казаха ми че скъпите имат някакъв клапан, евтините - не. Не съм им правил дисекция, но Ман-ът беше по-тежък. Мисля че това е консуматив, от който НЕ трябва да се пести.

valo_tranzit

Добре а има ли смисъл да се сменя всеки път ако си купиш хубав оригинален примерно? Или може като горивния на няколко смени на маслото тогава и него?

Alexi

може и никога да не се сменя колега ,а масло само да се долива .. зависи какво очакваш от автомобила като пробег и надеждност .. мен вече нищо не ме учудва :)

valo_tranzit

Е попринцип говоря кое е разумно да се прави или не. Затова питам какво бихте казали ако примерно на 2 или 3 смени на маслото се сменя масления филтър.

Какви марки ще препоръчате за маслените филтри?

ihovahi

Маслен филтър задължително със смяната на маслото. Какви са тези две, три смени на масло и тогава смяна на филтъра?! Това сериозно ли е?!

Просто такива неща са консумативи и не би трябвало да се рискува.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

Аз слагам евтини филтри /маслени/ .... така и така ги сменям. Наблягам на горивния за марка ;)
Ръца Пръца

Kalinkolev3

Все едно фа си правиш кафе и да го прецеждаш през 5 пати използвана и неизмита цедка

ivchotr

Цитат на: Kalinkolev3 в 18 Януари 2016 09:16:26
Все едно фа си правиш кафе и да го прецеждаш през 5 пати използвана и неизмита цедка

По кафенетата да не мислиш, че пиеш нещо по-различно  (rofl)

Масленият филтър задължително се сменя със смяната на маслото. Иначе няма смисъл от смяна на маслото.


dimkaraganchev

Примерът с цедката въобще не е удачен. Доколкото знам, цедката само се изтупва в кофата и не се мие, за да се поддържа постоянно гореща. Но това го знаят само тези, които са се занимавали с това. А да си смениш маслото, без да смениш филтъра е...А бе, защо въобще трябва да сменяш маслото? (rofl)

Mondeicho

Един познат преди време ме попита, на колко км се сменя двигателното масло, че неговото е на 35000 км ???
Казах му да покара още малко и да смени направо двигателя (rofl)
За 10-20 лв. мисля че няма смисъл да се пести и да си съкратиш живота на двигателя...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

ще дам пример със служебен Форд Транзит ,в колега палачор .. къде му сменя маслото къде само долива ,въздушния се изтупва 1-2 пъти в годината .. масло само приста ойл .. на 160к км вече гореше 2л масло на 10к км и палеше трудно зимата ( занижена компресия ) на 180к го махнахме .. а това е нищожен пробег за 2.5д принципно ..