Въпрос за контактен ключ, имобилайзер и.т.н.

Започната от Иван Атанасов, 06 Ноември 2015 19:19:59

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Иван Атанасов

Искам да си изясня някои неща относно контактните ключове. Моя Форд Фокус, от подписа, е с т. нар. "пирон". Имам два ключа- единия е с дистанционно- т.е. с "трите бутона" - работи, всичко. Другия е "обикновен"- пирон с пластмасова ръкохватка- с него също мога да правя (почти) всичко- т.е. само без дистанционните отключвания. Въпросите са ми следните:
1. Ако ми нарежат един такъв обикновен "пирон" той ще върши ли същото като другия обикновен "пирон" - да се отключват вратите и да се "пали" колата?
2. Ако  си купя от китайските сайтове ключ с дистанционно той ще може ли да се обучи и да върши същото като този "оригиналния" с дистанционното?


valyo08

1-Ще отключва и заключва ,но за да палиш с него,трябва да му се вгради и обучи чип за разпознаване на имобилайзера.2-За да работиш с такъв,трябва да има вътре електрониката,за централното ,да се обучи,и пак да има вградения чип (транспондер) и да се синхронизира с имобилайзера.

Dmitarcho

Играчка е, да се направи китайска кутия да пали колата и да раборяр копчетата. Да си направиш ключ само пластмасара без копчетата, да палиш с него..е 100+ лв :( имаш си два ключа...не се занимаеай с глупости ;)
Ръца Пръца

valyo08

На мен втория ключ(с дистанционно) ми излезе 30лв.

Иван Атанасов

Цитат на: valyo08 в 06 Ноември 2015 21:05:15
1-Ще отключва и заключва ,но за да палиш с него,трябва да му се вгради и обучи чип за разпознаване на имобилайзера...
С други думи в тоя, обикновения наглед ключ, който представлява един "пирон" и пластмасова ръкохватка, вътре в него има електроника- предполагам в пластмасата, която ми се вижда тъничка, докато това на което му викат "ампула" - аз съм разглобявал другия, с дистанционното- и ми се вижда, че май няма да има място за такава ампула в обикновения ключ- а той си бачка без проблеми. Да не излезе, че в моя автомобил има вкаран транспондер за да работи с нарязани ключове- как да разбера дали е така?

Иван Атанасов

Цитат на: valyo08 в 06 Ноември 2015 21:26:25
На мен втория ключ(с дистанционно) ми излезе 30лв.
Имаш предвид напълно функциониращ ключ, който пали и има дистанционно- къде ти е правен, ако не е тайна- или откъде е купен и после какво е правено за да сработи всичко както си требе?

Иван Атанасов

Цитат на: Dmitarcho в 06 Ноември 2015 21:16:18
Играчка е, да се направи китайска кутия да пали колата и да раборяр копчетата. Да си направиш ключ само пластмасара без копчетата, да палиш с него..е 100+ лв :( имаш си два ключа...не се занимаеай с глупости ;)
Все пак искам да си изясня някои неща пък, ако е икономически неизгодно - няма да го правя.

Dmitarcho

Какво не ти е ясно още ;) Във всеки ключ, който пали колата, има "чип" (транспондер) който комуникира с имобилайзера на колата, без значение дали ключа е с бутони или не. Пробвал съм да наатроя китайско дистанционно към колата (уж със същите характеристики на излъчване) и не се получи, трябвя си фордовско, ако някой е успявял - да сподели ;)
Ръца Пръца

Иван Атанасов

Цитат на: Dmitarcho в 06 Ноември 2015 21:49:42
Какво не ти е ясно още ;) Във всеки ключ, който пали колата, има "чип" (транспондер) който комуникира с имобилайзера на колата, без значение дали ключа е с бутони или не. Пробвал съм да наатроя китайско дистанционно към колата (уж със същите характеристики на излъчване) и не се получи, трябвя си фордовско, ако някой е успявял - да сподели ;)
Не ми е ясно това, ако транспондера в ключа без копчета, е същия като тоя с копчетата и дистанционното, как са ги побрали вътре? Ключа без копчета е много тънък и ми се вижда, че не трябва да има място за ампула- освен да е нещо по- различно, вършещо същата работа. Или преработено та става само с нарязан ключ без чип.

Dmitarcho

Ампулата е малка.... На ключа без копчета, трябва да имаш едно синьо/червено капаче...под него е ампулата ;)
Ръца Пръца


Иван Атанасов

Сега се сещам нещо: предполагам, че в това състояние (снимката е примерна- имам предвид да разглобя моя ключ, който е нарязан)

ключа е без чип и не би трябвало да запали. Така ли е? Понеже сега е късно ще пробвам утре.

Dmitarcho



Нещо подобно е при фордовските ключове ;)
Ръца Пръца

Dmitarcho

Ръца Пръца

Иван Атанасов

#13
Цитат на: Dmitarcho в 06 Ноември 2015 22:04:43
Мда.. така разглобен, няма да запали ;)
ОК, мерси!
P.S. (от 07.11.2015) - Да, при разглобен ключ не пали. Отключва, заключва, дава контакт, но не завърта стартер.

Иван Атанасов

Още един въпрос: ако си намеря необучен ключ с транспондер, ще може ли той да се обучи с помощта на двата ключа, които имам- тоя с дистанционното, и тоя без дистанционно?

valyo08


Pyrhel

Цитат на: Иван Атанасов в 07 Ноември 2015 12:35:29
Още един въпрос: ако си намеря необучен ключ с транспондер, ще може ли той да се обучи с помощта на двата ключа, които имам- тоя с дистанционното, и тоя без дистанционно?
Цитат на: valyo08 в 07 Ноември 2015 13:26:09
Да,ако чипа е същия модел.
Всъщност, спорно е, гледам, че колата е 2000 година и най-вероятно няма да може :) При Мк1 го има и варианта с 2 ключа и варианта от нужда от техника, зависи от конкретния автомобил.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Атанасов

Цитат на: Pyrhel в 07 Ноември 2015 14:23:22
...При Мк1 го има и варианта с 2 ключа и варианта от нужда от техника, зависи от конкретния автомобил.
Как може да се уточни какъв е случая при мен?

valyo08

Когато идваш на Враца ,и имаш време,вземи ключовете и се обади-0888533958

Иван Атанасов

Цитат на: valyo08 в 07 Ноември 2015 16:42:11
Когато идваш на Враца ,и имаш време,вземи ключовете и се обади-0888533958
ОК- и надявам се, не си останал с някакви лоши чувства от лекия спор в другия форум.


valyo08

Ако беше така,въобще нямаше да ти обръщам внимание.Съобразих,че не съм разбран правилно,което всъщност няма никакво значение.

VSGeorgiev

Здравейте,
днес както си отивам сутринта да паля фокусчето 2 (1.6 дизел 109коня)  и на таблото ми се появи "Engine system fault", а червената лампичка горе премигва нервно. След като дам контакт и се появи това на таблото пробвах да запаля, но никакъв шанс. Нито опит да завърти стартера, от 50-тина опита. Дойде майстор на място, закачи я на машинката си и не му отчете грешки. Каза ми че вероятно имобилайзера не чете ключа(единствен ми е), та рекох да попитам вас, дали някой се е сблъсквал с подобен проблем!?
Благодаря предварително и ще ви информирам за евентуалните промени по проблема, както и съм на разполоение да отговарям, ако имате въпроси.
Поздрави

Pyrhel

Може таблото да е заминало или от кофти акумулатор да си е забравила "свързването" между частите на имобилайзера.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

VSGeorgiev

Цитат на: Pyrhel в 18 Ноември 2017 16:15:07
Може таблото да е заминало или от кофти акумулатор да си е забравила "свързването" между частите на имобилайзера.
Не е от акумулатора, защото го върза за неговия и пак същата работа. Даже му свали едната клема, се едно го рестартира и пак таблото свети и се появява това за системата.
Благодаря за отговора!

Pyrhel

Ако е изгубила връзката между имобилайзер модулите, и да се смени акумулатора - пак не пали, докато не се обучи наново. Мигането (и начина на мигане) на червената лампа значи, че е необучен транспондер, изгубена връзка или повреда в модул/четец/транспондер.
Ако те разбрах правилно - мига бързо и непрекъснато лампата (т.е. липсва кода - миганията са кодове, които се броят до "празно", но тогава светва и задържа малко), то проблема би трябвало да е в модул (табло, ЕКУ, ГЕМ) или в свързването между тях.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

VSGeorgiev

Значи, давам контакт-светва за около секунда-две и започва да мига постоянно и бързо. Таблото си отчита останалите функции и изглежда да е ок. Но завъртя ли ключа и нищо, мъртвило. А иначе самият ключ отключва и заключва вратите, ако има някаво значение изобщо...

VSGeorgiev

ето и една снимчица

Съжалявам, че не снимах цялото табло, но общо-взето си свети нормално. Стрелката за горивото си отчита, но тръгна ли да завъртя ключа да пали и никаква реакция, нито да завърти, нищо!

VSGeorgiev

Разгеле, Минке
След много четене, догадки и тн. се намери причината ;D
Причина: от дъжда, който е намокрил компютъра, който пък седи на неподходящото място под калника. За щастие се разминах само с подсушаване и уплах. А иначе четох кво ли не, при колеги, на които са им сменяли здрави части(вероятно) и проблемът не е бил решен. Специалиста по компютри ми каза, че и шкодичките също страдали от наводняване по същата причина-неподходящото място на компютъра.
Весели празници на всички!

ceslav

Цитат на: Иван Атанасов в 07 Ноември 2015 12:35:29
Още един въпрос: ако си намеря необучен ключ с транспондер, ще може ли той да се обучи с помощта на двата ключа, които имам- тоя с дистанционното, и тоя без дистанционно?

Здравейте,имам само един ключ и се нуждая от втори.Ако си купя от китайските имам ли шансове поне да паля колата?C MAX 2005г.Бензин 2000.
Ето някои примерни варианти ,кой би ми свършил работа евентуално?
https://ru.aliexpress.com/item/3-Buttons-Remote-Car-Key-Shell-Case-433MHz-Chip-Fob-HU101-for-FORD-Fusion-Focus-Fiesta/32820522785.html?spm=a2g0v.10010108.1000014.43.218d606aDJRNla&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=762e6688-8348-464d-9287-de2130677af5&tpp=1

https://ru.aliexpress.com/item/RIN-3-Button-Keyless-Entry-Remote-Key-Fob-For-Ford-Car-Mondeo-Focus-Fiesta-C-Max/32828726032.html?spm=a2g0v.10010108.1000014.39.4366a13bCbUWP&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=8620ed8f-15d2-4cce-9435-c63565727d06&tpp=1

https://ru.aliexpress.com/item/Okeytech-433-4D63-3/32835336117.html?spm=a2g0v.10010108.1000014.57.4366a13WzFODd&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=8620ed8f-15d2-4cce-9435-c63565727d06&tpp=1


И ако се налага обучение как се прилага?


lambreff

https://ru.aliexpress.com/item/RIN-2PCS-Lot-3-Buttons-Remote-Key-for-FORD-Car-Mondeo-Focus-Fiesta-C-Max-S/32827615109.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.Csxb2h
Такъв купих преди месец- и аз имах един ключ само. Програмирах си имобилайзера (чипа) през ОБД с ЕЛМ адаптер- инсталираш си Форскан, активираш Екстендед лиценз и си готов. Имаше тема с обяснения ама тука или в другия форум не помня-потърси.