Гасне в движение - 1.8 ТДЦИ МК2

Започната от sky, 26 Май 2015 14:11:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sky



Alexi

това прилича но е само половината ЕГР ,електрониката му освен това не е оригинално

sky

Е то другото са тръби и охладител.

Alexi

не е точно така .. самия клапан липсва тука ..

sky

Не е проблема в ЕГР клапана. Оказа се, че може да е от 2-та датчика на педала н а съединителя. Казаха, че имало записана грешка от тях и били много омаслени. Почистиха ги и сега пак тествам, но има логика да е от там, защото винаги го прави като натисна педала да сменя предавка или да спирам.

sky

Проблема се върна след 30 дена. Следва смяна на тези датчици на педала, но се чудя как са се прецакали.

hotblooded

Ако е протекла помпата на съединителя...

Alexi

те тея датчици са за темпомата не виждам от тях как може да гасне ..

hotblooded

Датчика на съединителя не е само за темпомата, ако остане отворен компа мисли че съединителя е натиснат  и ако си на скорост гасене.

Pyrhel

Не ми се вижда правилно поведенив това. Ако намалявам на светофар с натиснт съединител не трябва да гасне, както и ако включа на първа и чакам да светне зелено, примерно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


opex

#40
Цитат на: sky в 07 Юни 2015 17:15:49
Имаме нови данни. Тия дни ми го направи 3 пъти. Първия път карам на магистралата с около 120 и пуснах на свободна. Оборотите паднаха до нормалните под 1000 или така няколко секунди си вървеше нормално. И тъкмо си мислих, че всичко е ок и реших, както е на свободна да я изфорсирам 2-3 пъти. И хоп изненада...при изфорсирването и последствие падането на стрелката на оборотите падна и стрелката на скоростомера, както беше на 120 падна на 80 и се върна на 120.
................

Проблема с гаснене по време на движение и свободна или натиснат съединител заради прецакан датчик за скорост (VSS) /или връзки с него.../ е доста стар.
Скоростомера не знам паралелно ли е вързан на него с еку-то или ЕКУ-то отделно си подава към таблото. Но както гледам скоростомера да подскача рязко от 120 на 80 и пак на 120...не е нормално и или е от него или от връзки. Оборотите се менят, защото логиката за регулиране на празен ход се влияе точно от VSS-а - ако усети за секунда че не се движи оборотите падат, а като усети че се движи пуска малко повече нафта за да държи леко по-високите обороти.
Така и не разбирам за кво са му на дизела тия по-високи обороти. На бензиновите ясно е за по-висок вакуум заради сервото, че да сприра по-добре.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

sky

Ако беше от този сензор за скорост, защо след почистване на датчика на съединителя се оправи за около месец?

sky

Днеска тотално сдаде багажа. Първо при нормално каране както си беше на 5-та предавка, колата започна да придърпва. Ту набира ту забива муцуна. Просто я усещам как гасен и после пали. Грешки не записа. Така около 50 км ми го прави няколко пъти. Единия път ми изписа грешка в кормилната колона и изчезна както си карах. Но не свърши с това. На един завой просто угасна, записа ESP Fault и едвам взех завоя с вдървен волан. Отбих да ресетна, но уви ESP грешката си остана. Трябваше да я карам така, понеже бях на 100км от нас. Пробвах после още няколко пъти да ресетна грешката, но тя си оставаше. Спряхме да хапнем и малко почивка и след престоя запалих, грешката я нямаше. Двигателя почна да прекъсва, угасна. При второто палене пак се появи ESP грешката. Карах още около 100км с тази грешка, но колата няма тяга. Върви, но не набира. През цялото време, когато грешката беше на таблото, явно системата се изключва и нямах никакви симптоми от споменатите по-горе, а именно да гасне или да прекъсва по време на движение. Явно наистина проблема е в ESP системата и се чудя дали може да е от датчиците на колелата или има някакав комп отделен или е централния комп или някой датчик е дефектен и не подава правилно инфо.

Някакви идеи от вас?

Благодаря

Pyrhel

Да гасне мотора от ESP силно ме съмнява, а ABS датчиците на колелата ги записва като грешки. По-скоро да се прегледа да няма някой хлабав кабел към компа (маса), или да се гледат живите данни.

ЕСП/АБС са в отделен модул, не са в ПЦМ-а.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 ЕSP обаче може да "връща" газта ако реши че "положението е напечено"... Дали може да се изолира това ESP - все едно го няма и да се пробва да я кара така колегата? Или да извади бушона на ESP...

sky

#45
Ами тя колата сама си го изолира, като записа тази грешка. След като стои нон стоп грешката, не ми прави повече тия номера.

sparky

Възможно е датчика за положение на волана да прави проблеми и ESP да регистрира грешка. Заработва ли ABS помпата когато започне да придърпва?

sky

Не, ABS не заработва. Усеща се като все едно някой спира горивото. Втори ден е в МП и при наличието на грешка казват не знаем какво и има и откъде се появява...

sky

Колеги, работата става много мистериозна. От МП ме зарадваха с 2 проблема. Първо дава грешка в двигателя и след нея дава ESP грешката. Според тях тази грешка в двигателя е от датчика за налягането на рейла и ми предлагат да го сменят заедно с рейла. Цена все още не знам, но предусещам, че ще е висока. Възможно ли да е от горивната помпа? Тази за високото налягане, а не тази в резервоара? Отностно ESP грешката според тях е отделна и идва от помпата на хидравликата. Вече съм в шах...

Има ли някой в Шумен, който може да я погледне за второ мнение?

ForeverFord

Свържи се с Milcho и може да се разбереш нещо с него ,ако има време.
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


Alexi

аз предлагам да си затапиш ЕГР-а за проба ( слабо място на тоя мотор ) ,ще ти светне чека но колата ще върви нормално и ако не гасне - от него е .. помпа ,рейл .. това е Сименс горивна система ,служебните кошари Кънект със същия мотор подминаха 200к без да се пипа нищо по горивната система твоята е на наполовина км до колкото си спомням ..

sky

Какви са симптомите за заминал ЕГР? При мен грешката за ESP не се махаше въобще. Даваш контакт и грешката си стои. По време на движение колата забива муцуна...все едно някой и спира кранчето. ЕГР-ра по време на движение едва ли може да направи точно това, при положение, че и затапен колата пак ще работи. Аз губя тяга. Ще взема един рейл с датчик втора ръка и ще пробвам.

Dmitarcho

Когато си на място, ЕГР а вкарва част оъ изгорелите газове за дойзгаряне, като смачкаш педала на газта, егр-а затваря, и вкарва свеж въздух от кулера ;) Нещо таковя беше. Ако е забил в забил в отворено положение, може да ти забива муцуната като подасеш газ. Затапването ще ти излезе в пъти по евтин опит, отколкото с датчик и рейл ;)
Ръца Пръца

hotblooded

Цитат на: sky в 06 Август 2015 14:06:24
Какви са симптомите за заминал ЕГР? При мен грешката за ESP не се махаше въобще. Даваш контакт и грешката си стои. По време на движение колата забива муцуна...все едно някой и спира кранчето. ЕГР-ра по време на движение едва ли може да направи точно това, при положение, че и затапен колата пак ще работи. Аз губя тяга. Ще взема един рейл с датчик втора ръка и ще пробвам.
При мен EGR правеше това - ако подам газ в първия момент забиваше муцуна или при равномерно движение без много газ - на моменти придърпваше...  оказа се че понякога остава отворен. ПРи по тежки случаи - на един колега от останал отворен EGR колата не искаше да запали.

sky

Такаааа....от МП ми казаха около 1000лв всичко за да има гаранция. Тоест сменят се и тръбичките. Това, което ми казаха е, че този датчик показвал доста високо налягане, а колата реално си работила на място. Всичко друго са проверявали и само там е показало извън нормите.  Самия датчик се продава отделно, но не и в МП. Струва 160лв и се чудя да пробвам ли с друг датчик. EGR-a дори отворен, повреден, колата може да губи мощност, но не би трябвало да гасне в движение или? Все си мисля, че ако беше от EGR-a в МП щяха да ми го кажат още първия път. Днеска профилактично смених горивния филтър, но не мисля, че е в него проблема.

Четох в нета за подобни проблеми. Намерих един пич с подобен проблем и се оказа, че буксата на турбото била хлабава и губила връзка и като я подменили се е оправило.

sky


К.Методиев

Доста високо нялягане не значи нищо, колко е в цифри, винаги може да се свери с механичен манометър дали е реално.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Alexi

Цитат на: sky в 06 Август 2015 21:46:14
Такаааа....от МП ми казаха около 1000лв всичко за да има гаранция. Тоест сменят се и тръбичките.
а дават ли гаранция че ще се оправи

sky

#58
Гаранция франция...дават гаранция на тази част, а дали ще се оправи проблема....не знам. Според тях там е проблема...а явно колата не записва специфична грешка, а само стандартното engine fault. И те са почнали да ровичкат и умуват. И затова си мисля, че този датчик на разпределителния вал може да ми прави проблемите. Ще го сменя и него и така ще я карам пак. Иначе сега ми казаха вървяла като пушка без проблеми.

sky

Пичове, смених горивния филтър и сензора на разпределителния вал. Мисля да поръчам сензора на райла и да си го сменя сам. В МП сменят всичко заедно. Въпроса ми е, има ли някаква процедура по сменянето на този сензор? Колко трябва да се натяга има ли значение? Някой може ли да ми каже дали сензора е един за всички дизели, че никъде не ми откриха сензора отделно от райла? Ако може и парт номер да ми кажете, ще е супер.

Аз намерих този в нета, но не съм сигурен дали ще стане. На външен вид са еднакви.

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-DELPHI-NEW-FORD-FOCUS-MK2-C-MAX-FUEL-RAIL-HIGH-PRESSURE-SENSOR-1-8-TDCI-/261642540862?hash=item3ceb1c573e