Почистване на турбо на Mondeo 3 TDCI - хитро и успешно!

Започната от GOSPODIN, 23 Август 2014 14:04:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

GOSPODIN

Привет колеги.
  След като моето Мони взе да върви зле (нямаше мощност) направих профилактика. Обратна нафта - добре, почти без разлика във инжекторите. Стигнах до турбото. Студената част почистих с Turbo Cleaner Turbo Cleaner   сваля се връзката м/у въздушния филтър и шлауха към турбото, загрява се колата до 90градуса и после се пръска внимателно, че голям ряз дава на двигателя.

Топлата част (променливата геометрия) почистих по един тотално нестандартен метод без сваляне. Подробно е обяснено в този клип в Тубата : Mondeo Diesel Turbo fix Вместо "Мистър Мускул", който не намерих у нас, ползвам "Heitmann" от Метро :

След опипване намерих и спукан маркуч м/у интеркулера и МАП сензора, който в МП струва 150лв. Затиснах дупката с друго парче маркуч и 3 скоби и заспа.

Сега колата стана изтребител, каквато никога не била. Дано съм бил полезен , но на мен тези процедури ми помогнаха много.


Alexi

е тя от спукания маркуч не е вървяла основно ..

GOSPODIN

Така е , но преди година , когато не беше спукан маркуча вървеше, но не толкова. Забравих да напиша, че преди се чуваше леко свистене под капака от турбото след 2200 оборота, а сега е тишина.

Marlboro

Спуканите маркучи си свистят, като си запушил, нормално да е тихо.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

GOSPODIN

Така е , но шума  си беше по-скоро жужене и се чуваше все едно от арматурното табло, та си мисля, че е бил от самата турбина. Както и да е, важното е , че за сега се оправиха нещата.

mladenmih

Според мен имаш проблем с турбината щом толкова често пукаш маркучи,а този метод с препаратите за почистване е направо смешен (rofl)
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

GOSPODIN

Колега mladenmih, аз споделям личен опит, който е с добър краен резултат. На 12 годишна кола с поне 300 000 км. пробег е нормално да има спукани маркучи на турбото. Препарата за почистване на студената част на турбото е сетртифициран и се ползва от много потребители, та не виждам нищо смешно. ::)  По-странния метод за почистване на топлата част се прави сравнително лесно и ако не помага много, то поне няма да навреди, но в youtube има доста примери за почистване на нагар по турбото с подобни препарати.

mladenmih

Има автомобили на по 20 години и на по 500 000 км. и не са спукали нито един маркуч това го казвам защото се занимавам с това от много време.А за почистване на топлата или студената част с такива препарати-правете го че да имам работа :) .Колата ви се е оправила от това че сте запушили изтичането на нагнетен въздух в атмосферата.
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

ceco.deyanov

Аз си почистих студената част на турбото и ЕГР с подобен препарат само че беше друга марка.
Обаче откачих и маркуча който влиза във смукателния колектор.
Загряла кола, 1 флакон и на 2000 оборота.
За мое учудване нагара и мръсотията не бяха повече от 2-3мм.
Същото беше и по всмукателния колектор и главата.
Малко спрей и парцал и всичко светна.
Е за всмукателя се наложи и водоструйка.
Наложи се да си сменя осемте гарнитури, че три се разпаднаха.
Все пак е кола на 168000км (реални) (rofl)2001г.
И като цяло ефекта беше- много по малко пушек при изрязване(до 4000 оборота)на 1-2-3 скорост и на 4 вече нямаше.
С една идея по пъргава за своите 115кс.
Подобрено време от 0 до 140км/ч с две секунди.
Това мога да кажа аз.

Valerko

Колеги да споделя малко опит, 2 литра гас за осветление сипвате  в резервара и после палните до горе, 3 пати годишно почиства диузи турбо ЕГР и сичко в системата дори катализатора и грането,доказано и проверено, само за коли след 2004, които е сас силиконови уплатнениq на помпата че после да неси берете иадове.Ако все пак ниякои колега  които не е с такиви гарнитури реши да пробва му препорачвам да сипе и 1 литар масло.Не му гарантирам обече. :'(
Не караи Пиян, спаси живот  :D


Marlboro

Как газ в резервоара, пречиства турбината и егр-а?  Нещо да не се пообърка?
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Valerko

Цитат на: Marlboro в 27 Септември 2014 00:11:15
Как газ в резервоара, пречиства турбината и егр-а?  Нещо да не се пообърка?
Колега маи четеш през редовете, чети пак помисли, и ще разбереш.
И като го направиш погледни си аспуха, като свршиш сичката нафта да ми кажеш колко сажди имаш по аспуха.
Вече две години го правиа и проблем за тиа 60 000 км несам имал. казах че е тествано и проверено лично на моита кола и несам единствен които го прави това.
И дами кажеш за кво служи ЕРГ и турбото.Освен че турбото ти дава повече мощност и вкарва повече ваздух в мотора.
Не караи Пиян, спаси живот  :D

Dmitarcho

Ъ .... има някаква логика ... EGR-ра не връща ли част от отработените газове към турбината ? Аз как да разбера с какви уплътнения съм на помпата :D
Ръца Пръца

baibradar


Valerko

Цитат на: Dmitarcho в 27 Септември 2014 21:48:29
Ъ .... има някаква логика ... EGR-ра не връща ли част от отработените газове към турбината ? Аз как да разбера с какви уплътнения съм на помпата :D
От турбината враща газове кам ЕГР, Кам турбото постапва студен ваздух от филтара,отам турбото го прекарва кам интерколера и от интерколера отива в ЕГР, до тук ниама нищо общо с горивото,от турбото ишодиащи газове има метална траба, коиато отива дирекно кам ЕГР и враща от исxодиащите газове кам ЕГР,които при риaско натискане на гаста триабва да затвори и да пуска кам мотора само чист ваздух, в нормален стади триабва да смесва ваздух с изгорели газове, целта на ЕГР е колата да е с ниски емиси, понеже преработва част от изгорелите газове.
Гас за осветление Ползвасе като добавка за пално почистване, при изгариане бута сиакакв вид нагар по патиа си а тоест по патиа на логиката изгарианиа минават през исxодната част от турбото отива кам ЕГР и кам катализатора и гарнето, до колкото разбрах прочиства сащо и диузите и помпата и буталата, садржа ниакаква химия, и е лесно разредима с дизел.Вместо дави обиасниавам вижте в Youtube
Не караи Пиян, спаси живот  :D

Alexi

Колега смъквал ли си си някога ЕГР-а и смукателния колектор .. ако не си ги смъкни да видиш колко са чисти ,особено ако предния собственик не ги е чистил .. подобен нагар не може да се махне с никаква добавка в горивото ,аз колектора с пароструйка доста време го чистих като преди това го накиснах с коресилин .. и пиши малко по грамотно 10 минути не мога да ти разчета .

Valerko

Цитат на: Alexi в 28 Септември 2014 10:10:05
Колега смъквал ли си си някога ЕГР-а и смукателния колектор .. ако не си ги смъкни да видиш колко са чисти ,особено ако предния собственик не ги е чистил .. подобен нагар не може да се махне с никаква добавка в горивото ,аз колектора с пароструйка доста време го чистих като преди това го накиснах с коресилин .. и пиши малко по грамотно 10 минути не мога да ти разчета .
Свалям ЕГР всиака година.
Първият път Като го чистих беше запушен така че отверката преминаваше трудно.
От както ползвам гас за осветление след като е ползвам свалям профилактично за проверка и ЕГР винаги мие чист.
Що се отнасиа до писането,първо аз ниамам кирилица ползвам саит,извиниавам  се ако ниакои неме разбрал.
Не караи Пиян, спаси живот  :D

mladenmih

По мои наблюдения нагара(пачата) в смукателния колектор се получава от EGR-а и маслените пари постъпили от вентилацията на картера, така че ако щеш и керосин слагай в дизела пак ще става същото,обяснението при теб е че не се получава подобно нещо защото редовно го почистваш.За да се получи толкова много нагар трябва да е карано много време(километри) без да е почистен колектора.
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

infesta

Повлиян от клипа с почистването на геометрията на турбото реших и аз да направя едно профилактично такова почистване, сдобих се със шпрей , раздвижих първо лоста на актуатора, после свалих един предпазен капак над и отдолу видях същото като на клипчето , но ....без болта който реално трябва да се отвие за да се впръска от препарата - та сега какво да правя, къде да пръскам и защо моята кола е по-различна от тази на клипа, а уж Мондео МК3 ???
Моля за съвети и мнения какво да правя за да почистя все пак геометрията си ?
P.S. ето и клипа по който се водя: https://www.youtube.com/watch?v=SFDMd8eVVXo
ето при мен как е

Pyrhel

Гледай го пак, обяснява, че е пробил турбото с 8мм и е навил резба за пробка :)) (omg)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


infesta

Цитат на: Pyrhel в 03 Февруари 2017 14:25:26
Гледай го пак, обяснява, че е пробил турбото с 8мм и е навил резба за пробка :)) (omg)
Гледах го няколко пъти , но ...само го гледах (без звук) защото не искам в офиса да ме слушат какво гледам на компа :)
Щом го е пробил това обяснява липсата на болт при мен хахаха
Някаква идея от къде другаде може да се впръска вътре , или само пробиване му е цаката ?

Pyrhel

В упътването на спрея предполагам пише да се пръска преди мотора. Иначе ако е толкова задръстено там - турбината на МК3 не се сваля трудно, за под час е долу без почти никакво разглобяване.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

infesta

Цитат на: Pyrhel в 03 Февруари 2017 14:35:05
В упътването на спрея предполагам пише да се пръска преди мотора. Иначе ако е толкова задръстено там - турбината на МК3 не се сваля трудно, за под час е долу без почти никакво разглобяване.
Не е трудно ако знаеш какво правиш и си го правил - за останалите си е мъка, аз ще пробвам да я сваля защото това е единствения сигурен начин че ще се почисти като хората горе-долу (друго си е ръка да пипне)  ;D
Нека се позатопли с още някой и друг градус и залягам над двигателя .

V.Buzev

Да ползвам темата. Зацапва ли се геометрията на турбото на мк3?
При мен не виждам пушаци и тем подобни, но все пак. И друго цепят ли се турбопътищата непосредствено след турбото? Имам някакви странни гадни звуци като я намачкам и имам чувството че се чуват точно пред водача :(.

Pyrhel

По-скоро не се цепи отзад - там е съвсем къс, около 10см маркуч, който не се прегъва и служи само да се свърже с металната тръба, която е почти до кулера. След нея свръзката е мек маркуч с метални пръстени, който е възможно да се спука, но рядко и редовно се цепят между кулера и ЕГР. Иначе уж не събира нагари, моята като я счупих беше чиста, може би над 130 хил км беше тогава.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Go6o Cekov

Какво точно се чува под водача ? Свистене ли ? При мен при 2000 об/мин присвирва. Като купих колата ходих на диагности и казаха, че турбината почти ненадува и колата ми била спъната. Друго Мондео не съм карал и май май ще трябва да пробвам за да преценя вярно ли е спъната. Вдигам 180км/ч и със зор 200км/ч. нормално ли е това ? Гледам видео в ютуб там ги цедят до 220км. Сутрин като загрява има малко сажди под изхода на ауспуха. При форсиране си черни стабилно. Като загрее спира да черни.
За припушването: 3 Мондеота карах след тях нарочно ей така да видя и трите при изпреварване изпушват както и моето.  Всъщност дизел без да пуши няма.
Симптомите на спукан маркуч по турбо пътищата какви са ?

ivchotr

Цитат на: mladenmih в 28 Септември 2014 18:03:08
... така че ако щеш и керосин слагай в дизела пак ще става същото...

Само за протокола. Основната съставка на газта за горене е именно керосин. Това е различно от кореселин. Керосинът е самолетно гориво, предполагам знаете. Затова се смесва добре с нафтата. Смесва се добре и с бензина и при бензинови двигатели се използва за лесно почистване на мизерии в горивната система. Има свойството да прекарва лесно и водата в горивото. Случва се в резервоарите да влиза и вода - къде от недобросъвестното отношение на някои бензинджии към клиентите им, къде от конденз... Половин литър газ за горене на един резервоар бензин е достатъчен.

П.П. Знам и за два случая на излекувани болни от рак, отписани като неспасяеми случаи. Пили са дестилиран керосин по схема, предписана им от някакъв фелдшер в Божурище преди години. Само дето схемата не я знам, за жалост. Нещо от рода на чаени лъжички няколко пъти дневно, в прогресия. Явно има ефекта на прилаганата в медицината химиотерапия. Само дето статистиката за прилаганата в медицината химиотерапия е в страшен ущърб на пациентите. Поне в България, де.