Mondeo Mk3 TDCi - Смяна на горивен филтър

Започната от Bobi, 05 Ноември 2011 03:36:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Както вече знаем, качественият горивен филтър е от жизненоважно значение за TDCi двигателите. В долното ръководство ще се опитам да опиша и как се сменя на Мондео Мк3.

Необходими инструменти:
- нов горивен филтър
- малко нафта
- гаечни ключове 8 и 13 mm
- малко стари парцали или кърпи
- вакуумна помпа

1. Първата ни работа е да отворим предния капак и да извадим кората на двигателя. Горивният филтър се намира в полето, оградено с червено на долната снимка.


2. Следващото нещо, което трябва да направим е да премахнем планката над бомбето на амортисьора ( черното на долната снимка). Това става като отвием общо 7 гайки. Оградените в червено са 13 мм, а тези в жълто - 8мм.


3. Добра идея е да набутаме малко стари парцали или кърпи под горивния филтър, за да предпазим алтернатора от евентуален фал...След като направим това, гледката трябва да е следната:


4. Следващата стъпка е изваждането на старият горивен филтър.Махаме маркучите от филтъра, които са захванати с щипки. Трябва да имаме предвид, че след като издърпаме маркучетата, ще потече малко нафта и трябва да бъдем нащрек с кърпите.Добра идея е също да запомним кой маркуч за къде е, за да не се налага да налучкваме после.
Самият филтър се маха много лесно, като се освободи от скобата, която е означена в червено на снимката и се намира точно под маркуча. След това просто го издърпваме нагоре, като запомняме страната, на която е поставен.


5. Слагаме новият филтър на мястото на стария. Трябва да чуем прищракването на щипката/скобата, кяото държи филтъра, което е знак, че сме го поставили правилно.Проверяваме с ръка дали е закрепен добре и ако не мърда, значи сме работили добре.


6. Достигаме най-важната част - да напълним филтъра с нафта с помощта на ръчна вакуумна помпа! В противен случай рискуваме да повредим нафтовата помпа!
Преди да сглобим обратно бомбето и кората на двигателя е добре да запалим колата и да проверим дали не сме объркали нещо.Но преди да запалим колата, трябва да махнем всичките парцали, които бяхме набутали под филтъра.

7.Въртим ключа и ако запали, значи сме го монтирали правилно. Оставяме колата да работи и проверяваме да няма течове. Добре е да проверяваме за течове често през първите няколко дни.


Alexi

вакумната помпа може да се замести с малка фунийка ако имаме налична нафта ,или в краен случай смукане с уста 5 минути .. много е важно след като се стартира мотора моментално да се подаде газ около 3000 оборота ,че загасне ли мотора следва мъчително въртене на стартер че и теглене с въже ^-^

Pyrhel

Хубавото при тоя филтър е, че не може да се обърка къде се слагат тръбичките-  с различен диаметър са. Не трябва да се сеца много скобата, защото е на едни пластмасови щипки, които при мен са потрошени от предния собственик и в момента скобата е вързана за купето със свинска опашка (facepalm) Ако филтърът е напълнен качествено с нафта - дори и да загазне колата - при следващото врътване на стартер пали, но както каза Алекси - яко газ като се запали (даже аз я паля с натиснат педал на газта като сменя филтъра) и няма проблеми.

Друга идея за пълнене на филтъра е с голяма спринцовка или шприц за масло :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Вълков

Аз да си кажа изтръпвам като чуя думата - горивен филтър - в комбинация - дизел :-[ Трябва да се прави от човек който знае какво прави, не, че е сложна самата операция но си има доста тънкости, като обезвъздушаване, проверка дали не взема въздух от някъде щото ако не се съобразят гореписаните следва голямо въртене, споменаване на майките на Фордовете и рано или късно опираме до въжето (hammer) - за да ни дъпнат

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

всъщност до въжето се стига при крайно некадърно подменяне на филтъра .. ако той внимателно се напълни добре с нафта и колата се изфорсира като запали няма проблем ..

ZAPRINSKI

#5
А при бензиновите как стоят нещата знае ли някой къде се намира филтъра.

Alexi

при бензиновия мотор филтъра се намира под коша ( около пасажерското място ) и за подмяната му трябва канал или подемник

GOSPODIN

Чудесна тема. На колко хиляди се сменя горивния филтър на 2.0 TDCI ?

Bobi

Аз го сменях на всяка смяна на маслото, но веднъж Анатолий ги наряза да провери какво има вътре... Ами оказаха се като нови. Оттогава реших да сменям през смяна на маслото.

Alexi



GOSPODIN

С риск да стана досаден на колко хиляди се сменя маслото, ако е оригинално 5W-30 ?

Marlboro

10-15к е добре. Аз го сменям на 12-13.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

drago

Здравейте! Темата е доста стара, но се надявам някой да се включи. Днес бях в сервиз за смяна на масло и филтри- маслен,горивен,въздушен, но се оказа,че не могат да сменят горивния, защото единия от маркучите (по-широкия) не може да се извади  ???  ::) Някаква идея защо се е получило  и какво е решението, ако някой се е сблъсквал с такъв проблем?

Dmitarcho

Те са на щипки и 3-те маркуча, да не сте видели проблем с нея ?
Ръца Пръца

hotblooded

 Някой път щипките се ебават - с резачки или керпеден да се стисне и ще се отворят (ама да не стискате като за рязане)..

CHEFOBG

Аз слагам найлон над алтернатора защото съм го ял няколко пътя.

Tati_go

Как се махат маркучите от филтъра? Някаква особеност?

Mondeicho

По спомен с една малка отвертка се издърпва палчето да освободи накрайника на филтъра и се дърпа маркучето.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Tati_go

#18
Смених филтъра.

С крива зъболекарска пинсета или малка отвертка се свиват двата края на широката пластмасова зегерка и се набутват навътре, към щуцера. Когато стане възможно, покаже се част от зегерката от другата страна, тя се изтегля до упор и бързата връзка се изважда нагоре.

Понеже ми бяха предложили ремонт на 4-те дюзи и задължително помпата, в много реномиран сервиз - Варна, за около 1700 лв, срязах филтъра, който не беше сменян повече от 25 000 км, търсих стружки на око и с магнит - ЧИСТО. Едва видимо посивяване в долния край на филтъра.
Впрочем колата пали и върви нормално, гори 5.3/100, единият цилиндър връща повече от другите излишно гориво, но дори не си направиха труда да го измерят КОЛКО, а направо предложиха пълен ремонт?

"зейгерка" или "зегерка" -> липсва в правописния речник?

Pyrhel

Цитат на: Tati_go в 29 Септември 2016 10:41:54
"зейгерка" или "зегерка" -> липсва в правописния речник?
(off) Писах в другата тема, да не цапам тука.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Mondeicho

Не знам какво разбираш под реномиран, но в случая без видими причини да ти предложат да оставиш едни 1700 лв. е меко казано несериозно. Как разбраха, че и помпата е за ремонт??? ???
Само като си помисля колко хора, които изобщо не разбират и не четат форумите се вкарват с хиляди левове безумни разходи...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.