2.9-тките..Скорпио МК1 и Ескорт кабрио 24V 4x4

Започната от 2.9, 08 Февруари 2014 13:58:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

2.9

Здравейте колеги реших да покажа двете си фордчета а именно Скорпио мк1 2.9 V6 ghia executive 145hp автоматик  90ти набор.имам го от 6 години и все още е в нелоша кондиция въпреки възраста си..просто съм приятно изненадан колко е здрава тази кола.и все пак вече се очертава ремонт и обмислям сериозна реставрация ::)..по ламарините вече стоят доста забележки,мисля да се заиграя с мотора,по-адекватни джанти,фейс лифт и т.н.
тук малко се бях изгаврил с джантите :-Xи даже известно време движих така...



Другата е Форд Ескорт 92ра кабрио 1.8 16V XR3I 127hp имам я от 2007г.дълго съм я търсил в предвид че държах да е с точно този мотор с точно тази предница с ел.стъкла и електрохидравлична палатка да има климатик и син цвят..година и нещо чакане докато накрая се появи в Пловдивска автокъща.


   През 2008 взех Скорпио мк2 2.9 24V COSWORTH и някъде през 2010 идеята за ескорт 2.9 4х4 се оформи в главата ми и през 2011 започнах работа по превръщане шасито на ескорта в подходящо за да поеме шестака и да дърпа с четирите колела....
Концепцията:двигател 2.9 24V 207к.с. код BOB от Скорпио мк2 с ребилд,О-рингован с добавено маслено охлаждане с термостат от Ланчия Дедра турбо,датчици за налягане и темп.на маслото от Ауди.двойно от Скорпио мк1 2.9 V6 145к.с.код BRC-еднаквите блокове на двата 6-така позволяват 1 към 1 лапите,картера за 4х4,маховика и скоростната кутия.Преден мост от мк1 4х4,заден мост от Сиера с шенкели  дискове и спирачни апарати от Скорпио мк2.Диференциалите от мк1 4х4 в отношение 64/36 задно/предно.Спирачна станция от Скорпио мк1 електрическа с интегриран АБС-компактна,надеждна с един недостатък-3 канална.Предно окачване-hand made регулируемо с газови амортисьори от мк1 4х4 и пружини от Ескорт хидравлична рейка от мк1 4х4.Задно окачване-газови амортисьори от мк1 4х4 и пружини от Сиера.Кардан от 4х4 скъсен със 180 мм.Резервоар hand made отзад при бронята генерация на 53мм с резнатор и две крайни гърнета от мк2 2.9.махнати катализатори.
Към настоящия момент е палена за няколко секунди със стоковото еку и ако PATS не създава проблеми ще остане със него докато не мина на стейдж 2 от проекта-принудително пълнене




moni74

Лелеее колега, като четох за Ескорта и направо настръхнах... Ще стане уникално, не знам има ли в България друг такъв Ескорт... Поздравления за търпението!


----------------------------

hotblooded

 Евала, колега.....  Ескорта ще стане брутална машина!

whaaazp


toretosz

Колега огромен респект към проекта.Колата ще е уникат за европа.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

К.Методиев

Още като четох за проекта ти миналия месец ме впечатли, уникално е, остава да го видим в движение. :)

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Bobi

Абонирам се за тази тема. Огромен респект, колега! Този Ескорт е един от най-хубавите, които съм виждал по нашите пътища, а с това, което си се захванал, ще го направи уникален и достоен за Европа. Успех и пиши по-често! :)

Pyrhel

Радвам се, че сподели във форума, страхотен проект (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

cosworth team ruse

уникален проект за българия,поздравления .скорпиото също много ми харесва
FORD SIERRA POWER

bonso

 (wtf)
много сериозен проект  (thup) ще следя темата с интерес  (bow)


viksata

Супер  (thup)
двойник на моето,но с автомат  (race)

Задочно се познаваме като фен на Скорпио и най-вече на V6

Очаквам с интерес развитието по колите  ^-^


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

TourneoRS

Мен ме яде как си събрал "БОБ" чо вътре , имаш ли някакви снимки на лапите към купето и т.н.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

2.9

Благодаря на всички....Ескорта това си му е идеята-да бъде уникален и брутален..-не знам колко ще е бърз предвид че си става тежък но ще видим..

така започва обикновено всичко...






това също ми трябваше от Скорпиона..






за да се получи това..







и накрая това..





За да получа това което ми трябва ампутирах от мк1 роговете чак до стойката за скоростната кутия и с много търпеливо напасване тип сложи мери свали срежи и отново 100 пъти се получи шаси което поема изискваниятя на предницата-а именно точните места за монтаж на преден мост стабилизираща щанга и скоростна кутия..а и слагането на допълнителни греди уякчават допълнително кекавото кабрио.
при слагането на тунела се наложи според измерванията престилката между двигателния отсек и салона да завземе 40мм от салона за да може всичко да е на мястото си но пък интегрирането и директно от Скорпиона ме улесни много при монтажа на педалите,спирачната помпа,волана и парното които влязоха все едно са си от там [изключая волана-кормилния прът съм сътворил от ескортовия и скорпиовия..]кутията за парно идва директно от Скорпио а външната кутия отнесе доста работа за да не опира в смукателния колектор на БОБ -намалена с максималните възможни 25мм по ширина само и само за да запазя климатика..







И така веднъж стигнал дотук идва ред на БОБ..









Добрия стар 6-так...-познавах си го щото съм го карал 2 години и смятах на първо време да не го пипам но съм грешал-при свалянето картера се оказа пълен с пластмасови парчета които се оказаха  3 от общо 5-те водача на двете ангренажни вериги и 1 от 2-та успокоителя..



Нещата загрубяха и реших да разглобя до дупка БОБ за оглед и ребилд..









  Нещата не бяха зле-вложих доста енергия при почистването на ужасно мръсния(отвътре)двигател-препарати водоструйки въздух под налягане -спека беше страшен особено в главите откъм изпускателните колектори...
Сглобяването започна с нови биелни лагери и  тъй като работя в машиностроителен завод и невъзможни неща няма някой неща си произведох сам ей така за кефа..
  Например водачите от топло-масло-износоустойчива техническа пластмаса..




  Преход за маслената шина тъкмо там да сложа датчици за налягане и температура на маслото..
 



  и инструмента за О-ринговане..


viksata

Прекрасница... (hrn)

Става ми от любимите теми в дневника..... ^-^

Още снимки....


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

TourneoRS

Това с водачите ме озадачи малко , веригата износена ли беше , защо са се потрошили почти всичките ?


Ако ти идва отръки , тука се търсят едни зъбни колелета /пластмасови /за седалките на Мондеота ,  ;D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

rosen700

#15
Много си прав колега за едно - здрави коли са, наистина здрави! Със здраве да си я караш. А кой набор е да не ти пука. Сигурен съм че може да сложи доста коли с по-малък набор в малкия си джоб!

Между другото, съдейки по снимката на главата колата ти има много добро изгаряне, добра центровка и добро съотношение на горивната смес. По-добре не пипай там.

Сега карам дизел, но всичките ми коли преди него бяха бензинови.
С тази кола съм се заклел да съм шофьор, не монтьор......и така ще бъде!

Alexi

уникален проект ,ще го следя с интерес

Besniq


2.9

Благодаря това с водачите и мен озадачи-но не мога да знам защо бяха счупени и коляновия вал избързваше от центровка по белези с 3 зъба на едиса още повече въпреки това колата вървеше чудесно и с нищо не подсказваше наличието на проблем.или тези мотори не са особено здрави а може би не си знаят километрите  ::)
Както и да е-работата продължава загубих няколко месеца заради мотора но пък сега съм по-спокоен и очаквам че ще върви още повече :-*
Един шлайф на главите...

малка стружка от маховика щото беше много изтръпнал..

и сглобяването започва...




















И така вече желязото се озова в коша ^-^ 8)..последва някакъв тип гаражно О-ринговане на блока за да деянат гарнитурите на по голям зор..





И следват главите..











Иии масленото охлаждане..





Радиатора за маслото дойде много ниско и ще търся решение или на друго място или по-тънък


Иван Вълков

Уникален проект, просто браво за идеята, ентусиазма, и желанието да го завършиш. Пожелавам ти успешно палене и много кеф да ти доставя.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


ffmk1l

Впечатляващо е колега, качвай снимки и клипове да плакнем окото. (notworthy)
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

Радко

Успех със завършването на проекта! Доста сериозни и сложни неща си решил да правиш и си направил - евала! :) Това с промяната на купето(защото си е точно промяна) ми хвана доста окото. Това е сериозна промяна и че си успял да я постигнеш имаш адмирациите ми.
Искам за сега да те попитам само едно: не е ли малка генерация 53мм за този двигател?  Все такъв успех за напред  (beer)

Ivan Slavov

 (rofl) (rofl)       Поздравления!    Радвам се, като видя нещо което съм искал да направя и не съм имал възможността,  да го видя реализирано!   С удоволствие бих разгледал колата   

Ivan Slavov

           С риск да стана досаден,   разгледах   отново предния кош!  Перфектна работа, и перфектно решение да  изтеглиш рамата навтре в купето      По този начин си запазил местата на амортисьорите,  от ескортовото купе!   Ще си позволя да ти напомня - дори и не пробвай без разпънка между амортисьорите, за да си спестиш излишен труд

2.9

 Благодаря колеги..Радко-въпросът ти е като забележка тъй като в бързината съм сбъркал :-[-на 53 са двете тръби които вървят от колекторите до сборката им в едно под скоростната кутия.От там става една права тръба на 64мм с резонансно гърне за такъв размер и малко преди задния мост се раздвояват отново на две по 53 и излизат отзад  всяка с по едно стоково крайно гърне от Скорпио 2.9..Не съм я палил оттогава и не знам дали така няма да е прекалено шумна и дали ще добавям още грънци но това е първото с което ще започна на пролет.Снимал съм само тая грозотия с която хич не се гордея предвид че е направена от парчета от генерацията на XR3-to и има статут на времянка...но понякога времянките карат много.


  Ivan Slavov-изключително благодаря за силния коментар-значи много за мен!ако имаш път в Софията добре си дошъл в гаража ми!Много ме яде какво си искал да направиш?-сподели ако не тайна..
Тъкмо там на предните макферсони си блъсках кухарката най-много..-по дължина на купето добре нещата станаха но по ширина и височина проблем.Разстоянието между върховете на амортисьорите при Скорпио мк1 и Ескорт са доста различни като при Ескорта то е по-голямо и тъй като предния мост и носачите са от Скорпио при пробния монтаж гумите ми застанаха като на празна Татра...наложи се да поиграя с флекса по монтажните точки горе в ботушите..-нещо което хич ама хич не исках!Но друг начин не измислих-може би като на Цанко мода на носачите но тогава пък полуоските щяха да излязат от каретата..Това преместване на тампоните горе ме лиши от възможността да ползвам яките пружини от Скорпиона тъй като са огромни и започнаха да опират в ботушите странично.За това ми остана да сложа ескортовите които пък не знам колко ще деянат..Те пък не пасват на скорпиовите чашки на амортисьорите които пък освен всичко идват ужасно дълги-тоест при желания просвет на колата амортисьорите имат още само около 15-тина мм ход преди да ударят на максимално свити което е недопустимо...Решението което намерих е малко шантаво но скъсих на струг стеблата на амортисьорите с 65мм,нови резби,отстраних чашките и извъртях  регулиращи се по височина такива за да мога да си настройвам просвета лесно...Така се получиха някакви самоделни койлоувъри(просто не казвайте на никой ::))които може и да вършат работа.Въпросът е ако реша да ги заменя с нещо истинско какви са ми опцийте?Може би такива от сиера косуърт-на шенкела ще паснат но на височина не знам как са.




  Важното е че видимо нещата заспаха и след много време прекарано в позиция за излитане колата си стъпи на 4 колела.

toretosz

Моята е доста шумна с много плътен звук.Аз съм с оргинално 1во гърне където се събират от 2та колектора без катализотори махнах ги  после цяла тръба май 63мм или повече и едно подобие на крайно гърне.Ако сложа и 2те средни гърнета ще стане идеална.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

2.9

И така последваха досадни неща като окабеляване..-пуснах на ново всички проводници на инжекционната система свързах някакси PATS и дори успях да запаля боб за секунди


Следва работа по задницата-моста с носачите е от двулитрова сиера,диференциала с полуоските е от скорпио 4х4 мк1,супортите с лагерите главините и спирачните апарати +дискове са от скорпио 24V мк2.жилото за ръчната си стана от ескорта който също беше с дискови спирачки отзад.Кардана е от скорпио 4х4 но е скъсен машинно със 180мм.Резервоара също отпадна и направих нов такъв отзад при бронята.Амортисьорите са от скорпио 4х4 пружините са от сиера



















Шлайф на задните дискове


резервоара-около 38 литра


и това е финиш.


Тази година топлото време ни изненада приятно затова работата вече върви-сложих водния радиатор който е от скорпио мк1 2.9 и малко изостанали дреболий.Надявам се все така да е за да я запаля отново и дай боже първи плахи тестове...

Vanko

 Уникалнооооо, дано да имам удоволствието да я чуя някой ден  (bow) (fe)

michael_cool

Поздравления за това , което си започнал и почти си преключил  (rock) , като гледам много мислене и работа е паднала ... нямам думи просто за проекта УНИКАЛЕН е !!!  (notworthy) . По окачването по предния мост много добре са се получили нещата и дано разпределението на тежеста да е добра както е изнесен мотора назад , а и с задния мост на сиерата трябва да стои много добре ескорта . По задния мост гледам , че се е наложило да преправяш ушите за амортисьорите явно са дошли къси , ако е удобно да споделиш подробности какви задни амортисьори си ползвал . Ако може и информация за Дифа дали е 7 или 7,5 инча ако имаш представа , какви премеждия си имал с монтажа му на сиерския мост , не би трябвало да е паснал идеално ако е 7,5 инча  ;D . Един съвет ако може  ;D пиши си кое от какво е че после няма оправия ако се наложи да търсиш нещо  :-\

Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

2.9

ееее благодаря.. (fri)michael_cool Ти ме уби с въпроса за дифа...-принципно е от скорпио мк1 4х4 и предвид че не пасна от раз на сиера моста да предположа че е...7.5 инча.Значи всички уши съвпадат единствено едно гледано отзад горното в ляво трябваше да се премести защото дифа идваше по широк там.Моста е от сиера която беше с барабанни спирачки но с разглобяемите карета и на носачите имаше отвори за АБС датчици затапени заводско с тапи.
Амортисьорите си дойдоха със 4х4 то и са стандартни маслено-газови за скорпио мк1 без нивомат.Не са къси просто ги хванах за купето доста високо-всъщност на заводските за целта при ескорт  места.Можеха да минат и без П-образните планки но работното им положение щеше да е в края им а аз исках да е макс. близко до това при което са проектирани.