Съединителя на Мондео мк3

Започната от Pyrhel, 26 Октомври 2011 22:38:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Здравей и добре дошъл!

Все си мисля, че от стъргането по снега няма как да се развалят помпите или съединителя... Иначе по твоя въпрос - преди да се отвори и провери няма как човек да бъде сигурен, за жалост. Затова почнах от най-безболезненото - мастър помпата (горе на педала). Като цяло и тя има лошия навик да дефектира, защото както цилиндъра, така и буталото са пластмасови...

Какъв шум се чува на полусъединител? Маховикът се познава, ако е заминал когато колата е на място в покой и подадеш и отпуснеш газта - при отпускане и затихване на оборотите се чуват няколко изчатквания. Идват от демпферния махових с хлабави пружини. Ако в сервиз го гледате и ти кажат, че е заминал - имай предвид, че дори и оригинален нов маховик има лек луфт преди да "опрат" пружините и да започнат да обират усукванията.

Може да се смени всяко 1 нещо по отделно, отделни компоненти са - горна помпа, долна попмпа, феродов, притискателен диск и маховик. Т.е. ако искаш да ти се смени само феродовия и нищо друго - може. При мен също не се усещаше никакво проплъзване до последно, не е като при старите съединители, където като почнат да приплъзват и можеш да караш така още 10 000 км :D Моят ме остави една вечер посред нощ на един светофар без симптоми за приплъзване.

Ако ще сменяш помпа е добре да смениш и съединителя, общо взето имат еднакъв живот. За маховика не мога да дам никакви предположения...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Kozaro

#31
Благодаря за отговора,

На полусъединител издава някакъв стържещ звук, който също се чува (но по-слабо) при работа на място, спира единствено когато е натиснат съединителя до долу.

Също така, опитах при работа на място да дам газ и при падането на оборотите се чу един дрънчащ звук.

Предполагам съм за пълния комплект. Намерих си помпа, съединител и маховик за ок. 1100 лева, така че ще сменявам всичко.  (angry)

:D

Kozaro

#32
Здравейти,

Да споделим развитието:

Платих 1000 лева за комплект съединител, маховик и помпа на съедитнител LUK.
200 лева за работа

130 лева накладки (предни и задни)

За съжаление, не се разминах без смяна на маховик и не ми остана бюджет да сменя амортесьорите този месец  ^-^


Kozaro

Оф,

Когато писах горното, си бех оставил колата за споменатите процедури и трябваше да я зема на следващия ден.

На др. ден ми звънят по спешност - комплекта бил друг. 3 Часа ми требваха да го сменя (в тоя филм нема да се впускам).

Дойде новия комплект и "майсторите" го сложиха.

Като подкарах колата - тресе при ускорение  ???, чува се хрупане при смяна на предавките  ???.

В тая връзка - моля, препоръчайте ми някой компетентен човек, който да го разглоби и да го сложи както трябва. С чисто нов комплект съм, а колата все едно ше умира всеки момент.


Kozaro

#34
Да си продължа монолога, за да Ви информирам за последното развитие.

Откарах колата в сервиз, препоръчан в темата за похвали, с инструкция да се разглоби съединителят и да се постави отново.

Като се разглоби предницата, се установи, че са заминали двете предни карета (барабар с лагерите), поради калпав монтаж !!!!!!  (hammer)

Кутията на съединителя беше мръднала с 1.5 см и не бяха затегнати 3 болта на скоростната кутия.

Подмяната на дефектиралите части (нови лагери с карета втора употреба) и повторният монтаж на съединителя ми струваха 560 лева  ???.

Благодаря на Жоро, че ми върна колата към живота.

Между другото, още щом седна в колата и я подкара, диагностицира и турбото, на което в последствие се установи, че една скоба по маркучите се е разхлабила.

Веееееечеееее... с нов съединител и неизпускащо турбо не мога се запра  8)

Поздрави и избирайте внимателно майсторите, които ви пипат колите, че аз попаднах в ебати филма.





Kozaro


BIGFORDFAN

 Много се радвам че вече колата е ''пушка'', но поне сподели в кой сервиз са толкова читави майсторите де... та и ние да ''намажем'' някой път. Поздрави!

Bobi

Предполагам става дума за Поли кар, ако не се бъркам. Колега, радвам се, че колата ти вече е пушка! Понякога е нужно да минем през трудното, за да научим своя урок. Пожелавам ти много безаварийни и изпълнени с хубави емоции километри.

Pyrhel

Точно за там става въпрос, видях ти я колата, като чух за проблемите и му викам на Жоро "Ха, този човек е от форума" :D
Имаше и липсващ болт, както и 2 с разменени места (с различни дължини са). Важното е, че сега не можеш се запреш :P

ПС: Не трябва по проблемите да се познаваме, заповядай на някоя среща за лайсни/стикерчета (ford)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

мне ,не е най важното че ся не мое се запре ,аз ако съм отивам тия първите да ги гавря .. не стига че са се учили на колата ми ами и пари са вземали ...


Kozaro

Липсващ болт, викаш...

15 километра, след като си взех колата, написах горното мнение (от сервиза до офиса)...

като си тръгнах за вкъщи... на един светофар, включвам на първа и се чу яко пукане отдолу (още преди да съм тръгнал), точно същия звук като на късащо се желязо...

Впоследствие с появиха адските вибрации (същите като преди) в предно-ляво колело, дори при 50 км/ч.

Изглежда пак съм за сервиза, а тая мистерия става все по-голяма.

Pyrhel

Лошо! Помня, че нещо такова имаше за един болт. Сложили са ти със сигурност. Лошото е, че не работят събота и неделя :( Понеделник почват от 9, най-добре я карай обратно. Явно има нещо друго... :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Kozaro

#42
Ще я карам.

Добре, че имам разбрана жена и не ми е правила проблеми, че вече отпадна възможността да я водя на обещаната почивка в Гърция  :D

Kozaro

Здравейти,

Вече ме е страх да се изказвам тука, че след всяко изказване, се случват неприятни неща  :D

Давам пореден ъпдейт и, ако се счупи още нещо, ше знам, че е заради форума.   :D

Оказа се, че съм приключил вътрешното каре (след като сменихме външните с лагерите), дали от това, че не можех да се запра, това нема да се разбере.

В Поликар ми смениха карето за 2 часа (че имаха налично втора употреба), за сума която предизвика у мен истинска радост.

Данооооооооооооооооо не влизам в сервиза скоро.

P.S. нещо ровеха и по Мондеото на колегата Pyrhel май (:

Bobi

Всичко е хубаво, когато свършва хубаво.

На Пърхела му слагат 8-степенна кутия, че 6 не му стигат :D

Alexi

той подготвя самолета за летището :))

Pyrhel

Бе аз се чудя що цял ден ме сърбят ушите, то тука сте ми разнищили фамилията :D
Ей я гадната 6-степенна кутия къде се търкаля долу. Като имам още малко време ще я разпарчосам >:D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dundee

#47
И аз минах по реда си за смяна на съединител и маховик. При мен причината беше маховика - дойде му времето да се скапе.
Първо се започна с лек тропащ шум при натиснат до половината педал на съединителя, същото както в клипа на този англичанин:
http://youtu.be/-9BXBmRdKw0

След едно паркиране с изкачване назад на стръмен наклон, тропането се засили, а на моменти звука ставаше квичащ. Това е от моята кола:
http://youtu.be/kikgwnSP8Zk

Повече тропане и квичене не можех да търпя (а и вече бях напреднал със събирането на парите за смяната) и реших да правя ремонта.
Съответните FINIS номера са:
Съединител - комплект 1325348
Лагер-помпа 1476856
Маховик (двумасов) 1337733
Предлагат се и болтовете за маховика, 8 бр. са, 1128791.

Пазарувах частите от Англия, поръчах комплект съединител + лагер-помпа + маховик, всичко LUK. За най-изгодни оферти избрах този комплект съединител и този маховик. Спазарих се с търговеца за известна отстъпка от цената, тъй като купувам целия комплект накуп от него. След като взех пратката от куриера се получи крайната сума 1301 лв., с включени разходите за транспорт Англия-България.
Маховикът и ремонтния комплект си имат собствени номера на LUK, които са съответно 415042710 и 624331833. Ако на някой му трябват повече числа, може да вземе номерата на частите от тези и останалите снимки в галерията:


Няколко часа след като приключих поръчката, друг търговец ми върна корекция на отговора си, че частите му всъщност са оригинални. Хвана ме яд че закъсня толкова, защото цената при него е значително по-ниска. За този пълен комплект става въпрос. Разликата е към 200 лв. надолу, което си е доста, покрива разходите за труд при смяната. Човекът прави само уговорка че помпата е неоригинална.
ЦитатHi
I am sorry you have been given the incorrect information.
This is an original ford clutch kit , just the slave cylinder is aftermarket
Regards
Amanda

ForeverFord

На Мондео мк3  2002г  2.0  колко диаметра му е съединителя 230 или 240 ?
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

Alexi

Кирчо просто купуваш съединител за 2.0 пратих ти един за 30 паунда не го взема .. колко мм е няма значение :)


whaaazp

Преди фейса би трябвало да е 230мм, след фейса 240мм. :)

stanilabg

Привет!
Преди две седмици по време на шофиране, педала на съединителя остана долу. След издърпване с крак и 2-3 напомпвания се оправи. Спирачната течност беше точно по средата между max и min. Допълних до max. След една седмица каране (всеки ден до работа, около 53 км), отивайки на нощна, отново потъна. Спирачната течност си стоеше на max. Сутринта едвам се прибрах - след всяко сменяне на скоростите, го издърпвах с крак. :o Проверих отново течността - по средата. Прави впечатление, че когато е на неутрална, се връща почти до горе (остават още 3-4 см). Когато сменям скоростите, остава напълно долу.
Трябва ли да се обезвъздуши или проблема се корени някъде другаде? 

П.П. Колата я имам 4 год. и никога не съм сменял течността. Само веднъж е доливано, и то малко.

hotblooded

Лагер-помпата е подал оставка...  Няма да стане с обезвъздушавне

Alexi

тъй става като 10г няма кой да смени течността ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 30 Май 2016 18:16:40
тъй става като 10г няма кой да смени течността ..
И да сменяш и да не сменяш - все тая в случая. 
Горе съм побързал да стресна колегата - може и да е горната помпа - на педала

stanilabg

Тези дни ще ходя на сервиз, по предварително описание на проблема, го свързват с този елемент. Какво е това?

hotblooded

Цитат на: stanilabg в 30 Май 2016 20:45:22
Тези дни ще ходя на сервиз, по предварително описание на проблема, го свързват с този елемент. Какво е това?

Помпата на педала на съединителя

stanilabg

Т.е. лагер-помпата или горната помпа?
Сериозен ли е проблема?


П.П. Извинявам се за невежеството.

Marlboro

Това е горната помпа, брал съм ги същите ядове от нея.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

stanilabg

Явно е лагер-помпата. При натискане на педала, течало между скоростната кутия и двигателя.

П.П. Колко горе-долу спирачна течност ще ми трябва за пълна подмяна?