Моят Focus C-Max'03

Започната от mike28, 01 Април 2013 01:28:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mike28

 Здравейте!
Наскоро разкарах дъртата Вектра, която ми служи вярно 7 годинки, но вече жестоко я налегна ръждата - забелязах, че като я паркирам почти не хвърля сянка. ;D
Както и да е, не съм вярвал, че следващата ми кола ще е точно Форд, принципно не робувам на марки, но колите с овалната емблема отпред никога не са ми били сред любимите. (надявам се това да се промени)  ^-^
От някъде годинка ми се въртеше из главата идеята, че следващата ми каляска трябва да е миниван (задълже след 2002, определих си бюджет до 7000). Воден от идеята за по-голямо пространство, по-голям комфорт, особено на дълъг път, пък и обичам да си глезя гъзинката. И се започна едно гледане по автокъщи, четене на ревюта и тестове, забиване на носа в автофоруми. Бързо се отказах от най-големите в класа - Еспейс, Галакси и т.н.
Накрая изборът се сведе до Сценик 2-ра фаза и Зафира. Реното изумява с безбройните жабки, тайници и прочее благинки. Обаче шофьорската позиция ми беше доста неудобна, а и колата не се слави с голяма издръжливост. Опелът ме загуби с теснотията, доста оскъдното оборудване и твърдата си возия.
Както и да е, потърсих един приятел, който оправя колите на голяма част от джабмазите в града, той веднага ме насочи към си макса, защото лично му е разглабял предницата (за смяна на рейка) и знае в какво състояние е. Така се събрахме с фокусника. Вчера направих една разходка до Басарбово и Тв кулата, ето малко снимки на моята гордост:


   



Не искам да вкарвам допълнително вражда между двата клуба, но бях пуснал същата тема в другия форум (преди да успея да регистрирам колата си и съответно бях пуснал линк само към обявата в мобилето), по незнайни причини е заключена, бил съм, а и все още съм модератор в няколко форума, при това от над 10 години, няма да им се моля на колегите да я отключат, за да пусна и там снимките. Неприятно съм изненадан от липсата на гъвкавост в някои модератори там. Добре е, когато се трият постове и заключват теми - модераторът да пише причина за заключване и да драсне едно ЛС.


Какво липсва? Подлакътникът на шофьорската седалка е буквално изтръгнат - съответно тази шукарийка трябва да се набави. Проверих VIN-a, пише, че колата има темпомат, ала копчетата нещо ги е хванала липсата. Намерих един С-мах Ghia на части в Русе, дават ми бутоните за 10 лв, подлакътникът за 20,обаче е с голяма централна конзола (понеже онази е с ел. ръчна, а моята е с ръчна) и се чудя дали има начин да се напасне, обаче и да си запазя ръчната спирачка.
Останалото оборудване не е много богато, няма ESP, подгрев на предно стъкло и седалките. Музиката е Sony с мп3.


Pyrhel

Щом е вече с твоя регистрация можем да честитим :) И добре дошъл, зарадвах се, че още първите постове са в дневника!
ПС: Това със сянката е лафът на месеца :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Здравей и добре дошъл, колега! Поздравления за правилният избор. Смея да твърдя, че ще останеш очарован от колата! Пожелавам ти да ти служи дълго, вярно и безпроблемно, поне колкото вектрата ти.

Хвърли едно око на темите в раздел Фокус- Ц-Макс. Мисля, че ще научиш доста неща за колата ти там. Ако имаш въпроси, не се притеснявай да питаш, ще помагаме с каквото можем.

Имам една излишна централна конзола от Фокус 2, ако ще ти върши работа, само кажи.

П.С. Подлакътникът за 20 лв е подарък, отнасяй го.


mike28

Благодаря!
Моята конзола е такава (не е на моята кола, но тук се вижда и липсващият подлакътник), а въпросната е такава:

Dmitarcho

Честито Колега ;) Много безаварийни километри заедно, и още повече хубави моменти :P
Ръца Пръца

tha22don

#5
Да ти е честит мини-вана!
Още един форд, за който да се оглеждам в града ;)
Много е хубав!

P.S. Даже днес го мернах на обяд по Липник :)

ihovahi

Айде честито и от мен :) Да си го караш безаварийно и само да те радва.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Vas

Честито колега ;)  Много безаварийни км. С-маха е страхотен!  (thup)
И аз си мислех, че следващата ми кола след астрата (която все още си карам) ще бъде Зафира, но и аз минах на Фокус

Иван Вълков

Честито колега, много готин автомобил. Поздравявам те за избора и май следващият ми автомобил ще е точно C-max

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

 Хубаво возило, дано ти носи само приятни емоции. Колкото до подлакътника - удобство си е, вземай го, не се замисляй!


kaloqn

Честит C-max!

Първо се учудих за каква сянка говори Pyrhel-а, после се посмях като прочетох внимателно първата част на поста на колегата :)


mike28

 Малко снимки от онзиденшната разходка до Текето. Да раздвижим малко новото масълце и да тестваме новите филтри.  ;D



















Ако екипът прецени, че снимките без колата не са за темата, нека да ги махне.
Цяло чудо е, че колата въобще се е движила досега. По-мръсен въздушен филтър не бях виждал през живота си, нито моят майстор. Маслото освен, че беше много старо, изобщо не беше от предписаните за този двигател. Тръбата, която влиза в турбото не беше свързана добре, имаше луфт и изтичане на масло при сглобката, някой италиански "майстор" се е опитал да усмърти турбото.  (af)

Alexi

спокойно всички от италия така идват .. те там така си ги карат ..

mitakinen

Един мой приятел със същата кола, същия мотор, от същата държава имаше голям проблем. Заради несмяна на масолото от предния собственик редовно се стигна до изкривяване на колянов вал, счупена биела, която проби блока и се стигна до смяна на целия двигател. Мисля, че трябва да вземеш превантивни мерки да не ти се случи нещо подобно.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

mike28

 Гледам, че снимките са заминали, ако успея да ги изровя, ще ги кача наново.
Колата я продадох миналата година, с голяма мъка, но се налагаше. За близо 3 г. експлоатация,
единственият сериозен ремонт който ми се наложи бе маркучът към турбото (или интеркулера, ще ви излъжа). После разбрах, че са ги заменили с железни.
Супер ме радваше колата, много удобна за града и за шофиране на дълъг път. Като минус ще спомена слабо светещите (няколко пъти без успех сменях крушки)
и бързо пожълтяващи фарове. В Пловдив ми направиха некадърно пастиране и за няма и година пак пожълтяха. Другият минус е малкото багажно пространство.
Моят съвет е, ако ще си вземате този модел, гледайте да е с малко по-високо оборудване (вярно, че има доста трендове с повече екстри от джия и титаниум, ама...),
кефът цена няма.
Возията е доста комфортна, управлението е доста по-директно сравнение с повечето ванове от този клас, пътното поведение също - не се клати в завоите колкото една зафира или туаран примерно. Звукът от Соните е смазващо добър! Лично на мен много ми допада класическия вид на таблото, както и колко е издължено то от челното стъкло (заради двигателя).
Да, пластмасите са евтини и издават дразнещи шумове, но това се оправя сравнително лесно и евтино - в другия форум един колега с ц макс е показал нагледно как се прави.
Ами това е, приключвам с тази тема и живот и здраве другата седмица да направя такава за следващия си C-Max.

ceslav

Ще чакаме!А и май трябва да правим срещи !

mike28

 Нямаш грижи.
А, още нещо. Когато пролетта на 2013 г. си взех колата, в Русе имаше само още 2 или 3. Сега вече се срещат доста по-често.

G_o_c_e_v

Моя го взех Октомври 2013г и също беше Екзотична кола в Шумен. Втория или третия в града. Така беше и с Фокуса, беше пак един от първите 4-5 в града
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!