Проблем с турбина

Започната от teoto, 17 Март 2013 19:20:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

teoto

Вчера, без никакви признаци, турбината сдаде багажа. Колата е Фокус 1.8 тдци 100к.с. Появи се шум все едно удря ламарина и почна да пуши сиво. Някой свалял ли е турбина в "домашни" условия - нямам подемник или канал. В едно ръководство дават подробно как се демонтира и, че излиза отдолу заедно с изпускателния колектор, което ме притеснява.
Колебая се и търся мнение, ремонт на старата или втора ръка. Турбината е Garrett.


Bobi

Неприятно, колега... Не мога да помогна със съвет как се сваля, но ще кажа моето мнение за ремонт или турбо- секънд.

За мен единствените, финансово рентабилни, решения биха били - нова турбина или ремонт на старата. Веднага казчвам защо не бих взел такава, втора употреба - защото как мога да съм сигурен, че и тя няма да ме остави след 500 или 5000 км ? Нито знаеш в какво състояние е, нито на колко километри е. В ибей изпадат доста нови турбини за ТДДИ за около 400-500 лв, защо не погледнеш там?

Като изключително краен вариант бих допуснал да си взема турбо втора ръка, но само след обстоен преглед и тест в оторизан сервиз, а не преглед "на око".

Pyrhel

Аз пък след историите с турбото на Сиерата вяра на сервизи за турбота вяра нямам, така че - никакви сервизи, отивам и гледам. Според мен е твърде нерентабилно да се ремонтира турбина, при положение, че има много втора ръка, особено от Англия. На малко километри изпадат дори за по 100-на лева.

Някъде ми се струва, че бях писал как се махат изпускателните колектори на Фокус? Или пък да се бъркам, хм...

Тия турбини гърмят най-често по една и съща причина - тръбата за маслото е запушена, така че преди да туриш другата турбинка - провери тръбата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Аз пък вече на употребявани неща от ибей вяра нямам. :)

teoto

Благодаря за бързите отговори. Колебанието ми, втора ръка или ремонт е 50/50. Относно свалянето доста изчетох и ме притеснява, дали ще има достатъчно място да излезе, ако е вдигната на крик.  Маслопровода ще се провери обезателно. Съвместими ли са турбините на ТДДИ и ТДЦИ?

Иван Вълков

Колега тотално ли е заминала или.....питам т.к. тази седмица един колега си поръча от Китай нова касета(стредната част между топлия и студен край с балансирана ос, перки) за 300 лева с доставката НОВА. Предното важи ако нямаш поражения по охлювите на топлия и студения край и променливата геометрия. А и като си смениш турбината да си изчистиш турбо пътищата, кулер  и проверка и настройка на клапана за управление на променливата геометрия. Успех

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

teoto

Дали е тотално повредена ще разбера в четвъртък. След доста колебания реших да я ремонтирам. Препоръчаха ми сервиз в Илиянци  Turbo's hoet дават 6м. гаранция. Кулера съм го чистил, а относно настройките да му мисли сервиза.

teoto

Днес отремонтираха турбината. Смениха цялата средна част - всичко без охлювите. Оказа се, че предишния собственик не е бил много по смяната на масло, и оттам е дошъл проблема. Сега поне си имам нова турбина.

Alexi

или пък километрите са доста .. нищо не е вечно дано повече не прави проблеми ..

miri4

Колега дай малко повече данни за ремонта на турбината-
сайта на сервиза
те ли ти сваляха и качваха турбината и
колко ти излезе удоволствието
Благодаря.


teoto

Ремонта се състоеше в смяна на средната част, лагера и двете турбини(перки). Старото имаше радиален луфт около 5мм , даже е закачало малко в охлюва. Надирането по охлюва е били малко и са го шлайфали, не е било фатално. Правят заводски настройки според модела автомобил. Не се занимават с демонтаж и монтаж на колата.http://www.turbos-hoet.com/bu/ в контакти за България. Цена с ДДС 720лв. 6м. гаранция. За мен добре са си свършили работата. Сега колата след 1700 - 1800 оборота се изстрелва, не че преди това не вървеше, но сега се усеща по-ясно.

Alexi

5mm радиален луфт ?! тя турбината е била сдала още преди 50 к км значи ..

Bobi

Алекси ме е изправарил. Недей да се кахъриш, че ти си "счупил" турбото. Ти си взел колата със счупено турбо.

teoto

Не се кахъря. Така е с колите на старо. Ние да сме здрави, другото се прави.

mrmef

Да не отварям нова тема при мен в движение чух свистене при ускорение и извадих OBD-то та след 0.5 бара се чува леко и стига само до 0.8 като нормално макс е до към 1,4 бара до колкото съм забелязал... чудя се къде да я водя да я гледат и какво може да е?

Pyrhel

Сцепен маркуч след нея, вероятно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

mrmef

Добра идея! Слизам с кафето утре на инспекция  8)

mrmef

В HonestJohn се споменава за често срещан проблем с пукната метална тръбичка м/у турбото и интеркулера на 1,6 TDCi. Интересно ако е това проблема дали е безопасно да я карам до сервиза на собствен ход? Не съм сигурен къде е тръбата, но почвам да ровя. Някой ако има повече инфо или е сменял да каже подробности...

Alexi


Dmitarcho

Карай смело ... но без да прекаляваш с мачкането на педала ;) Ако е метална тръба - провери дали може да се завари, че за маркучите по търбопътищата искат една торба с пари, металните тръби може и да не са толкова скъпи - не знам.
Ръца Пръца


mrmef

Ок :)

On 1.6TDCI, reports of oil feed pipe blockages to the turbo resulting in repeated failed turbos - това явно трябва да се проверява профилактично...

Alexi

тая тръбичка според мен трябва да се сменя на 80-100к най много

Bobi

Някой може ли да пусне снимка на прословутата тръбичка? Как мога да проверя дали и моята не е затлачена?

mrmef

#23
Оказа се, че скобата е изпуснала леко и тръбата беше няколко мм извадена, незначително малко масло е изтекло и точно под скобата има леко сцепване от външната страна на гумената част. Ще видя от къде да си набавя нова, но си мисля че и тази става.



Нещо ново, което забелязах е малко масло на неочаквано място, предполагам уплътнения на валовете?! и силно се надявам да не е гарнитура, тъй като никога не е прегрявала.


@ Боби не успях да видя точно къде е тръбата за масло на турбото.


Bobi

Относно омасляването на втората снимка, огледай хубаво гофрираната тръба, която се вижда на снимката. При мен беше спукана точно тя и изпускаше доста маслени изпарения.

momo76

Ето една темичка по въпроса, има и снимка на турбото с показан маркуч за маслото. Фокус Турбо
Проблема идва от това, че се задръства маркуча и турбото не се смазва. То си има и проверка - слага се една бутилка на изходния маркуч на турбото (дето връща маслото в картера), пали се колата и трябва за 1 минута да изтече определено количество масло, само че забравих колко  точно, нали дизелите не са ми фаворити  :))

mrmef

#26
Препоръчайте кой може да я огледа... това масло в левия край на двигателя е където връща от интеркулера към всмукателния колектор. Там затегнах една скоба също беше хлабава и беше пръснало малко. Интересното е, че по-нагоре където е една пласмасова снадка - вижда се в горния край по средата на снимката и е пръснало главно в тази зона, а не се вижда от къде.

За момента зачистих до колкото можах с обезмаслител и не малко кухненска хартия, една капка специален силикон на мини процепа на входната тръба при скобата и ще проверя утре дали се чува пак свистенето...

Един приятел пипа турбината и каза че няма луфт а сервиза до нас казаха, че е заминало на око xaxa

Dmitarcho

Toя силикон ... едва ли ще държи, ако си го капал по турбопътищата някъде :) Голямо налягане прави. Аз още карам с едни лепенки - 4 вида лепенки съм лепил на вендъж :D защото ми свидят 150 пари за някакъв си маркуч :P
Ръца Пръца

Bobi

#28
Темата, дадена от Момчил, е много полезна. Даже има снимка на проблемният маркуч. След края на 2006 Форд сменят този маркуч с изцяло метален. На долната снимка се вижда, че на по-ранните модели има гумена част, която причинява проблема...



Другото интересно, което прочетох е, че и в другите държави препоръчват промивка на двигател, а специално Форд препоръчва това:


Bobi

Днес проверих какъв е моят маркуч и се оказа, че е от новите, металните.