Форд Сиера 2.0 DOHC - Мимито

Започната от michael_cool, 20 Февруари 2013 23:19:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

viksata

Ехее супер  ^-^

аз имам смукател от Скорп 2 ,ако те устройва свиркай...;)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


vladi tanev

По принцип става но аз преди карах със такъв от скорпио и не е същото както със от рс.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

Ще го имам впредвид , но за сега съм с мисълта за оригиналния чудя се само за формата и дали да е с сиерски дросел или с РС-овия  ::) съображенията ми предимно са заради TPS-а , в момента съм в процес на размисли и страсти ... но нямам никакво свободно време да се занимавам за момента и затова само събирам чарковете докато стане време да сглабям пъзела  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

Дроселите са едни и същи дори и ТПС са еднакви на ДОХЦ и РС имат разлика единствено във буксите и то се получава във годините на производство като първите рс буксите са еднакви със сиерския но после и на рс и на сиера променят буксите като са пак еднакви.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Радко

Честито за чарклаците! И тая броня откъде я извади.. евала евала!   (wdo) Сега само да се пооправи времето да ги сложиш и да видим новата визия и вървеж :)  (beer)

michael_cool

Да се похваля с новата си придобивка , благодарение на Виктор  (bow) ... не можах да се стърпя и да не ги сложа веднага след като ги взех . По колата нищо друго не съм правил освен , че и сложих летните гуменки с джантата и си я карам всекидневно  8) Другата седмица или най вероятно след Велик ден ще се хвана най накрая да разглобя стария си блок , да го замеря и да видя каква ще му е съдбата  :-\ , а ето и снимки на придобивката  ^-^





Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Радко

Ухаа красота са! А усещането в тях как е ?

cosworth team ruse

оо страхотно ,честита придобивка много отварят салона
FORD SIERRA POWER

Виктор Велев

Радвам се че ти харесват стоят уникално

michael_cool

Цитат на: Радко в 06 Април 2014 21:42:24
Ухаа красота са! А усещането в тях как е ?
Седалките са много удобни на мен ми пасват идеално ... като седна чак не ми се слиза , а за дълго пътуване са перфектни  ^-^ нямат нищо общо с предишната холова гарнитура  :D дори са с няколко килограма по леки и заемат по малко място в колата  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


michael_cool

Цитат на: Виктор Велев в 07 Април 2014 09:51:01
Радвам се че ти харесват стоят уникално
Голямо благодарско за седалките отново , от много време търся точно това сиерско рекаро ... няма какво да го хваля класика е просто  (hrn)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

Да повдигна малко темата , последно време колата само я карам  (rofl) но почнаха много да ме дразнят разни неща и се хванах да ги отстраня ... първо смених термостата че беше оригиналния и беше се уморил вече  :-\ смених и датчика за перките с такъв като за RS2000  , че да ги пуска на по ниска температура , а и заради климатика  8) ... оказа се че датчика за температурата за към таблото и той беше тръгнал да загива и смених и него ...
Хванах се да сменя и 4-те амортисьора , който са служили вярно 22 години , но вече няма никой в тях  (rofl) . Имах премеждия и с предните и с задните . На снимките се виждат скобите ми ... определено не вършат работа за сиерски пружини  :D с голям зор извадих старите амортисьори отпреде и накрая сложих предни прогресивни пружини от Голф 3 и отпреде вече не е щъркел , но и возията вече не е като предишната доста твърда стана предницата . Смених и тампоните и лагерите на макферсона и колата не е същата просто ... задните амортисьори бяха с по голям диаметър на болта на горните уши и се наложи да правя втулки и да играе флекса , че бяха и по широки ушите
Малко снимки от работния процес

 

Виждат се още надписите Моторкрафт , лагерите противоударните и прахозащитните можеха да карат още , но реших да ги сменя



Тук може да се види разликата в старите и новите пружини , които сложих ( прогресивната пружина е доста по дебела от оригиналните ми , на снимката не си личи много )



Ето и снимки на колата как стои с новите пружини





И една снимка за сръвнение с задницата

Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Dmitarcho

И Русенци Ви болят главите като Старозагорци /в най-добрия смисъл на думата/ ;) Браво ;)
Ръца Пръца

michael_cool

Мен много ме сърби главата , но нямам никакво свободно време да творя  :-\ ... другата седмица мисля да изляза малко отпуска и да разпусна в гаража  8)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

#74
Днес имах желание да свърша доста неща по колата , но се хванах да оправя седалките ... шофьорската беше издънена и хлътвах върху железата ( определено беше станало най дълбокото рекаро в , което бях садал  (rofl) ) , а пасажерската скърцаше ужасно и ми вади нервите . Ето малко снимков материал от работния процес , реших да изкормя оригиналните седалки и да им извадя решетките и пружините отдоло ... така изглежат те



Тове е хитрото решение , което някой някога е правил ... но с времето балатома се е разпуснал и се е закъсал от към нитовете с които е хванат



Махнах нитовете поизрязах балатома и реших да го ползвам за подложка , че дунапрена много се рони и наредих пружините от оригиналните ми седалки



Смених и закопчалката за колана , че тази на рекарото беше доста избеляла



След голяма борба с телчетата от оригиналните седалки ги скъсих и успях да ги монтирам , оказаха се по къси от колкото очаквах и се наложи да изкормя и старата пасажерска седалка за да стане както трябва и да не ми провисва гъза като седна на седалката



След мъките с шофьорската седалка , се захванах с пасажерската ( от нея няма снимки ) един болт от шините беше се поразхлабил , но освен него се оказа и един болт от страничния захват сменян някога от някого ... болта беше с много интересна втулка и малка резба , но забравих да го снимам ... бай стругар го направи за 15 мин и за сега от към седалките нищо не скърца  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

cosworth team ruse

рикардото е един път;реших мойте да си ги правя и ще правя и аз такава процедура
FORD SIERRA POWER

michael_cool

Тези дни докато си релаксирах в гаража се хванах да оправя кослордската броня , която имам . Силно се надявах да се лепи пластмасата , но останах силно разочарован  :'( като допра поялника не се топи озобщо , а направо изгаря  :-X  идеята ми беше да вградя метална мрежа от вътрешната старана , но само успях да я деформирам и да разширя дупката с този си опит  ??? ето и снимка на цепнатината , която се опитах да оправя





Иначе като се погледне централно не си личи много , но колкото и желание да имах да я направя перфектна ще играе нитачката и ще ме дразни всеки път като я погледна , някой ако има предложение за решаване на проблема съм отворен за предложения
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

К.Методиев

Използвай епоксидна смола и платно става доста здраво и се шлаифа без проблем. Моите са също от такава пластмаса и ги ремонтирах с това.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

michael_cool

Ще одаря няколко нита за всеки случай с една планка да съм сигурен в здравината и ще ползвам смолата да ги замажа , че кита ще се напука от вибрациите , благодаря за споделения опит
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

От няколко дена се каня да седна и да кача малко снимки с развитието по темата , но не ми остава време  :-\ та ...
След цяла година се хванах да разглобя истинския блок на колата и да видя какво му е състоянието , че събрах всички парчета от пъзела наречен RS2000  (rock)  ето го девствения Хубавец



Да се извиня първо на всички на , които не повярвах че буталото излиза над блока и влиза в гарнитурата ... но съм малко ОКО да ВИДИ и РЪКА да ПИПНЕ  (rofl)  измерих го няколко пъти и дори с клатенето на буталото в цилиндъра  ^-^ най голямата височина , която успях да измеря е 0.05 мм  8) Пиша я за да се знае колко е точно за всички варианти на 2.0 DOHC ако му трябва на някой за бъдещ проект и изчисления



След като махнах картера и капака за маслената помпа видях нещо , което не ми хареса никак ... болта за пружината на клапана беше развит , което ми говори че при сглобяването на мотора този болт ще бъде задължително намазан с осигурител за резба . Наскоро четох няколко англииски теми и се оплакваха от същия проблем , но не вярвах да е толкова масов . Според мен с толкова развит болт двигателя е работил с много по високо налягане на маслото и от там може да са се появили и няколкото драскотини , които имам на коляновия вал  ::) ( ще ги кача по надолу )



Ето и една снимка на цилиндъра преди да е извадено буталото , вижда се колко е лъскав дори и след 1 година в застой ... няма никакъв помен от Хонинг  :-\



Махнах всички Пети на коляновия вал и на биелите без да ги заглеждам много подробно и подреждайки ги в кутия с номерация , за да не ги объркам при сглобяването и за по лесно съхранение до тогава . След като извадих коляновия вал преди да го позабърша се хванах да гледам останалите черупки от лагерите в блока и ето какво видях още на първи цилиндър на биелата .
Виждал съм много по страшни неща , но се надявах тази драскотина да е само на лагера  :'( но има и на коляновия вал



Това е 1-ви биелен с 2-ри основен



На тази снимка се вижда 2-ри Биелен и 3-ти основен и още по дълбоката изненада , която ми беше приготвил 3-ти биелен лагер , тази драскотина е много по дълбока от на 1-ви ... определено е минало някакво тяло от там и направило тази поразия



Ето по хубава снимка на 3-ти Биелен и 4-ти основен лагер



Това са последните играчи 4-ти биелен и 5-ти основен



Ето и две снимки на целия блок където се виждат по добре основните лагери , че на предните са замазани от светкавицата , но се вижда и по добре къде е износването на основните лагери





След като видях лагерите се хванах да позабърша коляновия вал и да направя визуална инспекция и след това тест с нокът , ако се наложи ... надявах се да не правя този тест , но още на 1-ва биелна шиика ми се наложи . Драскотината не е по цялата шиика и е много леко доловима с нокът , мисля че с леко полиране ще се разкара и ще си е в допуските коляновия вал



Това е 3-ти или 4-ти основен лагер , че се загубих вече във снимките ( шииката където са и аксиалните лагери ) , тук също има много лека драскотина , но се смятам за нейн причинител след многото ритници по съединителя  (rofl)



А това е 3-та биелна шииика с най дълбоката драскотина , но смятам че след полиране и тази шиика ще влезе в допуските и няма да се налага да минавам на ремонтен размер лагери  :-\ но тежката дума ще има бай стругар след като направи измерванията , и полира драскотините и пак измери



Това са две бонус снимки на двете двойки най износени лагери от към страната на съединителя разбира се  (rofl)





Аз съм много доволен от видяното до тук в блока , очаквам смислени коментари и съвети  8)

Мислех да спра до тук със снимките и описанието им , но като съм се хванал ще стигна до края  ;D
Ето малко снимки на буталата от всичките им страни ... за да не ви натоварвам с много снимки ще чака само на най чистото и най мръсното  ;D
Това е буталото от първи цилиндър само съм го забърсал с парцал от маслото









На тази снимка се виждат металните планки за топлинното разширение на буталото



Ето я и пръскалката за масло , която е на биелата ... доста гледах през нея и проиграх всички възможни ъгли и според мен тази пръскалка пръска само по стените на цилиндъра и служи само за мазане , а не за охлаждане на буталото .



Това е буталото от 3-ти цилиндър , чистих го доста докато успея да видя стрелката за страната на монтаж и цифрата за размера на буталото ... оказа се , че на 1 и 4-ти цилиндри буталата са с номерца 1 , а на 2 и 3-ти са с 2-ри номер 











От буталата съм също много доволен  ;D очаквах да видя много по мръсни и износени бутала ... двигателя последната година преди да го извадя вървеше с отвратителни смеси и като за последно без никаква милост   (race) (race) (race) сега като видях маслената помпа си обяснявам защо се държеше толкова стабилно и след 7 хил оборота , не забиваше муцуната . Сегментите са уплатнявали добре въпреки издевателствата  (rofl) . Няколко човека ми казаха да сглобявам така направо мотора и да давам газ без да се задълбавам и вманиачавам , но съм решил че този мотор ще го направя както пише по книгите , а на следващия няма да ми пука много много и ще е през просотоо  ;D ... ще се радвам на коментари , съвети и критика


Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


Dmitarcho

Е след толкова обясняния, снимков матрял ... каква критика очакваш :) На 6-ти ако дойдеш на Калояново, ще ти донеса хапчета за главата :P Браво ;)
Ръца Пръца

2.9

евaлa човек-лято aху иху a ти се зaнимaвaш с желязото...чудесни снимки- и aз бих ти кaзaл дa сглобявaш,чaстите не изглеждaт зле.Нaй-вaжно е безкомпромисно ултрa-мегa почиствaне нa aбсолютно всичко особено нa мaслените мaгистрaли.Aз бих сменил биелните лaгери-не е кой знaе кaкво но те отнaсят нaй-големия тормоз.И рaзбирa се сегментите aко не сa в допускa.Нaдявaм се всичко дa ти върви добре и поздрaви.

michael_cool

Безкомпромисно почистване на абсольотно всичко ще има на 150% всички лагери , гарнитури , семерини и сегментите ще бъдат сменени задължително , а за биелите дори ще сменя задължително и болтовете за сега обмислям дали да сложа нови оригинални или да си взема направо ARP , че доста DOHC-та превъртяха биелните си лагери ... ще да излезе слабото място на тея мотори  ::)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

Според мен най добре е да отидеш някъде и да ти замерят вала за износване или елипса ако е добре и няма износване сменяш лагерите и си готов,както и за блока (цилиндрите) желателно е да го измериш и него за износване.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

#84
Задължително ще ги занеса да ги замерят и блока и коляновия вал , блока след като го замерят мисля да го хонинговат задължително , като си направя после сметките ще видим какво още ще му се случи  (rofl)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

Тия дни бабичката ме изложи и реших да се оплача от нея  :D както си карах миналата седмица ме остави на две преки от вкъщи ... изгасна все едно няма гориво , но като отбих и като върнах контакта едва светнаха лампите на таблото  :-\ пробвах още няколко пъти да дам на контакт , но стартера дори и не си помисляше да цъкне  >:( зарових глава под капака да видя ремъка дали си е на място да поразмърдам клемите и да проверя масите . Всичко беше 6+ бутнах я леко на задна и запали веднага  8) но след 30 секунди пак угасна на два завоя от вкъщи  (rofl) акумулатора от доста време искаше да си ходи , но не го оставях , след последното изгасване излязох  пуших една цигара защото ми стана ясно , че освен акумулатора си е заминало и релето на генератора качих се пак я запалих на задна и с пушещи гуми успях да стигна на няколко метра от вкъщи  (bi) Вечерта се прибрах с нов акумулатор и реле регулатор , но преди да ги сложа реших да замеря акумулатора и релето защото колата си запали все едно нищо не беше ставало през деня  (rofl) откачих . Акумулатора беше 12,05 волта , а  на празен ход без консуматори стоеше на 13,50 ... смених ги и пак замерих акумулатора 12,80 и на празен ход 13,90 до 14,05  ^-^ до тук добре , но реших да пусна фаровете и така да пробвам пак ... гледам 13,20 волта викам си те не са се паснали още хубаво четките на релето и тръгнахме малко извън града . Но по едно време почна да мирише много на запалени кабели отварих капака нищо не гори , но тънките кабели за масата към купето пареха  ::) вързах още един бърз кабел за маса на купето и газ ... като се върнах пак правих замервания , но с пуснати фарове не качва без газ повече от 13,25 . Ще покарам още малко така да се паснат хубаво четките и ако не се оправи ще правя рекламация на реле регулатора .

А след премеждията реших да и метна един голям душ , не че си го беше заслужила но отдавна не и се беше случвало  (rofl)
ето и малко снимки след банята







Смелих се над нея и реших да и направя пълна процедура с пастиране и чак се изумих от резултата каня се да я пастирам от както я имам , но останах многоо очарован от ефекта  ??? много петна изчезнаха и боята грейна



Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

viksata



"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

hotblooded

 Като току що излязла от завода е!  (drool) Браво, колега!  (bow) (wdo)

Радко

Супер е Мишо! Браво за пастирането  ^-^ Дано живи и здрави на събора го видя ефекта от пастирането на живо  (beer)