Форд Сиера 2.0 DOHC - Мимито

Започната от michael_cool, 20 Февруари 2013 23:19:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

michael_cool

Здравейте , от доста време се каня да драсна няколко реда и да кача някоя друга снимка на моята бабичка . Та колата я имам от близо 2 години , беше на дядото на жена ми , първоначалната ми идея като я взех беше да е кола за ФЪН . За момента еснтусиазма ми не е загинал , но просто ми се роди дъщеричка преди месец и няма смисъл от грешни харчове . Доста неща смених по колата от както е моя собственост , единият фар беше строшен и едното огледало ... това по външната част . Вътре лостовете за чистачките бяха строшени , кожата на скоростния лост надрана , жабката не се затваряше защото нямаше дръжка и много др. подобни щети . Започнах с подмяната на части от интериора и отсраняването на неизправности . Задна лява врата изобщо не се отваряше , централното не работеше също и ключалката на шофиорската ( обикалях като идиот ) , нямах авариини защото някой беше кирилизирал нещо инсталацията , беше посегнал и на датчика за задна скорост . Сложих си табло с оборотомер , подлакътник и сложих едно CD да има какво да бръмчи . Боднах и едни джантета на бабата , че да се изтупа малко . Претърпя и един лек челен удар и без време и смених предна броня , радиатор дифузьор , ремък , шаибите на коляновия вал и водната помпа . Остана най големият ми проблем и до ден днешен ... сиерката е с Карбуратор . Когато я взех беше адски зле , след ултра звук и подмяна на всичко възможно по него , поне започна да върви като нормална кола докато не захладнее и не си каже думата своенравния автоматичен смукач .
Тази зима под 15 л на 100 градско не е паднала и много ме издразни ( нямам газ ) . Въртяха ми се доста болни идеи из главата , но както казах за момента съм ги оставил само да отлежават ... та за да не ме сърбят ръцете от скука и да имам какво да чопля си взех още едно DOHC , но този път с инжекцията и всички такъми към нея . Чакам да се постопли малко и да почна да действам , ще го сложа + газ и ще си карам , а старият ми двигател възнамерявам да пробвам да направя с карбуратори от мотор и още чудни идеи имам за самия двигател ( докато лично не строша едно DOHC не мога да се примиря с идеята , че този двигател не става за нищо ) . На първо време ще пусна линк към snimka.bg , че нямам много време да качвам всичките снимки .


http://michael85.snimka.bg/automobiles/sierkata.691128
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


Иван Вълков

Браво колега колата е трепач особено с тоя цвят ми харесва най- много.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

michael_cool

За мен важи мотото " ако е сиера да е черна " , но и така си я обичам . Поне за лятото преимуществото на белия цвят е сериозно ... забравих да добавя , че имам намерение да и сложа и климатик . Имам пълен комплект , но е от OHC и ми трябва само компресор за DOHC .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Радко

Интересно ще е развитието със дроселите и стария ти мотор  8) А какъв е тоя ултразвук дето си карал карба като този за ижектори ли е?  (beer)

michael_cool

Да същия ултразвук е , а за стария ми двигател имам доста идеи , първо ще го отворя да видя какво е състоянието му ... после ще запозная главата с отнемащия инструмент  ;D другите болни идеи , които ми се въртят в главата вече са свързани с доста четене и първо трябва да видя самата глава на масата .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

toretosz

Още на събора като се запознахме имаше много планове.Жалко че към момента нещата вървят бавно но семейството трябва да е на първо място.Още си спомням и Весито беше бременна но и тя ентусияст.Радвам се за тебе да ви е жива и здрава дъщеричката.А колата лека полека ще я направиш.Ще следя с интерес.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

michael_cool

Мерси Цаче , тя Весито миналата година беше бремена и нито се вози нито кара , но тая година най вероятно ще дойда и с нея и с малката  8) . Този път ще си взема два чифта джапанки , че миналата година не мислех да карам , но съсипах нископрофилните гуми  ;D ... ще имам здрав съединител поне докато дойда , а с какъв ще си тръгна е друг въпрос   :D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Илко

Количката е  добра  аз  мислех да  взимам   Сиера  преди да  купя моята  но  Ескорта  ми е по  на сърце. От  скоро съм тук и прекарвам  доста  време  в форума.
Илко

michael_cool

И на мен ескорта ми харесва , но само ако е Коси ... почитател съм на задното предаване , но за евридейка ескоерта с 4I двигател също ми допада като идея . Дори мислех да си взема един такъв предния месец , но просто си направих една равносметка че е по добре да се въздържа защото не ми трябра евридейка ... а искам донор за сиерата ( жената ного бързо ме завърна ) . Тя иска бегачка за малката принцеса , която ми се роди . Голям ужас ... една детска количка струва колкото половин RS2000  ???
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

Илко , с маховика които ми продаде от RS2000 сиерата въпреки , че е 110 коня стана друга бира  (beer)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


vladi tanev

Нормално е да се промени все пак маховика е сравнително по лек от на двувалката и се развърта мотора доста по бързо,а относно за това че си решил да счупиш една двувалка ще разбереш че е доста здрав мотор и може да понесе доста изпитано е даже и сега го пробвам  ;D
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

#11
vladi tanev , Ти като си бил с дросели на твоята двувалка 8V си бил с тези , които подготвяш за скорпа в момента нали ? Имаш ли спомен на колко оборота започваше да тъпче всмукателния вал . По главата беше ли правил нещо ( шлайф , портване , полиране , горивна камера , клапани ) . Моят стария двигател ще се опитам да му сложа тези карбове .





Малко ме притеснява факта , че са вакумни ... първо ще трябва да ги занеса да ми ги синхронизират . Ще е голям зор да се настроят , но с моя двигател ще мина без електроника и ми остава само да реша как ще направя колектора ... някой ако има инфо за направата на всмукател ще съм му много благодарен ако го сподели  ;D вълнува ме , кой е най добрия градус за колектора  ::)  как да сметна точната дължина според карбовете и двигателя  :-\ Ако някой се е забавлявал със главата на 2.0 DOHC 8V също ще съм благодарен , предпочитам да не повтарям нечии грешки , а колкото повече инфо имам ще преценя кой е моят вариант за направата на главата ...
Предната вечер се рових из нета и попаднах на този сладур , това е цялата тема  ???  http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/344689-my-1991-ford-sierra-2-0i-dohc-8v-turbo-2.html
( 2.0 DOHC 8V , не ставал за тунинг  :D )

Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

Ами честно да ти кажа незнам колко стъргах по главата но и блока стъргах малко тоест беше си сгъстена но не съм стъргал със определени цифри просто зачистване но блока мисля че беше свален 2-3 десети понеже имаше язви и главата абе щом стартера на моменти връщаше значи си беше сгъстена друго нищо не съм правил по главата,колата я карах до към 7000 оборота а регулатора беше на 7200 тръгваше от 1500 и си вървеше до 7000 без да тъпче и без проблеми.
Колко са ти карбовете отворите мерил ли си ги.
Между другото сега не подготвям скорпа за дросели а за турбо.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

Видях сешуара  ^-^ успех с проекта , но предполагам си ползвал пак тези дросели за атмосферния вариант с стоковите дюзи , или бъркам . Дайте идеи какъв регулатор да ползвам , че нещо не ми стига акъла . Ще ползвам компа от карбуратора , но как да огранича оборотите за да не си видя буталата . По принцип ми се иска да го развъртя малко повече затова питах на колко почва да тъпче вала , но ще го проверя сам това нещо някой ден  ;D . От две седмици се каня да ги измеря карбовете , но все забравям да взема шублера с мен ... по спомен са някъде около 40 , но дали са повече или по малко вече ще излъжа . Тези дни ще ги измеря , че и мен ме човърка :)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Радко

Мишо на тези карбове регулатора ще ти е само слуха на 1во място ... и натам вече оборотомер и километраж ;) Другия вариянт дето пак включва парички е прекъсвач към бубината дето се връзва .. има ги по И-бей :) Успех ще следя и аз как се развиват нещата  8)  ^-^

vladi tanev

Моите дросели бяха ф44 на самите пеперудки а за дюзите ползвах от роувър бяха 225 кубика,а за развъртане не е желателно да минаваш повече от 7300 понеже хидроповдигачите няма да смогнат и да не стане някоя бела.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

vladi tanev , хидравличните повдигачи не ме притесняват толкова много с хубаво масло и добре изчистен двигател няма да имат грижи ( дай някакъв линк ако стои темата ти за атмосферката )   :-\ повече ме притесняват пружините на клапана и търся варианти да ги направя двойни , че да държат във високите обороти . Искам да го развъртя до 8000 , сега както съм с веберския карб  (race) в лютеницата върви доста добре , като имам друг двигател смело експериментирам  :D стрелката на оборотомера отива доста след 7000 и не забива муцуната  . Трябва да видя какви са градусите на вала , днес направих няколко тигела из града и ми направи впечатление , че зад мен става яка синя пушилка ... Като го отворя ще станат бели , антифриза и той намалява ще има клъцни срещи  така или иначе  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

Не съм съгласен за повдигачите но щом така мислиш ок все пак всеки който върти на над 7500 минава на механични а не хидравлични пак ти казвам мое мнение няма да могат да компенсират а за пружини двувалката е със двойни пружини на клапан,и да и аз като я карах със дроселите си вървеше без да се замисля до 7200 но ако мислиш да караш нагоре си мисля че ще ти трябват валове.
Кажи какво те интересува и ще ти пусна снимки поне на това което имам.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

За над 8000 не си и помислям ( без валове е абсурд ) не знаех , че двувалката е с двойни пружини  ^-^ , но това много ме радва . Почвам да се замислям дали да се занимавам с тези карбове , които имам  :-\ ... струва ми се ще бъдат голям трън в задника  ;D Щом извадя карбовото DOHC ще го мисля и като видя в какво състояние е мотора .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

Защо да се замисляш ако мотора е добре слагай няма да имаш ядове ако всичко стане и тръгне мотора ще си много ама много доволен от вървежа който ще имаш.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


michael_cool

Малко пресни снимки на бабичката измита и най накрая с летните джантета ( да се надявам и последните снимки с този двигател ) . Решиш да поровя за нещо в Гугъла и погледнах снимките пред блока  ;D какво може да види човек минавайки пред блока  :)) тъкмо съм я взел като гледам датата на снимката



 

новата придобивка на брат ми  8) , тоя леген на коя от двете баби ще ходи повече  ;D

Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

Да съживя малко темата , най накрая успях да си взема гараж и да започна ваденето на мотора за освежаване на коша и подмяната му с DOHC , но инжекция . Ето и малко снимков материал от дейноста .
Разбира се без помощничката ми не върви работата  ;D

   



Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

viksata

Еххх ....връщаш ме години, години .... ^-^

Когато говорихме ти споделих, да не очакваш чудеса! Едва ли ще усетиш разлика в колата, с изключение на паленето и поддържането на равномерни празни обороти, а и вече може да си сложиш климатик :D

Успех  (thup)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

michael_cool

Аз чудеса не очаквам , честно казано за момента ще сложа другия мотор и ще стегна колата . Вчера смъкнах главата на моя мотор с цената на доста пот и се убедих на 100% , че съм първия на тоя мотор . Карбовия ми мотор е в завидно добро състояние след доста каране с отвратително смесобразуване и доста душманско каране последните месеци от съществуването му  ;D . За момента съм решил да го разглобя на съставни части мотора , да го проверя от всякъде и след това да го гресирам и да го прибера в гаража  ::) да отлежава . Всякакви идеи от тип доработки и разработки на база този мотор съм си ги избил от главата защото за момента са чиста загуба на време за мен , а напоследък не ми остава време за нищо . Идеята е цялостно освежаване на колата и предотвратяване на появата на бъдеща ръжда по купето , нормално функциониране и разбира се екстри , които на днешно време вече не са екстри ( като климатик ) .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Радко

За климатика си много прав! Вашия град е в топ 3 за най-топло време през лятото :D Иначе е добра идея да запазиш купето и ще споделиш ли и как мислиш да го направиш и с какви продукти :) Иначе сега няма ли да ти е по-трудно да извадиш двигателя кати си кахнал главата?

michael_cool

Да ти кажа честно не мисля да ми е по трудно ... подготвил съм го за цялостно изваждане утре , че да мога да го доразглобя на съставните му части . За мен е по удобно да го извадя на части защото е по мобилен и по лесен за съхранение на части  ;D За купето за тази година не предвиждам цялостно боядисване , но тук там има дребни точици и дернато , които ще изшкуря ще намажа с ръждопреобразовател на Вюрт , после ще го шприцна и боядисам . Целия кош и подкалници , греди и т.н ще минат цялостно през тази процедура ... утре още смятам да започна с почистване и шкурене , ще направя подробни снимки на процеса и ще ги кача  8)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

michael_cool

Ето още малко снимки от разглобяването на мотора и разчистването на коша .

 

Шайбата на коляновия вал и маховиха ме поозориха , но много се радвам на дългото рамо до маховика уникална работа върши  ;D

   

Разчистено вече , вижда се и колко мизерия и ръжда намерих  ;D

 
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Радко

Мда ... около мястото за акумолатора много ръждясват съм забелязал :/ Лека работа ти пожелавам  (wave) И да споделяш развитието ;)

vladi tanev

браво добре напредваш гледай до седми да се оправиш  8)
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

michael_cool

Надявам се до два месеца да съм готов ... зависи колко ще ме помързява  ;D по план график тая събота и неделя трябва да изшкуря коша и да го почвам с боята . Ако някой има инфо по ел. инсталацията ще съм благодарен ако го сподели . Имам две инсталации , едната я взех с мотора и е накълцана и пригодена мотора да се сложи на всякаква кола иска само да се сложат клемите и да се свърже към ключа за контакта , другата е цяла инсталация на сиера DOHC Ефи , но като прегледах буксите на бързо видях , че буксата за вентилатора за парното е друга и за казанчето за спирачната течност . За сега мисля да ползвам оригиналната си инсталаци и да ползвам нарязаната на новия мотор ... така или иначе ще трябва да правя инсталация за климатика , там всякаква информация ще ми е полезна от препатили  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!