Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Започната от Nebhotep, 13 Октомври 2012 20:25:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Здравейте,
Пробегът на автомобила към момента е 231 500 км.
Набор 1997 г., с рожденна дата 02. Юни с комплектация CLX, само GHIA e по- висока от тази. Кара се около 15 000 - 20 000 км. годишно само на бензин и съм много доволен, въпреки че се поддържа само с оригинални части и е доста скъпичко.
Екстрата на която най- много се радвам (рядко я има и в GHIA оборудване) е наличието на фабричен тунинг на озвучаването, като са поставени тонколони и в багажника на комбито (на колоните най отзад).

Така звукът е доста добър и не се налага допълнително добавяне на колони и рязане на кори и т.н.














Добавени от мен модификации:

1. Осветление в краката на шофьора и пасажера до него;




2. Хромирани дръжки за отваряне на вратите;


3. Трета стоп светлина (оригиналното обрудване);


4. Кожена топка на скоростния лост с хромиран пръстен от Фиеста Ghia 2001;


5. Шумо и вибро изолация на вратите, багажника и частично пода;

6. Оригинално Ghia осветление на салона (плафон+ реле).


Предстои:

1. Оригинални хромирани лайстни на праговите;
2. DRL (Дневни свeтлини- оригиналното скандинавско изпълнение на функцията);
3. Фоново осветление в дъжките на вратите със светодиодна лентичка;
4. Дюзи за измиване на челното стъкло с разпръскване тип "мъгла".


И така дойде време и за лампичките в краката на пасажерите отзад. Първоначалното планирано местонахождение се оказа, че няма да го бъде, защото отзад на централната конзола, от двете страни пречи пепелника, а и кутийката за съхранение на вещи. Решението бе, според мен единственото ефективно, да се сложат лампичките долу до вратите на пластмасовия панел, зад който са намират машинките на предните колани:

Изрязах меката пластмаса с остро ножче, по шаблонче.



Малко грозничко изглежда тук, но след заглаждане с пиличка всичко е ок! Точният размер на отвора трябва да бъде 44 мм х 24 мм. (препоръчвам предварително да се направи картонено шаблонче).


След това поставяме плафончето и прекарваме захранващия кабел под страничните панели до праговете.



Взимаме ток от захранването на светлините в краката отпред, като добре изолираме за да не се запалим занапред:



Всичко е готово! Повтаряме всичко и от другата страна!





Ето една малка фото сесия, как се е получило интериорното осветление:











Битката на Титаните! :D



b]За всеобщо учудване Ескорта е все още сравнително комфортен  откъм шумови характеристики (на горната граница за съвременните автомобили- около 75 db). За форд ескорт след 1996 г. показателите за шума в купето при различни скорости на пета предавка на нивото на задния ред са следните:
[/b]
при 80 км/ч     72 Db
при 90 км/ч    74 Db
при 100 км/ч    74.5 Db
при 110 км/ч    75 Db
при 120 км/ч    75.5 Db


С тези шумови характеристики автомобилът показва, че вече е технически поостарял в сравнение с новите фордове.

Например характеристиките на Фокус 2 са:

при 80 км/ч     67 Db
при 100 км/ч    69 Db
при 120 км/ч    71 Db


Шумовите стойности на Focus 3 са:


при 80 км/ч     65.7 Db
при 100 км/ч    67 Db
при 120 км/ч    68.4 Db




При средният клас автомобила произведени след 2003 г. нивото на шум при 120 км в час е около 65 до 75 Db, а във високия клас нивото на шум е под 63 Db.

Въпреки поставената шумоизолация ( стизол - подложка за паркет 3 мм.) във вратите, багажника и част от пода, разликата не е удовлетворителна и явно трябва да се заема с моторния отсек, защото ми се струва, че от там идва най- големия шум. Шума от гумите и пътя не е толкова осезаем, колкото от двигателя при обороти над 2500 (90 км/ч на пета предавка).
Идеята на поставяната от мен изолация е да е бюджетно решение и да не тежи прекалено много (при качествена шумоизолация тежината на един квадратен метър е от 5 до 8 кг.)

Фордака се сдоби с лостче за регулиране на интервалите на чистачките, каквото се поставя на GHIA модификациите. Тъй като в ebay нови с доставката излизат около 120-150 лв., а втора ръка от 70 до 80 лева реших да си закупя чисто ново оригинално лостче от магазина на Моторкрафт в София  за 146 лева. Предварително си имах закупено реле втора ръка от ebay и днес се извърши трансплантацията. Чувството с новото лостче е чудесно, новото си е ново!



За мен ще бъда много полезна екстра, защото при старото лостче бавният интервал на чистачките беше 9 секунди, което беше много неудобно при слаб валеж или умерен (все идваше много бавно или много бързо и трябваше честа работа с лостчето, за да е комфортно пътуването.) Сега на 1 степен интервалът е през 5 секунди, на втора през 9 сек., на трета 13 сек, на четвърта 17 сек, на пета 21 сек и на шеста 23 сек.

Започнах подобрението на интериорното осветление, след като ми пристигнаха част от поръчаните LED лампи.

За плафона на тавана от този тип:


А за осветлението в краката от този:


Ефектът е доста приятен, около 30% повишение на интензитета на светлината и също така икономия на електричество.

Скоро ще направя снимки!

Някой знае ли дали ако сложа от този вид LED крушка в багажника (колата е комби) ще има видимо подобрение на осветеността.



Палене при -18 градуса с акумулатор на 8 години:

Extreme cold start (-20 C) Ford Escort 1.6 16v benzin

Ето как изглежда интериорното осветление с диодните лампи:











Eто едно клипче, какъв е комфорта в купето при 100 км/ч и 2500 оборота: http://youtu.be/yY2BK2Nx2H8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето с какво се обзаведохме за бъдещите ни пътувания в България и чужбина:



Китайче е ама, с много шукарийки, минус е че автономния режим на работа на батерия е едва 1 час...

Ето какво се получи в краката на пътниците отзад с тези LED лампички:










Сменени задни амортисьори с оригинални маслени на Моторкрафт, а возията и управлението в завои значително се подобри. Левият беше тотално свършил, а десния все още се държеше. Предните бяха сменени също с оригинални преди 40 000 км и нямат мърдане... Според мен си заслужава да се обслужва колата с оригинални части. Километражът вече прехвърли 215 000 км.



Смених и осветлението в багажника с това:




Имаше малко проблеми при инсталацията, защото при полярност + на голямата пъпка отдолу и минус към страничните пъпки на цокъла, лампата не светеше. Трябваше да обръщам поляритета на пластините на плафона за да стане работата, а при тази процедура загубих възможността да използвам функцията постоянно светнат плафон, без да се влияе от отворена/затворена врата. Но пък аз тази функция не я ползвам, така че може да се каже че всичко е ок.








Честно казано не съм очарован от резултата!
Оригиналната лампа на плафона е тип R10W и е 10W. Аз бях сложил P21W 20W(двете са с еднакъв цокъл). LED лампата свети определено по- силно от R10W, но една идея по слабо от P21W. Но пък вече елиминирам възможността от прегаряне на буксите, тъй като крушката беше голяма и опираше в тях и все пак икономия на електричество. Вече цялото ми интериорно осветление консумира само около 5W.



Направих и дълго мечтаният тунинг с поставяне на плафончета във вратите, които светват при отварянето и.[/b]




Плафоните закупих от Англия, след дълго дебнене и ги спечелих на търг на отлична цена. Доста трудно се намират, поставят се на Ескорт RS и Scorpio, даже и при Ghia модификациите на Ескорт са рядкост.



Много се озорих, за да стане качествено окабеляването. Кабелите прекарах през маншоните на вратите, и промушването им през крайно тесните и труднодостъпни отвори беше ад за пръстите. Но болката се забравя, когато е налице чудесен резултат:



Прекарах инсталацията не по фабричния начин, а вързах плафоните към захранването на плафоните в краката на пасажерите. Иначе трябва да има връзка с постоянни 12V + връзка с пъпката на вратата. Сега плафоните гаснат с 20 секунди закъснение сред затваряне на врата, което не мисля че е проблем.
Крушките са от слабичките W5W и скоро ще поставя на тяхно място led лампички и резултатът ще е повече от перфектен!



Сложих и лед лампички и на габаритите, доста приятно се получи поне 30% по силна светлина от тази на стандартните W5W крушки!
Използвах тези:





Малка модификацийка на интериорното осветление. Сложих и плафонче отпред между двата сенника, като го вградих в пластмасовата тапа.









Готино се получи обаче голямо рязане беше на твърдата тапа.
Може да се каже, че частично е решен големия недостатък на ескортите: липсата на плафон отпред.

Използвах такава лед лампичка:



Нещо не ме свърташе почивните дни и вижте какво сътворих като допълнително осветление в багажника:













Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


hotblooded

 (bow) (bow) (bow)   
Невероятен "Ескорт", колега! Евала за услията, времето и парите отделяни за тази "стара чанта" - но явно си заслужава!

Bobi

Колега, удоволствие беше да изчета цялата тема докрай! Невероятно запазен автомобил имаш, а с модификациите си му придал индивидуалност. Много ми хареса навигацията, може ли дадеш малко повече инфо за него - откъде си го впечатления?

Иван Вълков

Добре дошъл колега! Радвам се че вече си сред нас, слядя тема ти още от другият форум. Ескорта свети и е супер запазен, още много тунинг моменти с него и ако случайно минаваш през Димитровград обезателно пиши да пием кафе. Ако желаеш към тунинга ще е прекрасна добавка лайни на номерата ;).

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Nebhotep

#4
Пътуване по новата отсечка на магистрала Тракия от Стара Загора за Сливен.
MVI 3505


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Навигацията е китайска. Марката е Media Tek MT3351 под Windows Mobile 6.0. Паметта от 128 мб я прави доста бърза и много добре работи с големи карти без да забива. Минус е малката батерия, която издържа 1 час без захранване и това, че е доста тежка.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Светльо

Браво колега, уникален ескорт... евала за вложения труд по него, пожелавам ти много безаварийни километри и да кръстосваш пътищата и магистралите още много дълго време!  (happy)

Nebhotep

#7
Благодаря за пожеланията! 8)

Оригинални ангренажен комплект и водна помпа очакват да бъдат сложени. Към момента ангренажа е на 64 000 км., който е също оригинален.




Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

VENTCI

Поздравявам те колега - Ескорта е страхотен  (thup)

Nebhotep

Смениха се ангренажния комплект и водната помпа! Предишният оригинален комплект за 65 000 км. имаше минимални износвания, както по ремъка, така и по ролките, можел е спокойно да изкара 80 000 км., но нека не дърпаме дявола за опашката! Водната помпа също имаше минимални износвания и лек радиален луфт на оста, но и тя е можела да избута сигурно още 50 000 км. Прави впечатление солидната изработка на помпата, лопатките са от стомана, а не както на новите партиди пластмасови.
Ето как изглежда помпа на 15 години и изминати над 250 000 км.:





Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Vas

Евала  (bow) Продължавай само така да го глезиш и за напред

Bobi

Де да можеше всички собственици на автомобили да са като теб... :)

tha22don

Уникално запазен екземпляр! Браво за усилията! Много добре го глезиш Ескорта  (bow)
И аз се замислям да слагам допълнително осветление в предните врати, но ще свети към асфалта при отваряне на вратата, както и осветление в краката на пътниците...както и да е.
Още веднъж  - глези го, докато имаш мерак :)

Nebhotep

Сменен беше комплект съединител LUK, след като преди 1 500 км. започна да приплъзва.






Сваленият се оказа оригиналният, като е издържал нереалните 233 000 км.!!!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Иван Вълков

Колега я кажи какви плафончета си използвал за допълнителното осветление отзад и в багажника. Смисъл ако са нови колко парички са и от къде си ги закупил, същевремнно ако са втора ръка от какво са.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

varby

Напълно е реално колега ,когато един автомобил се експлоатира и поддържа правилно.Моят беше на 240 000 и още не даваше признаци за износване.Комплименти за отношението ти към автомобила.С удоволствие разглеждам твоята тема.

Nebhotep

Плафончетата са си оригиналните на форд и се слагат на моделите от 1986 до 2000 г. Чисто ново плафонче струва 10 лв., а фасонка и малко жица 14 лв. Наскоро си поръчах от еbay две плафончета с фасонка и част от окабеляването за около 32 лв.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Eто с какво се обзаведохме при евентуална остра нужда от светлина по пътя. Оригинално LED фенерче, зареждащо се в запалката произведено от Richbrook!





Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Bobi


Nebhotep

Довърших и осветлението в багажника, като сложих още едно плафонче на корите:









Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

supertorr

Браво! Ето това е желание (clap)
Кефя ти се и на подредения багажник / моя е точната противоположност :'(/

road runner

Дай жокер откаде купуваш плафоните ,че и мен ми предстои такава модификация ,че фокуса комбито е супер слаб откъм осветление !!!

Nebhotep

От Англия си ги поръчвам през ebay. Принципно оригинален плафон в БГ струва 10 лв., но фасонката+ малко кабел е 14 лв., което прави общо 24 лв. за плафон. От Англия заедно с доставката плафон+ фасонка едва към 15-16 лв. Ето няколко примера:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCUS-GHIA-INTERIOR-ROOF-MAP-LIGHTS-/321063808098?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac0e4ec62
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-SIERRA-SIERRA-RS-COSWORTH-XR4X4-XR4i-RS500-FIESTA-MK4-MK5-BOOT-LIGHT-/221183053853?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFord&hash=item337f89901d
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-MK1-MK298-05-Ford-Mondeo-Mk3-01-07-Fiesta-Vanity-Light-Set-Complete-/321063521811?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac0e08e13
Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

road runner

Благодарско колега :) започвам дебнене :)

Nebhotep

Днес продължих с изолацията на автомобила, беше останал само тавана да се направи. Използвах отново любимият ми стизол (подложка за паркет)- 3 мм. Просто за цената си това нещо е супер, естествено не може да се мери по качества с dynamat или stp, но е 100 пъти по евтино (0.80 лв. на м2) и много много по- леко, въпреки това има добри шумоизолиращи и топлоизолиращи качества. На тавана гоня ефект не толкова за шумоизолиране, колкото за топлоизолация, тъй като през лятото тъмния автомобил се нагрява доста и на децата им е тежко при пътуванията. А пък и през зимата няма да бяга бързо топлото


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

#26
Поредна модификация на интериорното осветление. Случайно забелязах, че плафоните в багажното отделение от транзит (2000-2012 г.) са еднакви с тези на ескорт и мондео, с разликата че са кристални, а не матови като моя. Това е плафона, току що пристигнал от Англия и почистен до блясък:



Така свети вече поставен:



Светлинният поток е поне с 25% повече от предишното матово светене!

Снимките са правени с телефона и не са много добри.

Edit:Сега слязох и нащраках малко:










Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Днес за първи път се усети ползата от изолацията на тавана, която поставих преди 3 седмици. Сутринта при външна температура - 3 градуса, вътре в колата беше учудващо топло около 6 градуса. Преди без изолацията разликата беше само около 3-4 градуса, а сега е 9. На ескорта фабрично нищо не се поставя на тавана, има само два битумни листа и зимата купето лесно губи топлина, а лятото много бързо се нагрява. :D   >:D<:


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

#28
През почивните дни сложих летните гуми Kleber Dynaxer HP3, смених задните накладки с оригинални на Motorcraft, също сменен оригинален горивен филтър и си монтирах предни ветробрани на Heko.
Старите фабрични накладки са издържали геройските 238 000 км. Горивният филтър беше на 42 500 км. и от любопитство го отворих, за да видя в какво състояние е. Зареждам от Лукойл и от изминатите 42 000 км., около 25 000 са с бензин Ecto  95, а останалите с 95 обикновен. Ето как изглежда филтърът има боклуци, но в сравнително нормално количество:





Ето и една малка фотосесийка:












Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

hotblooded

 Човек като гледа снимките на колата ти и се връща в 1997ма - просто Ескорт-а ти изгледа като чисто нов! Че и по хубав от нов дори!