Ford Fiesta XR2 2.0 Turbo

Започната от kenwood, 08 Октомври 2012 22:35:18

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

kenwood

Бутала от лет, но са кът, ако изпадне нещо с тях, но до тогава със зетековите.


blenda

Как увеличаваш горивната камера, с подложка ли или....Степен 8.0 до към 8.2 би трябвало да ти реши проблема с детонациите.Едно полиране на горивната камера също би помогнало.

kenwood

С подложка да...няма да съм първия дето кара малко под 9 степен...с хубава настройка няма да има проблем...проблема е друг...вижда се че на 1бар има недостиг на гориво (заради лимит на инжектори) и се появяват детонации и се продължава да се вдига аванса и да се жули до почти 7000...ето това е проблема. Айде след няколко седмици ще дойда до теб някоя вечер да видиш как може да върви без проблем на 8,8..., с 0,2 по ниско налягане и по нормален аванс   ^-^

blenda

На 0.8 колко коня изкара на колелата. Около 200 нали? Ако всичко е наред, май инжектори ще са ти по необходими от бутала за да вдигнеш буста. Прочетох по-напред,че колега беше писал за аванси до 30,но там според мен трябва да се настрой на границата на детонациите.Има ли някакъв сензор за детонации които се поставя при диноръна.

kenwood

Не сме я мерили на 0,8...на 1бар с никакви аванси изкара 210 на колела......не нямаше датчик. ...трябваше да го накарам да пусне логове и сега щях да разбера по точно какво е станало

JoroM

Колега, с каква широколентова сонда си: марка и модел, и наи-важното, ИМА ЛИ КАЛИБРАЦИЯ?

kenwood

Aem 30-4100 май ми беше сондата...не се калибрира като иновейта. А на мегата е калибрирана

JoroM

С коя сонда гледахте смесите? С калибрираната или с аем-а?

kenwood

Аз ползвам само аем-а, мапера ползваше само мойта...диното не знам с каква сонда разполага.

JoroM

Преди година и половина, когата си избирах сонда, може да се каже че изчетох всичко което успея да намеря по въпроса...бях тръгнал и аз да си взимам аем uego...щото то в бг друга сонда трудно ще намериш...като преди години дето имаше само радар-детектори кобра по магазините. Тогава попаднах на един американски  сравнителен тест със широколентови сонди. За аем uego пишеше че е точна, но лагава. По-важното което прочетох обаче беше че сонда без калибрация, каквато е uego-то може да даде до три единици отклонение в показанията от реалността. Моята е Innovate MTX-L която тогава беше нов модел и е директен конкурент на uego...бих казал че е много по-добра от аем-а. Доста по-бърза, с по-голям диапазон(не излиза от обхват като си играеш с газта), по-четлива е с големи цифри и индикацията отстрани върши работа, и най-важното има калибрация. Бих добавил и че е много по-надеждна от старите иновейти с външните контролери които често гърмяха. Двете ми коли съм им направил смесите с иновейта след смяна на инжектори и maf-housing...щом са здрави при моята експлоатация, явно върши добра работа и мери точно. Имам я от около година и половина, като е включена постоянно като карам, не само при настройки. Та горещо ти
препоръчвам този модел на Иновейт. Аз не бих рискувал да настройвам със сонда без калибрация, щото тея 12-ки да не се окажат 15-ки както твърдят че е възможно да се получи в американския тест.


kenwood

Да знам за какво говориш...тая уж калибрирана от завода си идва и има някаква кутийка на кабела, но от както я имам съм ходил на дино и смеси около 11-ки и под 11-ки каквито показваше тази на диното и моята в последствие ги показваше същите. Тая сонда съм я използвал за настройки и на предния сетъп, но винаги съм гонил страшно богати смеси, настройвам мегата  чрез логове и под 11-ки.

vladi tanev

Само да вметна че аема се самокалибрира то си го пише на упътването няма как да не е така иначе ще става мазало.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

JoroM

#162
Няма такова нещо при аем-а, тои си излиза калибриран от завода. иновеитите се калибрират.
Проблема е че при експлоатацията на сензора(LSU 4.2), тои се износва и му се променят показанията след време. Aко си с иновеит, няма проблем - при калибрирането се компенсира износването на сензора, при аем-а нямаш възможност за компенсация, защото няма калибрация, затова сонда без калибрация (като аем) трябва от време на време да се сравнява с точно работеща сонда и при разминаване в показанията, сензора трбва да се замени! А пък с иновеита, може да отидеш от някоя морга да си вземеш същия сензор(използва се при vag 1.8Т след 2001г) и независимо че вече ще е износен в по-голяма или по-малка степен, контролера го калибрира, като все пак ако е излязъл от параметри сензора, контролера изписва определен код които означава да замениш сензора. Много четох по въпроса, затoва не си взех аем! Mоя си го докарах от щатите...чаках 1 месец, вместо да си взема аем за 1 ден, но си струваше.

Това е моя:
My Link

Мисля че това е теста за които споменах, но не си спомням преди да ми е искало регистрация...

My Link


kenwood

В упътването има някакъв заводски калибриран сензор:
Link

на 3-а старница е...виж не съм се замислял като тръгва да си ходи сондата какво ще е отклонението и как се разбира въобще че е заминала...предполагам в контролера е заложена някаква защита....не знам....аз не разбрах какво точно се калибрира....конторлера спрямо сондата или ако се сложи друга сонда приемерно нова...пак ли трябва да се калибрира...говоря за АЕМ?

JoroM

#164
Сензорите които ползват иновейт и аем са еднакви и са производство на Бош (LSU 4.2)и всичките са заводски калибрирани. Аем-а, както и другите марки които нямат допълнителна калибрация като иновейт, трябва отвреме навреме да се сравняват с точно работеща сонда и ако дават отклонения, сензора трябва да се замени. (отклонението може да достигне до три единици) Няма как да хванеш по друг начин тръгнал сензор на аем без сравнение с друга сонда ако почне да дава отклонения, докато не дефектира тотално...предполагам тогава ще изпише някакъв код за грешка.

Иновейт ползват free air calibration:

My Link

kenwood

Да прав си, това което казваш е доста интересно. Още когато купувах Аем-а мисля че иновейт още не бяха пуснали тия китове ами бачкаха с тия старите, които  гърмяха, затова и не си взех. В крайна сметка кое се скапва...изменят се параметрите на сондата и трябва да се калибрира сензора ли или просто самия сензор трябва да се калибрира. 2000 часа за над 80дни пълно каране, което са си страшно много км ако се е движила колата. В графиката виждам в богатите смеси че отклонението е много по-малко. Сещам се и за друг метод за хващане на тръгнала сонда...просто веднъж насторена на дино както аз исках да отида и после си следиш само за контрол смесите, както съм правил. Разбира се моята е на няколко хиляди км...ако беше  на много повече, нормално е да се замисля дали да мапвам сам на пътя с нея.Със сигурност следващата ще ми е иновейт, тъй като и аз не бях съгласен тогава с този фиксирано калибриран сензор.

JoroM

#166
На самия сензор се променят параметрите...понеже се износва, старее, както искаш го наречи. Всички сензори(aem, innovate) са фабрично калибрирани, просто при иновеит имаш допълнителна калибрация...иновеита също можеш да го ползваш без да го калибрираш - тогава използва заводската калибрация на сензора.

Това прочете ли го?

In aftermarket performance applications where engines typically see richer conditions with higher exhaust gas temperatures, the sensor will degrade at a greatly accelerated rate compared to the Bosch spec.  Other factors such as detergents, additives in the fuel, sensor placement and lead will also accelerate sensor wear even further.

Тея 2000 часа са при лабораторни условия, нещо като разxода на автомобилите по спецификация, дето реално не можеш да го постигнеш...


Сондата на колко см от турбината е монтирана?

kenwood

Да то и в упътването на Аем-а го пише, а и се знае. Ако имаше логове щяхме по-добре да разберем какво се е случило, Сондата я изключвам като проблем, защото е на много малко км...другата причинна беше да е грешна калибрация с мегата, но го проверих и каквото показваше на уреда, това показваше и на мегата. Защо не гледах в компа на мапера тогава...ми не съм предполагал че бедна смес ще ме разкатае така. Просто инжекторите са малки за такава мощност... с 380сс не могат да захранят близо 300коня и то в обороти над 6к и с доста голямо турбо...ето една графика от темата на диск:

JoroM

Много големи кубици ми се стpуват за 300 коня по тая таблица...отива на над 500 кубика...много e.

kenwood

На мотор и 85процента натоварени пише си отдолу...горе долъ 380 са за около280коня на мотор


JoroM

#170
Пише и да се добавят още 10% за турбо мотори, и става 462+46=508cc за 300Hp ??? и тва било минимума, заеби я тая таблица.

opex

330cc някъде са лимита за 230кс без да са извадени 10% за да са на 90% duty cycle дори не 85, снощи го смятах и в още някъде гледах за конкретно 2.0 4 цил на мазда таблицата е доста точна 380сс са до 250кс спокойни, в таблицата 389 даже "точни" дадени
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

2.9

тaблицaтa си е нaред-със сигурност имaш нуждa от "по-големи"инжектори.aз друго се питaм-тея 300 коня или кaзaно по друг нaчин около 120% увеличaвaне нa мощносттa не сa голям зaлък зa неподготвен зетек??в смисъл не че товa е причинaтa в случaя aми че си нa лимитa нa кaрaнтиятa и всякa мaлкa дори грешкa в упрaвлението и нaстройките е предпостaвкa зa тежки последици..

blenda

На колелата са 210,на мотора са 210/0,85=247кс приблизително
На границата са дюзите.И според мен ти трябват малко с по голям дебит,примерно 10-15 %,или каквито успееш да намериш.
И ще се убедиш как се нуждаеш от ковани бутала и мотовилки ::)

fiestarsturbo

Ванка готов ли си за септември?Направи ли я вече 300++

kenwood

Търся фокус рс, ст, фиеста ст, косуърт за сверка на летящ ? Чакам предложения....стегайте се и за събора, щот съм на лоу бууст засега   ;D

http://youtu.be/LF9XKqD3lsk

kenwood

Намерих ненамираемото...кристални мигачи...бяха супер зле като ги взех от Англия, бяха буквално...ма той е умрел маа :) Разглобяване, боядисване, сглобяване и монтаж. Следващото нещо е пълен полиуретанов кит на цялото окачване и евентуално другата година още два полуслика за отпред и сегашните да отидат отзад за тайм атак. Ще играе и електрожена оптред за допълнителни греди и усилки на носачите, както и евентуални унибали на мястото на предните носачи да регулирам страничния наклон.




kenwood

Такааа...една година по-късно успях да монтирам полиуретана, настроих си мегата достатъчно за да ми хареса как върви, купих и годишна винетка и й раздадох пълната газ по пътищата. имаше леки проблеми с тампоните на двигателя, но няма начин да дам 200 паунда за вибра техникс, ако трябва ще ги сменям на година по веднъж :) Не знам колко коня е в момента, но има някакъв вървеж и предполагам е не повече от 210-220 на мотор. На пистата на кондофрей даде от 5 старта най-добро време от 13,6 на 400м и терминална 173км/ч, въпреки малко по-лошите ми 60 фута поради студения асфалт, което си е и нов личен рекорд на фиестичката.








kenwood

Айде още една година мина, но истината е че не пипах много по колата, а само каране, даже имаше периоди със седмица не вдигах предния капак.

Зетека го карах почти 2 години на 0,7бара и вървеше доста приятно, но не и достатъчно. Минах на големи инжектори от субару 550сс на 3 бара




...и почнах здрав ремап, трябваше почти цялата карта да се настрои наново...докарах стабилни смеси и вдигнах до 0,8бара, но и вече с малко по-стабилен аванс и така зверски цедки 2 седмици, донастройки гонки, но горкия не издържа и сдаде багажа  (rofl) стандартното сегменти... иначе няма счупвания на бутала, няма стопявания...спокойно мога да кажа, че ако не бяха тия клецави сегменти на гьотце...все пак са за атмосферка, а си бях ползвал стоковите фордовски нямаше да има никакъв проблем да се кара на такава мощност.




Турбото което ползвах е т3т4 и се развърта доста късно около 4к оборота. Горе на снимката.
Нещо ми се върти в главата да минавам на гт28, които доста по-бързо се развъртат и съм се насочил конкретно към gt28RS, която ще ми е идеална за сетъпа с ранно тръгване и същата я дават до мааалко над 400коня.
Тука съм с проба с малка гт28ца от нисан силвия



Последно поредица от мерения на пътя фиестата даваше постоянни около 260коня на мотор на 0,8 налягане с доста сериозен вървеж и си удряше за около 12 секунди и половина от 100-200км/ч, което никак не е лошо предвид лоу бууста  :D :D :D  На 400метра щеше да е около ниска 13-ка

https://www.youtube.com/watch?v=KXeB-NaO9Cs

К.Методиев

Колектора от фокус рс ли е?

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.