Ford Fiesta XR2 2.0 Turbo

Започната от kenwood, 08 Октомври 2012 22:35:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bay_huy

Казваш и съм там!!


kenwood

Мотора се продава....двигател, всмукател, инжектори 384сс високоомни, няколко вала, от които един спортен, друг почти нов, много повдигачи, евентуално колектор и турбина, но по договаряне. Всичко си е рс турбо. Свещите са денсо иридиум...на около 2000км...само те са 100лв. Главата е карана 200км след напасване и шлайф. Блока е зле, спукан е между тапите на антифриза, но всичко друго може да се вземе и да се ползва друг блок. Нищо не е разглобено, даже двигателя си пали без проблем. Най вероятно заради крив блок някъде надува в охладителната система. Всичко може да се вземе накуп или да се разглобява на части.  Мога да дам и настройките на мегата, с перфектен аванс и гориво, с които без проблем се изкарват около 210 коня на колела, просто ще трябва да се смени блока и евентуално една ревизия на лагери и сегменти разбира се. Имам и дино графики, като последната е на 204 коня на колела.

Колата с тоя двигател вървеше на гръм...возил съм много хора с нея, особено като возя пички вътре става въргал, дръжки не останаха, може да си обарваш цици, дупи без да те усетят.  (rofl)

kenwood

Здравейте на всички отново... някой ако му е интересно какво става с проекта...амии..не ми остава много време да бачкам по колата, но в последните седмици е точно обратното. Всичко се мисли подробно и се чете яко manuals и се търсят части.
Мисля, че това ще е единствената 2.0 турбо фиеста мк2 в България, ако има друга човека да ме прощава  :))
Както си му е реда дойде време за 2.0 зетек турбо, напълно ревизиран и разреден с гарнитури...просто бутала и биели на тоя етап не мога да си позволя, а и имам доста резервни части за зетеке, а и нека да го сложа първо в коша, да го запаля и настроя и по нататък ще му мислим. Ковани бутала и биели са над 2к за тоя сетъп. Мислих и варианта за бутала от опел от  ЛЕТ моторите, даже и има доста евтини в ебея и все още не съм се отказал от тоя вариант, просто досега никой не го е правил в БГ. Целта ми е около до 230-250коня на колела и ще се кара с т3/т4 хибрид....да много от вас ще кажат че много преди това ще се счупи...може, времето ще покаже  ;D

vladi tanev

Според мен при правилните настройки няма да имаш проблеми от сорта на счупване чакаме скоро да го монтираш и като го подкараш да кажеш какви са ти впечатленията.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Bobi

Чакам с нетърпение резултата!  (clap)

kenwood

#95
Да прав си за мен най-важното са настройките...може и затова толкова време така и не успях да счупя CVH-а..и все още пали гадината, тече антифриз отпред и надува някъде заради смотаната гарнитура, но пали и върви.

Лагери колбеншмит (само такива намерих от хубавите), сегменти гьотце и теглена една "стружка" на блока и на главата, пренапаснати клапани със сменени някои проблемни водачи и гумички, термоста, всички семеринги и гарнитури, включително ремъци и ролки и водна помпа и още работи, които не се сещам.
Свещите са оригинални за форд фокус рс турбо платинени на NGK.

Капака много готино се получи, с полирани надписи, както и затапен отвор за маслените пари...с дебел алуминии и гарнитура отдолу.





whaaazp


kenwood

Още обсъждаме с Пламен с какво масло да караме...засега съм се засилил на 5в40 300в на мотул, но имайте предвид, че такова масло от тази серия 300в е само за състезания и няма измиващи добавки, също така се сменя на около 3000-4000 максимум, в повечето случаи веднага след състезание. Аз изкарвах с едно масло един сезон и няколко състезания и на сезон правех по 2000-3000макс.

Danchev

Докато ти е още вън мотора и се работи лесно си направи една преходна пластина и си сложи термостатното тяло от ЦВХ-а ... хем е алуминиево и няма да береш ядове, че зетековите са ташак и си текат/пукат, хем термостатното тяло от малката гад действа и като swirl pot :)
How about a magic trick?

kenwood

#99
Мислих по тоя въпроси освен, че е пластмаса, и ме бърка оная тръба която минава над изпускателния колектор. НА ЦВХ има и отвор на главата отзад за антифриз, а тук няма. Можеш ли да ми помогнеш с някаква тема или ръководство на охладителна система на зетек с тяло от цвх?

пп...ей сега поразгледах малко снимки и схеми, но има разлика в термостатното тяло, това на зетец използва тая метална тръба отпред май за малък кръг на охладителната система


Danchev

#100
Ако си спомням правилно само на най-ранните 1.8 Ескорти и то за много кратко има алуминиево термостатно тяло и няма намиране ... теми за ЦВХ-вото има доволно ...
това имам в архива ...

тук няма преходна планка ... старите дупки са тапнати, направени са нови и останалите тръби са вързани по стандартния начин
http://passionford.com/forum/ford-escort-rs-turbo/417740-zt-thermostat-housing.html

тук пак няма планка, и тялото е преправено за вода към турбото и т.н. тъй като няма парно
http://www.fiestaturbo.com/forums/project-ufo-vt187374/?sid=9f990d2dd5cbbdd4c53ab90d687c664a&start=280

това с планка изрових преди малко
http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/416899-mk4-zetec-turbo-cabriolet-resto-first-ever-resto-attempt-3.html

Какъв смукателен колектор мислиш да ползваш? друг много популярен мод при ZT е колектор от Rover ... също има много теми и много изписано :)
http://www.cars.bg/c115505
How about a magic trick?

KovachevGR

Това с термостатното тяло каква му е идеята да се прави?

Предполагам ще ползва алуминиев колектор.

opex

Преди месец и половина имаше едно алуминиево термостатно тяло в escortevolution, но за съжаление се продаде.
Ето му снимката, на която се вижда part number, но по него в гугъл излизат също така и пластмасовите. Обаче съм сигурен, че се намират, защото тогава като търсих ми се появяваха линкове, където се продава, не съм ги запазвал за съжаление.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Danchev

#103
Основната разлика между термостатните тела при Зетек и ЦВХ освен материала е системата за обезвъздушаване.
На горната снимка добре се вижда къде е щуцера при зетековите ... на капачката след термостата, а на самия термостат е сложен т.н. air bleed valve.
При ЦВХ-а тази система за обезвъздушване е напълно отделна от самия термостат и е вградена в термостатното тяло.
Ето тук Thermostat CVH русначето обяснява повече от добре как работи цялата магария. На клипа термостатното тяло е от 1.4 ЦВХ, където липсва ясно изразената форма на swirl pot, която е огромен бонус на 1.6-то

Обяснява и какъв и е проблема ... с течение на годините топченцето вътре се разпада и положението става се едно няма клапан.
Дупката през която надува с уста я има и на главата ... Ванката и Пламен са я виждали и знаят за нея.
Когато се слага термостатно тяло от ЦВХ на Зетек, съответно на зетековата глава тази дупка я няма и до колкото съм виждал май главата не позволява да се направи. Затова, тези които искат работещ клапан си рециклират тялото по метода показан в клипа и си слагат преходна планка, в която е разпробит Г-образен канал към съответната дупка на тялото.
Тъй като ЦХВ-то термостатно тяло се ползва главно при Зетек турбо ... повечето англичани ползват елиминирания клапан като бонус и дефекта се превръща в ефект ... в този случай имаме минимално, но достатъчно количество антифриз, което е в постоянна циркулация през периферията.
Да, мотора достига малко по-бавно работна температура, но си говорим за бегачка, която се подгрява задължително на място, а останалото е голям плюс.
How about a magic trick?

kenwood

#104
Това е едната разлика, но другата е в самия отвор на главата отзад на всмукателния колектор на цвх-а. На главата на зетека няма такъв отвор и предполагам тръбата която минава на зетека върху изпускателния колектор от термостата до почти водната помпа го играе малък кръг...какво правим с нея... Термостатното тяло на цвх-а няма такъв отвор.
Впрочем затова ли  е тая тръба отпред или се бъркам, въпреки че съм гледал някъде схеми на охладителната система? И какво правим ако караме без нея?

Danchev

Виж снимката на червената Фиеста по-горе ... червения U-образен маркуч ти е малкия кръг, който минава през парното.
How about a magic trick?

kenwood

На цвх-а има отвор отзад..знаеш го:

При зетека липсва такъв и затова на термостатното тяло има още един щуцер под капачката на термостата, от там през метална тръба отива на маркуча на водната помпа.
Ще ги сваля тия дни и ще ги снимам и разгледам обстойно...сега като мисля ако се ползва тялото от цвх-а единствения вариант е да се кара без или надупчен термостат...

Danchev

#107
Знам го да ... като свалиш тетмостатното тяло на ЦВХ-а го разгледай наживо и ще ти светне :)
Щуцера, който излиза отпред на термостатното тяло на ЦВХ-а е преди термостата !!! и си го ползват него за малкия кръг ... ако искаш можеш да го оставиш целия поток да минава през радиатора на парното, ако искаш можеш да го разделиш с един тройник преди да влезе в купето и едната част да заминава към парното, а другата под помпата, където ти се включва маркуча дето е идвал от смукателя. Отделно като го няма клапана и през малкия маркуч отгоре на тялото, който отива към казана и към големия радиатор си върви постоянно малко антифриз.
С това няма грижи, дори много много не слагат по-студени термостати.
Единственно трябва да си решиш ако тръгнеш къде да сложиш датчика за температурата дето седи отпред на главата на ЦВХ-а, защото при зетека той е на тялото. Някой пробиват тялото отдолу ... горе в първия пост в линка за UFO Фиестата е така (по-добре според мен) ... някой дупчат главата отдясно на тялото ... както ти харесва :D
Може на 1 както е при UFO-то, може и на 2, но не всички тела я имат тази заготовка. Номер 2 (когато го има) много често си го ползват за афтърмаркет уредчета за водата.
(червената стрелка не е от мен :D там си е датчика за перките)

How about a magic trick?

opex

Искам само да попитам не може ли перките да се командват от мегата или каквото еку се ползва спрямо температурата от един датчик? Приемайки че има налични свободни управляеми изходи де.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

kenwood

Ако наистина щуцера опред (това за парното) на тялото на цвх-а е преди термостата тогава е моя грешка...така вече се става...просто като съм го свалял не съм му обръщал внимание...утре ще го смъкна и ще го разгледам .

Разпробивания на тялото за датчиците не ме притесняват. Мегата можеше да управлява перките, но в случая ползвам стандартния датчик...


KovachevGR

И все пак не виждам защо да си усложнявате живота,зетека с стандартната си водна система се охлажда повече от перфектно.Няма нищо общо с цвх-а който охлаждането му е голям проблем

kenwood

Айде долу...или по правилното е айде горе  (rofl)



След малко разсъждения и консултации търся всмукател алуминиев от големите с буквено означение HO...някой ако има или може да намери да ми пише.


kenwood

Danchev, ти ли ми беше пращал една тема за разликата и килограмите между маховиците на зетека и цвх-а?
Какво съм мерил  преди известно време не знам, но мислех че са с еднакви кг-ми и днес меря моя стария тежи 7кг, а този на зетека 8,8кг. И попадал ли си за други проблеми освен разпробиването на отворите с 0,5мм....гледам и четеца на зетека, мернах на едно място преди малко и някъв пише че се ползва четец от цвх на зетек блока, а в това няма логика и не го вярвам, защото преди малко го налагах и си застава точно.

Danchev

http://www.xrtwo.com/forum/viewtopic.php?t=69232

Датчик поне аз не съм чувал да се сменя ... само дупчиш :)

How about a magic trick?

kenwood

Мерси много!
Ей сега мерих пак маховиците и аз изкарвам леко разлика от тези в сайта...на цвх-а го меря 7.06кг, а на този от 1,8 зетек е 8,85кг. Това е голяма разлика.

Друго интересно нещо... спрях се да разпробивам стария маховик, тъй като преди 2 години направих 4 лъчева керамика, която стана дебела и трябваше да се вкопава в маховика, та всичко това е горе долу в добро състояние след страшно много стартове, преди да сваля съединителя бях се приготвил за купувам керамични плочки, но тия имат още много живот. По лекия маховик ще ми дойде добре...това са 1,8кг!

KovachevGR

Това ще е таман с около 30% надолу спрямо стандартния маховик от мондео......което според мене ще дойде само в +.......
И аз май ще търся маховик от цвх ефи

К.Методиев

А маховика от 2.0 колко тежи?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

KovachevGR


kenwood

А някой има ли инфо как стои въпроса и дали може разбира се да се ползва маховик от фокус мк1 от първите с ib5 кутия? съвмести ми ли са? вижда ми се доста тънък. и дали притискателите са еднакви... Danchev помагай...:)

Danchev

#119
Черните капаци 1.8 са с 210мм съедините, за това няма да намериш информация някой да е слагал :)

How about a magic trick?